RIP Boogie (Run In Peace)

Sorry, ik dacht in de snelheid zalf te lezen. Maar je bedoelde kusjes. Las het verkeerd

Stond er volgens mij net even verkeerd toen ik het las. Maar fijn om te lezen. Dan begint ze zichzelf toch meer op haar gemak te voelen.

Het aanvallen van handen en voeten is ook over? je hebt wel kans hoor dat ze over een poosje verder gaat dan de tuin. Zeker in het voorjaar.

Ze valt nauwelijks nog aan, alleen als we haar zelf teveel tarten in ons enthousiasme en dan geeft ze terecht een grens aan.

Ze heeft gisteren trouwens voor het eerst rauwe kippenlever gegeten. Ze vond het heerlijk en we hadden wederom geen biergist nodig!

Mike

Bedoel je met tarten te wild aaien? Of speel momenten creëren? Beste is om vaste speel tijden in te lassen. Met regelmatige tijden. En afwisseling van de speeltjes. Immers, steeds dezelfde speeltjes gaan snel vervelen bij katten. Alles is immers al eens een keer dood geslagen tijdens het jagen ?

Heeft meer te maken met overenthousiasme van onze kant als ze speels is. Boogie zat zelf al in die hoge energie, maar Beertje moet je met meer rust benaderen. Al doende leert men!

Mike

Lees net op dotcomnieuws.com over toxoplasmose.
Menselijke mindcontrol virus verspreid door katten – BPearthwatch

Misschien heeft elke kattenbezitter dit wel.
Ik heb niet zoveel zin om dat te gaan laten testen. Stel dat ik dat zou hebben, is dat dan gevaarlijk?

Dorothé

Toxoplasmose is overal.
Je loopt het aan je schoenen mee naar binnen. Waarom denk je dat je zelf toxoplasmose hebt?

Tja, omdat ik 2 katten heb en ze heel veel knuffel.
Niet dat ik symptomen heb, maar misschien merk ik het niet.

En de katten hebben ook geen symptomen.Maar de kater krijgt ook rauw vlees en zo zou het kunnen komen. Stel: is het dan gevaarlijk voor de kat?

Dus, gevaarlijk voor mens of kat?

Dorothé

Pagina 4 en 5.

https://issuu.com/kattengedragsadviesbureau/docs/issuu-nieuwsbrief_katten___gedrag__8-11

Mensen kunnen er ziek van worden ja.
Maar dat kan ook als je zelf rauw vlees eet. Of je perse ziek word door je kat geloof ik niet zozeer. Het is ook overdraagbaar van kat op kat. Daarom blijft het advies ook, het aantal katten dat je hebt plus 1 extra kattenbak. 2 keer daags uit scheppen en wekelijks schoon maken. Vrouwen die zwanger zijn liever geen kattenbakken schoon maken.

D. Ik was bij de dierenwinkel in de Brusselse poort en daar hebben ze carnibest, alleen geen bio, kunnen ze wel bestellen, maar dan moet je gelijk weer 10 kg bestellen. Misschien als jij het ook wil kunnen we samen bestellen. Of ik bestel en neem de helft af en jij koopt er af en toe wat van. In ieder geval dat er interesse voor is en ze er niet mee blijven zitten.

Nu lopen mijn katten niet vrij rond, alleen in eigen tuin (er staat een hoge muur omheen).
Chiara eet geen rauw vlees en vangt geen vogels. Giotto eet rauw vlees, wat ingevroren geweest is, en hij heeft tot nu toe 4 vogels gevangen en 1 ervan opgegeten. Tja, ze poepen ook wel in de tuin. Ik zal het maar los laten en me niet gek maken. Ik ben snel ongerust. En als ik het heb, kan ik het toch niet veranderen.

Dorothé

Hoi Tanja,
ik zie je reactie nu.
Ik geef Giotto altijd ingevroren vlees van Daalhoeve. Natuurlijk krijgen beide katten natvoer en droogvoer.
Zou dat vlees van Daalhoeve dan niet goed zijn? Het is poulet, soms varkenspoulet, soms rund en soms lam.

Wat kost die Carnibest?

Dorothé

Daar zitten ook botten en orgaan vlees in, dat maakt het compleet. Gemalen door elkaar. Katten mogen geen varkensvlees trouwens. Kost 6 euro per kg
Die van mij krijgt niks anders meer als dit soort spul.

Als je rauw als compleet voeding geeft dan moeten er organen en bot door gemaalt zijn. Dus niet alleen spier vlees geven.
Carinebest is zo een product. Er zit wel een beetje rijst in maar verwaarloosbaar!

Tjee, en Giotto heeft vaker varkensvlees gekregen. Dat is wel erg. Daar ga ik weer met mijn ongerustheid. Ik hoop niet dat hij er gevolgen van draagt.
Die Carnibest, is dat een grote blok vlees wat we zelf moeten snijden, of is het in een zak in kleine porties?

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan