Relatie Dikke Darm en Bijnieren/Schildklier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hi vivianne,

Ja het heeft idd lang geduurd voor dit eruit komt.
Maar ik heb ook zelf niet heel duidelijk de pijn g
Kunnen omschrijven of aan wijzen.
Bovendien wilde ik zelf geen scopie en biopt omdat ik doodsbang ben voor dat onderzoek. Maar de mdl hier in het ziekenhuis wilde geem ct scan doen. Ik vraag mezelf überhaupt nog steeds af of ze met een scopie dit hadden gevonden?
Als ze op de verkeerde plek zitten...?

Volg je gevoel maar Binc. Zoals wij hier bezig zijn om er achter te komen hoe we het beste onze klachten kunnen oplossen/verminderen daar hebben ze echt geen kaas van gegeten.
Ik wil ook geen onderzoeken die steeds worden aanbevolen. Ik weet zeker dat die onderzoeken niets toevoegen, misschien wel extra ellende. Ze kunnen door je darmen prikken per ongeluk. Dat wordt natuurlijk weggewuifd. Maar je zal het maar zijn.

Ja ik lees idd wel meer dat dat kan. Maar weet ook niet of dat waar is.
Ik heb altijd geluisterd Nasr mijn gevoel tot vervelend toe van sommige artsen.
Ging nog bijna twijfelen aan mezelf of het echt niet tussen mijn oren zat.

Binc als ze de dunne darm willen onderzoeken gaat dat door de maag met een slangetje, zo gek is dat niet dat ze beschadigigen aanbrengen.
Bij mij p zingen was een mevrouw waarbij dit gebeurd is. enige weken in het ziekenhuis gelegen. Dit soort erhalen zijn op internet te vinden als je er naar zoekt. Ik zoek er niet naar maar ben het wel allemaal toevallig tegengekomen bij het zoeken naar darmklachten.

Ja dat klopt. Maar bij mij zouden ze de dikke darm willen onderzoeken. Dat onderzoek gaat niet via de maag.
Ik heb het altijd af gehouden. En hoop dat dat zo kan blijven.
Maar goed, misschien is er wel meer asn de hand en begin te twijfelen of ik het nu wel of niet zal laten onderzoeken.
Weet het gewoon niet.
Ik heb pas na mijn vakantie weer een vervolg afspraak voor de uitslag van ontlasting die ik vandaag heb weg gebracht.
Maar daar verwacht ik niet veel van. Behalve dat de consistentie niet goed is. Gister rauwe witlof gegeten.

Sorry voor jouw Binc maar bij de dikke darm is dat hetzelfde. Als het echt nodig zou zijn en je vindt het zelf ook nodig is het een andere zaak. Dan moet je om een roesje vragen.
Het staat trouwens ook op de sites van ziekenhuizen en dan staan de risico,s erbij voor zover ik me kan herinneren. Maar maak je nog niet druk, zover is het nog niet toch?

Vivianne,

Ik wil idd toch de zwarte bes gaan bestellen ivm de ontstekings remmende werking ervan.
Welk merk zou je aan raden?
Ik zie zoveel verschillende en wil niet onnodig een kat in de zak kopen.
Voor wat betreft probiotica zat ik aan bio cult te denken?

Ik lees alleen wel dat zwarte bes met name in gezet word bij constipatie. Is het dan ook verstandig om te gebruiken bij diarree door ontstekingen?

Het informatiekanaal dat je raadpleegde is wel heel erg beperkt qua informatievoorziening.

Zwarte bes wordt samengevat ingezet voor het behandelen van ontstekingen (spieren, pezen & gewrichten), ontstekingen en allergieën van de luchtwegen, ontstekingen van maag- en darmslijmvlies, nierfunctie en bijnierfunctie.
http://www.naturafoundation.nl/monografie/Ribes_nigrum_bessen.html
http://www.bewegenzonderpijn.com/het-blad-van-de-zwarte-bes-ribes-nigrum/

Zelf heb ik hier hele goede ervaringen met de geconcentreerde variant van Herbalgem.
http://www.herbalgem.com/nl/onze-produkten/herbalgem/zwarte_bes/ref-030310
http://www.santi-shop.eu/nl/p781-Zwarte-Bes-moedermaceraat-bio-Herbalgem.html

In sommige gevallen is zwarte bessenzaadolie een betere optie. Denk hierbij aan werking op de ogen en het kniegewricht in het bijzonder. Hieronder enkele voorbeelden die door I-herb verdeeld worden.
http://eu.iherb.com/now-foods-black-currant-oil-double-strength-1000-mg-100-softgels/46686
http://eu.iherb.com/Health-From-The-Sun-Black-Currant-Oil-1-000-mg-30-Softgels/20997

@mark,

De tip van de probiotica die je mij hebt gegeven ben ik erg blij mee.
Ik had hem besteld en ben er meteen mee gestart.
Vanaf de start van deze probiotica heb ik totaal geen last van diarree. Ik heb hem nu mee genomen op vakantie.
Neem er 2 per dag samen met l glutamine, levertraan met boterolie en betaine hcl.
Alleen gister middag kreeg ik wat last van mijn buik maar daarvan geef ik de schuld aan te taaie spare ribs die ik hier heb gegeten. Maar desondanks nog steeds geen diarree ondanks de pijn. Ik had eerder de probiotica van bio cult. Maar die deed eigenlijk niks waardoor ik ermee was gestopt. Ik nam eigenlijk ook aan dat de kefir die ik drink probiotisch genoeg zou zijn.
Is dat een verkeerde aanname van mij? Is kefir dan in sommige gevallen niet probiotisch genoeg?

@ vivianne, ik heb de zwarte bes niet meer op tijd voor mijn vakantie kunnen bestellen helaas dus dat komt als ik terug ben.
Ik vroeg mij wel nog wat af.
Gember en curcuma zijn toch ook krachtige ontstekingsremmers?
Wat doet de zwarte bes extra tegenover gember en curcuma?

Oh ja, ik wilde nog terug komen op je opmerking over waardoor de boel gaat ontsteken.

Laat ik voorop stellen dat ik dus deze diagnose pas recent weet.
Ik merkte zelf al verbetering met meer vloeibaar voedsel eten.
Maar ik ging ook wel weer vast voedsel eten. Ik had gelezen dat er een aantal producten zijn die je bij devertikels beter weg kan laten. Zoals BV asperges. Als ik die eet krijg ik idd heel veel pijn. Ik vermoed op het moment dat er dus idd een ontsteking is.
Kortom, doordat ik de diagnose niet wist, was het voor mij ook een raadsel om ernaar te handelen.
En ik zal vast een keer iets goed hebben gedaan maar zonder te beseffen wat dan. Want het is ook wel eens weg geweest.
Enige pijn die ik nu nog ervaar is de slijtage in mijn rug.
Discopathie en artrose.
Het ontstaan daarvan wijt ik aan de de langdurige diarree al due jaren. Geen voedingsstoffen op nemen maar verlies ervan.
Is dat een rare theorie van mij?
En de zeurende pijn boven mijn wenkbrauw blijft aanwezig na die oog ontsteking in april dit jaar.
Huisarts wil dat ik ermee naar de oogarts ga.
Nu is mijn linker oog zelf al slecht vanaf mijn jeugd. Soms kijk ik scheel ermee ?
Was destijds een -2 met cylinder.
De bril die ik ervoor had zorgde voor koppijn en gebruik ik eigenlijk nooit.
Mijn rechter oog doet eigenlijk alles.
Hoe kan ik die rug slijtage terug draaien? Ik denk dat mijn lichaam een te lange opdonder heeft gehad.
Vind het gewoon raar dat alle klachten bij mij alleen maar linkszijdig zijn.

Zwarte bes heeft als pluspunt dat het ook werkt op de ogen en het netvlies en het gezichtsvermogen verbetert om de reden dat er luteïne in voorkomt. Het wordt toegepast bij netvliesdegeneratie, een verzwakt gezichtsvermogen, nachtblindheid en gezichtsstoornissen. Kurkuma en gember hebben deze eigenschap niet !
https://www.devoedzamekeuken.nl/kurkuma/
http://bebio.nl/gember-als-medicijn

Tevens werkt de zwarte bes op de huid (ingezet bij droge en schilferige huid, eczeem, psoriasis) en bij droge en broze haren en nagels.

Uit je beschrijving kan ik afleiden dat er mogelijk een probleem speelt met de oogsamenwerking om de reden dat je aangeeft dat je rechteroog bijna alles doet.

Hier gelijkaardige ervaringen gehad bij mijn zoontje. In zijn geval werkte het ene oog ook niet zo optimaal samen met zijn andere oog terwijl hij volgens de oogarts wel goed zag. Hierdoor was hij bij het leren lezen snel oververmoeid. Woorden uit een zin werden overgeslagen en hij sprong van de ene regel naar de andere.

Met betrekking tot de links zijdigheid van je klachten vraag ik me af of er een verklaring zit in de manier waarop je geboren werd.

Een dubbele navelstrengomstrengeling b.v. kan tot tal van klachten na de geboorte leiden waaronder ontregelde reflexen die aan de basis kunnen liggen van linkszijdige klachten. In het geval van mijn zoon waren er problemen met de lateralisatie. Inmiddels hebben we dit kunnen terugbrengen d.m.v. B12 suppletie, reflex integratie therapie en visuele training (die pas 1/2 jaar na aanvang reflex integratie therapie mag opgestart worden). Er bleken in zijn geval bepaalde reflexen niet geïntegreerd te zijn waardoor de oogsamenwerking niet OK was.

Zijn lezen evolueert positief. We werken momenteel aan het wegwerken van de momenten van verminderde concentratie in klasverband. Er bleken voedingstekorten in combinatie met overgevoeligheid voor o.a. tarwe en koemelk bij hem te spelen. Hij krijgt hier o.a. DPP-IV enzym en zink voor. Het lijkt er momenteel op dat het de goede kant met hem opgaat.

Ik denk dat je beter een consult kan gaan lopen bij een kinesioloog en visuele therapeut in plaats van bij de oogarts. Een oogarts test niet standaard op oogsamenwerking. Het zou best kunnen dat die bril in jouw geval helemaal geen zin heeft. Mijn zoon formuleerde het als volgt : " Mama, waarom heb ik nog een bril nodig ? Zonder een bril zie ik beter, dan met,... "
http://www.dewitoptics.be/documents/optometrie/visueel-probleem.xml?lang=nl

Oke als ik terug ben ga ik het bestellen.
Voor wat betreft die geboorte, ik heb echt geen flauw idee eigenlijk.

Maar herken idd wel hrt argument, waarom heb ik in godsnaam die bril nodig? Als kind had ik er al hekel aan. Waa telkens strijd met mijn ouders. Weet nog dat ik dat ding toen expres stuk gemaskt had omdat ik er genoeg van had. Maar moest dat ding op van mijn ouders.

Zojuist kreeg ik een mail van het ziekenhuis met nieuwe uitslagen van het ontlasting onderzoek.
Geen parasieten of wormen.
Calprotectine te hoog. Dat bleek eerder uit ontlasting onderzoek ook al. De waarde is 291. Normaal waarde is tussen de 0 en 50.
Dit kan gerelateerd zijn aan cu of crohn of dikke darm kanker.
Nu word ik toch wel een beetje bezorgd. Ik kan zelf wel invullen welk onderzoek ze willen doen.
Substantie was brijig.
Is bij uitstulpingen/devertikels calprotectine ook zo hoog?

Sorry ik zeg het verkeerd.
Bij het ontlasting onderzoek in 2013 was calprotectine niet verhoogd.
Maar wel secretoir iga en anti t glutaminase.
Ten tijde van het onderzoek nu was, of is, er toch ergens een ontsteking? Kan je cu en devertikels tegelijk hebben?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan