RIP Boogie (Run In Peace)

Dank jullie wel. Eerst Boogie aan het begin van de maand, nu Alima aan het eind van de maand. Maar het is wat het is, ze zijn allebei nu op een betere plaats.

Mike

Vandaag is Alima dus ingeslapen. Zijn jullie daarbij geweest? Lijkt me niet leuk maar misschien noodzakelijk om het te kunnen verwerken en een plaats te kunnen geven. Dus een verdrietige dag voor jullie en ik wens jullie sterkte.

Vandaag is Alima dus ingeslapen. Zijn jullie daarbij geweest? Lijkt me niet leuk maar misschien noodzakelijk om het te kunnen verwerken en een plaats te kunnen geven

Ja, we waren erbij. De dierenarts deed dit heel professioneel en het was niet traumatisch, noch voor Alima, noch voor ons. De arts was ook van mening dat we de juiste beslissing hadden genomen en dit was een andere arts dan de arts die de dag ervoor het eindoordeel velde. Alima's bandenapparaat was in alle vier de benen doorgezakt, het was een volledig kreupel paard geworden.

Interessante details: net als bij Boogie 's ochtends regen en stralend zonnig weer tijdens de euthanasie, gevolgd door regen 's avonds. Maar het meest bijzondere was nog wel dat kort na Alima's overlijden er een ooievaar laag in een directe lijn over het lichaam van Alima vloog. We hadden dus de symboliek van dood en nieuw leven tegelijk!

Mike

Binc,

Even om raad vragen: Beertje raakt volledig in de stress en wordt wild als we proberen haar nageltjes te knippen. Heb jij nog een gouden tip?

Mike

Ik lees heel toevallig je bericht en hou het even kort omdat ik nu niet thuis ben. Ben aan het werk.

Mijn advies, niet knippen. Zou niet nodig hoeven zijn. Zorg dat ze genoeg gelegenheden heeft om te krabben. Als je die valeriaan thee haakt of katten kruid doe je daarvan een beetje op haar krab spulletjes. Ze vinden dat lekker en ze. Zal het vaker gebruiken om te krabben.

Is het gelukt?

Als het niet gelukt is dan heb je Wrs de krab gelegenheden niet in het looppad staan maar in een hoekje?

Sorry voor korte antwoord gister maar ik was aan het sjouwen en werken. Van 10 tot 23.30 uur aan het werk geweest.

Ze gebruikt de krabpaal vaak genoeg, ook zonder kattenkruid. Ik moet gewoon even wennen aan het idee dat nagels knippen helemaal geen noodzaak.is. we willen ook nog in het bos een mooie boomstronk gaan vinden voor Beertje om aan te krabben.

Mike

Goed zo! Nagels knippen is idd niet nodig bij een kat. Dat kunnen ze heel goed zelf regelen. Als ze te lang worden of je hoort tikken op de grond tijdens lopen is er iets anders aan de hand. Meestal is de oorzaak dan dat ze zichzelf minder gied verzorgen door een onderliggend ander probleem. Als beer gewoon gebruik maakt van de spullen, niets aan doen.

Ik heb ook nog nooit nagels van de katten geknipt... en hoe zouden katachtigen dat in het wild moeten doen?

Binc ik heb ook zo'n krabplankje.. ze keken er niet naar om. Tot ik er wat valeriaanwordel opdeed....Einstein begon het meteen op te likken, maar dat lijkt me niet de bedoeling, niet gezond? Ik maak er nu thee van en sproei dat er maar op,hoe doe jij de valeriaan erop?

`het kan zijn dat je de krab gelegenheden op de verkeerde plek hebt staan.
Als jij 3 katten hebt en 1 krab plankje is dat te weinig. Voor alles geld, het aantal katten plus 1 extra. En dan wel in het looppad van de kat.

Mijn katten gebruiken alles dus ik hoef er niks op te doen. je kunt wel bv van die trappel kussentjes kopen die je bewaard in de valeriaan wortel. Dus gewoon de losse thee. Ik weet niet of het werkt om er thee van te maken en dan in een spray flacon te doen. De korreltjes op likken is idd niet de bedoeling. Maar je kunt het wel met je handen in wrijven en wellicht erna even op zuigen? En anders katten kruid? Maar dat vinden niet alle katten lekker. Sommigen reageren er niet op. Valeriaan werkt het beste is mijn ervaring en geeft ook een klein beetje rust. Voor korte duur hoor. Moet je wel echt de wortel hebben he, niet die nep zooi.

Binc, weer een vraag voor jou. De kat van mijn overbuurman eet ineens niet of nauwelijks meer en wat hij haar ook voorschotelt, het wil gewoon niet.

Afgelopen weekend is hij met de kat naar de dierenarts gegaan en daar at ze wel! Er is bloedonderzoek gedaan en daaruit blijken geen complicaties.

De dierenarts gooit het op stress en er vindt idd onder het huis een verbouwing plaats. Maar toen ik enkele weken geleden deze kat verzorgde toen mijn overbuurnan naar Engeland was, was die verbouwing ook al gaande en nog veel luidruchtiger ook en toen at ze wel!

De dierenarts komt niet verder dan een cortisonenspuit, dus heb jij nog een gouden tip?

Mike

Weet je welke bloedonderzoeken er gedaan zijn? Voor wat? Is er ook urine na gekeken?
Als hij niet weet welke onderzoeken er gedaan zijn dan het dossier op vragen.
En dan wel met alle uitslagen. Verder, is het gebit goed na gekeken? En dan bedoel ik biet met blote oog maar foto's met een dentaal röntgen apparaat. Verder zou ik wel een goed en duidelijk filmpje willen zien van het gedrag. Ook als ie eten voorgeschoteld krijgt! Ik weet niet wat ie bij de dierenarts heeft gekregen en wat ie thuis krijgt bij de eigenaar? Kun je dat inventariseren voor me?

En nog geen sluit erin zetten!!!
Alleen bloed onderzoek is niet voldoende. Aks blijkt dat ie misschien een gevit probleem heeft is dat een totaal verkeerde behandeling die niet nodig is!

Het voer bij de dierenarts was Royal Canin Gastrointestinal. De overbuurman heeft een zak meegenomen maar de kat raakt het niet aan. Het gedrag naar voer is ronduit afwijzend. Wel eet ze af en toe kleine beetjes kattengras. De kat is verder sloom, er gaat weinig van uit. Bloedonderzoekuitslag vraagt hij morgen op, er zijn foto's gemaajt van het gebit.

Mike

Dat lijkt dan sterk op misselijkheid als er met gebit niks mis is. Als ie vaak gras eet is dat niet goed. En dat voer is speciaal voor het spijsvertering stelsel.
Heeft hij geen cerenia voorgesteld??
Dat is een middel tegen de misselijkheid.
Kan middels injectie gegeven worden en voor thuis gebruik tabletten. En is urine ook onderzocht?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan