(Rauwe) melk

Dan is kefir the way to go.. Ik heb dit nooit ervaren met 24 uurs yoghurt of welke hoeveelheid biokult dan ook.

Ik ga eens proberen om mijn melk voor de yoghurt wat minder warm te maken.

Haydarpasa, ik heb ook wel eens naar andere glazen flessen gezocht maar ik kom toch steeds bij weckpotten uit omdat ik die goed kan schoonmaken door de grote opening. Die op die site hebben een kleine opening of niet?

Ik heb bij het eten van yoghurt of kefir nergens last van. Melk drink ik eigenlijk niet, vind het niet speciaal lekker dus dan maak ik er liever kefir enzo van.

Hoi Cornelia, wat jij beschrijft is denk ik ook een ontgiftigingsreactie: vooral ook omdat je hoofdpijn erbij had, lijkt het toch iets anders dan een infectie.

Ik ga mijn yoghurtmelk maar voortaan koken:-(

Iets anders is wel dat ik wel nog steeds rauwe kaas blijf eten: vooral de oude vind ik lekker!

Want daar heb ik geen last van en bovendien vind ik die ook werkelijk 10x lekkerder dan gewone kaas die eigenlijk nergens naar smaakt.

Een andere ervaring is dat ik goed kan tegen volle yoghurt, maar dat volle kwark bij mij niet goed valt en ik word er dik van.

Zelfde ook met slagroom.

Volle kwark en slagroom vind ik trouwens wel ook erg lekker, maar met yoghurt en kefir gaat het ook goed hier.

Ik heb geloof ik vandaag wel 7 liter melk bij de boer besteld.

Ik moet nog iets vinden om het in 1 x in te doen.

Liefst een plastic emmer (anders wordt het te zwaar!).

Dat doen de turken ook bij mijn boer.

Die komen met een 5-literemmer met deksel en slaan groot in voor de familie.

Waarom zou jij een infectie hebben gehad omdat je rauwe melk gebruikte? Als je 'm ongefermenteerd drinkt, wordt je dan ook misselijk? Zo niet, dan is er misschien iets mis met je kefir? Of is er iets mis gegaan tijdens het fermenteren, heb ik een keer gehad met gefermenteerde vis die onderweg iets had opgepikt..

Hilda

Hoi Cornelia, geen idee waarom ik een infectie had van de rauwe melk en waarom anderen dat niet zo ervaren: alhoewel mijn vriend die voelde het in zijn onderbuik: mijn maag werd al niet goed. In elk geval weet ik zeker dat ik heb gevoeld wat ik heb gevoeld anderhalve week lang tot ik wel heel heftig reageerde op de yoghurt (nog misselijker worden tot en met overgeven). Ik heb mijn behandelaar gevraagd of ze ook iets bij mij zag i.v.m. mijn maag en zij behandelde me al op de maaggriep en mijn vriend ook (maar concreet was het een bacterie) - ze kan toch niet verder met chronische infecties als er een acute infectie is. Ik heb trouwens op een gegeven moment de rauwe melk die ik nog had tot het kookpunt gebracht, maar zelfs dat bleek niet genoeg (ik bleef misselijk worden van de yoghurt): ik moet/moest het 5 minuten lang koken en dan was het pas goed voor me. Dat heb ik vandaag gedaan.

Dorien,

Ik schijn sommige mensen de laatste tijd op de tenen te trappen met mijn directheid. Met het risico dat ik dit ook doe bij jou de volgende woorden:

Je lijkt wel een obsessie te hebben met 'beestjes' en daaraan gekoppelde infecties. Je ziet overal Lyme-infecties, gelooft in niet-bestaande virussen en nu ben je zelfs al 'besmet' door rauwe melk. Ik denk dat je je denken moet bijstellen en moet stoppen in het geloven in 'boze geesten' van buitenaf en meer moet geloven in je eigen, innerlijke kracht. Er speelt m.i. bij jou veel angst voor factoren van buitenaf die je niet kunt beheersen, waardoor je voortdurend een 'slachtoffer van omstandigheden' lijkt te zijn. Misschien goed om deze pagina van Bee Wilder nog eens goed door te lezen:

http://www.healingnaturallybybee.com/articles/germ12.php

Mike

Je trapt niet op mijn tenen Mike.

Alleen jij weet in mijn geval op dit punt niet waar je over praat.

Dat anderen mijn behoedzaamheid voor wat betreft de ziekte van lyme willen uitsluiten niet begrijpen, dat kan ik me voorstellen, omdat zij niet weten waar het over gaat.

Is niet erg, ieder zit in zijn eigen belevingswereld.

Ik heb het beste met mijn medemens voor en weet dat ik kan doorslaan in mijn bezorgdheid.

Ieder zijn of haar eigen pad.

Ik heb zeker een maaginfectie opgelopen door de rauwe melk, hetgeen ook door mijn behandelaar is vastgesteld onafhankelijk van mij al.

Ik had ook liever dat het niet zo is.

Ik heb dit zeker niet verzonnen.

Misschien dat het jou niet uitkomt dat het zo is, maar het komt gewoon voor.

Geloof in eigen kracht is inderdaad in mijn geval soms een probleem, maar dat hangt ook samen met mijn eigen weg zoeken en vinden in dingen.

Voorbeeld: als jij zegt dat rauwe melk goed is voor iedereen, dan in eerste instantie geef ik dat graag een kans in mijn geval, maar als het in mijn ervaring / inschatting negatief op mijn gezondheid uitwerkt, houdt het voor mij in elk geval op.

Ik ben op dit moment in elk geval erg vatbaar en ik zoek de infecties liever niet op op het moment.

Het is hier al vaker gezegd (niet door mij), maar misschien moet je het sowieso niet steeds buiten jezelf zoeken. Er gaat bijna geen post voorbij waarin je niet spreekt over je 'behandelaae'. Ook hier zet ik grote vraagtekens bij!

Mike

Ik zoek eerst mijn eigen ervaring en kijk of daar iets bij zit wat ik kan ijken aan wat anderen waarnemen.

Daar is niets raars aan.

Het is ook al vaker gezegd dat jij nogal makkelijk hier je oordelen over andermans situatie uit.

Niets mis mee wat mij betreft, maar jij bent ook niet het ultieme licht.

Het is juist dat ik ook niet per se aanneem wat wie dan ook zegt, dus ook niet van jou en ook niet van mijn behandelaar.

Ik probeer mijn eigen weg te vinden en ik pik van iedereen wat mee.

Alleen als je veel last van je gezondheid hebt, dan is het toch belagnrijk om een beeld te vormen van wat er aan de hand is.

En dat doe ik dan ook, en ik laat mij inspireren door mensen zoals jij en mijn behandelaar afgezet tegen mijn ervaringen.

Je zei hier eerder bijv. ook: je wordt niet vet van vet.

Maar ik werd dat zeker wel.

Dus die opmerking dient echt wel met de juiste nuancering opgevat en gebracht te worden.

Geeft niet dat ik dat geluid in eerste instantie te zeer heb geloofd, ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen leven, en al doende leert men, en er zijn ergere dingen in de wereld dan dikker worden en dat heb ik weten recht te zetten.

Maar voor mij is het gewoon een kwestie van vallen en opstaan wat wie zegt en wat ik er mogelijk aan heb, gestaafd aan mijn ervaring.

Wat voor de 1 goed is, is dat niet noodzakelijk voor de ander op enig moment.

Even goede vrienden, hoor, Dorien. Ik vind je aanwezigheid hier op dit forum zeer zeker niet storend, dus begrijp me niet verkeerd!

Mike

Als je toch aankomt van vet, kan het zijn dat je lichaam de vetten blijft opslaan met een reden? Dat je misschien nog steeds te weinig vetten binnenkrijgt ipv teveel?

Als je het gevoel hebt last te hebben van de rauwe melk, dan zou ik niet gaan voor koken, maar tijdelijk weglaten of achterhalen waarom je er last van blijft houden( te weinig maagzuur nog of enzymen om dit te kunnen verteren)

Je kunt eerst eens denken aan de waterkefir ivm de pro-biotische werking( en zuurkool)

Hoi Mike, ik begrijp je denk ik niet verkeerd en ik kan het waarderen dat je zegt wat je denkt.

Ik vind dit forum, jouw aanwezigheid en dat van de anderen die dit forum actief bezoeken een verrijking.

Quote:
Als je toch aankomt van vet, kan het zijn dat je lichaam de vetten blijft opslaan met een reden? Dat je misschien nog steeds te weinig vetten binnenkrijgt ipv teveel?

Dirtsa, ik heb me een tijdlang ongans gegeten aan slagroom en volle kwark.

Het kan niet zijn dat ik te weinig vetten binnenkreeg, echt niet.

Natuurlijk is er een reden dat mijn lichaam de vetten op bleef slaan.

Alleen dat kan ook een soort overlevingsmechanisme zijn geweest waar ik zelf niets aan had in deze situatie.

En bovendien: ik vond het gewoon echt niet leuk meer om zo dicht te groeien.

Kijk, ik ben 1m72 lang en nu weeg ik 75 kilo.

Ik ben daarmee tevreden en wil niet nog slanker zijn, dat vind ik ook niet mooi bij mij.

Maar dikker wil ik gewoon niet meer worden, dat was een klotegevoel.

Geloof me dat ik geen anorexiapatient ben, nooit geweest ook, ik heb dat niet in me, eerder het tegenovergestelde.

De voordelen van melkproducten fermenteren zie ik nog steeds zeer zeker wel ook al kook ik ze en zo voelt het voor mij ook.

Ik vind waterkefir niet echt zo leuk/lekker als gefermenteerde melkproducten.

Er blijft daar altijd wat suiker in hangen in die waterkefir, en ik ben niet zo'n suikerslaaf op het moment meer en het zuur van waterkefir ben ik ff ook niet zo zot op omdat ik last had van serieuze erosie op mijn tanden.

Gefermenteerde melkproducten zijn ook zuur maar juist niet eroderend voor de tanden om de 1 of andere reden.

Het valt gewoon niet mee om erachter te komen waar je persoonlijke probleem ligt en hoe je dit weer kunt oplossen.

lastig hoor.

Nu heb ik eindelijk bij de Marskramer mijn afsluitbare glazen potten gevonden waar zo'n 5,5 liter in kan. Kan nu bijna 30 liter melk per week halen en dat heb ik dus ook meteen gedaan. Ze staan in de koelkast met deksel open, de melk moet luchten maar nu is één pot melk gaan fermenteren.

Ik heb een vermoeden hoe het kan maar toch maar even vragen. In de buurt van de melk zit in een glazen potje nog overgebleven zuurdesem en er staan een viertal flesjes Belgisch bier. Allemaal met deksel erop.

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik zou het niet anders kunnen verklaren.

Heb dat al een week terug gehad en toen stond er een potje kefir bij, ook met deksel gesloten en de melk natuurlijk weer met open deksel. Weer gefermenteerd he.

Het zou heel goed kunnen hoor dat de melk is gaan fermenteren omdat er een gefermenteerd product naast staat.

Als je energetisch goed water naast kraanwater zet kan het ook de eigenschappen overnemen van het energetische goede water.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan