RIP Boogie (Run In Peace)

Ik heb John Bradshaw even opgezocht in een zoekmachine. 'Cat Sense' heet zijn boek. Ik zal me er eens in verdiepen.

Mike

Er zijn meer boeken van hem. Ook vertaald in Nederlands. Kattengeheimen dacht ik uit me hoofd voor de Nederlandse vertaling.

Voor wat betreft dat vermenselijken, dat is wat wij allemaal hebben gedaan.
Wie heeft namelijk ooit bedacht dat katten geschikt zijn om in huiselijke kringen te leven. Dat deden ze van oorsprong al niet.

Er zijn nog genoeg katten die liever buiten leven in het bos dan binnen.

En misschien zijn deze docus naar ergens online te vinden.
Dat weet ik niet. Ook van bradshaw

Mocht je zo een docu kijken trouwens, doe dit zonder dat beertje mee kan luisteren. Dus liefst wel met dopjes in je oren.
Ze zal anders denken dat er andere katten in haar buurt zijn.

Mijn vriendin was gisteren net over de Duitse grens, in Wyler (nog voor Kranenburg), op zoek naar een krabpaal voor Beertje en zag dat ze in een dierenwinkel daar Barf rauw, biologisch kattenvoer verkopen! We gaan zeer binnenkort samen kijken wat ze daar allemaal hebben.

Mijn eerste interesse gaat uit naar kippennekken, omdat Beertje dan echt vlees van bot af kan trekken zonder dat ze zich verstikt in kleine botjes en zodat ze aan natuurlijke tandzorg kan doen en evt. tandsteen kwijtraakt. We willen leren van de fouten die we met Boogie hebben gemaakt, die wel flink wat tandsteenvorming had.

Ik weet niet hoe Binc dit ziet, maar droge brokjes zijn GEEN natuurlijke tandzorg voor katten, dit is een mythe die de kattenvoerindustrie je graag wil laten geloven en die helaas maar al te vaak ook door dierenartsen wordt verkondigd. Hoeveel droge brokjes zie je katten in het wild eten? Je ziet ze wel vlees van bot af trekken!

Mike

Ik had hier verderop ergens al eerder geschreven over de waanzin van dierenartsen die brokjes adviseren voor de tanden. Er bestaat geen enkele brok die goed is voor de tanden. Echt geen enkele!

Volgens mij schreef ik dat bij het stukje wat ik geconstateerd had nadat ik bij een vriendin op huisbezoek was geweest.

Ik weet niet of ze direct kippennekken zal etej als ze al een poosje brok heeft gehad.

Wat je kunt doen om dat te motiveren:

Iplv het voor haar neer te leggen knoop je de nekken aan een hengel en ga je met haar spelen. Als ze dan nog niet meteen accepteert kun je datzelfde doen met een kuikentje eraan. Realiseer je echter wel dat kuikens geen compleet voer zijn, maar dat het een start is om haar kennis te laten maken met het jagen en de kennismaking met rauw.

Ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen, Beertje is tot nu toe een makkelijke eter. Ze accepteerde meteen al natvoer en heeft inmiddels al kefir, rauwe melk, rauwe en gekookte zalm en ei op. Qua gedrag komt ze nu helemaal los, superleuk om haar in zo'n korte tijd te zien opbloeien en zeer helend voor ons voor de verwerking van Boogie!

Mike

Ik ben benieuwd naar het resultaat als ze de kippennekken krijgt.

Wanneer start je?

Je kunt ook eens kippenvleugels proberen. Bij een beginnende BARF kat kun je het vlees met een mes of schaar een klein beetje los snijden/knippen.

Kan idd ook. Ik deed dat altijd met een klein snoei schaartje.

Maar word de krabpaal in gebruik genomen? Daar was ik nog even benieuwd naar?

In de woonkamer. Dat is nu zo'n beetje haar 'domein'. Ze is volop de rest van het huis aan het verkennen, maar beschouwt de woonkamer als 'veilige haven'.

Mike

Ik bedoelde eigenlijk meer, waar in de woonkamer. Kun je daar een foto van maken?

Ik bedenk me net dat mijn vriendin me gisteren een foto heeft geappt. Deze dus:

Bij het TV-meubel dus. Het is ook een 'liggende' krabpaal.

Mike

Dit is idd geen krabpaal. Maar een krab plank Katten willen graag verticaal en horizontaal kunnen krabben. Krabt zij aan de bank?

'Was maar een tientje,' zei mijn vriendin. Ja, nu weten we waarom! Ze krabt aan alles waar ze maar aan kan krabben, dus ook de bank idd.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan