Spiritueel nihilisme

Nou Jakob, ik weet dat mijn schrijfkunst niet vlekkeloos is, maar toch nog beter dan jouw leeskunst.

Of geef jij misschien ook die lezingen :mrgreen:

 
Quote:
Pike, jij wilt me uitleggen wat (G) cold reading is....nou doe het eens dan... en of je mag mij ook de variant van hot reading op jou manier uitleggen


Ik wil jou helemaal niet uitleggen wat cold reading is ik wilde je alleen maar even bevestigen dat wat Char doet cold reading is en dat gold inplaats van cold is daar mi wel op zijn plaats is.

Quote:
....of beschik je alleen over deze gaven als het niet te checken is en jij met jou goedgelovige sympathisanten bij mekaar zitten....


Ik heb geen (goedgelovige)sympathisanten en zit ook niet met wie dan ook daarvoor ergens bij elkaar. :roll: Je bedenkt er zelf wel leuke verhaaltjes bij of niet?

Maar bij deze sluit ik deze conversatie mijnerzijds af want het gaat echt nergens meer over.

 
Kavana,

Ja inderdaad kom maar met bewijzen, waarom kan het door jullie niet te bewezen worden dan ?

Die miljoen dollar mag je ook houden als het ooit uitbetaald gaat worden, het wordt toch wel weer zo verdraait dat er toch geen bewijs is.

Jullie hebben zo te lezen geen miljoen nodig die op kinderlijke wijze te verdienen valt ! ?... als Randi die miljoen uitbetaald betekend dat toch dat jullie gelijk krijgen met jullie helderziendheid of paranormale begaafdheid ? Niet van de daken schreeuwen wij zijn helderziend of paranormaal begaafd.... nee gewoon de lef hebben om de uitdaging met mij aan te gaan en het mij te laten zien waar ik bij ben DAT je die gave bezit....zo simpel is het ...of vraag ik te veel ?

 
Nou Jakob, ik weet dat mijn schrijfkunst niet vlekkeloos is, maar toch nog beter dan jouw leeskunst.

Of geef jij misschien ook die lezingen

Gun je zelf een avond tussen de gekken, ik geef toe het vraag zeker doorzettingsvermogen om het uit te zitten, maar naar ik lees schat ik zo in dat jij daar niet te beroerd voor bent

Schreef jij of ik tussen die "gekken" zitten ?...of wat is de context van "gekken" in jouw beleving !

 
Jakob drie dingen

1-
Quote:
dan is het prettiger leesbaar als je de quoteknop gebruikt bij het quoten van iemand.



2-
Quote:
Schreef jij of ik tussen die "gekken" zitten ?...of wat is de context van "gekken" in jouw beleving !

Hoe beledig ik jou hierin??

3-
Quote:
Maar bij deze sluit ik deze conversatie mijnerzijds af want het gaat echt nergens meer over.

Amen

 
Jakob:

Ik hoef niet te bewijzen dat de wind er is, ik voel hem blazen in mijn gezicht.

Ik hoef niet te bewijzen dat de zwaartekracht er is, ik loop op de aarde in plaats van dat ik zweef.

Ik hoef niet te bewijzen dat een vlam heet is, kom ik te dicht bij verbrand ik.

Ik hoef niet te bewijzen dat ik meer ben dan mijn lichaam, ik kan verliefd worden.

Ik hoef niet te bewijzen dat er leven is, kijk maar om je heen.

Ik hoef niet te bewijzen dat ik niet mechanisch ben, ik kan verrukt worden door muziek

Jakob bewijs jij nu maar eens wetenschappelijk waarom je voor je vrouw gekozen hebt, en hoe diep je liefde voor je dochter is. Je houdt van hun, dus hoe dan ook heb je iets levend in je dat niet bewezen kan worden.

Verklaar me bijvoorbeeld wetenschappelijk wat liefde is…………………

Verklaar me bijvoorbeeld wetenschappelijk wat Intuïtie is………………

 
Jij suggereert met jouw uitlatingen tussen die "gekken" zitten zeker niks bijzonders ?....ik heb toch sterk de neiging te denken dat je daarmee bedoeld dat ik ook gek ben, en als jij denkt (of je moet het anders bedoeld hebben) dat het nergens over gaat moet je je anders uitdrukken !

 
Jakob je weet je geen raad met iets dat aan het ontluiken is in je, je wilt bewijzen hebben, maar beter kun je aandachtig zijn dan komt het antwoord vanzelf zonder wetenschap. Put jezelf maar uit, zoek overal, vraag om bewijzen tot je zo moe bent dat je alles los laat en ineens is daar een ingeving die alles openbaart.

Zelf de beste wetenschappers kregen een ingeving, anders hadden ze nooit iets ontdekt, vergeet dat niet.

En kun jij die ingeving wetenschappelijk bewijzen? Nee............

Kun jij wetenschappelijk bewijzen dat je soms voelt dat je dochter ergens mee zit? Nee.....

 
Amancay,

Voor de meeste dingen is wel een verklaring, wat liefde is zal iedereen anders ervaren of interpreteren...je kunt liefde is per definitie niet als een wetenschappelijk iets te verklaren om de doodeenvoudige reden dat het totaal niets met wetenschap te doen heeft. Een voorbeeld dan maar: ik zeg dat ik verliefd op bv Annie terwijl dat het in werkelijkheid niet zo is....wie wil dat bewijzen dat ik niet verliefd ben, dat is met tests of zoals jij wilt wetenschappelijk niet aan te tonen, niemand kan gedachten lezen hoewel sommigen het wel beweren ! Hetzelfde geldt voor intuïtie.....

 
Jakob,
Quote:
Gun je zelf een avond tussen de gekken, ik geef toe het vraag zeker doorzettingsvermogen om het uit te zitten, maar naar ik lees schat ik zo in dat jij daar niet te beroerd voor bent.



Naief heeft het hier over "de gekken" als geuzennaam voor al die mensen die daar zijn die wel in het "paranormale" of hoe je het ook wil noemen geloven. Geen spoor van een belediging naar jou toe.

En dat je er volgens haar niet te beroerd voor bent om deze rit uit te zitten (van die bijeenkomst) omdat je zo te zien wel wat moeite wil doen om dingen bewezen te krijgen.

 
Liefde heeft totaal niets met wetenschap te maken omdat liefde iets levens is, en wetenschap is iets doods. Begrijp je dat zo wel Jakob!

Nogmaals:

Zelf de beste wetenschappers kregen een ingeving, anders hadden ze nooit iets ontdekt, vergeet dat niet. Daarom is de wetenschap van zichzelf ook een dood iets.

En kun jij die ingeving wetenschappelijk bewijzen? Nee............

Kun jij wetenschappelijk bewijzen dat je soms voelt dat je dochter ergens mee zit? Nee.....

 
Zelfs de beste wetenschappers kregen een ingeving, anders hadden ze nooit iets ontdekt, vergeet dat niet.

Ik krijg ook ingevingen net als jij en alle anderen, maar ik betwijfel of ontdekkingen altijd met ingeving te maken hebben....als ik in medische termen moet schrijven is serendipiteit (toevallige ontdekkingen) net zo vaak aan de orde dan "ingevingen"

 
Kun jij wetenschappelijk bewijzen dat je soms voelt dat je dochter ergens mee zit? Nee.....

En dat noem ik nou intuïtie Amncay !!!....en geen wetenschap...

 
Ja maar die toevallige ontdekkingen gaan ook altijd vooraf door iets wat niet wetenschappelijk verklaard kan worden.

Er gaat aan vooraf dat ze iets willen ontdekken, ze krijgen een ingeving, of toevallig ontdekken ze dat de stof zich anders gedraagt dan verwacht, of dat 2 en 1 geen drie is.

Zie je niet dat door de intentie van de mens zelf iets gebeurd, en niet door de wetenschap of toeval. Waar je je op richt komt naar je toe.

Alles dat kan worden geteld telt niet noodzakelijkerwijs; alles dat telt kan niet noodzakelijkerwijs worden geteld.

Alles moet zo simpel mogelijk gemaakt worden, maar niet simpeler.

Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek.

Als ik gelijk heb zullen de Duitsers zeggen dat ik een Duitser ben en de Fransen dat ik een man van de wereld ben. Maar indien mijn theorie vals is, zullen de Fransen zeggen dat ik een Duitser ben en de Duitsers dat ik een jood ben.

Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek.

Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

De mens die zich omringt met feiten, niet toestaat dat hij verrast wordt, geen flits van intuïtie kent, geen veronderstellingen maakt, geen risico neemt, leeft in een afgesloten cel.

Een uur zitten bij een aardig meisje vliegt voorbij als een minuut, maar een minuut op een brandende kachel lijkt wel een uur. Dat is relativiteit.

Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.

God dobbelt niet.

Het probleem vandaag de dag is niet de atoomenergie, maar het hart van de mens.

Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt.

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.

Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker...

 
Maar Jakob je wilt voor alles bewijzen hebben dus ik vroeg aan jou en gaf door aan jou: "Kun jij wetenschappelijk bewijzen dat je soms voelt dat je dochter ergens mee zit? Nee....."

Waar komt dat voelen of intuïtie vandaan Jakob, leg het is wetenschappelijk uit!

Jakob je kunt je intuïtie niet wetenschappelijk bewijzen!

Jij zegt dit dus dit op mijn vraag aan jou:
Quote:
"Kun jij wetenschappelijk bewijzen dat je soms voelt dat je dochter ergens mee zit? Nee....."

En dat noem ik nou intuïtie Amncay !!!....en geen wetenschap...


Jakob je praat jezelf nu echt tegen want nu geef je wel iets toe dat wetenschappelijk niet te bewijzen is namelijk: intuïtie. Jij heb ook paranormale krachten dus..............

Vraag geen bewijs aan andere mensen als je er zelf van wegloopt.

 
mensen ik zou de discussie stoppen.

je trapt 't hardst tegen iets waar je van houd of bang voor bent...

Jakob is paranormaal en is er bang voor, waarom? omdat hij 't niet begrijpt.

hij moet beseffen dat het er is en dan accepteren dat het er is dan kan hij het

leren begrijpen en er ook mee leren om te gaan.

Jakob laat 't los, wees er niet steeds mee bezig, je draait helemaal door op

deze manier wbt dit onderwerp.

dick

 
Amancay en Dick,

En dat noem ik nou intuïtie Amncay !!!....en geen wetenschap...

Jakob je praat jezelf nu echt tegen want nu geef je wel iets toe dat wetenschappelijk niet te bewijzen is namelijk: intuïtie. Jij heb ook paranormale krachten dus....

Nee die heb ik niet en jullie ook niet en daar komen we weer voor de zoveelste keer op het zelfde punt....JA IK KAN BEWIJZEN DAT HELDERZIENDHEID OF DIE PARANORMALE BEGAAFDHEID VAN JULLIE NIET BESTAAT. Maar niemand geeft of gunt mij die kan om dat te toetsen bij jullie zo simpel is het.

En met jouw voorbeelden van intuïtie bedoelde ik dit: (1)als iemand lacht zal het veelal vreugde ervaren. (2)Als iemand huilt zal het meestal verdriet of pijn betreffen (ik laat hierbuiten beschouwing dat men ook blijdschap kan huilen) (3) Als iemand veel te dik is zal hij of zij niet gezond eten, en zo kan ik nog wel even doorgaan !

Deze bovengenoemde intuïtief ingegeven standpunten baseer ik dan op feiten en kennis uit het leerproces wat ik mijn leven noem. Het woord intuïtie zou je ook kunnen vervangen door "wat ik herken" ! en niet wat jullie noemen bovennatuurlijke inspiraties !

Maak je geen zorgen Dick ik draai niet door, er zijn er door de eeuwen heen meer door het evangelie dan door het atheïsme in een gesticht belandt .

 
Quote:
Verklaar me bijvoorbeeld wetenschappelijk wat liefde is…………………


Deze is leuk Amancay

http://zaplog.nl/zaplog/article/de_liefde_nu_kwantummechanisch_verklaard

 
Ik vind deze leuk:

Geven jullie er dan eens op een niet wetenschappelijke manier een verklaring over wat liefde is !

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan