Dat ligt eraan Mike. Boogie had last van haar nieren. Dat was duidelijk. Je gaf al aan dat de puzzelstukjes op zijn plek vielen voor wat betreft de urine in de bak en de manier van lopen. Ik denk niet dat haar nieren meer te redden waren. Als zij echt diabetes had gehad dan had het gekund, maar dan had je idd insuline moeten gaan spuiten. Wellicht al in een eerder stadium. Continue hoge suikerwaarden resulteren in nierproblemen als het niet word behandeld. De kat zit dan telkens boven de niergrens. Wellicht als er bloed was geprikt dan had het snel duidelijk geweest. De meeste dierenartsen hebben een apparaat staan om dit soort waarden meteen ter plekke na te kunnen kijken, omdat als het vermoeden bestaat van suiker dient er direct met behandeling gestart te worden.
Een suikerkat is niet makkelijk hoor. Het vereist maximale inzet van de eigenaar. 2 keer daags om de 12 uur spuiten. Elke dag bloed meten. Maar remissie is zeker wel mogelijk, mits je op tijd bent. Daarom vind ik het super fijn dat het mij blijkbaar toch gelukt is jou op andere gedachten te brengen voor wat betreft onderzoek bij de dierenarts. Een snelle diagnose geeft immers kans op snelle genezing en behandeling. Er is veel wat je zelf kunt doen bij een suikerkat thuis. Bloeddruk meten, bloed en urine.
Maar of het in geval van Boogie nog iets uit had gehaald met die nieren, dat betwijfel ik eerlijk gezegd.