RIP Boogie (Run In Peace)

Mijn reactie daarop ook nog steeds. Ik snap zizou wel, zo'n beestje nu nog naar de arts slepen en onderwerpen aan allerlei onderzoek, ik zou er zelf niet meer aan beginnen.

Voor wat betreft het 'dieetvoer' voor de kat van mijn overbuurman, dat heeft ze idd destijds gekregen, het beestje mocht geloof ik maar 50 gram per dag. En natuurlijk heeft het niet het gewenste resultaat opgeleverd, het lichaam is nu eenmaal niet een verbrandingsmotor op basis van 'calorieen in, calorieen uit'. Maar ja, diezelfde flauwekul maken ze ons mensen ook wijs, vooral vrouwen tuinen hier met beide benen in!

Mike

Ik snap je reactie. Maar er zijn ook dierenartsen die aan huis komen. Ik vind niet dat je kan wachten als het zo slecht gaat met je dier. Jij bent ook gegaan Mike met boogie. En als je het eerder had geweten had je behandeling in gezet. Welke dan ook. Samira vraagt wel degelijk om hulp. Nu lijd ze meer dan een bezoekje aan de dierenarts net de tips voor wat betreft het vervoeren dan niks doen. Het is altijd kiezen. Je zal als eigenaar een keuze moeten maken wat het meest verstandig is. Ik begrijp zizou, maar ik begrijp Samira ook.

Voor wat betreft voeding kunnen wij het eens zijn. En er is ruime keuze. Zowel in rotzooi als goed voer. Het voer waar jij het over hebt heb ik nog nooit gehoord. Zaak is om zo min mogelijk, liever helemaal niet, koolhydraten te voeren. Helaas lukt dit niet altijd. Voor katten waarbij het niet lukt om rauw te voeten en katten die alleen brokken willen adviseer ik Power of nature of Etosha. Daarin zitten de minste koolhydraten. Dit is nog belangrijker voor katten dan voor honden.
Power of nature is alleen in Duitsland te krijgen en 1 website in Nederland.

Dein Bestes is een huismerk van een Duitse drogisterijketen, DM. Het is niet biologisch maar wel van hoogstaande kwaliteit en zonder toegevoegde suiker, dus idd laag in koolhydraten.

Mike

Hier kun je een lijst vinden met het gehalte aan koolhydraten in zowel natvoer als ook brokken. Let ook op de plantaardige eiwitten. Deze geef je liever niet aan katten.

https://diabeteskatten.nl/phpbb3/viewforum.php?f=17

Biologisch is in dit geval minder belangrijk. Het gaat om het percentage eiwitten waarvan de fabrikant ook in diervoeding een vertekend beeld geeft. Natvoer van Power of nature bevat 0 koolhydraten.

Mike kun je dat voer ook online bestellen? Aangezien ik een stuk verder weg woon vd Duitse grens dan jij. Ik gef ze nu bloikvor van Carny, met hoog gehalte aan vlees zoals de naam zegt maar ik wil ook het beste voor ze.

Overigens vanuit de Germaanse geneeskunde gedacht nemen huisdieren vaak de ziekte van de baas of een gezinslid over. Of krijgen het in plaats van de mens in huis.

Vandaaruit kun je dus heel anders gaan kijken naar de problemen van de huisdieren.

Bijnv. schildklieren: http://hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/Endoderm/Schildklier/mobile/

Bij de nieren zou je moeten weten of het om de nierverzamelbuizen gaat. Meer info: http://hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/Home/Trefwoordenregister/mobile/

Mike heeft jouw buurman zelf ook overgewicht?

@ Binc: knap wat je allemaal kunt afleiden uit de beelden. Ik heb er in ieder geval weer van geleerd en heb dingen aangepast zoals 2 waterbakken waarvan 1 met kzz. Dank daarvoor! In mijn ogen heb je hier niets verknald, ga je zelf niet kwellen met die gedachte.
Ook krijgen ze nu weer natvoer ipv alleen maar droge brokken en rauwe melk kregen ze al.

Goed zo elkedageenei. Dat is alvast een stap. Beter zou nog zijn 4 waterbakken. Je weet wel, het aantal katten plus 1 extra. Ook met waterbakken. En verder kun je nog leuke schalen in de vensterbank zetten met water en zuurstofplantjes bv. Katten voelen geen dorstprikkel. Zo stimuleer je nog meer vocht binnen te krijgen.
Misschien wil je ook 4 kattenbakken neer zetten? Wel elke dag 2 keer uit scheppen.
En elke week leeg knikkeren soppen en opnieuw vullen. Aks je plasjes vind die blijven kleven in de bak en hele grote plassen wijst dat op suiker. Dit sluit ik bij Samira overigens uit. Omdat zizou gezegd heeft dat het kleine plasjes zijn.
Maar wellicht merk je wel enige verbetering in hun onderlinge gedrag.

Ik geloof niet zo in het overnemen van ziekte. Dan zou ik ook een slokdarm ontsteking moeten hebben, hcm, astma, Atrose in mijn kaak. Dat heb ik allemaal niet ?

Mike kun je dat voer ook online bestellen? Aangezien ik een stuk verder weg woon vd Duitse grens dan jij.

Jij woont in het leveringsgebied van Bandit, biologisch en aanbevolen door Binc: http://www.banditvoeding.nl/verkooppunten.pdf. Zo te zien uitstekend voer, ik wou dat ze dit bij ons in de buurt ook verkochten!

Mike heeft jouw buurman zelf ook overgewicht?

Nee, dus de theorie gaat niet op. Ik en mijn vriendin hebben ook geen nierklachten, voor zover wij weten. Ik ben nog getest op nierfunctie twee jaar geleden in het ziekenhuis i.v.m. toediening contrastvloeistof.

Mike

Wat krijgt dit topic een mooie wending en ik zie dat onze plaatselijke dierenspeciaalzaak ook Bandit voeding verkoopt. We geven nu brokjes van het merk Catlover waar we soms een beetje water overheen doen.

Ja dat vind ik ook wel Johnny.

Ook catlovers bevat helaas een zeer hoog gehalte aan koolhydraten. Hoe mooi het soms ook lijkt maar alle berichten van graanvrij etc. Ditzelfde is ook het geval bij de oh zo populaire orijen brokjes. Ook echt onzin. Ik heb even een screenshot genomen van het percentage koolhydraten in catlovers.

https://imgur.com/a/17hMH

In de Germaanse is ziekte juist het oplossen van het conflict. Het conflict zit bij de baas en de ziekte komt tot uiting bij het huisdier, hoe nauwer de band hoe groter de kans dat het dier de ziekte krijgt.

Bij overgewicht kan spelen afkeer van zichzelf (de baas of gezinslid) en het dier heeft dan het overgewicht.
Bij de nierverzamelbuizen gaat het om bestaansconflict, verlatingsangst, zich geisoleerd voelen, vluchtelingconflict of niet goed verzorgd worden. Iedereen heeft hier in kleine of grote mate last van, check: trek je sok iets omlaag en kijk of er een afdruk van het boord van je sok in je been staat. Zoja.. kijk maar bij de nierverzamelbuizenthema's. http://hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/Endoderm/Nierverzamelbuizen/mobile/

De nieren hebben meer mogelijkheden dus moet je eerst weten wat er precies aan de hand is.

Bij de schildklier gaat het om een brokconflict: iets door je strot geduwd krijgen of iets niet te pakken kunnen krijgen (kaas van je brood laten eten). Deze uitleg verduidelijkt het hopelijk een beetje.

Dus het is niet dat je allebei de ziekte krijgt. Sorry dat ik daar niet duidelijk in was.

Leuke tip waarmee je je kat een heel groot plezier doet. Je moet hem dan wel eerst even leren he. Laat zien dat je er wat lekkers in doet. En de kat doet uiteindelijk de rest. Dit heet voedselverrijking. Het bevorderd het jachtinstinct van katten. In de natuur werken katten ook graag voor hun eten. Helaas is dat voor veel katten niet meer goed mogelijk. Oplossing is dan om zelf creatief dingen te verzinnen. en het voorkomt verveling.

Elkedageenei, zo kun je alles rechtlullen wat krom is!

Haha, het klopt dus wel. Sinds ik er kennis van heb, zie ik het om me heen bij mensen. dR Hamer kon de inslagen (conflicten) zien op hersenscans en daaruit concluderen welke ziekte erop zou volgen. Bij dieren heb ik er niet zo op gelet eerlijk gezegd, door dit draadje herinnerde ik het me weer.

Dr Hamer werd niet voor niets vebannen! Hij was internist en deed hier veel onderzoek naar wat nooit serieus is genomen door zijn collega's.

Voorbeeld: mensen in verpleeghuizen hebben zo goed als allemaal problemen met urinewegen, incontinentie, blaasontsteking enz. Het is een soort wanhopige biologische poging om het territorium aan te geven zoals dieren dat in de natuur ook doen met urine. Want als je in een verpleeghuis zit, is je dus alles ontnomen, geen eigen plek meer.

En wanneer je je eigen territorium niet hebt ontwikkel je vanzelf angst. Met als gevolg welke lichamelijke klachten dan ook. Ongeacht waar. Dit gaat ook op voor katten. En ook voor katten die noodgedwongen met soortgenoten in 1 huis moeten leven zonder dat ze daar zelf om gevraagd hebben. Dus ook in asielen.
Resultaat is overal pissen to in je schoenen aan toe als je er niks aan doet. En dus weer stress en ongenoegen. Maar dat de eigenaar dat dan ook zou moeten hebben? Sorry maar dat geloof ik echt niet.

Even de balans opmaken over het het eerste weekend van Beertje in haar nieuwe thuis:

Ze heeft twee dagen voornamelijk geslapen. Het beestje moet een hoop slaap, of liever gezegd: rust, tekortgekomen zijn. In tegenstelling tot wat men in het asiel ervaarde is ze zeer aanhankelijk en komt ze naar je toe en zoekt je gezelschap op.

Maar het is ook een jonge kat, die speels is en dan de neiging heeft om (te) wild te worden. Wij leren nu om een gezonde balans te vinden tussen toegeven hieraan en met haar spelen, maar het niet uit de hand te laten lopen. Dit doen we vooral met de stem, deze moet zacht en laag zijn en ze reageert hier perfect op.

Sinds gisteravond is ze op ontdekkingstocht door ons huis. Wij vermoeden dat het een halfwilde boerderijkat is geweest en een echt jagertje. Ze heeft ook leuke jagerstrekjes, zoals razendsnel zijwaarts en achteruit kunnen stappen. Aanvankelijk dachten we dat haar fixatie op voeten voortkwam uit een traumatische ervaring van geschopt zijn, maar nu denken we dat ze bewegende voeten gewoon ziet als speeltjes.

De stank die ze de eerste dag produceerde, en gedeeltelijk ook de tweede dag, is zeer waarschijnlijk afkomstig geweest van de anaalklieren. Mijn vriendin heeft dit opgezocht op het internet en het wordt veroorzaakt door stress. Zeer aannemelijk, aangezien ze het hele weekend nodig heeft gehad om te ontstressen. Een andere aanwijzing is dat we aanvankelijk bloed in haar ontlasting aantroffen, maar dit is alweer van voorbijgaande aard: de ontlasting is nu lichter van kleur en niet zo hard.

Qua voeding hebben we met Beertje nu al enkele zaken voor op de veel kieskeurige Boogie: ze drinkt rauwe melk en kefir. Verder eet ze, net als Boogie, zowel rauwe als gekookte vis (met currykruiden!). We gaan uiteraard nog rauw vlees proberen, maar dat heeft geen haast. Al met al verbazen wij ons over hoe snel zij bij ons aardt en we worden door de omgang met een jonge kat op een positieve manier herinnerd aan bepaalde gedragingen van Boogie toen zij jonger was en die we (bijna) waren vergeten.

Verder poetst ze heel veel en is haar vacht nu al zienderogen opgeknapt!

Mike

Goed om te horen dat ze wat bij komt en speels reageert. Het is echter toch wel zaak om haar van je voeten af te leiden.
Iplv je stem te gebruiken kun je het volgende doen. Simpel maniertje om de aandacht af te leiden en haar kats tegen paar te praten zonder stem. Knoop bv eens een paar oude veters aan elkaar zodat je 1 lange krijgt. Knoop deze vast aan je riem en laat het uitende over de grond hangen. Je kunt er nog een leuk muisje aan hangen.
Wanneer jij loopt of wat ook zak haar speelse aandacht dat op gericht worden iplv je voeten. De flying frenzy is ook een hele leuke kattenhengel met speeltjes die naar prooidiertjes ruiken.

Waarom geef je curry kruiden?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan