Schildklier

Ik bedoel eigenlijk op welke plek je gemeten hebt. Onderarm, mond

Maar die temperatuur moet echt linksom of rechtsom omhoog.
Ga je toevallig naar Velthuis?

Pike,

Wat ik vooral uit dat filmpje haalde (R 1t/m5 heb ik daarna pas gekeken, daar komt het minder uit naar voren) was dat toxinen (waaronder kwik uit amalgaamvullingen) zich aan de celwand hechten en dat daardoor voedingstoffen voor die cel (waaronder schildklier hormoon) niet in de cel kunnen komen. Jij had zelf al ontdekt dat je waarschijnlijk wel genoeg schildklier hormoon aan maakt maar dat het op de een of andere manier niet de cel in kan komen. Het kan dus goed zijn dat het kwik uit jouw vullingen of iets anders er voor zorgt dat de schildklierhormonen de cel niet in kunnen. Als je de rest dan al wel allemaal heb geprobeerd behalve dit dan werkt die rest dus ook allemaal niet.

@ pike: oh zo, nee gister had ik onder de oksel gemeten maar ik ben er dus inmiddels achter dat het wordt afgeraden. Vandaag ben ik begonnen met opnemen volgens die link. Ik heb de thermometer oraal gebruikt maar ik heb pas 2 x mijn temp opgenomen dus heb nog een aantal keer tegaan vandaag. Vanavond plaats ik wat mijn temp was over de hele dag.
Tot nu toe 35,0 en net 36,1

Nee niet naar velthuis alhoewel dat mijn volgende optie is als ik niet tevreden ben over deze arts. Deze arts heet dr. Lemmens.

pike: oh zo, nee gister had ik onder de oksel gemeten maar ik ben er dus inmiddels achter dat het wordt afgeraden

Ja door de ene dokter cq therapeut wordt de oksel aangeraden en dat moet dan absoluut een kwikthermometer zijn de ander zegt digitaal rectaal, terwijl ik laatst weer ergens las dat je dat ding in de mond moet doen en dan juist vooral geen kwikthermometer want die is niet secuur genoeg. Ik word er eerlijk gezegd knettergek van en ze hebben allemaal een op het eerste gezicht logisch verhaal waarom hum methode toch echt de beste is.

Maar voel jij je met die temperatuur niet heel erg slecht?
Ik heb vandaag denk ik iets teveel schildklier gehad (ik heb een ander merk dus moet ff kijken hoe sterk deze is) maar ik voel mij vol energie , warm en uitzonderlijk vrolijk.
Temperatuur opgemeten:
37,7! (Rectaal)
Vreemd want normaal zonder schilklier extract voel ik mij extreem beroerd als ik zelfs maar 37,2 heb of zo.
Toch maar even iets minderen maar het werkt dus wel goed :)

Kaas,
Ik weet het niet, er zijn ook nog andere redenen waarom iemand dit kan hebben.
En ik kan mij herinneren dat ik als kind al voordat ik vullingen had bepaalde klachten had die rechtstreeks duiden op een schildklier probleem.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet iets mee kan spelen maar ik denk dat het in mijn geval zeker geen hoofdoorzaak is.
Mijn bloedwaarden waren trouwens op papier wel redelijk goed maar de T3 zat in de onderste helft van de curve. T3 bloedwaarden van echt energieke en gezonde mensen zitten bovenin.
En mij 24 uurs urine waarden waren wel bagger dus tja waar ligt het dan echt aan.

Oh is er zoveel verdeeldheid over temp opnemen? Dat wist ik niet eens.
Dit is in elk geval wat ik vandaag heb gemeten:
12.15: 35.0
15.15: 36.1
18.15: 36.7
21.15: 36.4

En ja Pike ik voel me zeker slecht, hele dag kouwelijk en ontzettend moe. En ook wel chagrijnig en kribbig.
Toen mijn temp bijna 37 was vandaag had ik het ook veel warmer dan normaal en voelde mij echt even goed en nu dus weer een onwijze inzinking. Ben weer heel erg moe en hoofdpijn.
Fijn dat het middel jouw goed helpt!

Pike, hoeveel schildklierhormoon gebruik jij nu van die Thyro-Gold?

Ik wil ze ook alvast gaan bestellen via naturalthyroidsolutions.com en zit te denken om zo'n combi pakket van 150 en 300 mg te nemen.

Je moet ook nog een Shipping Agreement Form invullen en opsturen, zie ik.

Mark

Ik gebruik nu 1,5 capsule van de 300 mg.
Goed idee om de combi te kopen dan kan je veel makkelijker doseren.
Ja die 'shipping agreement' heb ik ook getekend, ik heb even gemaild en ze hebben naar Nederland nog nooit problemen gehad. Bij mij duurde het ongeveer 10 dagen voordat ik ze binnen had.

@pike

Wanneer neem je schildklierhormoon in? En gebruik je daarbij ook nog adrenal oid? Ik krijg volgende week van iherb binnen. Die had je hiervoor volgens mij.

Ik neem de schildklier s'ochtends minimaal een half uur voor het eten in.
O.a. calcium en ijzer zouden de werking ervan kunnen verminderen. Ook koffie schijnt de opname te kunnen verminderen dus daar moet ook minimaal 30 min tussen zitten.

Over het wel of niet spreiden van de dosis zijn 'ze' het niet allemaal eens.
De een zegt dat het beter is om te spreiden terwijl de ander zegt dat dat niet uitmaakt omdat het toch allemaal langzaam wordt opgenomen en vrijgegeven.
Ik neem nu alles ineens maar het kan zijn dat ik het op een gegeven moment ga verdelen in 2 a 3 dosissen.
Dat wordt wel lastig omdat het voor en ruim na de maaltijd moet.

Ik neem geen adrenal omdat uit de diverse tests, o.a cortisol test, blijkt dat ik geen bijnier probleem heb.

Pike, slik je de schildklier hormonen sinds kort? Of al langere tijd.

Dit is dierlijk? Zou ik dit ook kunnen proberen?
Welke en waar bestel je dit?

Watisgezond.

Het filmpje van de 5R,s kan ik niet goed genoeg volgen, ik haal er niet uit hoe je nou de glutation in de cellen krijgt, en dat 'bind' wat moet daa voor gedaan Worden?

Ik zou iets meer tijd willen steken in het volgen van deze topics maar regelmatig druk genoeg dat mn Hopfen al vol zit.

Pike, slik je de schildklier hormonen sinds kort? Of al langere tijd.

Dit is dierlijk? Zou ik dit ook kunnen proberen?
Welke en waar bestel je dit?

Ik gebruik het nu vijf weken waarvan twee weken de "thyro-gold" zie de link van Johan30.
Dit is dierlijk gevriesdroogde schildklier van koeien uit Nieuw-Zeeland.
Het wordt uiteraard gebruikt als je een trage schildklier hebt of anderszins te weinig schildklierhormon in de cellen.
Of dat bij jou het geval is kan ik uiteraard niet met zekerheid zeggen al heb je wel veel van de symptomen.

@Johan30,
Ik ben benieuwd hoe dat jou gaat bevallen. Je weet inmiddels hoe je dit moet gebruiken en wanneer je wel of niet de dosis moet verhogen of verlagen neem ik aan?

Begrijp ik goed dat snel afvallen vaak bij een snel werkende schildklier hoort en het koud hebben juist bij een trage?
Ik heb het allebei, haha.. Morgenochtend mijn temp eens opmeten, thermometer is binnen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan