Ik had al eerder aangegeven, je zal, wil je een kat houden zonder gedragsproblemen heel veel aanpassingen in je huis moeten doen. Dat betekent een paal. Liefst tot plafond waar ze in kan klimmen. Net als dat katten dat in bomen doen. Dat is de locatie van de paal nog belangrijk. Plankjes aan de muren en zo kan ik nog meer dingen bedenken. Maar ik weet niet hoe jullie huis eruit ziet. Je zei dat ze de hoogte in kon via de verdiepingen? Daar vind een kat echt geen fuck aan. Klimmen en klauteren. Dit gedrag vloeit dus voort uit verveling. Ook al lijkt het voor jou dat ze het naar haar zin heeft, hie lullig dit ook klinkt. Ze verveelt zich en daardoor gaat ze op zoek naar andere dingen. Als je dit dus lang genoeg in stand houd, dan geef ik je 100% garantie op in elk geval blaasontsteking en ook dat ze nog meer zal gaan slopen. En nee, dit is echt geen discussie die ik met je aan wil gaan over ziekte en dierenartsen.
Maar het is wel het exacte resultaat wat je kunt verwachten. Tot ideopatische blaasontstekingen aan toe. Door stress dus
Om deze redenen gaan mensen dus naar de dierenarts. Omdat hun kat alles sloopt, tot in een later stadium sproeigedrag en overal in huis plassen.
En zo verwijst de dierenarts dan weer door naar ons. Zodat wij de omgeving kunnen observeren en de eigenaar kunnen vertellen wat er aangepast dient te worden naar de wensen van een kat.
De vraag is, hoeveel % wil je jezelf in zetten en verbeteren in huis?