RIP Boogie (Run In Peace)

Dorothé

Helaas is Orijen een marketing truc. Dit is helemaal niet zo een fantastisch voer aangezien het een hoog percentage aan koolhydraten bevat. Dit kun je zelf uitrekenen door de analyse op de verpakking bij elkaar op te tellen. Wat je over houd is het percentage aan koolhydraten.

Dit zijn brokken die goed geschikt zijn voor katten omdat deze het laagst zijn in koolhydraten omdat hun spijsvertering is gemaakt op vertering van eiwitten. Niet op koolhydraten. Orijen staat in de lijst dan wel in het groen voor wat betreft het percentage koolhydraten, maar het kan lager. En dat is wat je wilt voor katten. Onderstaande is dus niet alleen voor diabetes katten. Maar ook voor het voorkomen van diabetes door zo laag mogelijk te zitten.

https://www.diabeteskatten.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=17&t=5953

Ik zal nogmaals de link plaatsen met de lijst van het percentage koolhydraten in brokken. Helaas is ook Orijen te hoog. Onderin klik je bij de O. Je zult vanzelf de verschillen zien wanneer je gaat vergelijken. helaas is Orijen ook nog eens ontzettend duur in verhouding tot prijs kwaliteit.

https://docs.google.com/spreadsheet...it?hl=nl&pli=1&hl=nl&pli=1#gid=13

Oh, dat is goed dat ik dat weet. Ik maak de zak nu wel nog op, maar dan koop ik in de toekomst ander voer. Jammer dat ik dat dan zo lang gegeven heb. Toch zien mijn katten er wel gezond uit.
Ik hoop dan dat het geen schade aangericht heeft.

Ik kan trouwens dat lijstje niet leesbaar afdrukken. Weet iemand hoe ik dat kan doen. Alles komt op 1 pagina en is dus heel klein.
Dorothé

Dat denk ik niet hoor.
Op zich vallen deze brokken voor katten met diabetes nog binnen het percentage wat toegestaan is. Maar het is niet wenselijk. Er is beter voer verkrijgbaar.

Misschien dat je bij printer instellingen het lijstje liggend uit kunt printen?

Hoi Binc,

Ik heb de link nu gewoon opgenomen in een speciaal documentje en kan het dus altijd bekijken.

Gelukkig hebben mijn katten geen diabetes, maar ik ga dan in de toekomst over op beter voer. Ik wil het beste voor mijn 2 katten.

Dorothé

Goed zo! Zelf geef ik mijn katten nog meer dan dat ik aan mezelf geef ?

In de andere link staat de tekst met de aanbevolen brokken. Er is ook een lijst met natvoer. Want ook met natvoer word vaak door de fabrikant geclaimd dat er geen koolhydraten of granen in zitten. Maar niks is minder waar.

Hoe minder koolhydraten voor een kat hoe minder de kans op diabetes. En heel belangrijk, natvoer! Helaas word nog te vaak onderschat hoeveel vocht katten nodig hebben. Je kunt de lijst voor natvoer hier openen. Beste is rauw zoals KVV of barf.
Helaas is dat in de praktijk niet altijd haalbaar ofwel vanwege de acceptatie, of omdat het voor de eigenaar niet altijd te doen is. Denk aan vakantie etc. Daarom is brokjes erbij altijd handig.

https://diabeteskatten.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=17&t=2192&sid=aff4ecedfb133b8f0a759747aa202295

Katten van mij hebben veel stress gehad afgelopen tijd. Tijd voor verandering en iets waar ze blij van worden. Afleiding.
Ik kocht dit paaltje voor boven, maar zover kwam ik niet. Je ziet overigens de misselijkheid bij Rossi in dit filmpje (lippen likken) Incl het geknor en zijn slechte vacht. Dat is de stress. Oplossing, zo aangenaam mogelijk maken. Heb ook meerdere verstop plekjes gecreeerd voor beiden.
Nu gaat het al iets beter. Ik zie het aan zijn bloedwaarden als ik moet meten en heb de insuline hoeveelheid weer kunnen verlagen.

Ik wil jullie laten zien hoeveel stress invloed heeft op de suikerwaarden van katten.
In mijn sheet kun je klikken bij sept/oktober. Daar begint het met hele hoge waarden. In deze maand ben ik gestart met Lantus insuline. Desondanks bleef het schommelen. Dit heeft ook te maken met opnieuw instellen van de kat.
Je ziet bij het tabblad nov/dec lagere waarden. Eerder zie je al dat ik al snel dagelijks de dosis insuline kon gaan verlagen. Sinds afgelopen donderdag zie ik aan het gedrag van mij kat dat het beter gaat. Afgelopen donderdag is mijn ex ook vertrokken. En dit zie je terug in de waarden en vooral de dosis insuline die ik spuit. Donderdag was het nog enigszins te hoog vanwege al die kerels van het verhuisbedrijf en alle toestanden in huis. Momenteel kan ik bijna dagelijks verlagen. Dat is dus wat stress met katten doet. Zowel vanuit de omgeving als omgeving stress, ofwel lichamelijke ongemakken. Rossi had beiden welke wederom van invloed zijn op elkaar. Je zit dan in een cirkel.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1girZAbnSqgYiUFAo4y_xBOzkmnBRik9qWUDDQyp9j2U/edit#gid=2043327281

Dit is overigens ook de reden waarom je er bij de dierenarts altijd op moet staan om fructosamine te prikken als de glucose hoog is. Glucose is altijd hoog door de rit en de vreemde omgeving bij de dierenarts door stress.

En nu wederom een uur later weer bloed geprikt en hij laat me nu flink zweten met een waarde van 2.5. Wederom uitstel voor een uur.

Zijn alvleesklier is weer aan het werk. Zo zie je maar, dat veel factoren die eerder een probleem waren, maar nu geemileerd zijn het lichaam zich daarop razend snel aan past.

Mike, ik weet dat het jou topic is, maar ik moet het toch even kwijt!!!
Ik heb inmiddels sinds donderdag 4 keer de insuline mogen verlagen ivm lagere suikerwaarden bij Rossi! Vanavond weer. En dat om de 12 uur. er komt remissie!
Stress factor weg, kat zijn bloedwaarden gaan goeie kant op. Vandaag wel een aantal keer gemeten ook omdat ie vanmorgen laag zat. Vandaag alleen al met 1 eenheid in totaal kunnen verlagen ❤️???

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1girZAbnSqgYiUFAo4y_xBOzkmnBRik9qWUDDQyp9j2U/edit#gid=2043327281

Hoe gaat het inmiddels met Beer? Vind ze het leuk buiten?

We waren al een tijdje op zoek naar wat meer variatie in het voer van Beertje en stuitten in Duitsland op Petman, Barf voor katten:

http://www.petman.de/katze/petman-4cats/

We hebben de makreel- en eendvariant in huis gehaald. Vandaag heeft ze voor het eerst gegeten van de eend. Het ziet er heel goed uit en Beertje vindt het lekker! De truc bij Petman is dat er 1% zalmolie doorheen zit, waarmee ze hopen dat katten voor dit soort rauw voer vallen. Niet Beertje! Wij moesten er gewoon weer een vermalen biergisttabletje overheen doen. Maakt niet uit, we hebben nu in ieder geval een goed alternatief voor de 'dogmeat' (rund, lam en kip) van de biologische slager, zodat we een beetje kunnen rouleren. Er is nog een dierenwinkel over de grens die we nog niet hebben bezocht, misschien vinden we daar ook nog wat varianten met wild of iets dergelijks.

Mike

Vanochtend de makreelvariant gegeven. Nou, daar is geen biergisttabletje voor nodig, ze dook er meteen in! Geweldig voer, die Petman!

Mike

Om de 1 of andere reden hebben katten een voorkeur voor vis. Liever niet meer dan 2 keer in de week geven. Je kunt wel proberen om die makreel te mengen met ander vlees, om haar zo te laten wennen.

Hoe gaat het buiten?

Supergoed! Ze komt niet heel veel verder dan de achertuin, vindt het eigenlijk wel best zo. En wij ook! Inmiddels is het agressieve er zo goed als helemaal af, ze laat zich nu overal aaien en mijn vriendin kan haar nu kusjes op haar kopje geven zonder een slagaderlijjke bloeding te riskeren!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan