Selenium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ben,

Ik heb besloten die jodium niet dagelijks te nemen. Ik merk met 2 druppels dat mijn stofwisseling sneller gaat. Krijg er extreme trek van. En ook moet ik vaker naar toilet. Krijg een dejavu van mijn eerdere klachten. En ik kan het niet plaatsen. Even terug naar 3 keer in de week of zo en dan 1 druppel.

ik vond zojuist veel info http://deheulenaar.nl/jodium.pdf - 39 blz, teveel om uit te printen. Ik lees het vanavond nog eens door.

Wat vinden we van deze twee stukken over jodiumsuppletie op onderstaande website
Hashimoto's Thyroiditis
The Insanity of Ingesting Iodine
te lezen op:
https://healthwyze.org/reports/54-iodine-supplementation

Free Choise Benelux beweert steeds dat we juist te weinig vitamines enz krijgen geadviseerd. o.a. omdat de medicijn-fabrikanten niet willen dat we gezond blijven want dan verkopen ze hun produkten niet. Free choise verkoopt zelf ook produkten maar.... hun verhaal spreekt me wel aan omdat nu blijkt - iets dat ik vroeger niet wist - dat we aan alle kanten worden voorgelogen. Politiek, voeding, banken, verzekeringen en ga maar door. Als dat zo is dan kunnen we dus niet vertrouwen op de ADH richtlijnen.

Ik ga hiervoor op een ander moment even rustig voor zitten. Wil het even vertalen in google. Te grote lap tekst om in Engels te lezen voor mij.

Dus lugols is ook niet goed?

Bij mij begint de vraag te spelen ondanks dat ik gelezen heb dat het bijna onmogelijks is, kan je een overschot aan jodium binnen krijgen door teveel zout voedsel?

Ik ervaar toch negatieve effecten van de jodium. Ik kan er niks aan doen maar het voelt toch niet oke. Toen ik net starte dacht ik dat het oke was. Maar nu ervaar ik toch andere dingen zoals een brok in mijn keel alsof er iets in de weg zit. Moeilijker plassen ook. Dorst. En pijn bij slikken. Ondanks dat dit maar een 3% versie is en er hogere dosissen beschikbaar zijn? Ik denk het toch nu niet nodig te hebben. Ben denkt daar misschien anders over.

Wat ik lees over een teveel aan jodium met de daarbij behorende klachten, daarin herken ik mezelf ook. Dat het de klachten kan geven van een te snel werkende schildklier. En mijn vermoeden is juist dat ik dat hersteld heb maar nu begin ik toch een gevoel te krijgen dat ik geen jodium moet gaat gebruiken.

Kijk aan, er is hier al een topic over jodium. Als ik dit draadje lees in combi met mijn eigen ervaring kan ik er dan vanuit gaan dat er bij mij wellicht ook sprake is van een allergie? Het lijkt verdacht veel op de symptomen die ik nu heb na kort gebruik van jodium. Daarnaast heb ik een droge mond, droge lippen ook jeuk aan mijn ogen.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/jodium/

Een heleboel verwarring over de jodium dosering en verschillen in aanbevolen dosering. Zomaar een theorie van mij, is de dosering jodium wellicht net zo moeilijk te stellen als het onderzoeken of er een daadwerkelijk schildklier probleem is? Zou dit samen kunnen hangen met elkaar? Want als het om een mogelijk schildklier probleem gaat waardoor mensen lichamelijke klachten hebben, terwijl de diagnose voor het probleem maar heel moeilijk te stellen is, kun je ook geen standaard dosering adviezen geven. Wellicht dat daarom de meningen nogal verschillen. Als ik nu kijk naar mijn eigen reactie op kortdurend gebruik van jodium ga ik de dosis drastisch halveren.

Arts Tan bekeek gisteren mijn TSH waardes en zei meteen. - dat is stres.
Dus google op stres en schildklier dan komt er meteen al leesvoer te voorschijn.
Ga ik straks nog eens bekijken.
Binc jij hebt terecht je eigen conclusies en waarom terecht? omdat niemand anders voelt wat jij voelt.

Wat was dan je tsh waarde? En waarom alleen kijken naar tsh? Ik snap het niet Liesje?

Ja, ik merk gewoon dat het niet gaat met elke dag 2 druppels jodium. Ik begrijp serieus niet dat Ben dit wel kan. De enige conclusie die ik daaruit kan halen is dat Ben zijn schildklier gezond genoeg is om een hoge dosis jodium aan te kunnen. Mijn schildklier dus schijnbaar niet.

Je trekt de juiste conclusie en je hebt zojuis iets belangrijks geleerd. Deze maand vorig jaar schreef ik nog:

Ik ken het artikel van de WAPF over jodium. Daarin kun je lezen dat de zgn. ‘jodiumallergie’ niets anders is dan een POSITIEVE uitwerking van jodium (foute haloiden als chloor, fluor en bromide die uit de schildklier worden verwijderd) met een NEGATIEVE uitwerking (ontgifting is altijd tijdelijke vergiftiging, zolang het nog in het bloed zit en niet verwerkt is door de lever en nieren). De joidum krijgt dan onterecht de schuld, daarom heb je even veel voorstanders als tegenstanders. Kokosolie kan een soortgelijke uitwerking hebben op de schildklier en hartkloppingen opwekken, ook dat is een POSITIEVE uitwerking met NEGATIEVE symptomen.

Mike

Veel gebeurd hier in een paar uur :-)

Binc, ik begreep dat je een (plotselinge) reactie kreeg van de jodium. Hoe mooi is het toch dat je lichaam je dit laat weten. Als het niets met een plotselinge angst te maken had, vanwege de vele reacties over jodium, dan ben je waarschijnlijk gewoon met die 2 druppels iets te hard van start gegaan. Bekijk het daarom even aan door te gaan verminderen en eerst bv 2 of 3 druppels in de week te gaan gebruiken. De methode die Gerard het liefst hanteert kun je eerst ook proberen en zien wat dat met je doet.
Ik zag ook dat je een al bestaande topic over jodium heb gevonden. Top! Ik ga deze zelf ook nog inkijken en denk dat er vast goede aanvullende informatie uit te halen is.
Mocht het met het verminderen van inname wel goed gaan en geen 'allergische' reactie meer geven, dan misschien in een later stadium weer eens denken aan langzaam opbouwen. Altijd het balans met andere mineralen daarbij goed in de gaten blijven houden. Vandaar dat ik je ook eerder zij, bij een inname van 2 druppels deze misschien dan beter als 2x1 druppel samen gaan innemen met de selenium. Nu weet je in ieder geval dat 2 druppels op dit moment voor jou dus zo wie zo teveel is.
Vergeet niet dat ik zelf mijn nu hanterende dosis ook langzaam heb opgebouwd en daarbij altijd ook rekening heb gehouden met andere mineralen. Ook de biofotonen therapie die ik in het verleden heb gehad, kan een factor zijn dat ik nooit geen last heb gehad bij het suppleren van extra jodium.

Ik kan idd niet tot een andere conclusie komen. Alleen dat kwartje van een eventuele jodium allergie bij mezelf was niet gevallen. Ik heb nooit eerder een jodium supplement gebruikt. En las ook over de positieve effecten van jodium. Mede om die reden ging ik het gebruiken. Anderzijds, ik lees ook in het jodium topic dat 2 keer 1 druppel per week, per 75 kg lichaamsgewicht genoeg is. Maar ik neem elke dag 2 druppels. Die dosis is dus duidelijk te hoog vooralsnog voor mij. Maar goed, dat geeft dus wel alle symptomen van een te snel werkende schildklier bij mij. Ik krijg na dit kortstondig gebruik alle klachten weer kado die ik eerder had. Dus wat nu?
Want iedereen heeft het over Hashimoto en een traag werkende schildklier, maar bij mij is het duidelijk andersom. Of het wisselt. En ik ga nu niet weer terug naar de bijnieren helen. Dat proces heb ik wel gehad. Wat dat betreft ben ik het eens met Pike die volgens mij ook terecht aan geeft dat velen te lang hun focus leggen op de bijnieren zonder resultaat. En mijn lever reinigingen in het verleden waren niet bepaald een pretje. Durf er nu ook niet aan te beginnen. Van de kokosolie wist ik het idd wel. Staat ook op de site voedingsgezondheid. Gek genoeg heb ik daar geen last van.

Als je dan "allergisch" bent voor jodium, kunnen die klachten dan ook ontstaan zonder jodium supplement? Dus alleen uit voeding?

Ja Ben, is idd veel geschreven vandaag.
En de jodium neem ik idd ook samen met de selenium. En levertraan en zink.

Ik schaar me volledig achter het bericht dat Mike hier ook net heeft geplaatst. Zoals ik ook al eerder aangaf is jodium een zeer sterke ontgifter.

Sinds 2009 zijn mijn TSH waardes te hoog, ik heb een mooi overzichtje gemaakt. Ref.waardes = 027 - 4.2)
8.9
5.3
6.4
5.9
5.8
5.3
6.9
3.4 - was dus plotseling goed, weet niet waardoor
7.2
2.9 - was ook goed
5.8
10.2
De andere waardes zijn nu even niet belangrijk. Wat wel belangrijk was voor de acu.p. Ik heb speciaal gevraagd om voor de schildklier te prikken want mijn temp is steeds extreem laag (36.2) plus dan nu de haaruitval.
Ook de jeuk op mijn rug is de hele dag irritant aanwezig.
Gelukkig heeft hij eerst de rug geprikt en later nog buik en nu maar afwachten weer.
Ik kom niet bij hem om de schildklier te bespreken dat moet ik ergens anders doen.

-

Op welke data zijn al die waarden geprikt Liesje, dat staat er niet bij.
Misschien kun je terug halen wat je deed op het moment dat die waarden wel goed waren?

Deze zekere Sarah C. Corriher in onderstaand artikel noemt zelfs nascent jodium een zwendel. Ik weet niet hoe oud deze nog zeer jong uitziende dame is of wat haar precieze achtergrond/vakgebied is?
Ik denk niet dat ik haar of dit artikel al te serieus kan nemen.

https://healthwyze.org/reports/54-iodine-supplementation

Sarah C. Corriher (H.W. Researcher)
It's just another scam. Nascent iodine sellers tend to use even more buzz-words than Lugol's sellers, but it's just a fraud. For example, one of their claims is that it is "atomic iodine", which actually means nothing. According to atomic theory, everything is made from atoms.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan