(Rauwe) melk

Quote:
Waar heb jij die intraveneuze gluthion voor gehad puur voor wat in het engelse stukje tekst staat?

ja voor extra ontgiftings capaciteit, die was niet helemaal oke bleek uit bloedonderzoek.

Quote:
gluthation is ook iets wat in deze protocol/behandeling zit grappig

Hij gaf mij deze glutathion intraveneus omdat oraal genomen supplementen daarvan vaak niet of nauwelijks worden opgenomen.(volgens de desbetreffende arts) Behalve als deze in een liposomen vorm worden gegeven maar dan zijn ze echt heel duur.

Ok heb zelf een tijdje nu chlorella gebruikt best een natuurlijke krachtige ontgifter

Best aardige hermeix reacties gehad;) tot doodziek voelen.

Intraveneus toedienen zal ik weleens navragen eerst dit maar eens volgen.

Hoe merkte jij dat jij niet goed ontgifte?

Ik kan niet specifiek iets opnoemen waaraan ik dat merkte. Ik was gewoon altijd extreem moe, en een hele reeks andere lichamelijke problemen.

Maar of dat dan aan ligt aan de lyme, de darmproblemen, bijnieren, verminderde schildklierfunctie, verminderde ATP productie of verminderde ontgiftings capaciteit is moeilijk te zeggen.

Jordy, mijn schoonmoeder vond het misdadig en was echt spinnijdig dat ik rauwe melk aan mijn kinderen ging geven. Over mezelf zei ze niets :lol:

Melk koken vanaf de boer zit zo met de paplepel ingegoten bij de oudere generatie, daar hebben de zuivelbedrijven een goede zet gedaan. Goed voor hun portemonnee.

Wij drinken nu ongeveer 3 jaar rauwe melk en mijn schoonmoeder ongeveer 2 jaar en 10 maanden :D

Ze trok snel bij dus. M'n schoonouders doen ook 4 l. per week met z'n tweetjes en ze maakt er zelfs ook kefir van.

Toevoeging, mijn man drinkt nu zelfs ook een grote beker kefir met schepje honing erin.

Gewoon de rauwe melk verdraagt hij niet goed, teveel ontgifting en dan begint het te borrelen in zijn buik en vindt hij niet prettig.

Kefir niets geen last.

Jordy, voor wat het waard is. Mijn zoon, 19 jaar, vond het ook spannend om rauwe melk te gaan drinken. Ik heb het hem stiekem toch gegeven ( in een smoothie) en er is hem niets overkomen.

Ik heb het hem nu eerlijk verteld en hem de rauwe melk eens puur laten drinken. Resultaat? Ik heb afgelopen Vrijdag 10 liter rauwe melk gehaald en deze zijn al bijna op 8O

Hij merkt wel dat hij vaker en beter naar het toilet kan :wink: maar dat vindt hij in zijn geheel niet onprettig.

Beter eruit dan erin zegt Mike altijd.

Hij heeft geen diarree ofzo, maar er is blijkbaar wel iets positiefs op gang gekomen.

Als kind heb ik zelf altijd rauwe melk gedronken en moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik het ook wel weer een beetje spannend vond om het weer opnieuw te gaan drinken,komt door al die onzin-verhalen.

Nu ben ik blij dat ik het mezelf weer gun.

Super dat je een boer hebt gevonden waar je rauwe melk kunt kopen. Succes ermee. En eventjes door de zure (angst)appel heen bijten, je weet niet wat je proeft. Ik krijg er alweer zin op, laten we er samen één op drinken. Proost, op je gezondheid!

Ok zo te lezen dus zeker wel gevallen waar het positief uitpakt voor de gezondheid.

Ikzelf ben toch wel wat sceptisch ben al zo lang ziek dat een rauwe melk mij niet 1 2 3 even beter maakt of laat voelen denk ik.

Zie het meer als een gezonde goede toevoeging aan mijn levensstijl.

Volgens mij gaan er echt liters melk op hier bij jullie als ik het zo lees her en der ;)

En nog niet gebeld kwam helaas wat tussen even met 1 van mijn schaarse vrienden op een terrasje gezeten in de zon!

Ik ga morgen gewoon even langs ben niet zo van het bellen en zie ik gelijk het bedrijf.

Het valt nog te zien of ze rauwe melk verkopen hoor food en mood ;) kreeg wel de tip van de biologische natuurwinkel waar ik altijd kom, dus hoop van wel kwa afstand is het iedergeval ideaal!

@ Pike ja lastig, maar zolang je je beter voelt.

Doelde meer op dat je het niet echt merkte aan je darmen/ontlasting dat je slecht ontgifte?

Ikzelf stop even met de chlorella, omdat ik deze week aan de behandeling[epignar protocol]ga beginnen en daar al veel ontgiftings supplementen inzitten ook o.a. groene klei in combinatie met vitamine c poeder[malaat vorm ofzo?]

@ Marijan

Ja sommige dingen zijn zo met de paplepel ingegoten dat het moeilijk is om die gewoontes te doorbreken door angst of misvattingen ;)

Heb trouwens biologisch kefir potje gekocht er staat op:

Gedeeltelijk gefermenteerd en vetarm.

Moet ik dit als positief zien of juist niet?

Gefermenteerd: positief, vetarm: niet positief, ook niet lekker die magere kefir is niet te vergelijken met rauwmelkse volvette.

Een voedingswijze die uitgaat van Veel vet, eiwitten en weinig koolhydraten lijkt me niet echt passend om daar vetarm in te eten. Als je straks rauwe melk hebt, gewoon zelf kefir maken!

Het is ook niet zo dat je van al je klachten afkomt als je aan de rauwe melk gaat. Tenminste, voor de meeste mensen toch niet. Het is inderdaad een hele gezonde toevoeging.

Quote:
@ Pike ja lastig, maar zolang je je beter voelt.

Doelde meer op dat je het niet echt merkte aan je darmen/ontlasting dat je slecht ontgifte?

Ik had al sinds ik mij kan herinneren een slechte ontlasting. Als ik erover begon bij de huisarts keek hij mij vaak aan alsof ik niet helemaal goed was en mompelde iets van "als het er maar een paar keer per week uit komt is het oke".

Als ik dan nog door ging zeuren greep ie naar zijn kladblokje om een of andere chemische rotzooi uit te schrijven waarvoor ik altijd vriendelijk bedankte.

Ja had al zo'n vermoeden dat het niet de juiste kefir was, maar verder kwa smaak niks mis mee gewoon als een normale yoghurt, maar thx voor de info.

Ik doe wel aardig wat scheuten olijfolie over mijn maaltijden, roomboter biologisch grasgevoerd, vet dierlijk vlees biologisch etc.

Was meer dat ik een kefir potje zag staan weet ik iedergeval dat ik die volgende keer kan laten staan ;)

@Pike ja het bekende verhaal

Doorverwijzingen naar psychologen en chemisch rotzooi krijgen doen ze totaal niet moelijk over!

Nou helaas geen rauwe melk adres gevonden.

Ik ben bij meerdere bedrijven/boerderijen geweest zelfs een boer aangesproken, maar die kende ook niemand, alleen iemand met vleeskoeien, oftewel niet voor zuivelproductie.

Laat het even voor het is denk ik.

De meeste willen er volgens mij niet aan, omdat je officieel geen rauwe melk als boer mag verkopen helaas.

Vandaag nog bio. schapenyoghurt gekocht[dikke massa beetje kwarkachtig] beetje olijfolie erdoorheen ook goed hoor pff.

Zit niet heel veel meer vet in vergeleken met de bekende yoghurts/kwark per 100gram in i.p.v 3gram dan 6gram achja je moet wat ;)

Hou het voor nu wel bij grote scheuten olijfolie,kokosolie,bio roomboter grasgevoerd,bio slagroom en tot slot bio rundvlees en eieren uiteraard dat is mijn basisvoeding iedergeval.

Voel me allesbehalve beter trouwens, eerder aan het aftakelen deze week mijn supplementen voor mijn lyme behandeling ben benieuwd.

En ik kan dus alleen maar een kaasboerderijtje vinden waar ze ongepasteuriseerde smeerkaas verkopen, en dat is bijna 3 uur rijden bij mij vandaan (ja ik woon in the middle of nowhere in Noorwegen.) en daar kom ik niet echt vaak in de buurt

Als ik dan dus alleen biologische gepasteuriseerde melkprodukten kan kopen... Doen of laten?

en zo ja welke?

ik kan hier krijgen:

biologische kefir, gehomogeniseerd en gepasteuriseerd

biologische zure room, licht gepasteuriseerd

biologische cottage cheese, licht gepasteuriseerd

biologische boter gemaakt van licht gepasteuriseerde zure room

ik heb pas ook ongepasteuriseerde parmazaanse kaas in de supermarkt gevonden, maar die is dus weer niet biologisch

Zelf kefir maken van biologische melk en de room, boter en Parmezaanse kaas zou ik gewoon nemen, als dat het beste is dat je kunt krijgen is dat zo. Ik krijg hier ook geen rauwe slagroom.

Momenteel doe ik een rauwe melk kuur, voel me top en raak ook wat overtollige kilootjes kwijt.

@Jordy just do it!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan