RIP Boogie (Run In Peace)

Succes, gefeliciteerd!!! Beertje eet elke dag haar Petman en is er heel blij mee. Ze is afgevallen en heeft vet ingeruild voor magere spiermassa, haar vacht is beter en ze is rustiger en liever. Ik ga er van uit dat jouw kat ook een metamorfose zal ondergaan!

Mike

Dankjewel Mike!

Dat weet ik nog niet. Vorige week had ie ook een moment van vlees eten. Zonder dat er iets op zat. Daarna was het weer over.

Hij is niet lekker. Doordat hij niet lekker is gaat Vito hem steeds belagen en bijten. Zo werkt dat bij katten helaas als er 1 sterker is dan de ander. Dat is Stress. Vogeltjes fluiten weer en dan zijn er weer extra veel buurkatten die over de schutting lopen. Stress! Daarbij een bloedarmoede een aantal keer geconstateerd. Wilde niet eten. Alleen als ie b12 pilletje kreeg at ie wel. Niet lekker zijn is in tegenstelling tot bovenstaande 2 welke omgeving stress zijn, lichamelijke stress. Hij kan niet alles handelen. Wat dat betreft is dit ook niet echt een huis geschikt voor katten. Ben blij als ik weg ben hier. Als me nieuwe balkon af word gezet, alles nieuw is en niks naar andere katten ruikt en er geen 1 meer In hun zintuigelijke vermogen is.

Fijn dat het goed gaat met beertje. En dat ze afgevallen is en het zo goed doet! Mijn kat moet juist aankomen. Is flink magerder geworden helaas.

Ik heb een update over de bloedwaarden van mijn kat. Er waren nogal wat misverstanden omtrent zijn afname op 2 februari. Dit had meer betrekking op de waarden van natrium en kalium die niet konden kloppen. Het lab had achteraf doorgegeven dat dat idd niet correct is aan mijn dierenarts. Maar die hadden weer verzuimd om mij dit door te geven. Dierenartsen, altijd te druk ? Het was verkeerd bloedmateriaal om de waarden van Kalium en Natrium te meten.

Maar zijn T3 en T4 waarden zijn wel kloppend. Dit was iets te hoge T4 en te lage T3.
Ook verdenk ik hem van bloedarmoede door tekort aan B12. De vele malen dat bloed geprikt is bij hem was zijn hematocriet ook te laag en MCVH vaak verhoogd. Met zobaline gaat het wel iets beter. Bloedarmoede en schildklier klachten geven dezelfde symptomen. Maar beiden is wel aangetoond in bloed.

Inmiddels ben ik het helemaal zat met al die medische onderzoeken. En hun gedrag al helemaal. Ik laat nog een cortisol/kreatinine ratio doen om inzicht te krijgen in de bijnieren.
Hij zal nog 1 keer bloed moeten worden geprikt om zijn nierfunctie na te kijken en nog een keer de schildklierwaarden. Ik had al een afspraak staan maar die had ik geannuleerd. Ik vond niet dat het het juiste moment was gezien zijn gemoedstoestand.

Verder ga ik het volgende in zetten.

Voor Rossi (de schildklier kat)
Deze om te beginnen bij de bijnieren
http://www.pethealthandnutritioncenter.com/adrenal-calm-cushings-dogs-cats-remedy.html

Deze ivm zijn pancreas.
http://www.pethealthandnutritioncenter.com/digestive-enzymes-probiotics-dogs-cats-pets.html

Deze vanwege zijn dunnen darm probleem
http://www.pethealthandnutritioncenter.com/herbal-digestive-tonic-dogs.html

Deze om later zijn lever te ondersteunen. Voor beide katten
http://www.pethealthandnutritioncenter.com/liver-support-remedy-treatment.html

Deze in een later stadium voor de schildklier
http://www.pethealthandnutritioncenter.com/buck-mountain-botanicals-thyrolite.html

En evt deze iplv de bovenstaande. Dit is ook even afhankelijk wat er nogmaals uit de schildkliertest gaat komen. Als hij echt Hyper heeft dan zal zijn T4 waarde blijven stijgen.
http://www.pethealthandnutritioncenter.com/anxiety-relief-remedy-dogs-cats.html

Voor Vito met de nierstenen naast een aantal van de kruiden die ik ook aan Rossi ga geven zoals voor de lever en darmen. Maar ik begin met de bijnieren. Eerst wil ik inzicht.

http://www.pethealthandnutritioncenter.com/antilithic-dog-cat-bladder-kidney-stones-remedy.html

N nog maar hopen dat ze dan eens wat vaker vlees gaan eten. Want dat gaat nog een beetje moeilijk.
Inmiddels heb ik ook in de katten wereld kenbaar gemaakt dat ik deze weg in wil. Helaas word mij dat niet in dank afgenomen. Ik ben 1 van de weinigen die deze weg in slaat. Maar het is een weg waar ik 100% achter sta. Het zo allemaal zoveel makkelijker zijn als die beestjes konden praten. Maar goed, ik zie ook voldoende aan hun gedrag en knokpartijen en de daarmee gepaarde pijn.
Waarom kies ik juist voor deze producten uit het buitenland, er zijn in Nederland ook producten op de markt voor o.a de lever en nieren. Dit zijn eigenlijk vloeistoffen van puur of Phytonics. Maar helaas, ik heb er nog geen 1 gevonden in de dierenwereld zonder alcohol. En deze producten spreken mij meer aan voor wat betreft kwaliteit.

En hoe gaat het verder met mij...nou eigenlijk wel redelijk goed.
Ik ben vorige week begonnen met 3 keer 2 uur per dag werken. Voorzover als je het werken kan noemen. Mijn werkgever blijft maar hameren op spoor 2 voor wat betreft de reintegratie. Hij is de druk aan het opvoeren. Moet verplicht uitzendbureaus langs in Utrecht. Nou ja, prima joh. Doe ik. Verder bemoeien met mijn sollicitaties. Hij wil dat ik mezelf direct overal in laat schrijven voor mijn volledige uren. Maar dat doe ik dus niet en dat hoef ik ook niet. Ik ben er 2 jaar uit geweest en ik vind dat ik recht heb op langzaam opbouwen. Deze week is het 3 keer 3 uur. Mijn werkgever heeft van de arbeidsdeskundige van de arbo te horen gekregen dat hij mij moet laten werken in 1e spoor. Dus hij zal een opdracht moeten zoeken. Zij is mee gegaan in het rapport van de UWV voor wat betreft de reden van de sanctie. En die is voornamelijk gericht op spoor 1.
Vanmorgen was hij niet te genieten. Hij heeft dit afgelopen vrijdag gehoord. Nu om te treiteren wil ie dat ik morgen een uur eerder ga beginnen want hij heeft geen tijd om van 10.00 uur tot 13.00 uur mij te begeleiden. Nou prima, dan doen we dat. Elke week komt er een uur bij dus ik ben benieuwd hoe hij dat dan wil gaan doen. Hij hoopt er gewoon op dat ik zelf op stap door zichzelf zo op te stellen. En hoe vriendelijker ik blijf hoe meer het hem irriteert. Hij hoopt mij ermee te hebben dat ik vroeger moet beginnen. In werkelijkheid zeg ik gewoon, oh, dat vind ik zelf wel fijner want dan heb ik nog een lage middag vrij. Dan komt ie vanzelf wel weer dat ik later moet beginnen.
Helaas hebben de uitzendbureaus niks beschikbaar voor de weinige uren die ik momenteel beschikbaar ben. Wanneer het definitieve rapport van de arbeidsdeskundige van de arbo er is dan hoef ik ook niet meer naar kantoor te komen zegt mijn juriste. Hij wil na de loonsanctie gewoon voorkomen dat ik volledig in mijn uren weer beschikbaar ben en dus beter. Zijn angst zit hem in het feit dat ie dan nog langer aan mij vast zit. Het kan mij allemaal niet zo boeien eigenlijk. Hij krijgt wat hij verdiend.

Wel heb ik van collega's waar ik altijd goed mee overweg kon meermalen te horen gekregen dat ik er beter en gezonder uit zie. En dat is iets wat mijn werkgever ook niet is ontgaan.
Tot op heden maakt hij van ziekte een arbeidsconflict en handelt daar ook naar.

Mike,

Kan je bovenstaand bericht verplaatsen naar mijn eigen topic?
Ik aal nog wel eens wat door elkaar, sorry! ?

Ik kan jullie melden dat ik mijn katten sinds 3 dagen verdunde appelazijn geef met honing. 2 keer per dag in een spuitje van 1ml. Half theelepeltje azijn.

De resultaten zijn in deze korte periode zeer positief. Geen misselijkheid en een veel betere vacht conditie. Daarnaast beter eten. Bij 1 van mijn katten vond ik het een beetje eng ivm slokdarmontsteking. Maar het gaat juist heel goed.
Ik ga zo nog even door met ze.

@ johnny, ik kwam ergens achter na aanleiding van het verhaal van jou kat. Over dat braken wat ie doet met water en de manier waarop ie dat doet. Je hebt gezien in mijn filmpje dat mijn kat dat ook deed. Hij had een ontsteking van de slokdarm. Nu las ik net dat dat vaak kan komen door candida in de slokdarm. Mijn kat spuugde naast water ook onverteerd voedsel.
Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat dit bij mijn kat komt door een schimmel. Ook omdat de azijn helpt bij hem. Het maakt niet uit of het voedsel of water is dat ie braakt. Het gaat om de manier waarop. Ik wilde het je toch mee geven. Nooit geweten dat je een schimmel in je slokdarm kan hebben.

Sinds ik mijn katten appelazijn geef gaan ze mondjesmaat steeds beter vlees eten uit zichzelf. Ze kunnen kiezen tussen de huidige brokjes, blikvoer en vlees. Ze kiezen uit zichzelf dus steeds vaker voor vlees. Dit zegt mij dat ze in de loop van de jaren een verstoring in het zuur basen evenwicht hebben ontwikkeld door oa foute voeding waardoor ze vlees niet makkelijk accepteren. Dit doordat het op dat moment moeilijker verteerbaar is geweest denk ik en/of pijn.
Ik heb hun nergens toe gedwongen om perse nu vlees te eten.

Die van mij zijn afgespeend op vlees door d fokker. Maar toen ze naar de vorige eigenaar gingen heeft zij weer brokken gegeven en veel geswitcht met brokken. Bij katten is dat niet handig dat switchen.
Voor degenen die graag willen weten hoe ik het azijn geef wil ik wel proberen een filmpje te maken.
In elk geval gaan Vito zijn nieren vooruit. Rossi is steeds minder misselijk. En ze kotsen niet!!

Elkedageenei, jij vroeg mij dat gister. Mocht je interesse hebben dan wil ik het wel plaatsen. Dus op een katvriendelijke manier geven is heel goed mogelijk.

Hoe gaat het met beer? Nog steeds geen problemen met vlees?

Haha...toepasselijk Mike!

@ Johnny, geen dank. Hopelijk gaat het iets beter?

Hieronder het resultaat van de appelazijn die ik mijn kat geef. Nu een kleine week.

Je ziet foto's van een openstaande vacht. Dit geeft aan dat de kat niet lekker is. Daarnaast foto's vanaf het moment dat hij appelazijn krijgt. Zijn vacht is duidelijker platter.
Voor degenen die aan willen nemen dat de kat gekamd is, dat is niet waar. Een openstaande vacht zou je als eigenaar nooit moeten kammen en ook niet gedwongen plat moeten kammen aangezien dit oa de manier is voor een kat om te kunnen zweten als ie bv koorts heeft. Evenmin dat het noodzakelijk is een kat die goed in zijn vacht zit te kammen. Katten kunnen dit prima zelf regelen wanneer ze in goede gezondheid verkeren.

https://imgur.com/a/FR483

Dorethe,

Ik heb een vraag aan jou. Je zei volgens mij dat je vorige kat FIP heeft gehad toch?

Welke onderzoeken zijn toen gedaan?
Wat is eruit gekomen en wat waren de symptomen en medicatie bij jou kat? Weet je of het droge of natte vorm is geweest?

Het gaat met mijn kat weer niet goed en wat mij betreft wijzen de symptomen richting FIP ook al is dit eigenlijk niet aan te tonen behakve dat je een bepaald bloedbeeld ziet en er bepaalde aandoeningen specifiek zijn voor FIP. Hij is benauwd wat kan duiden op vocht in de longen, en heeft nierbekkenontsteking welke deze week is geconstateerd.

Vandaag, 1 september 2018, is het exact een jaar geleden dat onze kat Boogie overleed. Nu, een jaar later, voel ik geen heftige pijnscheuten in mijn hart meer als ik aan Boogie denk. Ik heb er vrede mee. Run In Peace, Boogs!

Mike

Binc,

Ik zie je vraag nu pas. Sorry.
Ik lees niet meer alles, omdat mijn moeder zo ziek is en ik niet zo veel meer op het forum zit.

Bij Bombolo is het pas uitgekomen, toen hij overleed. Toen hebben ze me in de dierkliniek dit verteld. Hij had al jaren last van bloedende oogjes en kreeg er crème voor. Hij had constant van alles en toen hij 4 jaar was kreeg hij blaasstenen en kreeg hier speciaal voer voor (nu weet ik dat dat helemaal niet goed was, maar er zat iets in of niet in wat voor hem dan weer nodig was).

Toen hij 8 was begon hij ineens over te geven. De dokter wist het niet en gokte op griep. Heel vreemd, omdat hij ook al bloedonderzoek gehad had en het niet uitgekomen is. Uiteindelijk was het zo erg dat hij naar de dierkliniek moest. Daar is hij compleet onderzocht en constateerde men een darmtumor. Hij is toen geopereerd en het ging allemaal goed. Uiteindelijk na een dag of 6 is hij toen plotsklaps overleden aan een bloedvergiftiging als gevolg van de operatie. Gelukkig was ik de dag van te voren meer dan 7 uur bij hem geweest.
Tja, ik heb maanden daarna, omdat het me niet meer losliet, gevraagd wat nu precies de reden geweest is, en ze gaven toen aan dat hij als gevolg van leukose die kanker had gekregen en dat ondanks de operatie de tumor weer snel terug zou zijn gekomen. Ik heb toen de bewijzen gevraagd van de leukose. Dit was door verschillende dierartsen dan nooit vastgesteld. Ik heb dat bloedbewijs gekregen. Toen heb ik dat in een andere dierkliniek laten uitzoeken of er gevaar bestond dat hij onze Chiara aangestoken zou hebben en uiteindelijk dat dan onze Giotto (die toen nieuw gekomen was) dan ook aangestoken zou worden. Ze hebben dat uitgezocht en het antwoord was dat er slechts 20% kans was dat het zou hebben gesmet.
Dus, ik weet niet of het de natte vorm was of droog. Geen idee.

Gisteren is onze Chiara 14 jaar geworden. Bombolo is nu al weer 7 jaar dood. Ik ga er dus van uit dat er geen besmetting heeft plaatsgevonden.

Binc, ik hoop dat het met je kat goed gaat.

En Mike, gelukkig heb je het een plaatsje kunnen geven. Dit ook als gevolg van je 'Beertje'.

Liefs,
Dorothé

Geen probleem hoor Dorothé.
Was het allang weer vergeten. Uiteindelijk bleek er toch iets anders aan de hand met mijn kat. Niet dat ik daar heel gelukkig mee ben maar in elk geval geen Fip.

Ja die blaasdieet ken ik wel. Dat stofje wat erin zit is een chemische stof om de urine te verzuren idd.

Ik begrijp dat je achteraf sectie hebt laten doen om zeker te weten wat de oorzaak was? Het is een aandoening die moeilijk vast te stellen is idd. Vind het wel heel goed wat je gedaan hebt voor hem. Complimenten!!! Het gaat in nieuwe huis goed met de katten. Helaas is het spugen alleen niet minder bij de probleem kat. Hij heeft nierstuwing en is snel uitgedroogd. Daarom krijgt hij af en toe een beetje sole in een spuitje wat ik hem via zijn bekje geef. Verder krijgt ie alleen nat voer op vlees basis. De meningen hierin blijven verdeeld. Wel eiwitten of dieet laag in eiwitten. Het staat er allebei voor hem en af en toe eet ie wel wat nierbrokjes. Maar meest vlees of blik. Hij zal het zelf beste weten waar ie op dat moment behoefte aan heeft.

Mike,

Fijn dat boogie nu een vredig plekje in je hart heeft gekregen zonder dat het nog pijn doet! Hopelijk gaat het goed met Beertje.

Gisteren een uitzending gezien van Tros Radar die jullie wellicht ook niet is ontgaan
https://tvblik.nl/radar/3-september-2018
Hierin werden de gevaren van de consumptie van rauw vlees voor huisdieren belicht. Er werd een vrouw geïnterviewd die een hond had, welke opeens heel erg afviel tijdens zijn consumptie van rauw vlees omdat er, zo werd gezegd, schildklierhormoon in aanwezig was. De dierenarts adviseerde het baasje, toen ze hoorde dat haar hond rauw vlees at, om hier onmiddellijk mee te stoppen.

Kort samengevat werd er in de uitzending gezegd dat rauw vlees:
- al gauw tekorten oplevert aan vitaminen en mineralen bij de huisderen;
- dat er in rauw vlees vaak schildklierhormoon zit verwerkt (maar dat is toch niet altijd zo??)
- dat er resten van menselijke voedselresten in verwerkt worden
- longen/luchtpijp worden erin verwerkt
- dat er schadelijke bacteriën in kunnen zitten

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een goed artikel/een goede site waarin staat dat rauw vlees wel goed is. En ik ben benieuwd of de argumenten die erin Tros Rader genoemd werden kloppen.

Eigenlijk weet ik nu zelf ook niet meer wat ik moet vinden m.b.t. dit onderwerp. Ik dacht dat rauw vlees sowieso beter was, maar kennelijk wordt het vaak op een verkeerde manier geproduceerd met zooi erin. Ik heb overigens zelf geen huisdier, maar wil me hier wel eens in verdiepen.

Het lijkt me niet goed als het huisdier tekorten in mineralen oploopt of ziek wordt van schildklierhormoon (maarja, Tros Rader geeft misschien een te eenzijdige visie want ik herinner mij dat zij destijds de rauwe eieren voor menselijke consumptie ook afkeurden in verband met, volgens hen, de mogelijk aanwezige salmonellabacterie). En ja wij hebben er hier op dit forum een compleet andere visie op.

Hm.. ik zie dat mijn post wellicht in een verkeerd topic is geplaatst. Misschien kan hij beter verplaatst
worden naar elders.

Staat of valt met de lever en nieren he. Halve info en wetenschap van tros radar. Trek je conclusie

https://www.facebook.com/SterkliniekAnyAnimalHeiloo/videos/310659172847196/

Onze Beertje doet het prima op rauw vlees, ze is een jaar naderhand gezonder, slanker en rustiger dan ooit!

Wel interessant wat Binc daar schrijft, het zou verklaren waarom onze Boogie met haar slechte nieren zo'n weerstand had tegen rauw voer (m.u.v. rauwe zalm).

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan