RIP Boogie (Run In Peace)

Bedoel je dat je denkt dat boogie ook een probleem had met de schildklier? Komt wel vaak voor bij nierproblemen.
Eigenlijk is het heel moeilijk katten over te zetten op rauw als ze eenmaal commercieel voer hebben gegeten.

Symptomen van schildklier problemen bij katten (hyer) zijn nerveus, veel mauwen, veel drinken en eten en toch afvallen, veel ontlasting en agressie. Veel drinken kan dan ook weer door de nieren komen. Hypo komt eigenlijk niet voor bij katten.

Heb zelf nu weer die rooie van mij waar ik morgen mee op pad kan km idd schildklier te laten testen. Laatste tijd behoorlijk bijterig en hyperactief. Wilde het aankijken na mijn verhuizing totdat ie vanmorgen echt agressief mijn benen aangevlogen heeft alsof ik een prooi was. Dat was de druppel die mij heeft laten besluiten het na te laten kijken samen met nier en lever waarden en nog wat dingen. Adrenal doet niks voor hem.

Nee, volgens mij had Boog geen schildklierprobleem, herken de symptomen niet. Wel een nierprobleem a.g.v. niet-gediagnostiseerde diabetes en neuropathie.

Mike

Zag op barfplaats trouwens dat tannetje koning de trias kuur van heel ook aan raad voor dieren. In een meer voorzichtige dosis.

Onderzoek naar rauw vs. gekookt voor katten gaat natuurlijk al helemaal terug naar Frances Pottenger, tijdgenoot van Weston Price:

http://www.purrfectcat.nl/pottengers-katten/

http://www.voernatuurlijk.nl/Website/NL/Brokken/kattenonderzoek.html

Mike

Diabetes en schildklier hebben zelfde symptomen.

Vreethonger en veel drinken in elk geval. Alleen in een verder gevoederd stadium van schildklier probleem zijn er meer symptomen. Spitse kop, mager en mottige vacht buiten het feit dat ze bloed onder je nagels vandaan kunnen halen met het daarmee gepaarde gedrag.

Waar je dan moet beginnen bij een kat is zo lastig. Lever nieren, stress (bijnieren) pancreas of toch schildklier zelf. Als ze konden praten was het makkelijker.

Maar idd, ik ben op me hoede met mijn kat ook met die nierstuwing en zijn gedrag nu. Suiker geprikt maar die was goed.

Fijn dat Beertje rustiger is geworden op de rauwe voeding. Hier helaas niet het geval ?
Allebei 10 geworden 2 weken geleden.

Onderzoek naar rauw vs. gekookt voor katten gaat natuurlijk al helemaal terug naar Frances Pottenger, tijdgenoot van Weston Price:

Ik geloof ook niet dat rauwe voeding slecht is. Wel is er heel veel te doen over de kwaliteit van verschillende merken. Idd zijn er fabrikanten die het niet zo nauw nemen met wat ze verwerken in het vlees. Vervelende is dat veel mensen wel rauw willen voeren maar dan geen geld over hebben voor kwaliteit. Ook zijn er velen die het niet gied doen op rauwe voeding maar dan is er een onderliggend probleem.

Zelf zou ik nooit goedkope merken geven. Bandit en carnivoor zijn toch wel de betere, maar gelijk ook de duurste.

Vandaag, 8 september 2018, hebben we Beertje precies een jaar. Ongelooflijk om te zien hoe ze in een jaar tijd een onmisbaar ondereel van ons huishouden is geworden, ze heeft rust, gezondheid en zelfvertrouwen!

Mike

Een kat kijkt oo een telefoon naar zijn overleden baasje.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212777570658329&id=1359667557

Schitterend filmpje, Elkedageenei. Je kunt het verdriet in de ogen van het beestje zien. Ooit zullen ze weer bij elkaar zijn.

Mike

En nog een: een klein meisje zingt een slaapliedje voor haar kat.
https://www.facebook.com/100021462060239/posts/283905962334804/

We hebbe onze Chiara laten testen omdat ze de laatste tijd magerder werd. Ze is nu 15 jaar.

Uit de test is naar voren gekomen dat ze verhoogde schildklierfunctie heeft. Ze hebben voor haar tabletjes gegeven, felimazole 2,5 mg, omdat ik de andere opties zoals bestralen en oorzalf niet wilde.
Ik heb ook aangesproken dat ik in een bakje water verdund K. zeezout doe, maar dat vonden ze niet echt nodig of aan te bevelen. Er werd niet gezegd dat het slecht was.
Ik weet niet of ik daar dan toch mee doorga en ik lees hier al wel heel veel, maar mij duizelt het wel even van het verhaal. Het schijnt dat het het meest onschuldige is. iets aan de nieren zou erger geweest zijn.
Tja, ik ben zeker bezorgd. Hoe gaat dat verder. Neemt ze de tabletjes?

Dorothé

Dorothe, doe het niet!

https://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-dieren/94436-schildklierwerking-verminderen-met-felimazole-bij-katten.html

Hier natuurlijke alternatieven:

https://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-dieren/92698-verhoogde-schildklierwerking-bij-katten.html

Mike

Dorethe,

Wat is de waarde van die schildklier? En hoe vaak is deze geprikt? Als dit 1 keer geprikt is ga dan alsjeblieft nog geen enkele medicatie geven!!!! Het gebeurd vaker dat de schildklier verhoogd is maar dit kan ook tijdelijk zijn. Meermalen testen is aanbevolen!!

Kijk ook naar gedrag, veel eten, extreem vermageren (dat gaf je al aan) veel ontlasting, veel drinken zijn schildklier aandoeningen bij de kat. Deze klachten kunnen ook bij suikerziekte een rol spelen. Ik ga ervan uit dat je dierenarts snugger genoeg is geweest om glucose te prikken, en indien te hoog ook fructosamine?

https://www.pethealthandnutritioncenter.com/hyperthyroid-tonic-remedy-cats-dogs.html

Dank je Mike,

Ik heb je info gelezen.
Ze raden o.a in jouw link aan
Hill's Prescription Diet, dat bestaat hier nu wel al, maar ik kan dat niet geven in verband met Giotto, die mag dat dan niet. Of ze moeten apart eten en dan het eten weg, dus niet meer de gehele dag laten staan.

coenzyme Q10 capsules, ik vind dit een goede aanbeveling, maar zou het voldoende zijn?

Omega 3, hoofdzakelijk natuurlijk in vis. Ze houdt heel erg van vis en krijgt vaak sardientjes uit blik. Maar daar zit dan toch ook weer jodium in?

Ik begin nog maar niet met die tabletten. Volg je raad op en kijk eens of Binc nog iets weet.

Dorothé

Zie mijn berichten hierboven. Alvorens tot enige actie over te gaan eerst weten hoe vaak geprikt en of glucose en fructosamine zijn getest?

Hoi Binc,

Ik ben van slag. Goh, bij mij rijgt zich wel het ene slechte nieuws/gebeurtenis aan de andere.
Ze hebben vorige week de urine getest, die was goed. Vandaag 10 keer de bloeddruk. Dit was niet te doen. Chiara was woedend. Dus dat heeft niets gebracht.
Voor de bloedtest hebben ze haar zelfs een kalmerend spuitje moeten zetten. Ik moest er wel mee instemmen anders zou ze de dierenarts hebben afgemaakt. Dus, als dat meerdere keren gedaan moet worden is dat ook niet zo goed. Maar ja, wat is beter... misschien meerdere keren testen.

Ik heb net de dierenarts nog eens gebeld en ze belt vanmiddag terug. De waarde heb ik niet mee genomen omdat ze een kopie moest maken, maar het was geloof ik 4,6. Kan dat?

Ik zal er naar vragen.
Verder maak ik me ook bezorgd, als ze die medicijnen zou nemen (maar ik denk er sterk aan om ervan af te zien) dat onze Kater er ook mee in aanraking komt door middel van de kattenbak. En dat is voor hem niet goed.

Dan mag ze ook geen vis mee ivm jodium en dat is eigenlijk het enige wat ze zo graag eet. Dus wat een ellende om haar dit aan te doen.

En die Hills voeding is natuurlijk niet optimaal, maar voor Giotto helemaal niet goed.
Wat te doen?

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan