Slaapproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@ San

Hier sluit ik me bij je standpunt aan bij de aanpak van de darmflora als oplossing van heel wat gezondheidsproblemen waaronder het probleem van teveel of te weinig nachtrust. Er zijn hiervoor verschillende alternatieven en het is aan elk van ons de opdracht om hiervoor de meest passende invulling te vinden.

Het volgende wil ik je op dit vlak nog meegeven : Vaak spelen darmfloraproblemen in familieverband en worden ze van moeder op kind doorgegeven.

In het geval de darmklachten niet tijdig opgespoord worden gaan de gezondheidsklachten meestal onopgemerkt van kwaad tot erger. Zelf heb ik het meegemaakt en kunnen oplossen. Helaas heb ik op dit vlak de afgelopen maanden meerdere voorbeelden met geen goede afloop in mijn nabije omgeving gezien.

Hier inmiddels tot het inzicht gekomen dat we niet allemaal op een zelfde manier op een aanpassing in ons voedingspatroon en onze levensstijl reageren. Om deze reden volg ik op vlak van voeding ook mijn eigen weg. Zolang we elkaar op het forum dit vlak van de informatievoorziening aanvullen en elkaar respecteren is hier niets mis mee,...

 
Jawel hoor Mike, dat geloof ik wel.

En dan vind ik het nog steeds jammer dat het zo is gelopen. Maar het is zoals het is.

 
San, ik ben ook bij haar onder behandeling en erg tevreden. En zeg nou zelf..waar vind je een therapeut die WAPF een warm hart toedraagt? Ik ben overtuigd van haar kennis en kunde.

De blog was er al voor het 'getrol' op het forum. Dus laat je daar niet door leiden. Ik vind dat ze ons juist scherp houd.

Om WAPF Nederland meer op de kaart te zetten zou het fijn zijn als jullie elkaar de hand zouden schudden. Ik denk echt dat we daarbij gebaat zijn.

Bovendien heeft Colonxquite laatst een soortgelijke uitspraak gedaan over het slikken van Adrenal, all een in andere bewoordingen. Daar kon je je wel in vinden. Dus het lijkt me zinvol om de modder even af te vegen en niet meer te gooien. Dan wordt voor beide de boodschap helder

 
Om even weg te stappen van alle persoonlijke aanvallen en er misschien nog een positieve draai aan te geven. Het hele probleem ontstond toe Nienke er op wees dat er te snel bijnieruitputting wordt geroepen en adrenal wordt aangeraden. Ze maakt in haar tirade de vergelijking met synthetische cortisonen crème en dierlijk bijnier extract en ik vraag me af of dit terecht is. Werkt de adrenal net als prednison onderdrukkend? Is het wellicht verstandig om voorzichtiger te zijn met dit middel en indien adrenal wordt genoemd daarbij ook de tip mee te geven dat het beter is het niet constant te gebruiken, maar meer als tijdelijke ondersteuning?

Ik vind het ook jammer dat dit soort conflicten ontstaan tussen mensen die het in principe op hetzelfde spoor zitten.

 
Quote:
Bovendien heeft Colonxquite laatst een soortgelijke uitspraak gedaan over het slikken van Adrenal, all een in andere bewoordingen. Daar kon je je wel in vinden. Dus het lijkt me zinvol om de modder even af te vegen en niet meer te gooien. Dan wordt voor beide de boodschap helder


Tussen Colonquixote en mij kwam het goed omdat kerels onderling kunnen botsen en dan met evenveel gemak meteen daarna samen aan de bar een biertje kunnen drinken. Als het er eenmaal uit is, is het eruit en dan is het klaar. Je hoeft het niet eens met elkaar eens te zijn of te worden. Neem Bastiaan en ik, wij zijn het op bepaalde punten fundamenteel oneens met elkaar, maar dit staat geenszins onze onderlinge verstandhouding in de weg, zoals gisteravond na afloop van de lezing eens te meer bleek (lekker gegeten bij de Griek!). Vrouwen koesteren echter vaak een grotere wrok als ze zich eenmaal gekrenkt voelen en dan is het nagenoeg onmogelijk om bij hen in een goed blaadje te staan. Dat gezegd hebbende sta ik nog steeds open voor het begraven van de strijdbijl met Nienke!

Mike

 
Fijn dat je de strijdbijl wilt begraven. Wat bijzonder effectief werkt in communicatie is om niet in algemeenheden te spreken als in 'vrouwen dit of vrouwen dat'. Spreek iemand aan op wat hij of zij gezegd heeft. Dan houd je het bij jezelf en bij de relatie met de ander. Dat jouw ervaring geleid heeft tot het beeld wat je nu schetst kan zo zijn. Het maakt alleen dat je de ander eigenschappen/ daden/verantwoordelijkheden toekent waarvoor de ander niet verantwoordelijk is. Je kan een koe alleen bij de horens vatten als je de oude koeien in de sloot laat liggen ;)

 
Quote:
Werkt de adrenal net als prednison onderdrukkend? Is het wellicht verstandig om voorzichtiger te zijn met dit middel en indien adrenal wordt genoemd daarbij ook de tip mee te geven dat het beter is het niet constant te gebruiken, maar meer als tijdelijke ondersteuning?



Hier ben ik ook benieuwd naar.

En dan vind ik dit stukje uit het boek van Price ook interessant;

Waarom krijgen de Indianen niet net als de blanken scheurbuik?

Blz: 69

Quote:
"Vervolgens vertelde hij (de indiaan) dat als een indiaan een eland doodt hij deze opensnijdt.

Aan de achterkant van de nieren, bevinden zich wat hij omschreef als twee vette balletjes.

Deze, zo vertelde hij, werden door de indianen verwijderd en in zoveel mogelijk stukjes gesneden als dat er kleine en grote indianen waren in het gezin"


De bijnieren bevatten dus hele grote hoeveelheden vitamine C maar nog veel interessanter is, is dat deze mensen vrij regelmatig stukjes bijnieren aten.

Alhoewel hoe regelmatig dat is dan nog even de vraag.

Adrenal is gevriesdroogde hele bijnier dus in dat opzicht identiek aan kleine stukjes bijnier.

Wat denken jullie hier van?

 
Dat is mijn punt ook. Bij gebrek aan bijnieren als daadwerkelijke voeding is bijnierextract het beste alternatief. De vergelijking met corticosteroiden gaat volledig mank, want dat zijn allereerst SYNTHETISCHE NABOOTSINGEN (daarom kunnen ze ook worden gepatenteerd) en daarnaast komen ze in ABSURD HOGE DOSERINGEN in het lichaam. Het is appels met peren vergelijken.

Mike

 
Dus de strijdbijl is nog boven de grond, houdt dat in dat jij zelf contact op gaat nemen met Nienke Mike zoals je eerder hierboven aangeeft?

Lia

 
Quote:
Alhoewel hoe regelmatig dat is dan nog even de vraag.


Laat zeggen dat dat eens de week was? Dan is het misschien ook reëel om eens de week adrenal in te nemen? Zelfs voor gezonde mensen?

 
Hoi Vivianne, darmproblemen kunnen inderdaad zeer ernstig worden, daarom ben ik blij dat ik er bij mijn dochter redelijk op tijd bij ben. Zij heeft waarschijnlijk vanwege de (spoed)keizersnede een verslechterde darmflora, en nog door wat andere factoren die ik niet meer terug kan draaien. Gelukkig wordt dat op deze manier opgelost (toch wel een proces van ruim een half jaar), en ben ik daarna in staat om haar darmflora zelf gezond te houden met kefir en de juiste voeding.

@Kamama: fijn dat jij ook goede ervaringen hebt met haar. En inderdaad, waar vind je iemand die dergelijk voedingsadvies geeft?

@Pike: ja, dat denk ik wel. Tenminste, met een aantal klachten sowieso. De behandeling van mijn dochter is nogal prijzig (nb: dit ligt niet aan de tarieven die Nienke rekent voor een consult, ook wordt er niks overbodigs onderzocht o.i.d), vandaar dat ik in het begin v/h nieuwe jaar pas onder behandeling ga. Ik las ergens een Chinese uitspraak: "De dood huist in de darmen". En van daaruit redeneer ik dat het leven dan ook in de darm moet huizen, eerst dat maar goed aanpakken dus.

 
Maarten,

Ik heb een tijdje geleden iets over de Bosjesmannen in Namibië gezien die hadden met de hele stam van 40 mensen 30 dagen met een grote antilope gedaan. En dat was ook een normale tijd die ze er over deden om zo'n beest op te eten. Dus één keer per week lijkt me een beetje veel.

 
Quote:
houdt dat in dat jij zelf contact op gaat nemen met Nienke Mike zoals je eerder hierboven aangeeft?


Nee, ze zal mij moeten benaderen en niet andersom. Ik heb het te druk met iedereen te vriend houden, dat is niet mijn energie. Mijn energie is er een van een strijder/krijger/beschermer/verdediger. Ik zoek niet noodzakelijk eenheid, je begrijpt het of je begrijpt het niet. Ik zoek echter geen ruzie, dus als Nienke de strijdbijl wil begraven dan kan dat, geen probleem.

Mike

 
Die bosjes mannen zijn wel gezonder dan de westerse mens denk ik. En adrenal is toch maar 100 mg per cap? Een keer per week tegenover een keer per maand lijkt me een verwaarloosbaar verschil.

Brian

 
Kaaskanlekkerzijn,

Ik denk dat ze ook nog wel wat anders aten want van zo'n dier kan je geen maand leven met 40 man.

Het hangt ook af van de soort stam hoeveel bijnieren ze al dan niet hebben kunnen eten.

Het blijft natuurlijk een beetje gissen.

Maar ik denk dat bv die Noord Amerikaans indianen die ik aanhaalde in dat citaat wel 1 keer per week in ieder geval een stukje bijnier aten.

Ze leefden nl bijna 100% van de eland/kariboe jacht.

 
Maar hoeveel zouden ze er van eten dan?

Bijnieren zijn wel klein dus niet veel als ze met velen delen, en ik begrijp nu eigenlijk pas dat adrenal gedroogde (complete) bijnieren zijn, staat een cap 100mg gelijk aan 100mg bijnier? Of heeft dat drogen wel een effect.

Als adrenal gewoon gedroogde bijnier is snap ik het gevaar niet dat nienke weerlegt.

 
Ik neem aan dat ze alles opeten maar ja met hoeveel mensen en hoeveel elanden gemiddeld per week of maand?

Adrenal is gevriesdroogde bijnier dus 100 mg adrenal zal wel meer bijnier zijn geweest voordat al het water eruit is gehaald. Maar hoeveel ? Wederom geen idee...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan