(Rauwe) melk

Heel veel succes Arjan en van harte gefeliciteerd. Dat de andere kalfjes maar snel geboren mogen worden, ook in volle gezondheid.

@Marijan

Ik zoek altijd op zulke pagina's naar bepaalde woorden, zoek maar op 'Rauwe Melk'... 1 iemand heeft maarliefst 3x rauwe melk genoemd... in het artikel of andere reacties geen 1 keer genoemd. Dus inderdaad, het gaat hier om gepasteuriseerde melk ;-) neem het hele verhaal al meteen niet meer serieus.

pfffffffffff :>)

ik had gisteren weer 32 liter rauwe melk, toch maar mee doorgaan dan haha

hahaha, lijkt er wel op he..

ongeveer 16 liter voor onszelf (5 pers) 2 l. voor moeder, 2 l. voor schoonouders, 4 l. voor broer,4 l. voor vriendin en nogeens 4 liter voor andere vriendin.

Onze 2 katten en 2 honden drinken daar ook een slokje van mee.

Ik maak ook elke dag Kefir. Die verteer ik zelf het makkelijkst.Yoghurt maakte ik ook al maar mijn zus heeft yoghurtmaker kapot laten vallen :>( dus nu ga ik ook proberen met koelbox.

Mike,

Hoop dat je dit leest.

Ik heb vaker goede gesprekken met de biologische melkboer Peter Hegger hier in Arcen.

Hij probeert zo veel mogelijk de natuur na te bootsen.Nu mag hij ergens vanaf september niet meer bemesten en dat vindt hij een ramp omdat biologisch boeren heel anders is als reguliere melkboeren. Hij gebruikt ook lava bemesting.

Nu heb ik hem verteld over Keltisch zeezout bemesting verteld en dat ik dat van jou heb.

Hij staat er echt voor open en zou het heel erg waarderen als ie wat hulp of info van jou zou kunnen krijgen.Zou jij hem daarin kunnen ondersteunen?

Zo ja kan ik dan zijn gegevens naar jou e-mailen?

Alvast bedankt.

@ gif-vrij...ik heb m#n laatste L-wervel verloren...nu een hernia in de |L1...de rst was al kapot.

Nu 1 week ook melk-vrij...maar heb nogsteeds buikpijn.

Huisarts gaf Tramadol voor de pijn..(mike..bijsluiter niet plaatsen) wat een gif .

Dia.

Ik heb de bijsluiter bekeken. Eerlijk gezegd valt het me nog mee, ik ken veel grotere gifpillen, zoals bijv. methotrexaat. Is het niet de uitsralingspijn van de hernia die de buikpijn veroorzaakt?

Mike

Hoi Mike,

Ik heb je net een e-mail met contactgegevens over de biologische melkboer Peter Hegger in Arcen gestuurd voor het bemesten met Keltisch zeezout.Marian en Lia gaan er ook heen.

Nu heb ik van iemand gehoord dat een arts tegen haar had gezegd dat als je rauwe melk wilt drinken de melk pas na tien jaar biologisch wordt en het dan pas verstandig is om het te drinken. Het gewas moet minimaal vijf jaar niet meer bespoten zijn en er moet minimaal tien jaar geen kunstmest meer gebruikt zijn en dus gewone mest. Dan pas is de grond zuiver.

Lijkt me een beetje overdreven.

Quote:
Nu heb ik van iemand gehoord dat een arts tegen haar had gezegd dat als je rauwe melk wilt drinken de melk pas na tien jaar biologisch wordt en het dan pas verstandig is om het te drinken. Het gewas moet minimaal vijf jaar niet meer bespoten zijn en er moet minimaal tien jaar geen kunstmest meer gebruikt zijn en dus gewone mest. Dan pas is de grond zuiver.

Lijkt me een beetje overdreven.

We leven niet in een perfecte wereld. Het is onzinnig om 10 jaar te wachten, terwijl je nu al de gezondheidsvoordelen kunt genieten van dit wonderbaarlijke en complete voedingsmiddel. Er daalt ook raketbrandstof neer vanuit de lucht en er is radioactiviteit uit Japan en andere delen van de wereld waar dagelijks met wapentuig wordt gewerkt op basis van verarmd uranium. De voordelen wegen echter nog steeds op tegen de nadelen!

Mike

Beste mensen,

Ik wil jullie er graag op wijzen dat er vanaf nu rauwe buffelmelk verkrijgbaar is van De Stoerderij, de enige biologische waterbuffelboerderij van Nederland.

Het is erg voedzame melk, officieel biologisch erkend (gecontroleerd door SKAL) en de kalfjes mogen bij hun moeder blijven lopen (en drinken). Een echte familiekudde dus! :)

De melk is verkrijgbaar in Son en Breugel, vlakbij Eindhoven. (prijs : 1,50 euro per liter)

Enkele deelnemers aan dit forum zijn hun eerste melk aan komen halen, maar er is nog meer verkrijgbaar. Neem gerust contact op met mij via 06-13947995, info@destoerderij.nl of kijk op www.destoerderij.nl.

Met vriendelijke groet,

Arjan Swinkels

De Stoerderij

Arjan, mooi dat jij op deze manier met je buffels omgaat en mensen de gelegenheid biedt de rauwe melk te kopen. Helaas is jou boerderij erg ver weg voor ons, maar veel succes!

Dag Arjan,

Mooi initiatief, alleen voor ons is Eindhoven ongeveer 2 uur weg. Wie weet dat er ook forumleden in het Belgische deel onder Eindhoven meelezen en nog bij je langskomen.

Ken jij toevallig collega-boeren die volgens de biologische melkprincipes werken in West - Zeeuws - Vlaanderen of Noord-Oost-Vlaanderen (Meetjesland) ? Moest dit zo zijn, dan zijn wij zeer benieuwd. Zelf wel op een boerderij in een akkerbouwmidden opgegroeid en hier in de buurt worden ze bijna allemaal met maïs bijvoederd.

Dag Arjan,

Het valt nog mee. Door de komst van de Westerscheldetunnel is Walcheren voor ons veel dichterbij gekomen. Zal een klein uurtje rijden worden. Oostkapelle Ligt tussen Zoutelande en Domburg. De andere adressen die ik op het forum vond, lagen nabij de Franse grens. Ik ga er deze week nog langs. Bedankt !

Wij wonen ook redelijk ver van Arjan maar buffelmelk is oh zo lekker.

Ik heb daar iets op bedacht. Ik ken mensen die melk in glazen potten invriezen dus kan ik ook om de zoveel tijd in één keer flink veel inkopen en gewoon invriezen. Dan gaat dat wel.

Ik weet niet of de enzymen door vriezen kapot gaan, naar mijn weten niet. Het smaakt verder hetzelfde en je kunt na het ontdooien nog steeds yoghurt maken.

Ik had laatst klontjes in mijn rauwe melk. Nu kon ik wel zien, proeven en ruiken dat de melk nog goed was, maar ik vind het niet fijn om die klontjes in mijn mond te voelen. Is er iets wat ik kan doen om klontjes te voorkomen? Of om de melk te 'ontklonten'? Sorry als het antwoord al ergens staat, ik heb gezocht maar heb het niet kunnen vinden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan