RIP Boogie (Run In Peace)

Altijd vreselijk agressief. Toen ze gesteriliseerd is, is mijn vriend haar gaan ophalen. Hij kwam binnen in de praktijk en hij hoorde een sterk gegrom. Toen zei de assistente: "Dat is jullie kat". Ze zat in een geheel andere ruimte, maar hij kon haar horen. Thuis heeft ze toen de draadjes meteen heel rauw eruit getrokken. De dierenarts zei dat het ook diep genaaid was, dus dat het geen kwaad kon.
Ja, zij ziet heel lief uit, maar is een gremlin. Sommigen weten nog wel wat dat is :-)
Met der tijd is ze echter liever geworden en rustiger. Maar bij de dierenarts dus niet.

Dorothé

Ja, komt bij veel katten voor dat ze idd een gremlin zijn bij de dierenarts. Ik had misschien de stille hoop dat de laatste keer alleen door de hoge bloeddruk kwam.
Als ze dan opnieuw gemeten zou moeten worden nu ze zichzelf iets beter voelt ze bij de dierenarts ook rustiger is. Maar dat is dus niet van toepassing als ik jou zo hoor. Je kunt van tevoren een beetje feliway op het dekentje spuiten van haar bench. En er een dekentje in doen waar haar geur al aan zit. Vervoeren met een handdoek over de bench. Het zijn minimale alternatieven en het kan iets schelen. De manier van benaderen van de dierenarts speelt ook mee. Meestal bij dut soort gedrag trekt de dierenarts handschoenen aan en de kat word dan nog banger/bozer. Die handschoenen ruiken dan naar andere katten. Geen idee of dit bij jou kat ook gebeurd is toen ze daar was?

Nou, het waren allemaal vrouwen en zacht.
Ik ga er maar met goede hoop naar toe volgende keer.
Als het zover is, meld ik me wel even bij je.

Dorothé

Top! Zolang ze die vreselijke handschoenen niet gebruiken is het prima. Hoop dat de verbetering blijft zoals het nu gaat. Voorlopig ziet het er positief uit van wat ik lees.

In rauw vlees zit geen jodium. Zie ook het artikel welje Mike even geleden geplaatst had met adviezen over voeding en alternatief voor kat met schildklier probleem.

Heb je je kat zover dat ie op rauw gaat?

Nee, de poes wil geen rauw vlees. Het is echter van belang dat de kater genoeg jodium binnenkrijgt. Hij eet zijn eigen voer wel, maar geniet van het rauw vlees. Dus dan weet ik dat zijn eigen voer met jodium van levensbelang voor hem is.
Ze zitten beiden nu in de trainingsmodus met de voerbakken en het begint er een beetje op te lijken.
Dus ik denk dat ze het kunnen gaan leren.

Dorothé

Je hoeft daarvoor geen commerciële brokken te geven. Je kunt dit ook opvangen door wat vis te voeren. Evt wat spirulina erbij. Als je kat rauw eet zou ik dat zo houden en niet verleiden met commercieel voer.

Mike plaatste dat artikel met alternatieven in dit topic onder jou eerste bericht dat je zei dat je kat een te snel werkende schildklier heeft. Als je die pagina`s terug bladert zie je zijn post met de alternatieven.

Goed om te lezen dat ze langzaam beginnen te wennen aan de voerbakken! Dat is positief!

Dorethe,

Ik weet niet welk merk je geeft. Maar er is onderscheid in verschillende merken. Je hebt vlees waar geen toegevoegde vitamines en mineralen in zitten. Maar er zijn ook merken die wel van alles hebben toegevoegd. En dan dus ook jodium. Ik weet dat niet alle rauw voerders voorstanders zijn van vlees met toegevoegde vitamines en mineralen.

Hoi dorethe,

Nu snap ik get even niet. Je zegt dat de poes geniet van rauw vlees. Maar wat je hierboven schrijft is geen rauw vlees. Wat bedoel je precies?

Beiden aten voorheen dat hierboven aangegeven voer. Nu eet Chiara dat speciale Hills voer voor schildklierproblemen. Giotto eet verder alles en rauw, en ook het voer van Chiara (zolang de voerbakken nog niet helemaal gesloten zijn en in oefenmodus staan. Giotto's voer haal ik er uit als hij genoeg heeft, want Chiara mag niets anders dan haar eigen voer.

Dorothé

Maar Giotto wil je wel commercieel voer geven ivm dat he bang hebt voor een tekort aan jodium begrijp ik? Maar naast dat voer waar jodium in zit, wat voor rauw voer geef je hem dan? Je hoeft geen brokken of yarrah te voeren voor jodium. Yarrah heb ik nooit aangeraden. De Etosha idd wel als alternatief voor katten die niet over te zetten zijn op rauw vlees. Dit is wek biologisch maar zitten wel veel koolhydraten in.

Etosha had toch de minste koolhydraten, had ik op die site gezien.
Yarrah had je niet aangeraden, maar ik wilde niet ook nog kleine bakjes via internet gaan bestellen. Want dan wordt het wel een grote bestelling (ik bestel altijd voer voor 3 maanden). Dus dat had ik zo opgelost.
Ik haal rauw kip of rund en het is alleen maar spiervlees. Ik weet dat hij anders moet hebben. Had al eens met gemalen bot etc. erin, maar hij wil alleen maar dit.

Dat laat ik nu maar zo. Ik zal blij zijn als ze die voerbakken onder de knie krijgen. Het ziet er wel naar uit.
Daarna kan ik altijd nog eens kijken of ik nog andere veranderingen ga aanbrengen.

Dorothé

Etosha heeft idd de minste koolhydraten en was destijds mijn advies voor de katten die niet rauw eten.
Spiervlees is idd geen volledige voeding. Dus dat je dit rauw geeft moet je dan eigenlijk beschouwen als snack en niet als volledige voeding. Dus dan hoef je je daar ook geen zorgen over te maken of ze voldoende jodium binnen krijgt als je commerciële voeding geeft. Wanneer je spiervlees allen als hoofdvoeding geeft dan is het wel iets om je zorgen te maken. Maar dan zijn er meer dingen omdat ze dan sowieso tekorten zou krijgen in meerdere vitaminen en mineralen omdat het niet volledig is.

Ik behandel mijn kat met frequentie therapie. Werkt goed. Heb haar onlangs voor Lyme behandeld, was ze behoorlijk van gaan ontgiften en nog niet helemaal van herstelt, maar heeft zeker wat gedaan.

@ Binc; Het rauwvlees voor Giotto is alleen als snack bedoeld.
@ Tanja; Goed dat de frequentietherapie zo werkt bij je kat.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan