RIP Boogie (Run In Peace)

Bijwerkingen:

Lage bloeddruk (hypotensie)
Verlies van eetlust en gewichtsverlies
Verminderde nierfunctie
Verhoogde hartslag
Depressie
Zwakte
Plotseling flauwvallen

https://petsnatureworld.com/amlodipine-side-effects-in-cats-2487

Dit is je reinste toxische troep!

Mike

Ik lees dat hypertensie bij oudere katten met een te snel werkende schildklier vaak voorkomt. Maar Binc vond de schildklierwaarden toch niet zorgelijk? Dan moet het met de bloeddruk ook wel meevallen. Ik zou dit met haar overleggen als ik jou was.

Mike

Ja, had ik ook al gezien.
Mijn wereld staat op zijn kop. Ik wil alleen het beste voor mijn katten en dan zit ik nu opeens met een patiëntje. En als ik niets doe is het ook niet goed. Bloedruk moet wel behandeld worden. Ik dacht aan een maand en dan kijken of ik overstap op iets anders
https://www.pethealthandnutritioncenter.com/natural-heart-cardiovascular-remedy-treatment-dogs-cats-pets.html

Of Mike, heb jij een goed alternatief, misschien uit ervaring met eigen katten?

Dorothé

Ja dat klopt wat Mike zegt. Ik ben dan ook geen fan van dit soort bloeddrukverlagers.
Mede omdat het ook nierschade geeft. En hoe ironisch, dit word ook voorgeschreven bij nierproblemen. Eigenlijk doen ze allemaal hetzelfde. Benakor, fortekor en deze ook. Mijn kat had destijds benakor en hij werd er heel sloom van. Uiteindelijk gaf ik hem zoethoutthee om de bloeddruk weer omhoog te krijgen. Overigens kreeg mijn kat het om een andere aandoening dan jou kat. Ik ken deze persoonlijk niet.

Dorethe, ik ben nog steeds voorstander voor het alternatief. Maar voordat je dat binnen hebt moet er wel iets om die bloeddruk naar beneden te krijgen aangezien deze echt wel veel te hoog is. Hypertensie.

Binc geeft aan dat de bloeddruk toch wel zorgelijk is en behandeld dient te worden om erger te voorkomen. Ik kan dan over een maandje overgaan op dat alternatief middeltje. Voor de schildklier ga ik beginnen met voeding van Hills. Hier zitten geen bijwerkingen aan, dus veruit de beste oplossing (als ze de voeding eet).

Wat moet ik, kiezen uit 2 kwaden.....

Dorothé

Zal ik eerst uitleggen wat er gebeurd is voordat er verwarring komt. Ik vind de schildklierwaarde idd niet zorgelijk. Dat heb ik ook meermalen aangegeven. Mijn zorg zit in het feit dat er noet volledig onderzoek is gedaan naar de nieren. Een te hoge schildklierwaarde maskert een nierprobleem!! Daarom ben ik niet helemaal overtuigd dat het probleem van hoge bloeddruk alleen door de schildklier komt maar dat er mogelijk ook een nierprobleem speelt. Helaas had de dierenarts het bloed niet meer bewaard. Ik adviseerde als het wel bewaard was dat op te sturen naar Utrecht aangezien ik Utrecht nog steeds het meest betrouwbaar vind voor onderzoek.
Maar bloeddruk is dus wel degelijk te hoog en daar moet echt Iers mee.
Daarbij was dus glucose ook iets verhoogd en is geen fructosamine getest. Mijn advies was om dit te proberen als alternatief voor de bloeddrukverlager.

https://www.pethealthandnutritioncenter.com/natural-heart-cardiovascular-remedy-treatment-dogs-cats-pets.html

https://www.pethealthandnutritioncenter.com/hyperthyroid-tonic-remedy-cats-dogs.html

Ik begin met de slechte pillen voor de bloeddruk en doe dat misschien 2 weken en ga dan over op het alternatief.
Ik zal haar wel goed in de gaten houden. Jammer dat katten niet kunnen praten.

Dorothé

Dorethe,

Als je begint met die pillen, geef dan vanavond de aanbevolen dosering maar morgen de helft van de aanbevolen dosering en hou hem in de gaten.

Verwacht overigens niet dat ze het pilletje zelf op zal eten ondanks dat er smakelijk tablet op staat. Beste is kat op aanrecht, spuitje pilletje rechtstreeks in bek en met een spuitje voorzichtig beetje water bij geven. Goed mikken anders krijgt ze het niet binnen en heb je een gestreste kwijlende kat.

Magnesium is ook een optie. Alleen ik weet van dit merk uit eigen ervaring met mijn katten dat de acceptatie niet zo goed ging. Aangezien je ook al veranderd van voeding is het niet aan te raden dit door eten te doen. Het veranderen van voeding is al stress. Dat zal ze eerst moeten accepteren voordat je iets door haar voeding doet wat ook weer stress is.

https://www.medpets.nl/puur+magnesium+hond+kat/?gclid=Cj0KCQjwkIzlBRDzARIsABgXqV81ONE_L4evrQZd2xIqZPDzvuOVAhQ7QiH6jF4MPP5l3mH4OJuPQnQaAsdmEALw_wcBO

Maar weet je dorethe, je bent op tijd geweest. En dat alleen al vind ik een pluim waard. Menig katten met schildklier problemen komt pas bij de dierenarts als de waarden torenhoog zijn, de kat graatmager is en een bloeddruk die gevaarlijk is. Dat is met jou kat niet het geval en het is heel goed van je geweest dat je doordat je zag dat hij af viel naar de dierenarts bent gegaan. Nu kunnen alternatieve middelen dus nog helpen. In een vergevorderd stadium niet.

Ik hoop het en dat ik niet de schuld ben aan nog ergere misere. Maar goed, ik ga er dan nu toch maar mee beginnen. Ze zal er toch niet gelijk dood van omvallen. En als ik zo doorga dan val ik zelf nog om.

Ik vind het wel vreemd, ze at zo gezond, nooit gesnoept, hoe kan het toch? Misschien omdat ze door de moederkat niet geaccepteerd werd en vrij snel geen melk meer gekregen heeft. Het was een heel zwak poesje en zonder ons had ze het niet overleefd. Nu is ze bijna 15, dus ook al een hele prestatie voor dit meisje. Ik hoop er echter nog een aantal jaartjes bij te kunnen geven en dat in goede levenskwaliteit.

Dorothé

Katten vanaf 8 jaar hebben verhoogde kans op schildklier problemen. Sommige eerder. 15 jaar is geen rare leeftijd voor een kat om een schildklier aandoening te hebben.
Dus je hoeft jezelf totaal niks te verwijten. Je hebt niet afgewacht en gedacht dat de vermagering komt doordat de kat ouder word en het er zomaar bij hoort. Ook het ouder worden van katten gaat gepaard met hormonale klachten. 15 jaar is eigenlijk in mensen jaren dik over de 70. En zo werkt dat echt bij katten. En bij vragen heb je mij en kun je me altijd bellen of mailen.

https://www.kattenbakkie.nl/kattenleeftijd-mensenjaren/

Ik zit gewoon even mee te lezen en het eerste wat ik dacht was dat een kat in de stress natuurlijk een giga hoge (witte jassen)bloeddruk heeft! Hoe was de kat tijdens het opnemen van de bloeddruk?

Medusa,

Daar is rekening mee gehouden. En de hoge bloeddruk is niet volledig te wijten aan stress. Bloeddruk is 10 keer gemeten met tussenpozen zoals het moet bij katten.

Mijn kat haalt ook de dierenarts open bij onderzoek tot krijsen aan toe. Maar bloeddruk was dan alsnog normaal. Deze hoge bloeddruk is echt niet alleen van de stress. Voor Eem deel ja maar niet volledig.

Ik ben maar aan het zoeken naar beter en heb het gevonden
http://www.dierenkliniek-spiertz.nl/onze-praktijk

Dierenkliniek Spiertz, Centrum voor Integrale Diergeneeskunde, is sinds 2003 gevestigd aan de Molenstraat 51 te Geleen.

Drs. F.M.G.Spiertz, afgestudeerd aan de Rijks Universiteit Utrecht (1991), heeft in 1999 de praktijk overgenomen van Drs.J.Wiertz.

In de praktijk wordt naast reguliere diergeneeskunde ook homeopathie en manuele therapie toegepast.

Daar ga ik eens mijn licht opdoen.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan