RIP Boogie (Run In Peace)

Goed, ben ik weer gerust gesteld.
Maar dat ga ik dus niet meer geven.

We gaan mee met de carnibest.
Goed, bestel het maar en ik neem de helft. Je zegt maar wanneer en waar ik het kan afhalen. Kan ook misschien bij the brothbar? Zeg het me maar.

Dorothé

Goed. Nou gewoon bij de dierenwinkel. Zodat die meneer daar ook ziet dat ik niet de enige gek ben die bio kattenvoer wil :-)
Ik laat je wel weten wanneer het er is.

Je hoeft idd niet meteen te stressen over varkensvlees. Als het verhit is geweest hoef je er ook niet bang voor te zijn. In veel blik voeding en zelfs in royal canin word varkensvlees verwerkt.

De carnibest zijn rollen vlees.
Beste manier is om het een klein beetje te ontdooien, dan in stukken snijden met broodmes of zo en dan in de vriezer. Dus niet eerst helemaal ontdooien en terug in de vriezer, maar klein beetje. Dan he in elk geval met je mes erdoorheen kan.

Hoi Dorothé

Doe dat idd maar niet meer. Geen rauw varkensvlees.

Mocht je ook zalm geven rauw, deze moet dan eerst 2 weken in de vriezer hebben gelegen. Er kan namelijk een bacterie in zitten waar dieren ook ziek van kunnen worden. Wanneer je de zalm 2 weken in vriest is deze niet meer ziekmakend.

Verder kun je nog duif geven of patrijs.
Ook zijn er ingevroren muisjes te koop of gemalen muis. Vriendin van mij is eigenaar van deze winkel. Dat is een grote. Je kunt eens een kijkje nemen op haar site.
Staat ook veel uitleg over rauw.

https://www.prooidier.nl

Beertje eet inmiddels rauwe eend van Petman met 1% zalmolie, zonder biergist! Het was gewoon even wennen!

Mike

Gaat steeds beter met rauw vlees geven! Uiteindelijk went ze er wel aan!
En zo zal ze steeds meer soorten vlees gaan eten.

Hoe gaat het met beer? Elke dag buiten inmiddels denk ik?

Ik vroeg mij eigenlijk ook af Mike, je zei dat je boogie puur urogenie hebt gegeven.
Ben jij nog in bezit van dit supplement? En zo ja, wil je er vanaf toevallig?
Die van mij is op en ik gebruik het momenteel weer erg veel voor Vito ivm zijn blaas nier problemen in combinatie met puur nier. Mocht je het nog hebben dan wil ik het wel van je overnemen als je ervan af wilt?

Ik heb het weggegeven aan een kennis die een kater heeft met blaasgruis, sorry.

Hoe gaat het met Beer? Zegt deze foto genoeg?

Met de poot over de ogen tegen de gitaar van de baas. ;-)

Mike

Nog ff, en ze kan gitaar spelen ?
Ze slaapt toch niet de hele dag zo hoop ik?

Geen probleem hoor dat je het weg gegeven hebt. Dan haal ik het gewoon. Maar dacht dat je er wellicht misschien mee bleef zitten. En aangezien ik het nodig heb was het een mooie manier geweest om ervan af te komen. Ik woon naast de dierenwinkel dus het is zo gehaald.

Ze slaapt toch niet de hele dag zo hoop ik?

Ze wisselt verschillende houdingen al slapende af. Wat zou er mis mee zijn als dit niet zo was?

Mike

Op zich niks mis met de houding.
Gaat mij meer om of ze niet de hele dag alleen maar ligr te slapen. Want dan ga ik mezelf wel zorgen maken. Na wat ik gelezen en gezien heb vermoed ik vooralsnog dat dat niet het geval is.

Nou, we hebben het over blaasoroblemen en ik heb weer een probleem erbij met katten.
Sinds zondag gaat het niet zo lekker. Heb nu gedurende de dag urine opgevangen bij beide heren. En elke keer lees ik nitriet af, wat dus wijst op een bacteriële infectie
Kleine plasjes en met bloed. Die mag dus weer voor een echo om te zien of die blaas wand verdikt is, incl een blaas punctie om op bacteriën te onderzoeken. Vrees dat er een ab kuur bij moet. Wrs toch door de suikerziekte van andere kat die nu in remissie is, alsnog een bacterie opgelopen ?

Helemaal zen ❤️❤️ Ontspannen standje!! Wrs heeft ze minder behoefte met dit weer om naar buiten te gaan vermoed ik?

Weet he nog dat we het over deze Glandular hebben gehad?

http://www.pethealthandnutritioncenter.com/multi-glandular-blend-dogs-cats.html

Eerlijk gezegd heb ik dat een uurtje geleden voor het eerst aan Vito gegeven. Ik durfde het eerder niet te geven. Maar ineen is hij heel erg rustig. Het ging al iets beter met plassen toen ik van de week de dosis urogenie in combinatie met puur nier opgehoogd had. Maar hij blijft pijn tonen. Zoveel mauwen van de pijn. Ik heb nog steeds urine opgevangen en hem niet weg gebracht gister voor echo en blaaspunctie. Ik lees nu ook geen nitriet meer op de urine stick. En hij heeft grotere plassen. Maar die Glandular heb ik net denk ik in te hoge dosis gegeven. Een halve theelepel per dag. Deze heb ik ineens gegeven. Later zag ik dat dit verspreid over de dag moet.
Wel is ie nu ineens heel rustig. Wat doet het nu exact? Ik vind het toch een beetje eng. Zijn het nu ook hormonen wat ik hem dan geef? Blijkbaar werkt het direct? Hij heeft steeds heel veel pijn van de nierstenen die in zijn nier zitten en operatief verwijderen is niet mogelijk.

Ik.zou me hier niet druk om maken. Orgaanvlees is idd de 'missing link' in veel honden- en kattenvoer. Als Vito hier een grote behoefte aan heeft, dan maakt een wat grotere dosis ook niets uit. Goed om te lezen dat het hem zo rustig maakt!

Mike

Zijn gedrag was idd meteen rustiger. Ik heb zijn houding en gedrag dan ook maar aangenomen als leidraad dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Sinds het ophogen van de dosering urogenie en puur nier deze week ging het al iets beter. Eerder wilde hij steeds geen eiwitten eten. Alleen maar die hils cd. Nu eet ie wel de eiwit brokjes van Power of nature. En blik hoog in eiwitten. Ik ga maar uit van zijn instinct dat ie steeds last heeft van die linker nier waar die stenen zitten, dat ie daarom geen eiwitten wilde eten. Hij kreeg wel pijnstilling. Geen metacam want dat mag niet van de internist, juist vanwege die nieren. Maar zelfs op tramadol of buprecare was ie steeds klagelijk aan het mauwen. Aan zijn blaas voel ik niks. Maar hij reageert wel degelijk als ik in de buurt kom van zijn linker zij flank. Ik heb de Glandular nu net aan beiden gegeven door het voer.

De puur nier 3 keer daags en de urogenie ook 3 keer daags 5 druppels. Deze doe ik door een miamor vloeibare stick met een plens water. Ik was gisteravond zeer verbaasd hoe snel zijn gedrag veranderende na de Glandular. Behalve zijn nieren heeft ie ook een verdikte hartspier, een alvleesklier die altijd weer op kan spelen. Dus denk dat dit wel een bijdrage kan leveren. Gisteravond na het geven van de Glandular lag ie er zo bij.

https://imgur.com/a/0ZL5T

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan