Ik kan idd niet tot een andere conclusie komen. Alleen dat kwartje van een eventuele jodium allergie bij mezelf was niet gevallen. Ik heb nooit eerder een jodium supplement gebruikt. En las ook over de positieve effecten van jodium. Mede om die reden ging ik het gebruiken. Anderzijds, ik lees ook in het jodium topic dat 2 keer 1 druppel per week, per 75 kg lichaamsgewicht genoeg is. Maar ik neem elke dag 2 druppels. Die dosis is dus duidelijk te hoog vooralsnog voor mij. Maar goed, dat geeft dus wel alle symptomen van een te snel werkende schildklier bij mij. Ik krijg na dit kortstondig gebruik alle klachten weer kado die ik eerder had. Dus wat nu?
Want iedereen heeft het over Hashimoto en een traag werkende schildklier, maar bij mij is het duidelijk andersom. Of het wisselt. En ik ga nu niet weer terug naar de bijnieren helen. Dat proces heb ik wel gehad. Wat dat betreft ben ik het eens met Pike die volgens mij ook terecht aan geeft dat velen te lang hun focus leggen op de bijnieren zonder resultaat. En mijn lever reinigingen in het verleden waren niet bepaald een pretje. Durf er nu ook niet aan te beginnen. Van de kokosolie wist ik het idd wel. Staat ook op de site voedingsgezondheid. Gek genoeg heb ik daar geen last van.
Als je dan "allergisch" bent voor jodium, kunnen die klachten dan ook ontstaan zonder jodium supplement? Dus alleen uit voeding?