RIP Boogie (Run In Peace)

Oh wat word ik hier heel blij van wat ik lees!! En van ook de manier hoe je Beer hierin benaderd!
Ga zo door!

Je moet er iets heel bijzonders van maken door haar aanmoedigend aan te spreken en handmatig te voeren, steeds dichter in de buurt van waar het voer ligt. Zoals gezegd is 'Dog Food' een combi van spier- en orgaanvlees van rund en lam, plus kipkarkas. Beertje moet er soms flink op kauwen, wat weer goed is voor haar gebit. Ook is de rauwe melk nu haar standaard drank, waar ik uiteraard ook superblij mee ben!

Mike

We hebben de rauwe melk nu vervangen door rauwmelkse kefir, even kijken hoe ze hier op reageert...

Mike

Totaal relaxt ligt ze erbij!

En gefeliciteerd! Beertje is nu definitief over op rauw!
Fijn dat ik je van het weekend heb kunnen motiveren het blikvoer de deur uit te doen!

De rauwmelkse kefir is geen succes, raakt ze niet aan. Als ik.deze vervang door rauwe melk echter geen probleem. Ik laat het nu even zo, misschien dat ik in een later stadium ook biergist ga toevoegen aan de kefir om te zien of dat werkt.

Mike

Laat idd maar even zo. Ze is nu over op vlees.

Misschien is het handig om over een poosje toch wel wat brokjes neer te zetten overdag. Maar dan wel Wildcat Etosha. Hierin zit een koolhydraat percentage van uit mijn hoofd 1,6%

En an 2 of 3 keer per dag rauw vlees. Of je laat de hele dag vlees staan maar dat word wel vies op een gegeven moment.

Laat je dan alleen melk staan voor haar?

Voor erbij kan het in elk geval geen kwaad, mits laag in koolhydraten. Maar je moet het niet als standaard geven.

Of je laat de hele dag vlees staan maar an is een timmerbak met koelelement wel handig.

Wij hadden al bedacht om uitsluitend 's ochtends en 's avonds rauw voer neer te zetten en dit 's nachts in de koelkast te zetten. Beertje kan dan 's nachts melk drinken. We merken nl. dat ze automatisch overschakelt op melk als er niets anders is.

Mike

Mike,

Ik heb niet de biergist kunnen scoren die jij zei. Ik geb capsules gehaald van arkocaps.

Rossi die nooit iets anders wilde eten dan tonijn eet nu blikvoer van Animonda carny!!!
Of nee, hij vreet!!!

Vito die alleen maar Hills cd brokken wilde eten eet hetzelfde!

Het rauwe vlees komt er nog aan en dat ga ik later proberen. Ik weet dat dat nu nog niet gegeten word omdat Rossi niet lekker is. Je kunt wel zeggen dat biergist de ultieme eetlustopwekker is voor katten!!!

Ik ben heel blij met jou tip!

Wel heb ik de vraag, heeft biergist uiteindelijk invloed op de hoeveelheid insuline spuiten? Ik vraag dit omdat Rossi over gaat naar andere insuline. Een lang werkende. En een hypo met deze insuline is levensgevaarlijk juist omdat het lang werkende insuline is.

Zie je wel, het werkt als een tierelier! Biergist heeft een gunstige uitwerking op de glucosespiegel, dus ook op de insuline. Met een beetje mazzel hoef je dus ook op termijn minder te spuiten!

Mike

Ja idd, werkt het als een tierelier zeg!! Ben r heel blij mee.

Ik ga zo nog even bloed prikken bij hem. Mijn zorg zit in het feit dat die andere insuline anders werkt. Deze insuline die ik nu heb geeft een daling de eerste 4 uur. Dan mag ie even geen eten. Daarna gaat de suiker spiegel weer stijgen.

Op het diabetes forum en bij de dierenarts hoef ik echt niet aan te komen met het verhaal dat biergist de suikerspiegel verlaagt. Maar daar zit wel mijn hulp voor wat betreft de start dosering. Ik hoop sowieso al dat hij uiteindelijk van de insuline af komt. Ik kan het in elk geval wel meten in zijn bloed of zijn suikerspiegel zakt ten opzichte van alle andere keren. En als dat zo is, dan zal ik ze daar op het forum eens de voordelen van biergist onder de neus wrijven. Ben het met veel dingen in elk geval niet eens daar. Omdat ik beter weet.

Nu is het mijn beurt pm dankjewel te zeggen! Hopen dat ie het blijft eten in elk geval!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan