RIP Boogie (Run In Peace)

Update over de kat van de buurman:

Deze eet mondjesmaat en de buurman voert deels gedwongen bij. De energie en spierkracht van de kat is duidelijk toegenomen, maar het houdt niet over. Morgen neemt de buurman weer contact op met de dierenarts om te zien hoe het nu verder moet.

Update over onze kat, Beertje:

Ze wordt steeds rustiger, liever en aanhankelijker. Spelen is nu steeds meer gewoon spelen en ze zit niet meteen in 'aanvalsmodus' en is ook niet meer zo schrikachtig. Ze eet zeer goed en heeft prima ontlasting. Alles goed dus.

Mike

Had je mijn laatste bericht van gisteren gelezen Mike?

Zorg in elk geval dat die urine getest word. Ik weet 99,9 % zeker dat er in elk geval ook een blaasontsteking is. Wellicht een gevolg van iets anders.

Symptomen blaasontsteking, zijn weinig drinken, pijn, misselijk, braken, verstopping/diarre.
Ook kan de kat deze klachten niet laten zien maar kunnen ze wel andere dingen laten zien zoals het kaal likken van de buik/rug vanwege pijn.

Fijn dat het met Beertje in elk geval goed gaat! Ik denk dat ze steeds meer aan het wennen is,

Niet alleen Beertje's karakter wordt zachter, ook haar vacht. Het rauwe voer doet wonderen!

Voor wat betreft de kat van de buurman, ik had de boodschap al overgebracht maar hij vertrouwt momenteel op de dierenarts. Ben benieuwd wat deze morgen gaat zeggen.

Mike

Top!!! ?

Ik verwacht dat de dierenarts geen rekening gaat houden met blaas/nier problemen. Is zomaar een gok. Ik ben net zo benieuwd als jij!

Shit man, hopelijk heb je t bonnetje nog.

Ik ben ook opgelicht met het kopen van een kat. Het bleek een vreetbeer te zijn! Echt hij doet niks anders dan om eten mauwen en slapen. Verschrikkelijk ?

Sterkte Mike

Complotdenker

Wij hebben ook een vreetbeer. En een ijsbeer. En een brombeer. En zelfs een bockbeer!

:mrgreen:

Mike

We hebben besloten haar ook volgende week nog binnen te houden, zodat ze nog meer gewend raakt en nog rustiger wordt. Daarna wordt het schrijnend, zo graag wil ze nu al naar buiten.

Mike

Update over de kat van de buurman:

Gisteren is bloed afgenomen voor een zeer uitgebreid bloedonderzoek. De uitslag is morgen bekend. Ik zal de uitdraai naar je toemailen, Binc.

Mike

Ik heb mijn laatste aanwinst "Ollie" (in het asiel heette hij Beertje;-))al na 4 dagen naar buiten laten gaan. Eerst onder begeleiding zeg maar. De dagen ervoor hard getraind op zijn naam en het hierkomen. Nieuwe naam aanleren gaat heel makkelijk: naam zeggen en direct daarna iets (super)lekkers geven. Ollie was/is gek op stukjes kaas. Als je dit meermalen per dag doet, weten ze hun nieuwe naam vaak binnen een dag. Daarna ga ik in huis roepen en als de kat komt gelijk weer belonen met lekkers. Gewoon een leuk spelletje van maken! Als ik het idee heb dat dit goed gaat dan mogen katten naar buiten. Eigenlijk zijn al mijn nieuwkomers op die manier al na een dag of 4 naar buiten gegaan. Vaak vinden ze de eerste keer heel spannend en blijven ze dicht bij de deur.
Maar o wat een feest als ze wat meer zelfvertrouwen krijgen en de boel gaan ontdekken!!

Oké. Had liever gezien dat er ook wat urine weg gebracht werd. Maar goed, laten we eerst dit afwachten.

Ongelooflijk maar waar, maar de uitslagen waren uitzonderlijk.goed! De dierenarts gaf aan zelden zo'n gezond bloedbeeld te hebben gezien.

Inmiddels is er meer informatie bekend waarover ik aanvankelijk niet beschikte. Het lijkt erop dat de oorzaak van de weigering van deze kat om fatsoenlijk te eten hem zit in... een scheve tand die tijdens het kauwen in het tandvlees prikt. Het beestje associeert hierdoor eten met pijn. Toen de overbuurman voor het eerst bij deze arts kwam bleek de arts al gezegd te hebben dat die tand er uit moet en als hij de tand beroerde schoot de kat meteen in de stress.

Mijn overbuurman gaat nu dus overleggen met de dierenarts wanneer de kat fysiek sterk genoeg is voor de narcose, zodat deze tand zo snel mogelijk verwijderd kan worden.

Mike

Wat een fijn nieuws!!

En dit is dus tegelijk ook wat ik bedoeld heb. Dan ben je aks eigenaar bij de dierenarts geweest, maar de arts neemt het dan niet zo nauw, of kunnen hun eigen foto's niet lezen.

Toen jij schreef over het probleem met deze kat, refereerde ik gelijk naar gebit.
Oorzaak dus en als gevolg van de oorzaak wil de kat niet eten en ontstaat er misselijkheid. Ongelooflijk. Er was door die andere arts een foto gemaakt zei je van gebit. Die kan of ze eigen röntgen niet lezen, of die neemt het gedrag van de lat niet serieus genoeg.

Nee dan doen we een sluit prednison!!! ?

Zo zie je maar welke gevolgen ten grondslag liggen van een simpele oorzaak. En dan word het een hele puzzel als je van de dierenarts aan neemt dat er niks mis is met gebit. Als eigenaar mag je daarvan uit gaan. In de praktijk blijkt vaak helaas het tegendeel waar. De kat krijgt enorme stress van pijn met alle gevolgen van dien.

dit is een heel lang draadje voor een overleden poes, dat kan maar 1 ding betekenen, dat er heel erg veel van de poes gehouden is. Mike en Monic, gecondoleerd met het verlies van jullie vriendje.

Zelf ben ik ook dierenliefhebber, katten, honden en kippen zijn er hier.
Eigenlijk hebben we 3 katten, Guus en Lotje (broer en zus van 6 jaar oud) en Karel, de kater van mijn 4 jaar geleden overleden ma. Karel was zeer slecht in de vacht en superstijf in zijn gang, heel erg agressief en angstig naar ons en de honden. Ik heb hem binnen een week kunnen overzetten van brok naar vleesvoer en geef dagelijks een maceraat van thc/cbd. Karel is spectaculair opgeknapt, loopt goed, ook trap en ziet er prachtig uit en is een hele lieve en aanhankelijke kater geworden, dankzij WAPF denk ik. Moest wel ook wat opgevoed worden wat wel en niet mag. Weliswaar niet zo prachtig als de jongere huisgenoten maar heel acceptabel. Karel is nu bijna 17.

Zowel Boogie de kat als Alima het paard hebben een speciale plek in ons hart, Marijan. We hebben het er nog steeds moeilijk mee, maar we kunnen er steeds beter mee omgaan. De maand september hebben we doorgebracht in een soort waas. Voor ons is er geen verschil tussen het verlies van een mens en het verlies van een dier.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan