(Rauwe) melk

Quote:
Normaal gesproken koop ik kattenmelk voor ze (zonder lactose).

Je zou ze ook melkkefir kunnen geven. Dan is de lactose er ook uit. Krijgen ze nog meer vitamientjes en een stuk of 30 verschillende goede bacterien binnen.

Ik heb het een paar keer aan onze kat gegeven toen hij nog leefde. Die vond het toen heerlijk.

Katten drinken zowel rauwe melk als gefermenteerde melkproducten. Ze eten ook roomboter, een teken dat ze juist gek zijn op het vet.

Mike

Een van mijn 4 katten drinkt 2x per dag een paar lepels kefir, ze vindt het heerlijk en komt al aanracen als ze de kefirpot hoort:) Ze ziet er prachtig uit, mooie vacht en ze kwam hier als klein hummeltje met niesziekte maar dat is zonder medicijnen helemaal verdwenen.

De rest vindt het niet lekker en ook 3 andere logeerkatten halen hun neus ervoor op, helaas. Yoghurt vinden ze wel lekker, dus dat krijgen zij regelmatig. Soms ook wat melk, gaat prima.

Ik geef mijn katten sinds kort ook een beetje sole en een paar druppels H2O2 in het water, helpt dit voldoende tegen wormen? Een zat namelijk helemaal vol en braakte zelfs wormen, ben het dus met regulier middel milbemax aan het behandelen.

Dit middel kan schade veroorzaken aan de lever, het centraal zenuwstelsel en het maagdarmkanaal, waaronder kolieken en diarree. Foute boel dus! H2O2 is vele malen effectiever, zonder bijwerkingen.

Wij hadden een kat, Lucky, die gevaccineerd was en verdoofd vanwege een operatie, waarbij ze het grootste deel van haar staart kwijt was (ze was overreden door een auto en mijn vriendin vond haar levend op de weg, vandaar ook de naam Lucky). Lucky had spoelwormen die eruit kwamen toen we haar probiotica toedienden.

Het ging een jaar lang heel goed met Lucky. Totdat ze opnieuw onder een auto terechtkwam, deze keer fataal. We waren er kapot van. Maar gelukkig hebben we onze andere kat, Boogy, nog, die al 13 jaar bij ons is, zonder enige gezondheidsproblemen. Boogy is al ruim 10 jaar niet meer gevaccineerd en heeft het uiterlijk en de energie van een kat van 3!

Mike

Ja, wat kun je je aan zo'n diertje hechten he! Ik zal eens kijken voor die probiotica, heb al eens eerder parasietencompositum van de groene os gehad, maar dit aten ze maar matig, hoe ging dat met de probiotica? Hoe lang deed je met zo'n potje? Met andere woorden, ik heb 4 katten, is dat potje dan na een week leeg?:)

Ik heb mijn katten ook niet meer gevaccineerd na de eerste keer, de kleinste is zelfs helemaal niet gevaccineerd. Voortschrijdende inzichten!

Volgens mij las ik ergens dat jij een paar druppels H2O2 per liter water gebruikt, klopt dit? Dat is de dosering die ik nu gebruik.

Ik gebruik 3-4 druppels 35% H2O2 op een liter water, plus een theelepeltje Sole. Ik noem dit de 'toverdrank' voor onze kat. Ik zou zweren dat ze verjongt i.p.v. veroudert! Ze is ook gek van dat water en drinkt er meerdere keren per dag uit.

Mike

Een week na het overlijden van Lucky schreef ik deze tekst, die ik jullie niet wil onthouden:

Quote:
Onze kat heette Lucky, omdat mijn vriendin haar op de weg had gevonden precies een jaar geleden, aangereden door een auto. Lucky leefde nog en mijn vriendin heeft haar naar een dierenambulance gebracht. Een dierenarts heeft haar toen vakkundig opgelapt, waarbij de staart niet meer kon worden gered. Behalve een klein stompje dat herinnerde aan de staart had ze ook een gebroken bekken, was er een miniscuul stukje van een oor af en er waren nog wat verwondingen. We hebben haar in huis genomen omdat niemand haar kwam opeisen. Ze herstelde volledig en werd van een bang, getraumatiseerd katje al snel een vrolijk beestje dat meteen onze harten stal. Het is erg zuur dat ze nu een jaar later alsnog door een auto is doodgereden.

Vorige week dinsdag was Lucky de hele dag zoek. Het voelde al de hele dag onheilspellend aan. Mijn vriendin dacht er 's avonds aan om de voicemail van ons vaste nummer af te luisteren en toen bleek de Dierenambulance al om 9.30 u te hebben gebeld. Ze belde meteen terug en Lucky bleek te zijn doodgereden. Toen mijn vriendin die avond dat bewuste telefoontje pleegde, was ik net begonnen aan mijn wekelijkse bijdrage op Gezondheidradio met Henk. Ik heb onmiddellijk de uitzending gestopt en ben mijn vriendin gaan troosten.

De volgende ochtend hebben we haar opgehaald en begraven in de tuin, onder haar favoriete struik. Toen kon mijn vriendin mij troosten want pas toen barstte ik in huilen uit. Het voelt wel goed dat we haar op haar favoriete plekje teruggegeven hebben aan de aarde om haar favoriete plant te voeden. De wetenschap dat ze nu op een nog veel betere plek is, is voor ons ook een enorme steun.

Lucky maakte geen ontwikkeling door kwa volwassenheid. Onze andere kat was met anderhalf jaar al echt een volwassen kat aan het worden, maar Lucky bleef... een babytje. Alleen maar blij, lief, speels, optimistisch en grappig. Ik denk dat ze een jaar in ons leven is gekomen om ons iets bijzonders te leren: wees elke dag dag blij, lief, speels, optimistisch en grappig!

Ik ben tot de conclusie gekomen dat we een engeltje in katvorm hebben gehad dat ons een jaar lang de belangrijkste les heeft geleerd die er bestaat: leef ten volle en altijd in het moment. De reden waarom Lucky niet volwassen werd, was omdat ze niet voorbestemd was om volwassen te worden. Wij keken uit naar nog vele jaren met ons 'babytje', maar het heeft niet zo mogen zijn. Haar noodlot werd uitgesteld zodat ze nog even bij ons mocht blijven. Ze was een engel die op ons pad is gestuurd en ze ging uit ons leven op dezelfde manier als ze in ons leven was gekomen.

Mike

Wow.. Ik geloof ook zeker in dit soort dingen. Nu maar hopen dat mijn aanloopkatten met een andere reden bij mij zijn gekomen en niet weer weggaan, de jongste lijkt namelijk op jouw beschrijving van Lucky!

En ik zie nu dat jij 35% H2o2 gebruikt. Ik ben met 3% al heel voorzichtig qua dosering, is dit qua gewicht van de kat niet heel veel, in vergelijking met een mens? Ze drinkt natuurlijk lang niet die liter, maar toch.

Mooi Mike, over Lucky.

Kon het verhaal al maar goed om te lezen.

Waar wij onze biologische groente halen, die hebben hond die altijd jeuk heeft. Ligt maar te rollen op de grond.

Ze heeft keltisch zeezout geprobeerd maar dat hielp niet. Nu wast ze de hond regelmatig met een goedje dat wil je niet weten.

Ik ga haar maar wat H2O2 leveren voor in het drinkwater van de hond. Heb er nog niet eerder aan gedacht.

Moet vast gaan helpen om dat beest een beter immuunsysteem te geven zodat zijn inwendig milieu beter wordt en dat het beestje minder parasieten e.d. krijgt die op moeten ruimen. Als er niets op te ruimen valt zijn er ook geen 'enge beestjes'.

Jeuk kan ook komen door alle toevoegingen in de brokken. Mocht de h2o2 niet werken, dan kan ze dat misschien aanpassen.

onze hond krijgt ook teentje knoflook in een plakje worst per dag, sinds kort. Hij eet dit probleemloos op, schijnt goed te helpen tegen teken, maar misschien ook tegen wormen?

Onze henk(hond) is overigens ook gek op de kefir hoor.

Een oude remedie voor huidklachten en klachten met de vacht is schapenvet in het voer of karnemelk. Kom je toch weer bij die gefermenteerde melkproducten uit. Ik kan me voorstellen dat kefir of yogurt ook helpt.

Mike

Nog even een vraagje over kaas van rauwe melk.

Onze boer schrijft het volgende:

Onze koeien lopen zoveel mogelijk buiten. De melk verwerken wij in eigen kaasmakerij tot diverse heerlijke boeren kaassoorten. Boeren kaas bevat zeer waardevolle enzymen die goed zijn voor de gezondheid. Onze kaas is daarnaast vegetarisch. Dat betekent dat wij stremsel gebruiken die niet afkomstig is van kalvermagen, maar in een laboratorium is gemaakt. Stremsel is nodig om de kaasmelk dik te maken.

Is deze kaas dan echt wel biologisch? Kan je dat zonder problemen eten. Ik vroeg hem gisteren nog of ze E nummers gebruiken en volgens hem is dat niet het geval.

Vegetarisch stremsel is een bacteriecultuut. Mijn vriendin reageert hier slecht op en niet op het ouderwetse stremsel uit kalfsmaag.

Mike

Kwestie van uitproberen dus.

Maar het is dus niet per definitie fout?

Potverdikkie.

Ik werd sinds een paar dagen misselijk en ook mijn vriend had ineens last van buikpijn zei hij.

ik kon het zelf niet koppelen aan de yoghurt en de kefir die ik gemaakt heb van rauwe melk, maar deze ochtend leek het toch wel duidelijk:-(

Alles ligt er weer uit.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.559
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan