Spiritueel nihilisme

Als laatst nog dit...Geloof jij in paranormale begaafdheid ? ken jij iemand die dit aan mij kan laten zien ? inderdaad kijk ik met mijn wetenschapsbril naar dit soort dingen dat klopt, dan is ook de reden dat ik de verleiding niet kan weerstaan om dit te testen bij een forumavond van jou in het land. Jij kijkt dan vanuit jou spirituele bril naar het gebeuren en zullen we zien wie er dan nog over "paranormale gaven beschikken met mijn zeer eenvoudige testjes ?

 
Jakob,

Ja, ik geloof in 'paranormale' begaafdheid. Je vraagt naar de bekende weg, want dit was toch allang duidelijk? Ik ga echter niet mee in jouw obsessieve 'testjes'. Als ik jou was, zou ik even mijn hoofd in een emmer met ijs doen en afkoelen!

Mike

 
Haha...is het zo erg denk je ?....waarom ga jij niet mee in mijn wat jij noemt obsessieve testjes ?...van een academicus zou je toch mogen verwachten om open te staan voor dingen die een onderbouwing verdienen. Ik moet je eerlijk bekennen dat na de testjes de meesten zich toch zullen bezinnen in hun spirituele en pararanormale manifestaties !

 
dick,

Ik tel anders:

10 = 1

05 = 5

1 + 5 = 6

1967 = 1 + 9 + 6 + 7

6 + 1 + 9 + 6 + 7 = 29

2 + 9 = 11

Ik heb mijn geboortecijfer eens berekend op deze site en dit kwam eruit:

Quote:
Je zegt dat je geboren bent op: 10-05-1967

Getal voor kind= 1

Als kind was je:

Sterk en vroeg zelfstandig. Mogelijk moest je voor anderen zorgen.

Getal voor gezin= 5

Zo voelde je je in het gezin:

druk levend gezin, er wordt gecommuniceerd. Veel beweging

Getal voor confrontatie= 5

Zo kijk je tegen de wereld aan:

Je ziet de wereld wat somber en wantrouwt alles en iedereen bijvoorbaat. Je eigen gezin en eigen ik is belangrijker voor je. Als je moet kiezen kies je uiteindelijk altijd voor jezelf. Je kijkt vaak door je eigen bril en hebt een eigen kijk op de dingen.

Getal voor puber= 6

Zo heb je jezelf ontwikkeld:

Je bent artistiek en verantwoordelijkheid en hebt een liefde voor faam. Je kent niet veel spiritualiteit, wel water en emoties. Je houdt van harmonie en werkt vanuit je hart met mensen. Je kan heel aardig zijn maar juist ook heel venijnig. Soms ben je een echte moederkloek. Soms denken je dat er ruzie is terwijl dat niet zo is. Je hebt veel met aardse liefde te maken en kan genieten van de mooie en kleine dingen. Huis en haard zijn heilig en het hele leven staat in het teken van de liefde.

Getal voor uiterlijk= 3

Zo kijken anderen naar jou:

Je bent erg makkelijk aanspreekbaar. Helaas ben je daardoor iets te snel over te halen en te beïnvloeden. Daardoor doe je soms dingen die je achteraf gezien eigenlijk beter had kunnen laten.

Getal voor innerlijk= 6

Dit is je innerlijk wezen:

Je zult vooral genieten van mensen, zit boordevol warme liefde, bent sociaal gericht, idealistisch, muzikaal en kunstzinnig. Helaas kun je zo nu en dan ook behoorlijk chagrijnig zijn.

Getal voor levensles= 11/2

Dit is de les in jouw leven:

Je moet leren om veel beter je talenten te gebruiken en het heft in eigen handen te nemen. Ook moet je leren niet te twijfelen en je niet door anderen te laten misbruiken want uiteindelijk krijg je toch steeds stank voor dank.

Getal voor totale confrontatie= 3

Zo zit de wereld voor jou in elkaar:

Een valkuil van afhankelijkheid en behoefte aan veiligheid. Je hebt dan ook veel veiligheid nodig.

Getal voor blokkade= 9

Hier heb je soms nog moeite mee:

Je hebt moeite om in de schijnwerpers te staan en blijft het liefst wat op de achtergrond. Toch lukt dat niet altijd omdat anderen je nogal eens in de schijnwerpers willen zetten. Je bent daardoor soms erg verlegen en dreigt je te vaak terug te trekken, meer dan goed voor je is.

Getal voor werkwijze= 11/2

Zo wil je de dingen aanpakken:

Je bent emotioneel, invoelend en fantasievol. Helaas ben je niet altijd even rechtstreeks, hetgeen je nogal eens wat emotionele problemen kan geven.

Getal voor horizon= 14/5

Zo kijk je naar jezelf:

Je wilt zeker niet geclaimd worden, behalve door je eigen partner. Je moet leren ondeugend en zinnenprikkelend bezig te zijn. Ook moet je leren te genieten en je open te stellen. Leer ook de dingen juist aan te voelen en te timen. Je zegt vaak: tot hier en niet verder, maar laat ook eens wat belangrijke dingen toe. Als ook nog een 8 op innerlijk én confrontatie, dan kun je helemaal niet genieten, zeker niet op seksueel gebied en al zeker niet van anderen dan de eigen partner.

Getal voor progressief jaar= 3

Dit zegt meer over jouw huidige levensfase:

alles kan, alles mag, overal ja op zeggen. Nergens zwaar aan tillen.


Mike

 
Onwetendheid is geen schande, er is niemand op aarde die alles kan weten. Maar juist door mijn onwetendheid wil ik graag dat mensen mij overtuigen van hun bovenaardse kunnen....is dit nou zo moeilijk ? maar vanuit jouw wetenschap dat iedereen door de mand zal vallen met deze simpele testjes voor paranormaal begaafden durft jij het niet aan.....ook jij leest op internet de uitkomsten is het niet ?

 
Grappig, op die site kun je ook je numerologisch getal en je persoonlijkheidsgetal berekenen. Ik weet niet of ik het allemaal moet geloven, maar in tegenstelling tot Jakob heb ik wel een open geest en wijs ik niets bij voorbaat af. Mijn numerologisch getal is 2 en levert de volgende duiding op:

Quote:
2 - Samenwerking en tact. De 2 is zeker niet iemand die de eenzaamheid prefereert, integendeel het gezelschap van anderen, het erbij horen, is voor hem min of meer onontbeerlijk. U hebt veel liefde te geven en wenst anderen van dienst te zijn; u bent tactvol, charmant, ontvankelijk, zachtmoedig, zeer gevoelig, sensitief en ijverig. U houdt van orde en netheid en hebt oog voor kleinigheden. U kunt zeer analytisch te werk gaan en streeft naar evenwicht dat tot stand is gekomen door het opheffen van tegenstellingen. U past zich over het algemeen makkelijk aan, bent bescheiden, geduldig en vriendelijk. U hebt maatgevoel en houdt van muziek. De 2 is niet zelden geïnteresseerd in occulte zaken. De negatieve 2 is onverschillig, zorgeloos, ontevreden en overgevoelig, hij heeft weinig karakter, imiteert anderen en zit vol kritiek. Het ontbreekt u aan moed, u bent verlegen, chagrijnig, humeurig en opvliegend. U kunt mokken, geniepig zijn en wreed. Vleierij, onrust sto­ken alsmede een neiging tot pessimisme en liegen zijn ook nog enkele onplezierige eigenschappen die onder het getal 2 kunnen vallen. Het getal 2 moet de waarde van discipline leren kennen, moet trachten een positievere levenshouding op te bouwen en zich een doel kiezen om dit daarna met overtuiging en kracht na te streven.


Mijn persoonlijkheidsgetal is 1, waar dick ook al op uitkwam. Volgens deze site betekent dit het volgende:

Quote:
Persoonlijkheidsgetal - 1 -

Je zult nogal eens op tegenstand stuiten in je omgeving, door je karakter dat erg explosief is. Je bent eigenzinnig en laat je niet tegenhouden in dat wat je nastreeft. Je bent een krachtig persoon die zelf heel goed in staat is zijn eigen beslissingen te nemen, je voelt je de baas in eigen lijf en huis en zult er voor zorgen dat je dat ook blijft.

Je bent altijd op zoek naar het uitbreiden van je mogelijkheden, en je bezit. Je bent spontaan, en bereid om iets te leren. Je bent een individu op zich, en werkt het best alleen. Je bent je heel goed bewust van je eigen kracht en zult niet gemakkelijk op de achtergrond functioneren," jij bent de directeur van het circus die midden in de ring in de schijnwerpers wilt staan."

Binnen een relatie zoek je een sterke partner die het evenwicht in stand kan houden, verdiep je echter wel eerst in de verlangens en verwachtingen van deze persoon, en bepaal of je daar aan kan en wil voldoen, voordat jij je hals over kop ergens in stort wat je uiteindelijk door je sterke karakter niet kan volbrengen. Je bent onafhankelijk en kunt goed functioneren in een leiding gevende positie.

Je houd van uitgesproken mooie kleding, het liefst naar het laatste mode beeld, op elk feest zul je opvallen door de manier waarop je jezelf presenteert en kleed. Je bent niet erg ingesteld op de behoeften van anderen daar je te veel bezig bent met je eigen behoud en leventje. De drang naar vrijheid in denken en handelen is erg sterk aanwezig, kijk uit dat het niet uitmond in egoisme. Je motto is IK ben, en dat zal je tegen elke storm in bewijzen.


Mike

 
Zo, ik ben nu een artikel over hersengolven en hersensynchronisatie aan het schrijven. Want ik las hier een pagina terug over het gebruik van linkerhersenhelft en dat vind ik toch wel een hele belangrijke onderwerp. Ook het feit dat de hersenhelften bij veruit de meeste volwassenen niet symmetrisch met elkaar in balans zijn, dat met hersengolven na te gaan is door gebruik van EEG-apparaat is een teken van aftakeling en degeneratie van de menselijke geest.

 
@Mike

ik heb mijn eigen manier, ik reken bijv. 19 (geboorte jaar) niet mee omdat dat voor iedereen geld, 19=1+9=10-0=1 zodat automatisch iedereen er een 1 bij krijgt, is iemand een 1 wordt het met de 19 erbij een 2 en ik heb ervaren dat dat bijna nooit klopt.

maar dit is mijn manier en die heb ik heel vaak toegepast en ik gebruik 't altijd voor mijn opstapje naar het paranormale en (srry Jakob) :D ik heb er hele goeie resultaten mee.

dus ik vind dat iedereen z'n eigen manier moet aanhouden waar hij of zij zich het beste in kan vinden.

dus Mike vindt jij dat het klopt wat op die site staat, prima, of klopt 't in grote lijnen wat ik zeg?

dick

 
Voor de balans en om aan te geven dat ik niet zomaar alles slik even wat dingen die niet of niet meer over mij kloppen:

Quote:
Je ziet de wereld wat somber en wantrouwt alles en iedereen bijvoorbaat.


Quote:
Je kent niet veel spiritualiteit, wel water en emoties.


Quote:
Helaas ben je daardoor iets te snel over te halen en te beïnvloeden.


Quote:
Helaas kun je zo nu en dan ook behoorlijk chagrijnig zijn.


Quote:
Je moet leren om veel beter je talenten te gebruiken en het heft in eigen handen te nemen. Ook moet je leren niet te twijfelen en je niet door anderen te laten misbruiken want uiteindelijk krijg je toch steeds stank voor dank.


Quote:
Een valkuil van afhankelijkheid en behoefte aan veiligheid. Je hebt dan ook veel veiligheid nodig.


Quote:
Je hebt moeite om in de schijnwerpers te staan en blijft het liefst wat op de achtergrond. Toch lukt dat niet altijd omdat anderen je nogal eens in de schijnwerpers willen zetten. Je bent daardoor soms erg verlegen en dreigt je te vaak terug te trekken, meer dan goed voor je is.


Quote:
Helaas ben je niet altijd even rechtstreeks, hetgeen je nogal eens wat emotionele problemen kan geven.


Quote:
U houdt van orde en netheid en hebt oog voor kleinigheden.


Quote:
Je houd van uitgesproken mooie kleding, het liefst naar het laatste mode beeld, op elk feest zul je opvallen door de manier waarop je jezelf presenteert en kleed.


Mike

 
Dus Dick jij pikt criminelen en moordenaars er dan ook uit aan de hand van hun geboortecijfer ?....als het andere wat (multi interpretale uitlatingen) moet mijn suggestie ook lukken toch ?....wat dan moet het gegoochel met die cijfertjes heel andere resultaten opleveren......ben benieuwd ......

 
dick,

Bovenstaande post gaat niet over jouw bevindingen, maar die van die numerologie-site. Ik zal je zo vertellen wat aan jouw conclusies m.i. wel en niet klopt, maar ik ga eerst aardbeien met slagroom eten!

Mike

 
Jacob, wat jammer dat je in dit leven alleen je linkerhelft gebruikt en niet open staat voor je rechterhelft, de verbeelding. Je mist op deze manier de helft van je leven.

Het leven is geen test, paranormaal zijn is geen knopje die je aan zet om je kunstjes te laten ziet. Je wilt bewijzen, maar kan je niet beter jezelf eerst bewijzen dat er meer is tussen hemel en aarde.

Het leven is zo mooi in je rechterhersenhelft... :D

Er zijn slechte paragnosten, dat zal altijd zo blijven maar er zijn zeker ook goede en die treden niet op de voorgrond.

Ik geloof in het leven na de dood, jammer dat je daar niet in geloofd, maar dat is jouw keus. Niks mis mee..... het blijkt dat je er toch mee bezig bent maar je wilt bewijzen...zo werkt het niet. Gebruik je verbeelding, dat is al de eerste stap.

 
Boeiend z'n numerologie, het heeft wel wat weg van de methode van Char en andere spirituele begaafdheden die in contact staan met de overledenen, alleen heet het dan lettertje raden...ik zie een A of B en een L en ook een S....en ze gokken en gissen er maar op los tot ze feedback krijgen.....wel vreemd Dick dat de communicatie vaak slecht is tussen beiden....de overledene waar ze mee praat kan toch gewoon zeggen ik heet Anton of Jan of Klaas ??

 
@Jakob

ik ga jou echt niks proberen te bewijzen, geen behoefte aan.

ik heb geprobeerd jou te duiden, weliswaar op een summiere manier en dat is ook zo bedoelt gedaan omdat we op een openbaar forum zitten en ook niet in een één op één situatie.

anders was 't uitgebreider geweest.

en met deze duiding mag jij uiteraard doen wat je wil, jij zegt (als ik het goed begrijp) 't klopt niet, ik zeg dan ok, geen probleem.

en dat is 't dan... :-)

dick

 
Peti,

Het lijken hier wel neurobiologen op deze site die er rustig op los durven te diagnosticeren. Ik heb genoeg in mijn leven bereikt waar menigeen op dit forum genoegen mee zou nemen. En als ik dit alles met alleen maar mijn linker hersenhelft heb bereikt is toch een buitengewone prestatie ?...stel je voor dat ik ook nog in staat zou zijn om mijn rechterhelft te gebruiken......

 
De behoefte is er wel Dick, alleen zijn alle mentalisten / paragnosten en illusionisten bang om door de mand te vallen !

Ik heb jou toch ook netjes bedankt voor de info die jij gaf !!

 
Jacob, ik heb niet veel in mijn leven bereikt, waarschijnlijk dat ik teveel in mijn rechterhersenhelft zit, maar ik heb een rijk leven waarvan ik volop geniet.

De rechterhelft is niet zo op prestaties gericht maar wat let je .... mijn kinderen hebben mij heel veel geleerd over het 'para'normale. Een dochter heeft het zelfs haar werk van gemaakt maar het is geen rijkdom hoor. Ze is tevreden met heel weinig, belangrijk is dat ze haar leven op haar manier kan en mag leven.

Je moet je niet zo richten op de bekende paragnosten, die slaan vaak door, heel menselijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.899
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan