RIP Boogie (Run In Peace)

Hoi Binc,

Ik denk dat ze wel doen wat ik vraag, ik betaal er toch voor. Weet je, die dierenkliniek is bijna bij mij om de hoek, dus minder stress voor de kat in de auto.
Ach, ze hebben gedaan wat ze dachten wat goed was met hun eigen apparatuur. Ik weet nu meer en wil meer. Desondanks denk ik niet slecht over deze dierenartspraktijk/kliniek. Het feit dat ze bloeddrukmeetapparatuur hebben, vind ik dan toch weer een heel positief punt. Dat hebben ze dus niet overal.

Ik ga de zaak aan zoals gezegd en ga ervan uit (je hebt het nooit helemaal in de hand) dat ik op tijd erbij ben en dat ik haar levenskwaliteit kan verbeteren en dat ze hopelijk nog een flink aantal jaartjes bij ons mag zijn.

Dorothé

Dus allen de euthanisie van de kat was 180 euro? Dat is wel veel geld idd.

We hebben hierover gebeld. De eigenaar van de kliniek was niet gevoelig voor onze argumenten, hij zei dat hij niet ging over de tarieven van collega's en dat hij een duur, prestigieus pand had dat ook geld kost. We zijn toen een betaalregeling overeengekomen, maar het bleef me maar niet lekker zitten. Nadat we bijna 100 euro betaald hadden (het tarief van die andere praktijk) ben ik ermee gestopt. Ik heb daarna nog 1 keer een aanmaning gekregen waarin gedreigd werd met een incassobureau, maar ik hield vol. Nooit meer iets van gehoord en mij zullen ze daar ook nooit meer zien!

Mike

Dorethe, ik hoop het voor je. Je zei namelijk eerder dat je alsnog gevraagd had om fructosamine te testen en dat ze dat niet wilden. Vergis je niet, er zijn zat dierenartsen die bepalen over jou portemonnee welke ze dan aanhalen met argumenten dat dat niet nodig is. Zelf heb ik dit ervaren met de internist. Ik kwam voor echo en achteraf vond ie dat niet nodig. Waarom weet ik even niet meer. Ik ben op mijn strepen blijven staan en uiteindelijk werd het toch een echo, waar een alvleesklier ontsteking uit kwam bij mijn kat. Maar goed, als jij denkt dat ze hierin met je mee gaan dan is er geen probleem.

Mike, ja, dierenartsen zijn vrij om hun eigen prijzen te hanteren. Ik heb overigens nog nooit gehoord, ook niet van katvriendelijke klinieken dat een euthanisie zoveel kost als bij jou. Ook niet als ze aan huis komen.
Maar voor onderzoeken ben ik voorstander van dit soort klinieken om de reden dat ze rekening houden met oa het zeer hoge stress niveau van een kat. Overigens bestaan er overkoepelende organen waar je klachten neer kan leggen.

Overigens bestaan er overkoepelende organen waar je klachten neer kan leggen.

Ik heb het op een andere manier opgelost, ze zoeken het maar uit.

Mike

Dat snap ik idd. Maar toch klopt dit bedrag niet. Of je moet er 100 km vandaan wonen wat ik me niet voor kan stellen.

Het klopt idd niet en ik heb het gelijk getrokken met de euthanasie van het paard. Dat is duur genoeg betaald.

Mike

Het zou kunnen dat ze een fout hebben gemaakt en dus de kosten die je eerder hebt gehad voor de onderzoeken erbij opgeteld hebben of zoiets. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Maar 100 euro is al veel teveel betaald voor het in laten slapen van een kat. Desondanks doet het er niet meer toe nu. Hopelijk hoor je er helemaal niks meer van.

Hij zoekt het maar uit met zijn dure pand. Het is nu anderhalf jaar geleden en ik heb er nooit meer iets van gehoord. Waarschijnlijk kost een incassoprocedurev hem meer dan het opbrengt.

Mike

Dorethe,

Ik had evt nog een andere optie bedacht voor voeding. Je kat eet geen rauwe voeding. Maar van carnivoor bestaan ook gestoomde worsten. Wellicht dat je dat zou kunnen proberen als aternatief.

https://www.carnivoer.com/assortiment/carnivoer2go/

Ik denk dat je bedoelt carnibest. Ik heb dat gekocht voor Giotto, maar ook hij eet het niet al te graag. Soms eet hij het wel, dan weer niet. Hij eet liever rauw vlees.
Chiara is een hele moeilijke eter, dat gaat echt niet lukken. ik mag in mijn handjes klappen als ze het Hills voer eet. Alhoewel ik denk dat ze daar minder moeilijk is. Brokjes gaan er altijd wel goed in. Ik hoop dan ook het natvoer.

Dorothé

Nee, carnibest is een ander merk. Carnivoer is het merk welke Erwin van geijtenbeek op de markt heeft gebracht. Zie ook de link.

Gaat niet over katten dit, maar geen idee waar ik het anders kan plaatsen.

Momenteel is de schokhalsband voor de hond in het nieuws. Ik vind het een zeer goeie zaak dat deze halsband verboden gaat worden. Zie ook de filmpjes. Het is toch niet normaal dat men zegt dat het geen dierenmishandeling is? Dat is het naar mijn mening wel!

Een vrouw die in het laatste filmpje zegt dat men niet weet hoe je ermee om moet gaan. Nou, ik denk dat ze zelf gewoon niet weet hoe ze met een hond om moet gaan en deze te trainen! Ander hondje die in het verleden is mishandeld en daardoor agressief is geworden. En dan is de oplossing zo schokband? Niemand die begrijpt dat een portie geduld in combinatie met liefde en aandacht nog steeds de beste oplossing is? Evt in combinatie met supplementen.
Ik vind hier wat van, en van mij mogen ze die banden per direct van de markt halen, en de mensen die hun hond dan niet weten te hanteren verplichteb om zelf een gedragscursus te gaan volgen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4665061/verbod-op-schokhalsband-hier-gaan-heel-veel-honden-ongelukkig-van

Helemaal mee eens! De waarheid is dat VROUWEN niet hebben wat een hond nodug heeft, nl. 'calm assertiveness', zoals Cesar Milan dit noemt. Oftewel: leiderschapskwaliteiten. Daarom zijn vrouwen kattenmensen en mannen hondenmensen. Mannen kunnen wel omgaan met katten, maar vrouwen over het algemeen niet met honden.

Mike

Het is allemaal niet zo moeilijk.
Kwestie van creatief zijn en jezelf verplaatsen in het gedrag. Met een slibketting om te corrigeren kom je al een heel eind is doet geen pijn. Trainen met de hond door middel van de aandacht vast houden en belonen is de manier. Ga je trainen en is je hond afgeleid of rent ie weg? Dit soort mensen weten niet wat te doen en gaan het beestje straffen.
Wel eens gehoord van een stuk pens in de zak van je jas doen en praten tegen de hond? En dan niet mompelen maar overdreven enthousiast. Gewoon op een speelse manier trainen.

Dit soort gevallen zijn typisch het soort waarvan je in het nieuws ziet dat de hond van de eigenaar een kind aan valt. Gevolg, hond krijgt de schuld en moet afgemaakt worden want is ‘vals’
Hond word afgemaakt en vrouw heeft zo weer een nieuwe. Omgekeerde wereld!!!

Het heeft niets te maken met slibkettingen of ander materiaal, het gaat om DOMINANTE ENERGIE. En laten vrouwen daar nu net geen kaas van hebben gegeten...

Mike

Enigszins wel omdat een hond niet overal los mag lopen. Dominante energie ben ik het ook mee eens maar is niet het enige wat een hond nodig heeft.

Zelf weet ik nog toen ik mijn rottweiler als pup had. De meesten doen een greep naar de macht op bepaalde leeftijd. Wanneer je niet weet hoe je moet reageren verlies je en heeft de hond macht over jou iplv jij over de hond.
Maar je gaat mij niet wijs maken dat een jack Russel met een stroom band alleen maar te hanteren is zoals in het filmpje.

Maar je gaat mij niet wijs maken dat een jack Russel met een stroom band alleen maar te hanteren is zoals in het filmpje.

Dat is ook mijn punt. Dit is verzonnen voor VROUWEN als ZWAKTEBOD! Geef een vrouw macht en ze verandert in een sadistische en wrede tiran.

Mike

En dan heb ik het nog niet gehad over die vrouwen die hun hond voor de supermarkt vast binden om zelf boodschappen te gaan doen terwijl de hond de hele boel bij elkaar blaft.
Sommigen zelfs aangekleed. Lekkere opvoeding om dan vervolgens wanneer ze uit de winkel komen het beestje op hun donder te geven met schokhalsband.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan