RIP Boogie (Run In Peace)

Dat onverwacht overgeven is dan idd wel projectiel braken. Dat weet ik zeker en kun je ook aan de dierenarts aangeven. Die zal dezelfde vraag stellen vermoed ik.
Ik moet zo naar cursus en ben dan niet in de gelegenheid meteen te reageren. Zodra ik terug ben weer wel.

Almo Nature is het merk van de blikjes voer, hij loopt normaal ,cool en relaxed en met een rechte rug.
Hij geniet van de rauwe melk en zojuist heeft hij nog een beetje slagroom gehad. Ik heb zijn buik onderzocht en voel niets en laat dat gewoon toe. Hij verzorgd zich goed en merk verder niets aan hem het is eigenlijk alleen dat water opgeven.
Ik heb een lijstje gemaakt om exact bij te houden wat hij drinkt en hoe vaak het kotst. Zo kunnen daar geen misverstanden over komen.
Bedankt voor je advies.

Je weet wel dat in veel blikjes van Almo koolhydraten aanwezig zijn? Ondanks dat beweerd word dat dat niet zo is? Het kan zijn dat ze moeite heeft met de eiwitvertering. Verschillende merken door elkaar is niet aan te bevelen. Thrive heeft ook natvoer overigens. Goed dat je een lijstje bij gaat houden. Bij een leeftijd van 3 jaar en uit de kraan willen drinken is een waterfontein een hele goede optie. Stromend water vinden katten vaak leuk. Die van mij dronk ook altijd uit de kraan. Dat braken op het filmpje is mijn kat. Oorzaak, nierstenen. Hopelijk ben je er snel achter wat het is. Beter nog, dat het vanzelf over gaat. Goed dat je contact op neemt met de arts om te bespreken.

http://m.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats/28724?utm_campaign=446697&utm_medium=google&utm_source=shopping&product_id=28724.7&gclid=CjwKCAiAweXTBRAhEiwAmb3Xu7bcYEBOvgOddaO4Nk7pBsOIY2HXWWJrqR3Nrmy5DadSIhIvX0IYNBoCGDEQAvD_BwE

Hoi Johnny,

Ik zet de lijst nog een keer neer met het percentage koolhydraten. Een aantal varianten van Almo Nature bevatten teveel koolhydraten.
Mocht je toch nog Thrive natvoer willen, ik heb uit mijn hoofd nog 50 blikjes staan. Wel allemaal tonijn ? Maar word niet meer gegeten. Hier eten ze Schesir, ook heel laag in koolhydraten maar niet compleet.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1isPw0bSHuj_kYtaBMjOpqbL4AcKnz83RXgqdC5gCh6c/edit#gid=1144498914

Binc, bedankt voor de informatie welke ik met het thuisfront zal bespreken.

Tonijn zeg je ?,hij is wel gek op de vissmaken van Almo maar of ik de tonijn wil dat laat ik nog weten.

Geen dank hoor Johnny. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. Hier nog een link met mogelijke oorzaken. Alleen jij zal hieruit een conclusie kunnen trekken. Hou ook zijn plas gedrag in de gaten. Hoewel dat vermoedelijk lastig is omdat ie buiten komt.

https://www.mcvoordieren.nl/overgeven-kat

En nu we toch in dit topic zijn, Mike, hoe gaat het met Beer?

Super! Beertje valt nu af, is de insuline van het droogvoer uit het asiel aan het kwijtraken. Is een superlief beestje geworden, met leuke jonge kattenenergie!

Mike

Fijn om te lezen.
Zolang ze maar niet teveel af valt. Ze kan beter wat over hebben dan te weinig hoor. Ze was toch niet te dik?

Ze had wel wat vetrolletjes, hoor. Maar nu ze uitsluitend rauw vlees en rauwe vis eet, veel buiten komt en binnenshuis speelt raakt ze dat allemaal kwijt!

Mike

Goed zo! Dus ze komt nu ook verder dan het tuinhekje buiten?
Zolang ze niet veranderd in een gratenpakhuis is het goed ?
Op de foto's heb ik nooit echt gezien dat ze vetrolletjes had. Maar goed, dat is ook lastig te zien.

Ja dat snap ik. Zou ik ook wel zo prettig vinden als ze niet verder gaat.

Zonet heb ik weer een uitslag door gekregen van mijn kat. Fosfaat gehalte is te laag. Dit wijst op bloedarmoede en dat vermoeden had ik al. Ik heb hem op de Zobaline B12 gezet en dat gaat weer wat beter. Er komt nog meer binnen maar ik ben er echt zo super klaar mee. Ik wil het volgende lijstje aan glandulars apart gaan bestellen.Zie foto van winkelmandje. Eigenlijk vind ik het zonde omdat ik al deze dingen al heb in 1 pot. Maar daar zit dus ook schildklierhormoon in. Dat kan ik toch niet geven bij een te snel werkende schildklier? Kan iemand mij daarmee helpen? Ik geef die multiglandular al lange tijd niet meer juist omdat ik vermoedde dat zijn schildklier te snel werkte. Kan het dan kwaad?

https://imgur.com/a/OMlio

Johnny, gaat het al beter met jou kat?

Hi Binc,

Gaat uitstekend. Hij krijgt enkel nog water van een schoteltje en niet meer uit de kraan.

Mijn theorie , hij loopt overal met me mee naar toe alsof je samen op jacht gaat. Naar de schuur of voorraadkast maar ook richting de keuken en dan wil hij ook altijd even aan de kraan drinken en dat valt dan om één of andere reden niet altijd even goed. NU hij vanaf een schotel drinkt kotst hij het water er niet meer uit.

En nu hij van een schotel drinkt loopt ie ook niet meer achter je aan?

En nu hij van een schotel drinkt loopt ie ook niet meer achter je aan?

Soms wel soms niet. Het is niet zo dat hij de hele dag achter me aanloopt.

Wil even dit met jullie delen!!

Meer dan 3 jaar heb ik geprobeerd mijn katten op rauw vlees te krijgen. Alle merken had ik gehad. Geen resultaat geboekt destijds! Rossi nam destijds wel wat van de bandit wildmix. Maar succesvol was het niet. En nu....nu probeer ik het weer eens sinds vandaag! Het resultaat is een leeg bord!!!! Heb er niks lekkers doorheen gedaan. Niet gemengd met een blikje. Alleen een heel klein beetje biergist. Dit was de wildmix van bandit die hij heeft opgesmuld. Hopelijk komt ie nu eindelijk eens van de tonijn af! Want telkens alleen tonijn baart mij zorgen. Eerder heeft ie het ook wel eens gulzig gegeten. Toen had ie ook bloedarmoede wat toen wel uit bloed kwam. Ik heb nog steeds mijn bedenkingen. Ben heel blij dat ie dit nu eet!!!

Voor Vito had ik blaas, nier en suiker dieet. Maar nee, ik denk dat ik Vito nooit op rauw ga krijgen.

Een wonder is geschied!!! Vito eet ook de wildmix van bandit. Ik pleur bijna uit me stoel. Zonder biergist!! Gewoon helemaal puur!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan