Slaapproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Toen men het belang van de bijnieren eten nog wist, had men ook nog geen tekorten opgebouwd zoals wij die al vanaf geboorte en vlak daarna meekrijgen. Het is dus niet alleen een onderdeel van het dieet, wij, en dan vooral de vrouwen, moeten eerst een hoop achterstand weg zien te werken. En dat niet alleen, ook de effecten die we door de tekorten hebben opgelopen. En dan willen we met ons westerse ongeduld ook nog dat het binnen een jaar allemaal is opgelost...

 
Ik ging er ook van uit dat je het er over had hoeveel bijnier eten goed is als je echt honderd procent gezond bent.

Het programma liet vooral zien dat ze honger hadden en dat er nu eindelijk eens iets gevangen moest worden. Ik vond dat er wel erg de nadruk op werd gelegd. Maar veel te eten was er inderdaad niet meer toen die antilope op was, ze hebben ook nog de help voor de beste jager van boven af gevraagd. En ze deden niet alles voor de camera ploeg, zo wilden ze geen renjacht doen omdat die presentator dat leuk vond om te zien, gelijk hebben ze het kan natuurlijk ook de dood beteken van de jager.

Maar het liet wel mooi zien dat je het uiteindelijk wel vooral van het grote wild moet hebben. Ze hadden wel een struisvogelei (die heeft de grootte van 20 kippen eieren) en een kleine vogel (iets kleiner dan een kip), die kinderen hadden nog wat hagedissen met pijl en boog geschoten en ze zullen nog wel wat meer hebben gevangen. Maar het levert inderdaad niet genoeg eten op voor 40 mensen en ook geen bijnieren die je nog kan herkennen.

 
Alexandra.

Ja wij hebben een hoop aan te vullen, maar waarom krijgen juist wij hartkloppingen en gejaagdheid als we een beetje bijnier krijgen?

En de primitieve gezonde mens eet ze zonder tekorten en heeft nergens last van?

 
Ik denk dus niet dat die primitieve mens heel erg veel binnen kreeg. Een bijnier weegt dus 6 gram en voor adrenal wordt al het vocht en vet eruit gehaald. Voor 100mg adrenal werd dus veel meer bijnier gebruikt dan 100mg. En het werd dan ook nog tussen alle gezins/stam leden verdeeld.

 
Bijnier van...wat? Weegt 6g ? Een mens? Zo'n kariboe weegt wel iets meer denk ik? 5/600 kg? Ook grotere organen lijkt mij.

 
De bijnier die Ad had was volgens mij van een koe (verbeter me als ik het fout heb Ad) en die was 6 gram.

 
Quote:
Wou je zeggen dat het niet zo is dan? Vrouwen zijn wraakzuchtiger, vraag maar aan elke man.


Het zijn hier anders allemaal vrouwen, Tanja, Kamama, San die oproepen om milder te zijn. Als je handelt vanuit een standpunt als 'vrouwen zijn wraakzuchtiger' zul je veel kansen om iets anders te zien missen. De kans dat je tegenkomt wat je verwacht is groot. Ik zag je net in een ander topic nog ´No mercy for the wicked´ zeggen. Dat komt op mij over als wraakzuchtig, ook al ben je dan geen vrouw.

 
Dat is geen wraak, dat is die mensen links laten liggen en er geen compassie voor tonen. Wraak is een negatieve emotie die te maken heeft met niet los kunnen laten en die persoon juist voortdurend negatieve aandacht geven in je hoofd. Twee verschillende dingen. Een man kiest ervoor om die persoon geen 'head space' meer te gunnen.

Mike

 
Quote:
De bijnier die Ad had was volgens mij van een koe (verbeter me als ik het fout heb Ad) en die was 6 gram



klopt, en er zijn er twee dus 12 gram per koe maar misschien zijn de bijnieren van een eland of kariboe iets groter? Al zal het niet veel groter zijn.

 
Kaaskanlekkerzijn.

Ok, dat is niet veel!

Nog iets, dit was voor de volken die uitsluitend van dierlijk voeding leefden de grootste bron an vitC toch?

Dat kregen ze lang niet iedere dag.. maar ik heb verschillende keren gelezen dat vitC belangrijk is om elke dag binnen te krijgen, dat zou dus eigenlijk wel meevallen als er tenminste niet te veel fitynezuur gegeten word?

 
De grootste bron maar wellicht niet de enigste bron.En inderdaad, bij een betere opname en verbruik zal er eigenlijk wel altijd een goede dekking zijn geweest van de benodigde hoeveelheid vit.C.

 
Vergeet niet de lever en andere organen die ze aten. En ze gebruikten echt alles! En werden niet geboren met een mega-achterstand. Pin je niet vast op 1 ding, het gaat om het geheel.

 
Quote:
dat zou dus eigenlijk wel meevallen als er tenminste niet te veel fitynezuur gegeten word?



ja, er is in de jaren 30 ook een onderzoek gedaan naar twee poolreiziger's die een jaar lang alleen vlees aten. Vet vlees maar ook af en toe organen als ze daar zin aan hadden. Dit is gedaan in een ziekenhuis de eerste maanden onder constant toezicht. Aan het eind van het jaar alleen vlees eten (zonder bijnier hoogstwaarschijnlijk) waren ze alle twee in uitstekende conditie zonder een spoor van scheurbuik.

http://inhumanexperiment.blogspot.nl/2009/09/two-brave-men-who-ate-nothing-but-meat.html

Quote:
Seven years after the meat diet study, the author examined Stefansson again, who apparently had reacquainted himself with some aspects of the Western diet. Instead of eating only meat, he was now eating a breakfast of one egg, bread and coffee, and a dinner and supper consisting of a moderate amount of meat, vegetables, and some cheese. His fruit and milk intake remained negligible.

During this period, Stefansson had put on quite a bit of weight. He now weighed 84 kg, compared with 70.8 kg in 1922 and 72.5 in 1928. His hair was as thick as before, but his gingivitis had returned. Blood pressure was up to 120/80 mm. All in all, the author states Stefansson was in excellent general health. Looking at the numbers, however, it seems that he was doing better on his monotonous carnivore diet.


 
Hier is het originele verslag van deze studie:

http://www.jbc.org/content/87/3/651.full.pdf+html

Quote:
SUMMARY AND CONCLUSIONS.

1. Two men lived on an exclusive meat diet for 1 year and a

third man for 10 days. The relative amounts of lean and fat,

meat ingested were left to the instinctive choice of the individuals.

2. The protein content varied from 100 to 140 gm., the fat from

Downloaded from http://www.jbc.org/ by guest on December 10, 2013

W. S. McClellan and E. F. Du Bois 667

200 to 300 gm., the carbohydrate, derived entirely from the meat,

from 7 to 12 gm., and the fuel value from 2000 to 3100 calories.

3. At the end of the year, the subjects were mentally alert,

physically active, and showed no specific physical changes in any

system of the body.

4. During the 1st week, all three men lost weight, due to a

shift in the water content of the body while adjusting itself to the

low carbohydrate diet. Thereafter, their weights remained

practically constant.

5. In the prolonged test, the blood pressure of one man remained

constant; the systolic pressure of the other decreased 20

mm. and the diastolic pressure remained uniform.

6. The control of the bowels was not disturbed while the subjects

were on prescribed meat diet. In one instance, when the

proportion of protein calories in the diet exceeded 40 per cent,

a diarrhea developed.

7. Vitamin deficiencies did not appear.

8. The total acidity of the urine during the meat diet was increased

to 2 or 3 times that of the acidity on mixed diets and acetonuria

was present throughout the periods of exclusive meat.

9. Urine examinations, determinations of the nitrogenous

constituents of the blood, and kidney function tests revealed no

evidence of kidney damage.

10. While on the meat diet, the men metabolized foodstuffs with

FA: G ratios between 1.9 and 3.0 and excreted from 0.4 to 7.2 gm.

of acetone bodies per day.

11. In these trained subjects, the clinical observations and

laboratory studies gave no evidence that any ill effects had

occurred from the prolonged use of the exclusive meat diet.

BIBLIOGRAPHY.

1. Rubner, M., in von Leyden, E., Handbuch der Ernghrungstherapie


 
Quote:
Dat is geen wraak, dat is die mensen links laten liggen en er geen compassie voor tonen. Wraak is een negatieve emotie die te maken heeft met niet los kunnen laten en die persoon juist voortdurend negatieve aandacht geven in je hoofd. Twee verschillende dingen. Een man kiest ervoor om die persoon geen 'head space' meer te gunnen.


Sorry Mike, maar ik vind na de gebeurtenissen van de afgelopen dagen hier dat het juist de mannen waren die dit niet konden los laten.

 
Ik begin niet over de gebeurtenissen. Ik heb gereageerd over je post hier over vrouwen, ik ben niet de hele dag in de buurt van de pc dus er kan wel eens wat tijd over gaan ja.

 
Ad, alexandra.

Als je de voedingswaarde zoekt van lever bv, zit er 20mg per 100g in.. Das erg weinig als je denkt 1 tot3 G op een dag nodig te hebben. Of zelfs een kwart G...

Pike.

Mooi onderzoek is dat! Dus zoveel vitC hebben we heel niet nodig lijkt mij, alleen wel een vereist gebrek aan fytinnezuur :lol:

Als je alleen natuurlijk/dierlijk eet is je vitC inname vanzelf redelijk constant behalve als je een keer bijnier eet, deze zal meer vitC bevatten maar of dat echt wonderbaarlijk veel is twijfel ik aan aangezien we dus niet zo belachelijk veel nodig lijken te hebben.

 
Waar staat ergens dat er maar 1-3 gram per dag lever nodig is? In de rauwe lever challange gaan we uit van minimaal 10 gram per dag. En aangezien dat 10 gram per dag meer is dan anders, is alles meegenomen toch?

Het gaat ook niet zozeer om de voedingswaarde, want hoe kan je je voeden met 10 gram vlees? Maar de extra's die lever in zich heeft dat andere vleesdelen niet hebben, zoals vitamine C.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan