Relatie Dikke Darm en Bijnieren/Schildklier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Voor de mensen die dus in omgeving gooi wonen en amour nodig hebben op recept, hoop ik met dit berichtje te kunnen helpen.

Heb aangegeven dat het redelijk goed gaat als ik maar vloeibaar blijf eten. Aan gegeven dat ik toch een soort van druk voel links onderin. Haar antwoord is dat dat uit mijn rug komt. Ik neem dat dan maar aan.

Wat zou er dan uit je rug moeten komen volgens deze internist??

Ik zou het maar even niet aannemen maar vragen gaan stellen. Lage rugpijn wijst overigens op problemen met de darmen volgens de Oosterse geneeskunde. Dat lijkt me meer in jouw verhaal te passen.

Er was ook een probleem met de darmen heksje. Dat heb ik eerder hier geschreven. Buiten het feit dat er discopathie in mijn rug zit. Een probleem met het heiligbeen en osteoponie. Inmiddels heb ik al lang geen last meer van mijn rug. En ook van het darm probleem ben ik af.

Dat heiligbeen heb ik trouwens overgehouden aan een ongeluk in het verleden. Daar kan ik verder niet heel veel aan veranderen.
De pijn in heup en lies is weg. Evenals tintelingen in mijn been. Dus al met al levert het toch behoorlijk wat op.

Ik reageerde omdat je schreef: "ik toch een soort van druk voel links onderin". Dit optellend bij dat je alleen nog maar vloeibaar kan eten bedacht ik me dat het niet zo hoeft te zijn dat deze pijn uit je rug komt zoals een internist concludeert maar dat het je darmen kunnen zijn.
Wellicht heb ik hier te makkelijk gedacht. Mijn excuses :-)

Geeft niks.
Zelf denk ik dat het een combi is van meerdere oorzaken.
Inmiddels eet ik ook wel meer vast voedsel.
Maar toch voornamelijk veel vloeibaar. Als het vast voedsel is, is het vaak heel zacht gekookt. Inmiddels voel ik mezelf wel sterker en ervaar ik minder darm problemen. Heb nu eerder het tegenovergestelde van wat ik voorheen had. Eerder was het meer maleh op een dag brijige ontlasting. 7 of 8 keer per dag. Dan denk ik toch ook aan een te snel werkende schildklier. Nu is het 1 maal daags vaste ontlasting. Nu zou je weer denken aan een te langzame schildklier samen met het aan komen. Hoewel dat laatste ook nog verband kan houden met tekorten die mijn lichaam compenseert.
Daarom denk ik ook dat ik veel al heb opgelost. Maar niet alles.

Niets mis met alles goed gaar koken. Heb ik zelf ook nodig. Herstel duurt nou eenmaal lang dus we kunnen niet alles oplossen. Ons lichaam heeft tijd nodig.
Geen idee of de schildklier echt dwars ligt. Krijg je wel jodium binnen? Misschien niet via zout zoals je in je andere draadje zegt maar wellicht wel door vis te eten of suppletie?

Het is naar mijn ervaring een heel complex proces om het lichaam te genezen. Ik raad je dan ook aan niet teveel op bepaalde symptomen te reageren maar meer je behoefte aan bepaald voedsel te volgen.

Heel veel geduld hebben. En ik denk ook dat als het 1 in je lijf beter functioneert je dan weer verder kunt met het ander.
Ik denk dat ik momenteel niet heel veel jodium binnen krijg.
Momenteel eet ik meer vlees dan vis.
In het verleden heb ik heel weinig koolhydraten consumptie genomen waardoor ik toch denk dat naast dat darm probleem die schildklier behoorlijk van slag is geraakt.
Ik voeg al geruime tijd weer meer koolhydraten toe aan mijn maaltijden. Maar vaak vergeet ik het ook zonder dat ik het mis eigenlijk.
Ik moet er echt beter op letten.

Herkenbaar. Koolhydraten vind ik ook niet makkelijk en zijn snel vergeten. De schildklier is dan inderdaad niet echt heel blij.

Jodium toch maar iets meer in de gaten houden ook. Visje eten dus, hoewel mij dat vaak weer niet bevalt vanwege de kwik.

Zo blijft het geduldig aanmodderen ;-)

Anders zeewier.
Gekke is dat ik de laatste tijd dus weinig behoefte heb aan vis.
Terwijl vis eerder altijd mijn voorkeur was boven vlees.
Je zou denken als je schildklier behoefte heeft asn jodium, je gevoel toch aan geeft dat je iets van vis wilt of zo?
Sommige dingen blijven soms een raadsel.

Misschien ligt daar je antwoord ook wel of er iets mis is met je schildklier. Je symptomen kunnen immers op heel andere dingen wijzen. Bloedonderzoek zou dus een goed begin zijn om je idee kleur te geven.

Zelf ben ik geen fan van zeewier. Dat is me te heftig in werking en ik vind het ontzettend goor.

Ik denk zeker dat je lichaam zelf de behoefte aan geeft en als we goed luisteren dat alles dan goed komt en gaat.

Niet teveel over piekeren dus :-) Piekeren is weer stress, etc. etc.

Morgen ga ik het bloed formulier op halen.
Iemand nog tips wat ik naast die schildklier kan laten prikken?

Schildklier prikken: TSH, T4, T3. Wat ik nog vond bij zoeken: antistoffen tegen de schildklier, maar geen idee waar dit op het formulier staat. Ik heb itt jou een onwillige huisarts dus helaas geen ervaring mee.

Verder alles aan (laten) kruizen wat jij zou willen weten ;-)

Ja anti tpo is dat wat je bedoeld met antistoffen.
Daarnaast anti tg en T3 reversed.
Dan heb je alles voor de schildklier wel geloof ik.
Verder vit d en b12.
Daarnaast zullen nog wat algemene dingen zoals lever getest worden denk ik.
Daar verwacht ik wederom wel weer een hoge wasrde uit.

O joh, je bent al heel ervaren en ingelezen ;-)

Vitamine D waarde zal met een lever die niet goed functioneert ook niet echt goed zijn. Laat je echter niet gek maken door al die waardes. Bedenk dat er nogal verschillende meningen zijn in wat de normen zijn. Al weet je dat zelf vast ook wel :-)

B12 in bloed testen heeft maar tot op zekere hoogte zin want dan weet je nog niets over de opname ervan.

Het zit echter vaak toch allemaal in het pretpakket dus gewoon lekker testen :-D

Ik weet dat er andere testen zijn voor de b12.
Eerder was al gebleken dat ik een tekort had.
Ik kreeg hiervoor injecties.
Mag ik nog steeds moeiteloos krijgen van de huisarts maar doe het nu al een jaar niet meer of zo. Omdat ik eerst wilde kijken hoe het met voeding ging.
Mijn d was vorig jaar hoog. Hoger dan de referentie wasrde.
Jodium prikken lijkt mij ook niet onverstandig. Ik heb bewust de laatste dagen geen sole meer gedronken na die ene avond.
Wel word ik krankjorum van de zand in me ogen gevoel, spierpijnen en hier en daar gewrichtpijn.
Kosten voor schildklier onderzoek worden niet vergoed helaas.

Aluhoedje die ik ben gooi ik er toch even in dat het me opvalt dat heel veel mensen -evenals ikzelf- heel erg moe zijn, veel spierpijn en andere pijnen hebben op dit moment. Het lijkt te 'heersen'. Ik vermoed dat er iets gaande is wat onze gezondheid enorm beïnvloedt.

Dat weet ik heksje.
Maar ik loop al bijna 10 jaar met deze klachten. 7 tot 8 keer per dag brijige ontlasting.
Slaap problemen overmatig zweten en alles wat bij schildklier problemen past.
Daarbij is bij mij altijd alleen maar tsh geprikt.
Het onderzoek welke ik bij de internist heb gehad, daar heb ik al langere tijd mijn twijfels bij. 2 devertikels zijn er gezien op de ct. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dat al die jaren dagelijkse ontlasting problemen kan geven.
Ik geloof niet dat ik daar 7 tot 8 keer per dag, elke dag jarenlang last van heb.
Buiten dat is mijn tsh waarde elke keer heel laag geweest.
0,65 of 0,85.
Dat is laag

Ik heb alles zojuist laten prikken. 1 onderzoek moet naar Utrecht en laat een ruime week op zich wachten.

Weer heb ik net sole genomen en ik ervaar exact hetzelfde effect als eerder deze week. Ik heb op basis van deze conclusie mijn afspraak bij de fysio afgezegd.
Ben de dry needling wel zat. Er is voor mijn gevoel iets anders aan de hand.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan