RIP Boogie (Run In Peace)

Ik hoop dat het je katten goed vergaat en dat je ze nog zo lang mogelijk in een goede staat van gezondheid en kwaliteit van leven weet te houden op basis van jouw medische en voedingsinzichten. Vandaag ben ik dankzij jou weer een heel stuk verder gekomen. En je weet dat ik een snelle leerling ben! Superbedankt voor al je hulp en steun, Binc, nu al 32 pagina's lang met talloze posts waarin je sneller dan het licht reageert met uiterst nuttige info!

Mike

Fijn dat ik je hierbij heb kunnen helpen.
En dat je deze kennis nu toe kunt passen bij Beer.

Nee, helaas nog geen succes. Ik ga het proberen kort te bakken om te kijken of het dan wel gaat, kan ze in ieder geval alvast wennen aan de smaak.

Mike

Misschien eet ze het wel als je er wat gekookt water over doet. In een vergiet en dan iets gekookt water. Geef het eten een beetje warm. Dat wil soms ook helpen. En zalm erdoorheen prakken? Of een beetje melk eroverheen?

Ik zou het beter niet bakken.

Ik ga allebei proberen, 1 portie gebakken in ghee en 1 portie met uitsluitend heet water er overheen. Kom er nog op terug!

Mike

Nog even een interessante en bijzondere anecdote:

Op 1 september, de dag dat we Boogie lieten inslapen, kwam er de hele ochtend voorafgaand aan de euthanasie en ook daarna het volgende liedje bij mij op:

Nou moeten jullie weten dat ik mijn hele leven lang al bepaalde nummers in mijn hoofd krijg, die altijd op de een of andere manier precies van toepassing zijn op bepaalde sitaties waarin ik mij bevind. Maar wat moest ik met zo'n zonnig nummer op zo'n trieste dag en wat voor boodschap had die tekst dan? Ik ken helemaal geen Portugees en heb ook niets met Braziliaanse samba!

Zo werkt de spirituele wereld dus. Ze maken gebruik van de frequenties die specifiek bij jou horen en bij mij is een heel krachtige trilling die van muziek. Dit nummer van Sergio Mendes maakt ook onderdeel uit van mijn mentale 'bibliotheek' van liedjes, dus er moest een reden zijn waarom juist dit nummer relevant was.

De volgende dag ben ik maar eens op gaan zoeken wat 'mas que nada' nu eigenlijk betekent. Het laat zich moeilijk vertalen, aangezien het een uitdrukking van de straat is, maar het betekent zoveel als 'maak je niet druk' of 'het heeft niets om het lijf'. Het wordt gebruikt om aan te geven dat je moet...loslaten en doorgaan! In het YT-filmpje wordt het vertaald als 'oh come on', omdat de strekking van de tekst is dat het gaat om het eeuwig dansen van de samba. Dat was Boogie op en top: leven voor de lol! 'Mas que nada' was om mij eraan te herinneren dat haar dood niets te betekenen heeft, slechts een klein detail in een leven vol met lol, want waar ze naartoe is gegaan heeft ze eeuwig pret. WOW, wat een intelligentie van de 'Spirit World' om mij dit vrolijke en relativerende nummer te geven, terwijl ik geen woord (Braziliaans) Portugees spreek!

Maar daar houdt het nog niet op. Toen was ik heel erg gefixeerd op de titel. Wie meeleest weet dat ik de afgelopen 3 dagen weer volop met Boogie bezig ben en dankzij Binc nieuwe inzichten heb verkregen over wat Boogie gemankeerd heeft, waardoor ze uiteindelijk zo snel afgleed. Gisteravond wilde mijn vriendin een online programma testen waarin ook muziek werd afgespeeld. Ze koos een 'willekeurig' nummer - je voelt 'm al: Mas Que Nada. Ze wilde weten of het nummer op mijn computer startte en stopte wanneer zij dat wilde als ik ingelogd was in de software. Dit bleek het geval te zijn en dus stopte ze het nummer ergens halverwege omdat ze wist wat ze moest weten.

Het bewuste YT-filmpje was het filmpje dat ik hierboven in de post heb geplaatst. En op welk punt stopte ze? Rond de eerste minuut, precies het punt waarop er in de ondertiteling te lezen staat 'you won't want me to come to an end'! Ik heb haar toen meteen gevraagd mij de link door te sturen. 'Jij wil niet dat ik stop'. Of meer letterlijk: aan mijn eind kom. Oeps, brok in de keel! Dit is dus Boogie's nummer en ik zal het altijd blijven draaien als ik aan haar denk. En hoe wonderlijk is het dat dit nu al de tweede keer op zo'n bijzondere manier onder mijn aandacht komt? Spirit works in mysterious ways...

Mike

Wat fijn dat je een gevoel hebt naar Boogie toe op basis van muziek. Ik herken dat wel. Ik weet het alleen nooit zo goed uit te leggen.

Heeft Boogie het vlees op? Anders toch eerst proberen met minder vlees en meer blik. Heel langzaam. Soms kan het overschakelen tot een jaar duren. Ik heb het 3 jaar geprobeerd zonder resultaat helaas.

Nu zou ik jou wat willen vragen Mike,

Uit de CT is gekomen dat Rossi een vergrote schildklier heeft.
Na recent 3 keer ook bloed te hebben geprikt voor zijn schildklier zijn zijn waarden normaal.
Echter, ik wil niet afwachten totdat zijn waarden niet meer goed zijn. Zover wil ik het niet laten komen.
Nu heb ik een aantal dingen gevonden, voor katten waarbij de schildklier ondersteund kan worden. Maar hij heeft dus ook suiker. Het is een katje die vanaf zijn geboorte al diarree heeft. Dit weet ik van de vorige eigenaar en fokker.
Altijd een zorgen kindje geweest. Ik mag dan met katten kunnen lezen en schrijven maar voor wat betreft ondersteunen schildklier en alle andere hormonale dingen ben jij beter in thuis. Ik heb in het verleden al wapf geprobeerd voor Rossi. Maar hij wil echt niks van melk of wat dan ook weten. Gedragsmatig vanuit de kat gezien zal een kat ook als hij ziek is of pijn heeft, alleen datgene eten wat ie het aller lekkerste vind. Heel ongelukkig is dat in zijn geval tonijn. Bij katten is er eigenlijk altijd alleen maar sprake van een te snel werkende schildklier als ze een schildklier probleem hebben. Nooit een trage. Het advies hierin luid dan minder jodium.
Mijn kast staat buiten mijn eigen supplementen ook vol met supplementen die ik voor mijn katten in heb gezet, maar zonder resultaat. Nu vond ik voor de schildklier deze dingen. Hoe zou jij dat aanpakken? Dat supplement bij iherb weet ik niet of dat kan bij een suiker kat? Omdat er Glutathione in zit. En hij moet van de tonijn af. Maar dat is bijna onmogelijk.
Ook las ik iets van Moxxor. Dat is een groenlipmossel met nog andere dingen. wat zou jij adviseren?
Rossi krijgt wel Zobaline. Dat supplement van het filmpje van Tootsie.

http://www.moxxart.com/pets_moxxor.shtml

http://www.uwdierenarts.nl/index.php?route=product/product&path=18_102&product_id=589

http://nl.wissenlib.com/huisdieren/natuurlijke-behandeling-voor-hyperthyreoidie-bij-katten.php

https://www.petwellbeing.com/products/nu-pet-cat-granular-greens#ingredients

Het eerste wat ik denk bij tonijn is: kwik. Het is natuurlijk dweilen met de kraan open als je enerzijds suppleert en anderzijds bijdraagt aan de zware metalenbelasting van Rossi, dus ik doe een dringend beroep op jouw expertise en creativiteit om Rossi z.s.m. van de tonijn af te helpen!

Verder is er de logica: cure like with like. Kun je aan schildklieren komen van andere dieren? Je kunt ook denken aan glandulars, op iHerb vind je diverse. Het lijkt mij verstandig om voersamenstellingen of supplementen te vinden die zowel schildklier als bijnier bevatten. En gezien de diabetesproblematiek zou het helemaal te gek zijn als er ook alvleesklier in zou zitten. Verder denk ik aan cholesterol en de vetoplosbare vitamines, dus wellicht is suppletie met gefermenteerde levertraan ook helemaal geen gek idee.

Dat is zo'n beetje het eerste wat er nu bij mij opkomt. Als ik nog andere ingevingen heb hoor je het nog van me.

Mike

We zitten op 1 lijn wat dat aan gaat. Zeker voor wat betreft het kwik verhaal Hier maak ik mezelf al lange tijd zorgen om. vandaar dat ik ook denk dat die schildklier daaronder te lijden heeft. Zoals ik eerder aan gaf, katten zijn draken. Wat wij weten wat goed voor ze is halen hun hun neus voor op ?
Eten is altijd nog beter dan niet eten. Ik heb vandaag zelf ook weer geprobeerd te mengen met ander voer. Maar eten, hij denkt, eet het zelf maar....

Levertraan heb ik geprobeerd. Maar katten kunnen de geur niet waarderen. Gaat er dus ook niet in. Vandaar dat ik verder zoek en bij deze links uit kwam.

Ik heb eerder wel een glandular gevonden voor dieren in Amerika. Met schildklierhormoon en pancreas. Heb het niet besteld. Heb ik het fout gedacht als ik denk dat schildklierhormoon alleen voor traag werkende schildklier is? Degene die ik van Pike heb gekregen is wel voor trage schildklier maar niet voor te snelle schildklier.

Ik zag deze. Wat vind jij daarvan?

http://www.pethealthandnutritioncenter.com/multi-glandular-blend-dogs-cats.html

En glandular geven kan geen kwaad als je ook insuline spuit? Waarvan ik dan wel de waarden extra in de gaten ga houden bij hem. Ik mag dan toch verwachten dat hij minder insuline nodig gaat hebben. En uiteindelijk remissie?

Het kan zeker geen kwaad om dit te proberen, maar of je zo'n spectaculair resultaat gaat beleven valt nog te bezien. Ik ben benieuwd, hou me op de hoogte!

Mike

Eerst maar bestellen. Met lantus insuline is remissie wel mogelijk. Er zijn genoeg katten in remissie gekomen. De meeste mensen zijn alleen niet op de hoogte van glandulars. En wat het voor effect gaat geven weet ik ook niet.
Zat zelf nog te denken aan vit c. Maar eigenlijk maken katten dit zelf aan in tegenstelling tot mensen.

Nog ff, en we kunnen onze eigen wapf voeding en gedrag kliniek beginnen ?

Maar heeft Beer nog het vlees willen eten welke je gebakken hebt?

Jammer. Het is nu niet meer zo warm. probeer anders eens of je het een hele nacht kan laten staan. Dan wel rauw. Kan met deze nacht temperaturen geen kwaad. Mits jij de kachel hoog stookt natuurlijk.

Nooit verwacht Mike dat jij een kattenmens bent. Eerder van de honden. Hier thuis heb wij een hond en we geven hem elke avond vlees. Wat precies dus ik niet te zeggen want dan regelt mijn vriendin. Het is namelijk haar hond. Wel doen we er zalmolie en kokosvet door. Hij eet en likt zijn bak helemaal leeg. Mooi om te zien.

Binc, lust je kat geen sardines? Minder kwik dan tonijn lijkt me. Dan wel sardines op water nemen en niet op olie.

Mike, wat een mooi verhaal over dat liedje! Heb zelf ook hele bijzondere dingen mee mogen maken na overlijden van dieren.

Nee Medusa, en helaas ook geen witvis.
Vreet alleen tonijn. Ik heb het dan wel over kattenvoer tonijn hoor. Niet zo een blikje uit de winkel. Want dan krijg je er nog een probleem bij zoals vitamine E tekort.

Hij krijgt tonijn van thrive. Daarnaast brokken van power of nature. Staan er de hele dag. Maar katten mer suiker eten liefst natvoer. Hij eet brokken als er iets anders staat dan tonijn. Ik ga morgen denk ik toch weer een keer proberen een bakje bandit wildmix te halen en gemengd met tonijn aan te bieden.

Mike misschien is dit ook een leuk idee voor beertje.
Katten vinden dit soort filmpjes fantastisch. Zeker aks ze nog niet buiten komt. Misschien gaat ze dan wel eten. Jacht instinct word in elk geval gestimuleerd.

Hier in elk geval een afspeel lijst met leuke filmpjes.

https://m.youtube.com/playlist?list=PL9ytog0NqOqTw4KtX-Zpl-lnXR0ygZId3

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan