RIP Boogie (Run In Peace)

Ik had al eerder aangegeven, je zal, wil je een kat houden zonder gedragsproblemen heel veel aanpassingen in je huis moeten doen. Dat betekent een paal. Liefst tot plafond waar ze in kan klimmen. Net als dat katten dat in bomen doen. Dat is de locatie van de paal nog belangrijk. Plankjes aan de muren en zo kan ik nog meer dingen bedenken. Maar ik weet niet hoe jullie huis eruit ziet. Je zei dat ze de hoogte in kon via de verdiepingen? Daar vind een kat echt geen fuck aan. Klimmen en klauteren. Dit gedrag vloeit dus voort uit verveling. Ook al lijkt het voor jou dat ze het naar haar zin heeft, hie lullig dit ook klinkt. Ze verveelt zich en daardoor gaat ze op zoek naar andere dingen. Als je dit dus lang genoeg in stand houd, dan geef ik je 100% garantie op in elk geval blaasontsteking en ook dat ze nog meer zal gaan slopen. En nee, dit is echt geen discussie die ik met je aan wil gaan over ziekte en dierenartsen.
Maar het is wel het exacte resultaat wat je kunt verwachten. Tot ideopatische blaasontstekingen aan toe. Door stress dus

Om deze redenen gaan mensen dus naar de dierenarts. Omdat hun kat alles sloopt, tot in een later stadium sproeigedrag en overal in huis plassen.
En zo verwijst de dierenarts dan weer door naar ons. Zodat wij de omgeving kunnen observeren en de eigenaar kunnen vertellen wat er aangepast dient te worden naar de wensen van een kat.

De vraag is, hoeveel % wil je jezelf in zetten en verbeteren in huis?

Wie zegt dat een horizontale paal niet werkt? De winkel? En waar halen ze die kennis vandaan?

Ik houd het in het achterhoofd. Als dit gedrag aanhoudt kan ik altijd nog aanpassingen doen. Ze is pas 4,5 dag bij ons. Momenteel ligt ze boven op bed, dat doet ze sinds gisteravond. Ze is volop aan het ontdekken.

Boogie heeft nooit een blaasontsteking gehad, totdat haar niertje te versleten waren en zij heeft slechts 1 aan de muur bevestigde 'krabstrip' gehad en krabte haar nageltjes verder buiten, aan een boom in de achtertuin. Ze verveelde zich nooit en hield zich bezig met de trappen op- en afracen. Beertje zagen we vandaag ook al 1 trap opracen. Komt volgens mij helemaal goed, je denkt teveel in problemen!

Mike

Heb je dat bij boogie wel eens getest?

Over wat die paal betreft, echt onzin. Wat was hun argument daarbij?
Ze houden daarbij geen rekening voor wat betreft de locatie van waar die hoort te staan. Staat ie op de verkeerde plek dan werkt het idd niet. Maar dat ligt niet aan de paal zelf.

Beste Binc, we komen weer op hetzelfde uit. Jij ziet problemen die er niet zijn en verklaart alles vanuit op medische wijze, waarbij altijd weer die dierenarts om de hoek komt kijken. Ik ga geen problemen maken, totdat ze er werkelijk pas zijn.

Mike

Wat heeft die paal met medische dingen te maken? Als ern kat geen kat kan zijn en zich verveelt krijgt ie vanzelf last van stress. Maar goed, dat heb ik alleen maar tig keer mee gemaskt in de praktijk. Ongeacht de voeding die de kat kreeg.

Ben nog wel steeds benieuwd naar het argument van de paal vanuit de winkelier.

Helaas verkoopt onze poulier geen kuikennekken meer, onze katten waren er gek op. Vandaag kregen ze weer rauwe kippenlevertjes, vinden ze ook heerlijk. En voor het eerst heb ik een deel ervan voor mezelf gebakken met ui en spek, was best lekker. Verder wilde niemand het hier proeven..
Onze katten lusten wel rauwe melk maar geen kefir.

Wat fijn Mike dat Beertje zo opbloeit, ik geloof zeker dag het helpt om obpver het verlies van Boogie te heen koemn.

Ik lees dat boogie buiten kwam.
Ga je beertje over een poosje ook buiten laten? Ik dacht begrepen te hebben dat jullie alleen een balkon hadden. Dit na aanleiding van de foto waar boogie zat je jagen op een vogel. Als ze naar buiten kan dan kan ze in elk geval al meer kats zijn. Ik ging ervan uit dat jullie haar als binnen kat gingen houden?

Nee, ze gaat na verloop van tijd ook naar buiten. Boogie kwam niet veel verder dan de achtertuin, bij hoge uitzondering wel eens daarbuiten maar nooit ver. Ook in dat opzicht was Boogie een probleemloze kat. Hopelijk blijft Beer tzt ook in de buurt.

Mike

Altijd spannend de eerste keer dat ze naar buiten gaan.
Het schijnt dat je boter onder de pootjes kunt doen de eerste keer dat ze naar buiten gaan, ze dan makkelijker de weg weer naar huis vinden. De meningen zijn daarover verdeeld. Anderen gaan de eerste keer met een tuigje. Dit laatste raad ik wel af. Dat van dr boter is nooit bewezen. Ik hecht daar in elk geval geen waarde aan. Er zijn ook genoeg katten die terug komen zonder dat de eigenaar boter heeft gebruikt.

Beertje eet kokosolie! Zojuist likte ze het van de vinger van mijn vriendin af, Boogie's spirit lives on!

Mike

Vandaag hebben we een krabplank gekocht en aan de muur bevestigd. Beertje heeft hier al 1 keer dankbaar gebruik van gemaakt, werkt perfect!

Mike

Top! Elke dag shoppen voor je kat ?
Herkenbaar!

Mocht ze de eerder aangekochte plank nog steeds niet gebruiken, dan kun je dat stimuleren door valeriaan op de plank te doen.

laatst zag ik onze schuurkat aan een liggende stevige kartonnen rol krabben.
En verder, alleen mega domme katten verdwalen, dus je kan gewoon de deur naar buiten open zetten. Toen wij verhuisden hebben onze schuurkatten 2 of 3 weken (even hun postduiveninstinct instellen op de nieuwe locatie) in huis gezeten en toen heb ik ze in een afgesloten schuur gezet. Maar blijkbaar zat er ergens toch een grote kier want na een kwartier ofzo liepen ze al voor het raam te bleren dat ze weer naar binnen wilden. Na een paar dagen herhalen zijn ze in de schuur gebleven.
En een plantenspuit kan ook heel opvoedkundig werken.

Een kat ergens voor straffen??
En met plantenspuit?

Zeker niet. Enige wat je bereikt is dat de kat daarmee angst ontwikkeld voor zijn eigenaar. Als eigenaar ben je in de veronderstelling dat het dan werkt.
Niks is minder waar. Dat is dus typisch een voorbeeld van een kat zijn natuurlijk ontwikkeld gedrag ontnemen. Iplv daarvan kun je beter zorgen dat je inrichting voldoet aan de natuurlijke behoefte van een kat.

http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/weg-met-de-plantenspuit/

Mike, dat ga je toch niet werkelijk doen met die plantenspuit mag ik hopen?

https://www.google.nl/amp/s/howtocat.nl/plantenspuit-kat/amp/

En over dat niet terug komen heeft niks met domheid te maken. Katten kunnen ook de eerste keer dat ze buiten komen enorm van iets schrikken. Heeft totaal niks met dom te maken. Op het moment dat je boter of kokosolie onder de pootjes doet, zullen ze hun pootjes gaan likken en daarmee laten ze hun eigen geur achter als ze naar buiten lopen.

Bovendien, wanneer een kat niet lekker is gaan ze vaak ergens een stil hoekje op zoeken om te verstoppen. Bij oudere katten zie je dat vaak als ze het leven niet meer zien zitten en op zijn. Zo kwijnt een kat weg. Of katten die thuis bij de eigenaar geen gelukkig leven hebben komen ook vaak niet terug. In geval van beer verwacht ik dat echter niet. Dit is alleen maar om aan te geven dat dit niks met de domheid van een kat te maken heeft. Mijn vorige kat was ook de weg naar huis kwijt. Na 3 dagen kreeg ik een telefoontje dat ie gevonden was. Hij was wel aangereden en in de tussentijd onderzocht door de dierenarts op het moment dat ik hem nog kwijt was. Achteraf bleek ie dus dement te zijn.
Toen had ik overigens nog helemaal geen verstand van katten.

Binc ik weet het niet... ik houd mijn hart vast als jij ooit je kinderen ook zo opvoedt.... hun natuurlijke gedrag is ook niet altijd gewenst.
In een huis leven is anders dan in de natuur.

Sorry elkedageenei

Voor kinderen creeer je ook spullen zodat ze kinds kunnen zijn...

Kinderwagens, spelletjes etc....zodat ze ook in hun natuurlijke gedrag worden voorzien. Kinderen worden ook bang wanneer ze verkeerd gestraft geworden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan