RIP Boogie (Run In Peace)

Dat begrijp ik. Mijn man zegt altijd hoe beter je de mens leert kennen hoe meer je van je dier gaat houden hahaha. Zit zeker wat in.
Als ik echter een keus zou moeten maken (wat denk ik nooit nodig is) dier, kind, gaat mijn kind(eren) wel voor.

Gisteren, 18 oktober 2017, is Bonita, de kat van onze overbuurman, overleden. De laatste week gleed ze af, wilde niet meer eten, was lusteloos, zonder kwaliteit van leven.

Dinsdag was de buurman opnieuw bij de dierenarts, die meteen een kijkoperatie inplande voor de volgende ochtend. Hij zag een tumor die volledig was vergroeid met de maag en die uitzaaiingen vertoonde. In overleg met de arts heeft er euthanasie plaatsgevonden toen Bonita nog onder narcose verkeerde.

In het Engels is er een oud gezegde: death comes in threes. Eerst Boogie, daarna Alima en ten slotte Bonita. En dat in anderhalve maand tijd! Wij treuren mee met de buurman en weten wat hij doormaakt. Run in peace, Bonita.

Mike

??wat triest!

Maar wel beter voor het beestje!
Fijn dat de buurman toch zoveel als mogelijk heeft laten onderzoeken.

Was het toch Eem tumor in de lever vergroeid met de maag? Of alleen in de maag?

Wederom heel veel sterkte!! Ik denk dag gezien jullie betrokkenheid bij de kat van de buurman, dit jullie ook raakt.
Sterkte!

Het was, voor zover ik weet, een tumor in de maag. Wat mij verbaast is waarom die bloedwaarden zo positief waren...

Mike

Wat triest Mike voor je buurman en jullie. Dezelfde sterfdag als mijn vader... toevallig.

Een tumor zie je niet terug in bloedwaarden. Dit soort aandoeningen zie je alleen met echo, of scopie. De laatste is het meest betrouwbaar.

Dan beantwoordt dat je vraag. Bloedonderzoek had anders aantasting van 1 of meerdere organen moeten uitwijzen.

Mike

Ik weet niet welke bloedonderzoeken er nog meer gedaan zijn na dat eerste onderzoek bij die andere dierenarts.
Als er ook onderzocht is op ontsteking eiwitten zouden deze verhoogd kunnen zijn geweest.

Ze is denk ik maar even geweest toch? Ze zal zeker in begin niet lang blijven. Omdat ze eerst wil aftasten. Ze zoekt nu toch weer even de vertrouwde omgeving op.

Maar de frustratie is er meteen uit! Ze heeft onmiddellijk meer rust dan ze in zes weken heeft vertoond!

Mike

Omdat haar jachtinstinct nu geprikkeld is.
Wat weer stresshormonen verlaagt. Ze zal wel nieuwsgierig blijven naar de buitenlucht voorlopig vermoed ik.

Het is nu ook niet het meest fijne weer voor een kat om naar buiten te gaan. Althans, hier komt het met bakken naar beneden. Resultaat, ik zal ze binnen moeten amuseren ?

Beertje doet het echt fantastisch buiten! Het geeft haar rust en maakt haar binnenshuis tot een veel lievere en aanhankelijkere kat. We zijn er heel erg blij mee!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan