Tanja, ook jij trekt mijn woorden uit hun verband. Nu ben ik naar jou toe wat toleranter, dus ik vergeef het je, voor deze ene keer! Voortschrijdend inzicht is een groot goed. Zoals je weet heb ik er totaal geen moeite mee om terug te komen op eerdere inzichten als ik nieuwe, betere inzichten opdoe.
Ik heb niet voor niets de kies door Henny Solleveld laten bekijken. Een week daarvoor zei Hila Moskovitch nog tegen mij dat ik ook rekening moest houden met de mogelijkheid dat de kies simpelweg afgestorven was. De proef op de som was dus wat Henny constateerde. Destijds was er wel degelijk sprake van remineralisatie en in het hierboven geciteerde stuk tekst uit het boek van Ramiel Nagel kun je ook lezen dat er remineralisatie onder een vulling kan plaatsvinden.
Het nieuwe inzicht is dat dit weliswaar allemaal mogelijk is gemaakt door mijn voeding, maar dat dit uiteindelijk niet het leven van de kies heeft kunnen redden, omdat er sprake is geweest van voortdurende overdruk op die kies. Zelfs de sterkste krijger bezwijkt als je voortdurend op hem inbeukt en uiteindelijk heeft mijn kies ook de geest gegeven. De daarbij behorende infectie heeft ervoor gezorgd dat alle harde structuren van de kies, incl. de aangemaakte laag secundair tandbeen, langzaam maar zeker zijn gaan oplossen tot wat Nagel noemt 'zacht, leerachtig bederf'. Het is dus game over voor deze kies, remineralisatie of niet. 8 maanden geleden hield ik onvoldoende rekening met deze mogelijkheid, maar ik ben wel blij dat er nu een professional naar heeft gekeken en dit heeft genconstateerd.
Wat ik bedoel met het gepruts van Lievergezond is dat er misschien ook wel zoiets bij haar aan de hand is, maar omdat ze schijtebang is geworden voor tandartsen ze er nu voor kiest om zelf evt. infecties te lijf te gaan met ozon. is het niet veel zinvoller om je angst opzij te zetten en er een profi iemand naar te laten kijken? Elke dag dat dit niet gebeurt, kan er potentieel kaakbot oplossen, bij mij zit de infectie al tegen de neusholte aan. En heeft Lievergezond niet voortdurend last van haar sinusen? Nou, hier zit er nog eentje! Ik heb Peter gevraagd of dit een relatie heeft met die infectie en hij bevestigde dit. Kennis is macht en die kennis houdt niet op bij wat ik 8 maanden geleden wist. Ik ben weer wat wijzer geworden en erken dat ik niet op alle vlakken de wijsheid in pacht heb en al helemaal niet op tandheelkundig vlak.
Ook jij moet hier niet te lang mee blijven zitten. Je hebt geen idee hoezeer het gebrek aan actie in deze tegen je kan werken, mocht er sprake zijn van een alsmaar voortwoekerende infectiehaard. Angst en wantrouwen tegen tandartsen helpt dan niet, want het verhindert je alleen maar om concrete actie te ondernemen. Ik laat het in dit geval graag over aan mensen die hier meer verstand van hebben. En natuurlijk moet je kritisch zijn bij het selecteren en vertrouwen van dergelijke personen, maar ik heb nu eindelijk, na jaren, iemand gevonden die het echt snapt.
Weet je, dit zijn maar geschreven woorden. Ga maar eens bij hem en zijn vrouw Nini langs en je snapt wat ik bedoel. Ik zou het dan op prijs stellen als je hier eerlijk laat weten wat je ervaring is geweest. Jouw karakter en persoonlijkheid kennende kom je bij deze mensen pas echt thuis!
Mike