Recepten

Ghee mayonaise van Rapunzel:

Benodigdheden:

- 2 eierdooiers

- 1 eetlepel citroensap

- 1/4 theelepeltje mosterd

- 1/4 theelepeltje zeezout

- 2 dl olijfolie (ongeveer)

- 5 eetlepels ghee

Eerst de eierdooiers+mosterd+zeezout+citroensap mengen. Daarna langzaam steeds wat olijfolie toevoegen en goed roeren en als laatste de ghee erbij.

Daniellemv4, was het maar waar dat ze wapf eten dan was het niet zo moeilijk in mijn dagelijkse leven.

Vriend van ons is een hele goede hobby kok en is in voor alles, door hem ben ik ook weer vlees gaan eten met name wild.

Als we daar eten probeer ik zoveel mogelijk mijn manier van eten toe te passen en hun mee te nemen hierin, lukt niet altijd.

Wat goed helpt is blind proeven en niet weten hoe het heet wat je eet, en vooral proeven. We gooien vaak de lekkerste dingen weg.

Wat ik mezelf ook voor hou is waarom eten we wel de gebruikelijke dingen van het dier op en niet de minder bekende, dit zit echt tussen je oren, en hoe langer ik wapf hoe beter dat wordt :lol:

Vanavond voor het eerst kalfstong geproeft, wat een heerlijk zacht vlees. Daarnaast niertjes, dat vond ik qua smaak heel erg op lever lijken alleen de structuur van het vlees vond ik fijner, leek een beetje op een stevige gehaktbal.

Lia

Eiermuffins:

Je neemt eieren, peper en zout, klutst deze en doet ze in een cupcake vorm. In de oven op ongeveer 150 graden en met een half uurtje klaar. Warm en koud erg lekker!

Vandaag doe ik er ook nog slagroom door (vandaag 250 ml op 20 eieren), geraspte kaas, tuinkruiden en uitgebakken spekjes. Je kan er doorheen doen wat je wilt. Ui en champignion was ook erg lekker. Laat je fantasie gaan en varieer.

Ik maak vandaag een flinke hoeveelheid zodat ik ook kan invriezen, lekker makkelijk meenemen naar t werk! Enne, ook overheerlijk met flink wat creme fraiche erbij.

150 graden gaat mij trouwens te langzaam! Moet ook nog een leverworst bakken, dus de oven met de eieren omhoog gezet. Ik ben sowieso niet zo van standaard recepten, ik zou zeggen, proef het mengesel en ga niet te ver bij de oven vandaan. Dan kan het niet mislukken :-)

Mm,wat een lekker en makkelijk recept.En je kunt er mee varieren,ga ff kijken voor een muffinvorm want die heb ik niet.Dank je!

Eiermuffins heb ik in het verleden ook erg veel gemaakt toen ik nog geen zuivel tot mij nam en meer paleo at.

Ik heb diverse gerechten, o.a eiermuffins, op deze website gepost:

http://troop-out.be/category/recepten/hoofdgerechten?page=1

http://troop-out.be/Paleo

Er staan nog meer lekkere gerechten op. Ook de kruidenmengels om zelf samen te stellen. Zeker de moeite waard om uit te proberen en mee te experimenteren. Ik heb toen met het plaatsen van deze gerechten een boek gewonnen, oergondisch genieten. Best een mooi boek met lekkere recepten. De bloemkoolnasi is trouwens ook aan te raden die ik op de website heb gepost...

Ken je trouwens ook courgette spagetti? Ook erg lekker.

Jouw recept ga ik ook eens maken Alexandra.

Danielle, aub niet een flexibl vorm ding kopen! Je eiermengsel belandt dannovral, is mijn ervaring.... Ik kon geen papieren vinden, daar bakte ik vroeger altijd cakejes in, voordat ik wist dat dat cupcakes als naam heeft. Ik heb een metalen cupcake-ding gekocht bij e xenos. Vast overal te verkrijgen.

Iedereen veel succes, de mijn zijn weer goed gelukt!

Bedankt voor het recept Alexandra, ik ga ze zeker proberen!! En inderdaad heel makkelijk om in te vriezen en mee te nemen voor de kids. Nou moet ik ze nog zien te overtuigen dat dit ook heel cool en vet is om mee naar school te nemen. :-)

Ja, her gaat rijzen, maar zakt ook weer gelijk in als je ze uit de oven haalt. En krimpt als ze afkoelen. Gevoelsmatig blijft er niet zoveel over, maar vult ontzettend! ik doe 1,5 juslepel in 1 vormpje.

Ik heb even terug gerekend, dat komt neer op 1 ei per cupcake. De eerste keer dat ik t maakte deed ik 1 ei per cupcake gelijk in de vorm. Kruiden erbij, kaas enzo, beetje roeren. Maar dat gaarde bij niet zo gelijkmatig. Vandaar dat ik nu eerst alles kluts. En t is lastiger kruiden vindt ik.

Leuk dat t op de site staat Lia :D

Zitten lekkere recepten tussen op de site die je hebt gelinkt Asaya, dank je wel!

Wel veel recepten met nachtschades, maar dat kunnen we wel vervangen. Blijf je creatief van :-)

Ik heb ze gemaakt, met ui, spek en knoflook en de zoon heeft ze goedgekeurd! Ik vraag me wel af of het zou helpen er wat bicarbonaat bij te doen, zouden ze dan niet wat luchtiger worden en blijven?

Ik zat zelf te bedenken om er een keer zalm in te doen. Heb nu voorlopig genoeg in de vriezer.

Fijn dat je zoon ze lekker vindt! Voor mij hoeven ze koud niet luchtiger, het smaakt, vult goed en dat vindt ik t belangrijkste. Mocht je t uitproberen, laat t ons weten of t is gelukt.

Ja, met zalm zal ook wel lekker zijn! Ik heb ze nu nog eens gemaakt met room en een flinke snuf bicarbonaat en ze blijven veel beter gerezen. Alleen ruiken ze nu wat naar ammoniak, (zoals een eierkoek) zou dat door de bicarbonaat komen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan