(Rauwe) melk

Haha! Ben jij er ook zo eentje Marijan! Ik heb vorige week ook weer 44 liter kefir en 13 liter melk gehaald bij Andre en Tonny van 't Ecoloar.

Ook niet allemaal voor mezelf hoor. Maar het kan nog gekker, ik heb gehoord dat Mike wel eens langs komt voor 100 liter kefir! 8O

Of heb ik dat verkeerd begrepen?

100 liter? Hoe vervoer je dat??????

Ik haal maar 10 liter per week tegenwoordig, in 2 keer. En dan ben ik al een grootverbruiker als ik zie wat andere mensen kopen. Tot op heden koop ik alleen voor mezelf. Kan wel regelmatig rauwe kaas kwijt bij een vriendin van mij.

Aahhaha XD 100liter zo kan het ook :D

Ik heb vanmiddag voor het eerst rauwe geiten melk gedronken HEERLIJK was het, gelijk 12 liter gekocht.

Quote:
100 liter? Hoe vervoer je dat??????

Met de auto. Bedenk wel dat ik toen ook een bestelling meenam voor Matthijs de Haan ('Organic' hier op het forum). Vandaag 30 liter opgehaald, waarvan er 9 naar anderen gaan.

Mike

Ik ben een melkkneusje vergeleken bij de rest ook wij gaan elke 4/5 dagen voor 11 liter, maar wij zijn met z'n 4-en.

Waarom dan na 5 dagen ? ik houd de melk altijd 7 dagen in de koelkast. dan is het toch nog wel goed ( ik maak er wel kefir van ) ?

Hahahahahahaha zuivelzielenpiet :D Hoe krijg je t verzonnen!

Ik kan ook niet meer in mijn kleine koelkast kwijt. Daarom ga ik 2 keer per week melk halen. Heb wel wat meer ruimte sinds ik geen 2 liter per dag meer drink. Al ga ik vandaag ruim over de 2 liter heen. Heb er gewoon zin in!

Ik haal elke week 14 liter kefir maar dit deel ik wel met 2 paarden en de hond.

En daarbij nog eens 12 liter melk waarvan ik 6 liter voor slagroom gebruik.

Groot voordeel van melk drinken, heb nooit geen dorst en neem daardoor nauwelijks kraanwater tot me.

Het is de ideale maaltijd voor onderweg en in de auto. Ik doe alles in een grote shaker deze past in mijn koelvak in de auto. Er zijn dagen dat ik er volledig op leef en dat is voor mij geen straf. Even voor de beeldvorming ik ben accountmanager en rij elke week z'n 1500 km.

Staat op facebookpagina van Leefbewust (Ron. Ik heb er zo mn twijfels over hoor:

"Het probleem met moderne melk

De oorspronkelijke koeienrassen produceerden bèta-caseïne-A2-melk.7 Een ras dat 10 liter melk per etmaal produceerde en commercieel niet interessant genoeg was. Dit zuinige ras werd vervangen door de bèta-caseïne-A1-koe die 55 liter melk per dag produceert. A2-melk bevat in tegenstelling tot A1-melk geen caseïne-exorfinen (β-casomorfine). Het moderne A2-ras roduceert heel wat β-casomorfinen met schadelijke effecten voor de mens. Een voorbeeld is β-casomorfine-7 dat in verband wordt gebracht met astma,8 - 9 allergieën[10] en wiegendood."

http://exendo.be/wp-content/uploads/2013/07/Endorfine-deel-2.pdf

I.v.m mijn lactose intollerantie wilde ik er eigenlijk alleen maar 24 uurs gefermeteerde yoghurt mee maken maar zojuist ook voor het eerst rauwe melk gedronken en wat heerlijk. Van zichzelf al lekker romig. Wilde ik toch even met jullie delen :-)

Helaas merkte mijn 4 jarig zoontje wel het verschil en meer dan een paar slokjes nam hij er niet van. Nu maar hopen dat wanneer ik hetaan blijf bieden hij overstag gaat.... wellicht met een beetje honing en rauwe cacao of met een stukje fruit.

Wat ik wel erg leuk vind is dat mijn moeder die het van vroeger kent nu ook zei dat zij volgende keer als ik ga halen ook wil!

Rotterdam,

ik deed yoghurt weleens in een winkelpak,

want die jij maakt smaakt niet zei mijn jongste zoon.

Nu vind hij de zelfgemaakte yoghurt wel lekker.

Soms moet je ze een beetje foppen of had jouw zoon niet gezien dat je, in dit geval, de melk inschonk?

Hoi Marijan,

Nee het was een eerlijke reactie want hij had niet gezien dat ik hem inschonk ;-)

De zelfgemaakt yoghurt eet hij gelukkig wel maar bedankt voor de tip!

Ik heb vandaag verse rauwe melk getapt bij boerderij Zorgvrij in Spaarnwoude. 1 euro per liter. De smaak is heerlijk.

Omdat ik me ook nog niet heb voorgesteld zal ik dat vandaag nog op een ander topic doen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan