RIP Boogie (Run In Peace)

Dat is dan nog wel van toegevoegde waarde.
Eigenaar kan zelf thuis urine op vangen als de kat op de bak gaat. Zorgen voor een bak zonder kap. Dus eraf halen. Wanneer de kat gaat zitten om te plassen snel het bakje eronder houden. Beste is een laag bakje dus zonder hoge rand. Dan in een schoon steriel potje, of op zuigen met een schoon spuitje. Lukt dat allemaal niet dan zijn er speciaal plastic korrels. Maar dat laatste zorgt vaak voor dat de kat niet op de bak wil omdat het ander grind is.
Lukt het allemaal echt niet dan zou ik toch de kat alsnog nog een keer mee nemen naar de dierenarts en de blaas aan laten prikken. Als ik het filmpje zie dan kan ik er wel al iets over zeggen als de kat nog andere symptomen laat zien.

Lukt het wel om urine op te vangen dan moet het wel binnen half uur tot uiterlijk een uur onderzocht worden. Mocht er sprake zijn van blaas gruis loopt dat namelijk heel snel terug. Er zijn dierenartsen die het niet zo nauw nemen met snel onderzoek waardoor er vaak een totaal verkeerde uitslag uit komt.

Bij deze leeftijd ben ik heel benieuwd naar welje bloed onderzoeken gedaan zijn.
Je kunt het mij evt ook persoonlijk mailen als het niet lukt om het dossier hier te plaatsen. Is hij bij dezelfde katvriendelijke kliniek geweest als jij met boogie?

Hij gaat filmpjes maken. Zodra ik deze heb en het bloedonderzoek mail ik je deze idd door. Nee, het was een andere dierenarts.

Mike

Oké, ik wacht het af. Het is ook mogelijk om die sticks aan te schaffen en zelf urine af te lezen. Dan heb je een indicatie. Maar dan nog is weg brengen wel noodzakelijk. Dan mixen ze het en is het preciezer.

Vind het altijd zo makkelijk gezegd door dierenartsen die meteen stress roepen.
Bij katten geld, meten is weten. Hij had het ook kunnen meten alvorens dat te roepen. Maar goed, laat me ook maar even weten wat de eigenaar voor symptomen heeft aan gegeven bij de dierenarts. Het kan uiteindelijk stress zijn natuurlijk met een grote verbouwing. Dan is het gedragsmatig wel iets te doen. Hoewel nooit helemaal zolang er verbouwd word.
Dit lukt niet als er medisch niet goed genoeg is onderzocht.

Gele gal met daarin kattengras gebraakt. Wat voor urinesticks zijn dat, wat meten die en waar haal je die?

Mike

Nog even hierop reageren:

Binc ik heb ook zo’n krabplankje.. ze keken er niet naar om. Tot ik er wat valeriaanwordel opdeed….Einstein begon het meteen op te likken, maar dat lijkt me niet de bedoeling, niet gezond? Ik maak er nu thee van en sproei dat er maar op,hoe doe jij de valeriaan erop?

Valeriaantinctuur, kun je gewoon druppelen. Werkt perfect!

Gele gal met daarin kattengras gebraakt. Wat voor urinesticks zijn dat, wat meten die en waar haal je die?

Gele gal is geen wonder als het arme beestje weinig tot niks heeft gegeten....Hebben ze al ander voer geprobeerd en dan echt lekker voer? Sardientjes, tonijn o.i.d?

Probeer wat gekookte kip met gekookte rijst.

Gele gal is niet goed. Als het doorzichtig is komt het door een lege maag. Maar dan is het niet geel!!

Hier is meer aan de hand! En een spuit is zeer zeker geen goed idee. Kan iets met de galwegen of lever zijn door wellicht een andere oorzaak. Is die dierenarts niet nog open? Sommigen zijn ook in de avonden open. In dat geval als het mogelijk is dossier nu op vragen. Mijn advies, morgen naar een dierenarts. En dan niet dezelfde! Kat vriendelijke kliniek

Een niet etende kat is spoed. Wanneer ern kat 24 uur niet eet, dan krijgt ie lever vervetting.

En wat gebeurt er dan? Let wel, ze heeft wel iets gegeten. Minimaal, maar toch... De kat heeft al overgewicht zo lang als ik.haar ken, weegt minimaal 6 kg. De overbuurman heeft haar gekregen en toen was ze al dik.

Mike

Mike,

De oorzaak moet achterhaald worden. En ik heb de indruk dat er niet voldoende onderzoek is gedaan.

Overgewicht kan ook teken van suikerziekte zijn. Maar ook een probleem met de spijsvertering. Dit kan een maagontsteking zijn of darmen. De enige optie die ik voor vanavond kan bedenken is zantac.
En dan pilletjes van 75 Mg en daarvan een kwart geven. Als ze veel lippen likt of smakt is ze echt stront misselijk.
En dan zou ik niet wachten met dierenarts bezoek. Als het mijn kat was ging ik vanavond nog naar de spoed bij niet eten

De kat likt niet standaard met de lippen, alleen als ze eten ziet of ruikt. Ze heeft overduidelijk geen zin in eten en wordt bij wijze van spreken al misselijk als ze eraan denkt...

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan