RIP Boogie (Run In Peace)

Geen urine-onderzoek. Ik ben nu niet thuis, maar ik heb thuis de uitdraai van het bloedonderzoek. Ik kan deze niet eerder inscannen dan morgen en zal hem je dan mailen.

Mike

Oké, geen probleem. Wel fijn dat ie zich ietsje beter voelt. Maar alertheid is wel nog steeds aan te raden.

Heb het nu net gezien idd.

Dit zijn algemene onderzoeken die bijna elke praktijk zelf doet.
Het zegt helaas niks over de functie van de nieren of alvleesklier.

Ik zie dat de arts idd ook fructosamine heeft geprikt en deze was goed. Vind hem wel tegen het hoge aan maar nog geen reden tot zorg vooralsnog.

Ik zou als ik de eigenaar was in elk geval nog wel urine weg brengen en laten controleren op gruis en de ph. Evt een eiwit creatine ratio van de urine. Dit kun je zelf thuis gemakkelijk opvangen. Hiervoor hoeft de kat niet mee.

Hoe gaat het nu met het beestje? Eet ie inmiddels uit zichzelf? Heeft ie ook tabletjes cerenia mee gekregen naast de metacam? Beiden werken 24 uur he, dus niet eerder geven dan 24 uur later.
Deze nieuwe dierenarts heeft geen bloed onderzocht toch?

Zojuist bereike mij het bericht dat de kat zelfstandig heeft gegeten! Vanochtend was er nog sprake van gedwongen voeding. De overbuurman heeft van de nieuwe dierenarts Royal Canin Recovery meegekregen en dat eet ze nu. Mijn vriendin helpt hem met het toedienen van de Kat-a-Lax.

Mike

Heel goed, ik had al het idee dat nat voer beter zou werken.
Fijn dat ie naar een andere dierenarts is gegaan.
Ik hoop dat het zo blijft als ie straks van de medicatie af is. Moet ie nog terug voor controle onderzoek?

Heeft deze nieuwe dierenarts ook nog onderzoek gedaan ergens naar?

En dan ben je als eigenaar maar wat blij dat je niet akkoord bent gegaan met een spuit prednison zeg!

Als de eigenaar betere haarbalpasta wil, zie mijn eerder geplaatste link. Zit nauwelijks koolhydraten in, in tegenstelling tot de kat a lax.

Deze dierenarts had ik aanbevolen en als-ie niet op vakantie was geweest in Boogie's laatste week had ikzelf ook van zijn diensten gebruik gemaakt. Deze arts zei overigens ook dat andere collega's maar wat snel de 'diagnose' van stress gebruiken! Ik ben blij dat mijn overbuurman zelf niet akkoord is gegaan met die spuit en bij mij heeft gecheckt. Hij gaat echter niet verder meer experimenteren en blijft dus bij de Kat-a-Lax. Of deze kat ooit nog succesvol aan kh-arm voer gaat, is nog maar zeer de vraag, het is een nogal kieskeurige dame die hypergevoelig reageert op veranderende omstandigheden.

Mike

Ik doelde niet op kh arm voer hoor. Maar meer dat de kat die pasta vanzelf op eet iplv dat je als eigenaar de kat a lax in bekkie moet doen. Het is toch fijner als de kat het zelf eet.

En idd, veel dierenartsen roepen als een kip zonder kop dat het stress is. Wat vond deze arts van evt een spuit prednison?

Hij zei dat-ie dat uitsluitend doet als laatste redmiddel en dat dit hooguit twee keer per jaar voorkomt.

Mike

Ja, en dus niet als er in het wilde weg geroepen word dat het stress is. Wat isdat voor onzin. Alsof zo een spuit zal helpen tegen de stress ?

Binc je vroeg nog wat mijn kat nu eet. Twee van de drie eten het natvoer van Carny en vinden het heerlijk. Eddy de zwarte vidnt het niets, loopt ervan weg.

Ze krkjgen brokjes van Royal Canin die had ik nog en vinden ze ook lekker. Ik heb Eddy nu zo'n klein vierkant blikje van de Aldi gegeven.. had ik ook nog in huis en die vindt hij erg lekker. Dus maar weer op zoek naar goede voeding die hij wel eet.
Gezien het verhaal van de kat van Mikes buurman wilde ik zeker weten of het in de voeding zat of in de kat. Gelukkig is de kat gezond.

Waardoor weet je zeker dat de kat gezond is?
Waar zie je dat aan?

Omdat ik niet denk in ziekte.daar heb ik nl. geen reden voor. en hij zich als een gezonde kat gedraagt. Eten, slapen, jagen en bij mij of gezinslid liggen is grotendeels zijn daginvulling, lijkt me prima voor een kat.

Als jij moeite moet doen om een kat te laten eten klopt er iets niet.
Hetzij door stress of een andere onderliggende oorzaak. Een kat stopt niet zomaar met eten van zijn normale voer.
Hoe is zijn staart houding? Rug houding? Snorharen en oren? Hoe is zijn houding als ie slaapt?
Waarom moet je steeds ander voer aan bieden?

Dat moet ik helemaal niet, hij at alles, tot ik overstapte over op Carny, wilde nl ook gezonder boer geven. Dat lust hij niet, en eet wel ander voer. Probleem opgelost.
En ik geef hem al weken cbd olie, verdund en 1 dr per dag, sindsdien kan ik hem gewoon weer benaderen, hij is een stuk minder schrikachtig.
Binc het lijkt wel of je problemen wilt vinden die er niet zijn. Ik vind het lief van je dat je mee wilt denken, maar voor mij is het goed zo.

Je schreef eerder dat je katten dit voer kregen. Niet zozeer dat je recent over was gestapt.
Wel dat de interesse in voer minder werd. Ik weet niet hoe lang hij wel interesse in dat voer heeft gehad. Als hij eerst wel lekker vond en at zou er geen reden moeten zijn voor desinteresse in datzelfde voer.

Ik kijk naar het gedrag van de kat. De dingen zoals schuw en schrikken kunnen met 2 dingen te maken hebben. Dat is pijn of een gedragsprobleem door de omgeving. CBD werkt pijnstillend maar ook rustgevend. In beide gevallen is het een symptoom bestrijding van ofwel een medische aandoening of een gedragsprobleem doordat ie zich niet happy voelt. En ik keur cCBD niet af. Er zijn dierenartsen die dit ook voor schrijven als pijnstiller. Maar het is wel handig om te weten waardoor ie dit gedrag vertoont en om welke reden je hem CBD geeft.

Ik kan van afstand niet beoordelen welke situatie van toepassing is. Maar je haakte erop in vanwege de kat van de buurman van Mike. Misschien was het herkenbaar?

Als dat blikje van de aldi Alexis heet, dan is dat op zich, afhankelijk van welke variant je geeft, niet heel slecht voor een kat. Het is laag in koolhydraten. Uiteraard kan de kwaliteit van de eiwitten misschien beter omdat er in een aantal varianten plantaardige eiwitten zitten. Maar voer van de Aldi is nog wel altijd beter dan Royal Canin. Dat doe je dan goed. Wil je betere brokjes geven dan kun je denken aan Wildcat Etosha, Power of Nature en Thrive bv.

Morgen mag ik met mijn eigen kat naar de dierenarts. Ik vermoed een longontsteking.
Hoest wel erg veel en wil haast niet eten ?

Thanx Mike!

Hij heeft idd longontsteking.
Kuur synulox ab voor hem.
En cisapride tegen de misselijkheid.
Hij is namelijk ook misselijk door die longontsteking. Dan komt er allemaal troel in de luchtpijp.

Symptomen waren subtiel op het hoesten na, wat meestal word afgewimpeld met het argument "haarbal"
Is niet waar.

Verder, rillingen op zijn rug. Nauwelijks eten en angst. Heel schrikachtig. En natuurlijk de nodige knokpartijen met zijn broer. Gebeurd meestal als 1 van de 2 zich niet goed in velletje voelt.

Ben bij de internist geweest waar ze al onder behandeling waren. En het is nog besmettelijk ook. Dus zijn broer ook goed in de gaten houden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan