RIP Boogie (Run In Peace)

Nog even een ontwikkeling die ik net constateer na het geven van de glandular.
altijd als de bel gaat is Vito heel bang en angstig. Gaat altijd verstoppen. Maar nu net de postbode langs kwam bleef ie gewoon door slapen. hij gaf geen kick.
Ik vraag mezelf af of dit komt door de adrenal die erin zit? Adrenal werkt ook pijnstillend toch? Angst is meestal een uiting van pijn bij katten.
Ik denk dat ik dit supplement zo eens door mijn yoghurt ga roeren en kijken welk effect dit op mezelf heeft. Eerder, toen ik last van mijn nierstreek had gebruikte ik zelf ook de urogenie van Vito. Ik merkte daar ook resultaat van.

Bij nader inzien nadat ik een vingertopje geproefd had van het poeder, toch maar besloten niet door de yoghurt te roeren. De smaak was ontzettend ijzerachtig en zout. Dat krijg ik zo niet weg. Dus heb een paar capsules van iets anders leeg gemaakt en gevuld met het poeder. 5 stuks om maar mee te beginnen.
Effect, minder spierpijn merk ik al vrij snel. Maar het rare is dat mijn bovenbenen warm werden vlak na inname. Doet wel degelijk iets positiefs. Als ik dat merk dan heeft het dus wel degelijk een heel snel effect op katten.

Beertje heeft vandaag voor het eerst de 'dogmeat' van de bioslager op zonder biergist! Ze is nu helemaal gewend aan rauw voer.

We hebben in Duitsland ook nog 'Maulfleisch' (rund) gekocht. Dit is kopvlees, minus de hersenen, dus tong, snuit, wangen e.d. Gelatine- en vetrijk voer dat er erg goed uitziet. Zodra we dat hebben gevoerd laat ik het hier weten, maar ik denk dat het een hit wordt!

Nog een experiment: we hebben hier nog een pot Blue Ice Royal (levertraan met boterolie) staan. We hebben een klein beetje op een lepeltje aan Beer gevoerd, ze likte het gretig van de lepel af!

Mike

Het 'Maulfleisch' was een groot succes! Het barst van de gelatine en ik zag bij Boogie ook al dat er grote behoefte is onder katten aan gelatine. Beertje eet het zonder toevoeging van biergist en haar karakter wordt steeds liever, rustiger en aanhankelijker. Tegelijkertijd heeft ze nog veel jonge speelsheid, erg leuk om allemaal mee te maken en het helpt om Boogie's dood goed te kunnen verwerken!

Mike

Dat vlees is Wrs alleen in Duitsland verkrijgbaar? Ik geef hier ook wel eens gelantine van great lakes.

Vind ze het nu niet vreemd buiten met de sneeuw? Hier vinden ze het niks. Met de kont tegen de kachel en in warme mandjes en doosjes kruipen ?

Ja, alleen maar in Duitsland. Beertje blijft sowieso niet lang buiten, ongeacht het weer. Ze vindt het binnen veel te lekker! Het wordt echt een dametje, leuk om te zien.

Mike

Wacht maar tot het voorjaar. Dikke kans dat ze dan wel verlangt hoor naar buiten.

Ze is wel erg op jou hand heb ik het idee?

Cute!! Is idd wel te zien ja. Dat ze rustiger word kan ook te maken hebben met de juiste voeding die katten van nature behoren te krijgen.

Nog een leuke speel tip voor diegenen die het interressert. Haar elastieken!!!

Ik laat na een kort koppie mijn haar groeien. En sinds ik haar elastieken heb zijn ze hier helemaal wild van. Die dikke dingen van stof. Schiet ze door de lucht en gegarandeerd succes. Niet om je pols bewaren. Want de katten die het leuk vinden willen het meteen pakken als je ze aait en je hebt zo een ding om je pols ?
Wel opruimen als je weg gaat. Anders zullen ze ze op eten.

Hoe gaat het met de jongedame?
Nog steeds enthousiast over het vlees?

Dat is kort en bondige duidelijke taal ?
Fijn om te lezen dat het goed met haar gaat!!

Hoe doet beer het met alle knallen die er momenteel zijn?
Ben benieuwd hoe het vannacht met haar zal gaan als het feest los barst.

Als ze bang is en stress heeft zal je haar zien tongelen. En natuurlijk verstoppen.
Hopelijk valt het mee. Hier 1 die het nu serieus al niet trekt! Kast deuren staan open met doosjes erin. Zonder een rustgevend pilletje word de boel bij elkaar gekotst van de stress.

Binc hier heb jij misschien wel een antwoord op. Onze Europese korthaar drinkt water uit de kraan maar telkens kotst hij het weer uit. Dan schrikt het van zijn eigen actie alsof het pijnlijk is. Hij heeft dat alleen met water.

Hoi Johnny,

Eerst even iets meer info.

Hoe oud is ie?
Eet ie veel gras?
Hoe vaak doet ie dat?
Hoeveel drinkt ie?
Wat voor voeding geef je?
Hoe zijn conditie verder?

Ik heb er wel een antwoord op. Maar ik weet niet of dat antwoord je dat gaat bevallen. Mede omdat mijn advies wederom is om dit wel te laten onderzoeken. Sorry voor diegenen die het daar niet mee eens zijn.
Is het braken zoals in dit filmpje? Of gaat ie eerst ineen gedoken zitten kokhalzen?

Als het is zoals in dit filmpje, dat is projectiel braken. Dat lijkt op (projectiel) braken. Kan optreden bij afsluiting van slokdarm of maag.
Maar dan alles uitbraken en niets binnenhouden.
Oorzaak kan ook bij blaas en/of nieren liggen.

Ik ben wel benieuwd naar hoeveel hij drinkt. Wanneer dit echt overmatig is, is dat wel reden tot zorg. Ik neem aan dat ie niet altijd de mogelijkheid heeft om uit de kraan te drinken, bv als je er niet bent? Dan kun je ook overwegen om een waterfontein neer te zetten. Niet dat dat iets aan de symptomen van het overgeven doet, maar wel dat ie een waterstraal heeft om te drinken. Katten hebben voorkeur voor stromend water. Onthoud dat braken slechts een symptoom is van iets anders. Veel drinken kan wijzen op diabetes en/of schildklier probleem. Wel iets om te laten onderzoeken.

Hoe oud is ie? 3jaar
Eet ie veel gras? Dacht van niet hoor maar als hij buiten is heb ik daar geen zicht op.
Hoe vaak doet ie dat? Ga er maar vanuit van niet.
Hoeveel drinkt ie? Regelmatig 3 a 4 x p/dag uit de kraan want hij springt op het aanrecht en geeft te kennen dat hij wil drinken.(hij mag ook graag wijsneuzen als ik aan het koken ben en misschien is dat dan een aanleiding om ook water te willen) Buiten weet ik niet hoeveel hij drinkt maar vast ook wel en het voer bevochtigen we soms.
Wat voor voeding geef je? Thrive brokjes en gestoomde kip, rund of kalf uit blik.
Hoe zijn conditie verder? Prima zoals altijd.

Lijkt als in het filmpje alleen niet zoveel. Wel die onverwachte braakneiging alsof hij het zelf niet aanvoelt komen.

Als je denkt dat het wat ergs is kan je gerust aangeven hoor maar zal dat eerst met de dierenarts bespreken.

Bij 3 jaar verwacht ik nog geen problemen met schildklier of diabetes. Uitzonderingen daar gelaten. Misschien heeft ie iets gegeten buiten wat niet goed is voor hem. Giftige plant misschien. Maar het kan ook een verstopte haarbal zijn. Dit kan ook problemen geven met maag en slokdarm. Ik zou ook vooral zijn urine laten onderzoeken op blaas problemen. Daar kunnen ze ook van gaan overgeven. De vraag is, waarom drinkt hij zoveel? Dat eten uit blik, is ook van Thrive? Iets ergs, ik verwacht het niet bij een leeftijd van 3 jaar eigenlijk. Lijkt dan toch meer een probleem met maag, darmen door misschien een obstructie van iets. Haarbal of iets van buiten, Danwel een blaasontsteking. Hoe is zijn houding? Loopt ie met een hoge rug, of is zijn rug vlak. Laat ie ook misselijkheid zien? Te herkennen aan lippen likken, smakken. Mag je zijn buik aanraken? Dan kun je voorzichtig voelen of het hard aan voelt en of ie daarop reageert.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan