RIP Boogie (Run In Peace)

God Jesus Christus!!! Is dit serieus echt waar wat je hier schrijft Mike?

Dit meen je niet echt?????

Dat filmpje waar ik naar verwees op bed, je zei later toch dat die uit 2016 was??

Grote pupillen bij daglicht zijn altijd alarmbellen. Dus ja, het is in die zin een symptoom dat er iets mis is met je kat. Niet dat het perse diabetes is of neuropathie.

Op de foto's die je hebt geplaatst heb ik echt geen tekenen van pijn gezien.
Waren die foto's van eerder? Van voordat ze neuropathie had?

Medusa, wat goed dat je voor de Etosha gekozen hebt!! Word dat ook gegeten?

Ik ben vandaag het experiment begonnen met rauwe 'Dog Food' van biologische slagerij De Groene Weg, 50-50 vermengd met Dein Bestes natvoer. Beertje eet pas als ze honger heeft, dus het feit dat ze hier nog niet naar heeft omgekeken zegt nog niet zo veel. Als dit succesvol is wil ik diverse vormen van rauw voer gaan uitproberen, waaronder ook Darf. Dank voor de tip van Meat and Bones in Malden, Medusa, ik ga er zeker mee aan de slag!

Mike

Medusa, wat goed dat je voor de Etosha gekozen hebt!! Word dat ook gegeten?

Ik heb het nu nog even gemengd met de Applaws die ik nog had staan. Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat de bak wat langer vol blijft en dat er dus minder van wordt gegeten. Kan natuurlijk ook zo zijn dat het beter vult door het hoge aandeel vlees en dat ze daardoor minder eten....

Dus je gelooft mij nu wel dat als wij als gedragsdeskundigen eerst door verwijzen naar de dierenarts, waarom dit is? Dat dit wel in veel gevallen noodzakelijk is om vroegtijdig aandoeningen die wij kunnen lezen te signaleren en evt te behandelen?

Wij doen dat omdat de eigenaar veel dingen ziet als een gedragsprobleem. Zoals bv plassen in huis om maar even wat te noemen. Dat is dan niet altijd een gedragsprobleem maar een medisch probleem. Als dat opgelost is of behandeld word dan kunnen wij gedragsadviezen geven.

Boogie heeft dus al zo lang onbehandelde diabetes gehad denk je?

Dat kan heel goed Medusa. En bovendien, je geeft ook rauw. ik weet van rauw dat veel eigenaren denken dat ze maar 2 keer per dag hoeven te eten. Dit is dus echt niet waar.
Na 3 uur is een kastenmaag echt leeg. Ik geef mijn kat zelfs 4 uur van tevoren nog eten als ze nuchter naar de dierenarts of internist moeten. De ct scan die laatst gemaakt is van mijn kat liet een lege maag zien, ondanks dat ie daarvoor nog netvoer had gegeten. Je hebt namelijk als je je kat 12 uur nuchter houd meer kans op verstikking en slokdarm ontsteking. Dit komt omdat de maag meer zuur aan maakt bij een maag die te lang leeg is.

let wel he, geen brokken maar nat voer. Anders gaat het wel mis. en niet teveel.

God Jesus Christus!!! Is dit serieus echt waar wat je hier schrijft Mike?

Dit meen je niet echt?????

Dat filmpje waar ik naar verwees op bed, je zei later toch dat die uit 2016 was??

Dat eerste filmpje waarop ze wakker wordt op bed en haar lippen likte was uit 2009. Het tweede filmpje waarop ze op de bank ligt, wakker wordt en schudt met haar koppie en vervolgens weer doorslaapt is uit 2016. Het zijn momentopnames maar Boogie liet (met de wijsheid van nu) meer ziektesymptomen zien 8 jaar geleden dan vorig jaar. Hieruit maak ik op dat ik de onderliggende pathologie weliswaar niet heb weten om te keren maar wel succesvol heb kunnen behandelen op basis van natvoer met toegevoegde vitamines (ook al zaten er granen in) en gelatine (ook een cruciaal puzzelstukje!), water met toegevoegde zeemineralen, kokosolie en Boogie mee laten smullen van ons eigen warme eten, boordevol gezonde vetten, eiwitten, kruiden en mineralen. De laatste twee jaar ontwikkelde Boogie ook een gezonde voorkeur voor rauwe zalm. Het heeft allemaal niet genezend uitgewerkt, maar wel vertragend, zodat we nog vele jaren hebben kunnen genieten van onze Boog en zij van ons!

Op de foto’s die je hebt geplaatst heb ik echt geen tekenen van pijn gezien.
Waren die foto’s van eerder? Van voordat ze neuropathie had?

Alleen de eerste foto voor het raam met dat nekbandje om, die is uit 2007, de rest is allemaal vanaf 2009 tot en met 2016. De foto waarin je haar op de achterpoten tegen mijn been aan ziet staan omdat ze zo gek was op die 'stokjes' is de meest recente (kersttijd 2016). We gaven deze stokjes nl. uitsluitend rond kerst en oud en nieuw. Dat ze op die foto's geen centje pijn heeft bewijst dat de 'therapie' gewerkt heeft! Zoals gezegd, genezing bracht het niet, maar wel aanzienlijke verlichting en vertraging van de onderliggende pathologie.

Mike

Dus je gelooft mij nu wel dat als wij als gedragsdeskundigen eerst door verwijzen naar de dierenarts, waarom dit is? Dat dit wel in veel gevallen noodzakelijk is om vroegtijdig aandoeningen die wij kunnen lezen te signaleren en evt te behandelen?

Ja, ik ben om, Binc. Je had gelijk, ik was er emotioneel nog te veel bij betrokken om dat in te zien. Ik zag door mijn verdriet die dierenarts nog teveel als een 'moordenaar', nu eerder als incompetent want hij had wel de neuropathie moeten herkennen en ons hierop moeten wijzen. Ik heb ook nooit antwoord gehad op mijn mail, wel een rekening van 170 euro voor de euthanasie thuis. Zouden ze er nog maar wat geld bovenop hebben gegooid vanwege mijn grote waffel?

Boogie heeft dus al zo lang onbehandelde diabetes gehad denk je?

Of dat technisch gezien valt onder de noemer 'diabetes' valt nog te bezien. Als het geen type 2 was, dan was het op z'n minst prediabetes (metabolisch syndroom). Ik ben ook blij dat deze onbehandeld is gebleven, althans regulier. Ik constateer nu ook achteraf dat ik met minimale kennis van zaken toch instinctief goede keuzes heb gemaakt, waarmee ik Boogie de nodige extra jaren heb kunnen bieden met een uitstekende levenskwaliteit. Ik verwijt mezelf dan ook niets, maar het kan altijd beter en dat wil ik met Beertje laten zien.

Mike

Ik had al zo een vermoeden dat emoties nog mee speelden. En ik wilde ook niet nog opdringender over komen dan dat ik mogelijk al heb gedaan in dit topic met als gevolg wellicht nog meer emoties.

Ik ben blij dat je er nu anders in staat. Het beste is wel wanneer diabetes geconstateerd word om met insuline te behandelen. Dit om de alvleesklier te helpen. Het liefst direct met lantus wat mensen insuline is. Maar meestal krijg je caninsulin of prozinc. En zelfs dan nog, kunnen de waarden heel erg schommelen. Als voorbeeld van schommelende waardes de waarden van mijn kat hier ondanks behandeling met insuline. Vooralsnog is dit canainsulin helaas. Ik heb nu de internist zover dat ie een recept voor latus op gaat sturen. Is heel lastig aan te komen want het is niet geregistreerd voor dieren en een hoop gezeik. Maar het geeft wel de meest stabiele waarden. Voorwaarde is wel om 2 keer per dag een pre te doen. Dat betekent nuchter bloed prikken thuis. De waarden van mijn kat ondanks insuline.

https://docs.google.com/spreadsheet..._xBOzkmnBRik9qWUDDQyp9j2U/edit#gid=1297703860

Mocht je echt nog meer willen leren en je hebt tijd, aankomende zondag is deze cursus in Amsterdam.

https://www.facebook.com/events/806826946116937/?active_tab=about

Boogie heeft geen insuline gehad en heeft toch minimaal 8 jaar hiermee rondgelopen met een meer dan goede levenskwaliteit. Als ik diabetes zou constateren bij Beertje zou ik datgene wat ik bij Boogie heb gedaan met minimale kennis alleen maar perfectioneren om daadwerkelijk te kunnen genezen i.p.v. succesvol te behandelen.

Mike

Eerlijk gezegd denk ik wel dat de dierenarts de neuropathie heeft herkend. Maar om daarvan een oorzaak te vinden is verder onderzoek zoals bloed prikken en urine ect wel noodzakelijk. Anders kan er ook niet gezegd worden welke medicatie er evt gegeven moet worden. Niet lullig bedoeld, maar ik las dat jullie dat niet wilden. Ik denk ook dat je daarom die pijnstiller mee hebt gekregen.

Zou je dan niet willen weten hoe ze aan diabetes zou komen? Dit kan een infectie zijn of een alvleesklierontsteking. Dat laatste doet sowieso ontzettend veel pijn. Wanneer je van zo een diagnose op de hoogte bent is het wel geoorloofd om pijnstilling te geven. Maar goed, dat is bij Beer nog niet aan de orde.

HIj drong er zelf ook niet heel hard op aan. Volgens mij had hij toen al door dat het einde oefening was en heeft hij ons zoet gehouden met die bloeddrukverlager en pijnstiller. Ik heb het vaker gezegd, Boogie was hoe dan ook aan de beurt geweest, haar acute neuropathie en nierfalen waren ook zonder die Novocam gebeurd. Maar die troep heeft wel gefunctioneerd als een 'soft kill'-wapen voor haar toch al tedere stelsel. En dat terwijl er een Black Box Warning van de FDA is voor toedoening van dit dodelijke goedje aan katten! Ik ben eerlijk gezegd weer volledig overtuigd van de totale incompetentie van de reguliere dierengeneesknudde en hun beoefenaars, het enige wat ze kunnen is hoge rekeningen schrijven!

Mike

Nu snap ik je niet meer. Eerst zeg je dat je het eindelijk met me eens bent voor wat betreft naar de dierenarts gaan. En nu bedoel je juist het omgekeerde? Of begrijp ik dat verkeerd?

De kosten kunnen idd in de papieren lopen. Daarom heb ik gelukkig een verzekering afgesloten. Anders had ik dat allemaal ook niet kunnen betalen. De rekeningen van mijn katten lopen in de duizenden euro's. Ook door de onkunde van dierenartsen. Uiteindelijk is er heel wat uit gekomen wat de dierenartsen niet hebben kunnen constateren vanwege idd hun eigen onkunde.

Zou je dan niet willen weten hoe ze aan diabetes zou komen?

Denk jij dat je een werkelijk antwoord zou krijgen van een dierenarts? We weten hier allemaal dat dit een VOEDINGSGERELATEERDE aandoening is veroorzaakt door TEVEEL KOOLHYDRATEN EN SUIKERS. De hint zit in de benaming: SUIKERziekte. Maar volgens deze gifmengers heeft het helemaal NIETS met voeding te maken. O ja, toch wel - hier heb je speciaal, niet te betalen voer BOORDEVOL KOOLHYDRATEN.

Ik wil niet weten hoe je er aan komt, maar er van af komt! De infectie of alvleesklierontsteking die jij als oorzaak noemt komt niet uit de lucht vallen. Uiteindelijk is voorkomen beter dan genezen, maar dat dit omkeerbaar is staat voor mij als een paal boven water. Als ik het bijtijds bij Boogie had opgepikt, was ze mogelijk nog veel ouder geworden dan 18, maar ik vind 18 eigenlijk best wel een prima resultaat voor een kat die met voeding en mineraalrijk water, liefde en aandacht en vooral ZONDER INSULINE is behandeld. We hebben haar weg weten te houden van de gifmengers, pas in de laatste week viel ze eraan ten prooi. Hoeveel van die lui kunnen zeggen dat ze het leven van een kat met ZEKER 8 JAAR hebben kunnen verlengen MET GOEDE KWALITEIT VAN LEVEN? Kijk, daar ben ik dus trots op en ik word nog veel beter, let maar eens op!

Mike

Nu snap ik je niet meer. Eerst zeg je dat je het eindelijk met me eens bent voor wat betreft naar de dierenarts gaan. En nu bedoel je juist het omgekeerde? Of begrijp ik dat verkeerd?

Ik ben het in zoverre met je eens dat iemand zoals ik over zijn eigen schaduw moet kunnen stappen om onderzoek te laten verrichten voor een juiste diagnostiek. Je moet ze precies gebruiken waar je ze voor nodig hebt en dan meteen je eigen plan trekken en bij voorkeur nooit meer terugkomen.

Mike

Gedeeltelijk ben ik het met he eens.
Maar ook katten die op goeie voeding staan zonder koolhydraten kunnen alvleesklier ontsteking krijgen. Dit kan ook komen door een val wat niks net voeding te maken heeft. Het is wel mooi mee genomen aks ze dan KVV eten.
Bij aandoeningen aan de alvleesklier dien je altijd rekening te houden met diabetes. Dat is helaas niet anders.

En idd,ze zijn er voor diagnoses. Maar zelfs dat is bij katten heel moeilijk helaas.

Maar ook katten die op goeie voeding staan zonder koolhydraten kunnen alvleesklier ontsteking krijgen. Dit kan ook komen door een val wat niks net voeding te maken heeft.

Door een val of een ander traumatisch ongeluk kan je natuurlijk van alles krijgen, mens of dier. Maar het is te fixen, alleen niet bij de 'kattenkliniek'.

Mike

Vito had ook alvleesklierontsteking.
Dat is nu gelukkig wel over. De echo en fpli lieten geen alvleesklier problemen meer zien. Daarvoor heb ik hem wel een paar weken moeten dwangvoeren. Eten wilde hij niet meer. Logisch, eten met een alvleesklier ontsteking is echt geen feestje. Rossi zijn alvleesklier is gezwollen. Dat is dus de suiker kat. Die eet goddank wel zelf. Komt ook door de suiker. Suiker geeft namelijk symptoom ook vreethonger.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan