Spiritueel nihilisme

Jakob als men bijvoorbeeld tot de kern van een boomstam wil doordringen, moet men vanuit de kern (inwendige, essentie) vertrekken, en niet vanuit de schors. Dit noemt ik de solaire weg. Als men van bij de schors zou boren naar de kern toe, zal men vaak naast de kern doorboren en aan de andere kant van de boom uitkomen (antisolaire weg).

Met de kern bedoelt ik hier het geestelijke wezen, de essentie van bv. een boom.

De beschrijving van die essentie gaat over de grootsheid van hoe de boom er is, de ordening, de wijsheid, de schoonheid, de liefde erachter, … De beschrijving van het uiterlijke gaat over vorm, kleur, hardheid, gewicht, afstand, …

De schors is zoals wij de boom waarnemen: het uiterlijke zoals wij dat waarnemen en kunnen meten. Deze schors interesseert mij eigenlijk niet, het brengt slechts de geestelijke dood omdat uiterlijkheden veranderen en verdwijnen. Wie zich slechts toespitst op het uiterlijke gaat mee ten onder. Wie zich toespitst op het innerlijke, verwerft een geestelijk inzicht dat het eeuwig geestelijk leven schenkt. Daarom loopt ik bijgevolg niet hoog op met wetenschappers omdat ze meestal alleen met het uiterlijke bezig zijn.

Jakob misschien vind je die benadering van de realiteit eigenaardig en zinloos. Maar juist bij de meest essentiële keuze die we maken, namelijk met welke partner we ons leven willen delen, handelen we op dezelfde wijze. Wij “zien” onze partner heel anders dan de andere mensen. Indien we onze partner slechts kiezen op basis van het uiterlijk, zal de relatie niet lang duren omdat het uiterlijk met de jaren verandert.

 
@Jakob

ik bedoelde dat ik niet de behoefte heb om iets te bewijzen.

ik zeg dus tegen jou "ik heb geprobeerd jou op een summiere manier te duiden" jij zegt "dank je wel, maar 't klopt niet"

ik zeg dan "ok geen probleem"

en jij zegt dan weer "zie je wel dat dit allemaal flauwekul is, 't bestaat niet, klaar"

ik zeg dan weer "ok ik ben nu dus door de mand gevallen in jouw ogen"

waarop ik weer zeg "geen probleem" en ga verder met de orde van de dag... :D

dick

 
De aardbeien met slagroom waren heerlijk!

OK, dick, dit klopt niet helemaal:

Quote:
je komt hard, zakelijk en soms wat kil over op anderen, soms ook wat materialistisch (geld?) (5)

maar tegelijkertijd verzorg je graag en hou je van mooie dingen in 't leven (6)


Ik ben totaal niet materialistisch en heb me nog nooit drukgemaakt over hoe ik eruit zie of hoe ik gekleed ben. Uiterlijke zaken zijn voor mij nietsbetekenend. Ik houd wel van de mooie dingen in het leven, maar die hebben meer te maken met de natuur. Zoals bijv. die lekkere aardbeien van zonet!

Ik heb ook nog een vraag. Je schrijft:

Quote:
maar de 5 overheerst in jouw leven (jouw leven draait om de 5)


En wat betekent dit dan?

Mike

 
@Mike

ik zei "soms ook wat materialistisch (geld?)(5)" en ik bedoelde ook soms!

"maar de 5 overheerst in jouw leven (jouw leven draait om de 5)"

de 5: koel, zakelijk, afstandelijk, materialistisch (geld), hard, koud, kil.

maar jij bent vaak te kort op één plek om deze evt. typeringen tentoon te spreiden en je moet je niet zo hard nemen zoals ze geschreven staan.

ook jouw 6 nuanceert 't één en ander, vlakt 't af waardoor 't minder scherp wordt.

want ook 't verzorgen staat bij jouw hoog in 't vaandel.

dick

 
In mijn beleving heb ik het woord flauwekul niet gebruikt Dick, wat ik zei dat het algemene en multi interpretabele uitlatingen zijn die je voor zoveel mensen zou kunnen gebruiken ! Iedereen erkent zich wel wat in iets met die getallen, mijn vraag was of je criminelen of kinderverkrachters er uit zou kunnen pikken aan de hand van hun geboortedatum ?

 
Jakob jij mist de essentie van het leven de grootsheid van hoe alles er is, de ordening, de wijsheid, de schoonheid, de liefde erachter, …

Jij maakt je alleen maar druk over het uiterlijke over vorm, kleur, hardheid, gewicht, afstand, …

Ik hoef niet te bewijzen dat de wind er is, ik voel hem blazen in mijn gezicht.

En je bent getrouwd en hebt een dochter:

Jakob misschien vind je die benadering van de realiteit eigenaardig en zinloos. Maar juist bij de meest essentiële keuze die we maken, namelijk met welke partner we ons leven willen delen, handelen we op dezelfde wijze. Wij “zien” onze partner heel anders dan de andere mensen. Indien we onze partner slechts kiezen op basis van het uiterlijk, zal de relatie niet lang duren omdat het uiterlijk met de jaren verandert.

Bewijs jij nu maar eens wetenschappelijk waarom je voor je vrouw gekozen hebt, en hoe diep je liefde voor je dochter is. Je houdt van hun, dus hoe dan ook heb je iets levend in je dat niet bewezen kan worden.

 
Quote:
mijn vraag was of je criminelen of kinderverkrachters er uit zou kunnen pikken aan de hand van hun geboortedatum ?


Dit is een vraag met een valkuil. Zo werkt Randi ook. Het enige wat je d.m.v. numerologie kunt aangeven is wat er in potentie aanwezig is in een persoon. Hoe deze persoon vervolgens zijn/haar potentieel ontwikkelt, is aan die persoon en zijn/haar vrije wil. Jij wilt keiharde voorspellingen, maar de menselijke geest laat zich niet voorspellen. Het is jouw rechtlijnigheid die hier terecht staat, niet de numerologie!

Mike

 
Quote:
Ik hoef niet te bewijzen dat de wind er is, ik voel hem blazen in mijn gezicht.


Grappig, ik zeg altijd: de hoeft de wind niet te zien om te weten dat-ie waait.

8)

Mike

 
@Jakob

nee aan de hand van de nummers haal ik die er niet uit.

maar wat ik eerder zei, ik gebruik de nummers als opstapje naar 't paranormale en daar zou ik het wel uit kunnen halen.

alleen een crimineel zal zich voor mijn para... nooit opstellen omdat hij niet geduid wil worden.

ik spreek uit ervaring omdat ik regelmatig criminelen in mijn omgeving heb, zij stellen zich zowiezo niet zo snel open voor anderen.

een crimineel gaat ook niet zo gauw naar een para.. toe, dus nee dat gaat niet zo gauw lukken.

dick

 
Amancay,

Mij is de wereld niet vreemd hoor ook ik zie de mooie en minder mooie dingen van het leven, alleen geef ik geen bovenmachtelijke interpretatie aan en dat is het verschil tussen ons ! iedereen kan beweren contact met de overledenen te hebben om vervolgens aan deze goedgelovige mensen bulten geld te verdien.....het gissen en gokken naar de letters is mij ondanks een eerdere oproep in dit forum nog niet geheel duidelijk !

 
@Jakob

ik geloof toch echt dat ik op goede manier heb uitgelegd hoe ik het doe, als je dat niet begrijpt kan ik daar niks aan doen.

dick

 
@Mike

mijn eerder geschreven verdere uitleg gelezen, en zoja wat vindt je ervan?

Quote:
@Mike

ik zei "soms ook wat materialistisch (geld?)(5)" en ik bedoelde ook soms!

"maar de 5 overheerst in jouw leven (jouw leven draait om de 5)"

de 5: koel, zakelijk, afstandelijk, materialistisch (geld), hard, koud, kil.

maar jij bent vaak te kort op één plek om deze evt. typeringen tentoon te spreiden en je moet je niet zo hard nemen zoals ze geschreven staan.

ook jouw 6 nuanceert 't één en ander, vlakt 't af waardoor 't minder scherp wordt.

want ook 't verzorgen staat bij jouw hoog in 't vaandel.


dick

 
Quote:
.....het gissen en gokken naar de letters is mij ondanks een eerdere oproep in dit forum nog niet geheel duidelijk !



Dan zal ik je dat even uitleggen Jacob. Het heet cold (of gold) reading!

Jij denkt dat die paar tv charlatans waar je elke keer weer mee op de proppen komt het beste van het beste is qua paranormale begaafdheid maar dat is dus allerminst zo.

En hou nu maar eens op met dat telkens lopen te zeuren van "bewijs het dan! Bewijs het dan" en "een paar simpele testjes kom op dan!"

Zoals ik je al eerder heb verteld is het bijna altijd zo dat je dit niet op commando kan doen! Oke?!

 
Pike, jij wilt me uitleggen wat (G) cold reading is....nou doe het eens dan... en of je mag mij ook de variant van hot reading op jou manier uitleggen....ik heb tegen Mike gezegd dat ik bewust cold reading met met een g uitsprak, omdat er goud mee te verdienen is..... maar volgens Mike kan ik niet goed spellen.... dat zou kunnen, maar ik kan bewijzen dat ik Drs voor mijn naam mag zetten en dat zou Mike ook mogen....ook bewijzen zien......geen probleem hoor !

 
Pike,

Zoals ik je al eerder heb verteld is het bijna altijd zo dat je dit niet op commando kan doen! Oke?

Oooh... hoezo niet op commando dan Pike..wie zegt dat het op commando moet dan ....of beschik je alleen over deze gaven als het niet te checken is en jij met jou goedgelovige sympathisanten bij mekaar zitten....

 
Jakob, als je zo slim bent he, dan is het prettiger leesbaar als je de quoteknop gebruikt bij het quoten van iemand.

Ga anders eens naar een avond over Orbsen van de gezondverstandavonden. Je kan dan de kabouterdans zien en in de zaal zitten marsbewoners. :mrgreen:

 
Daar moeten mensen naar toe gaan die daar in geloven, en als je denigrerend wilt doen over marsmannetjes of ufo's....op dit forum geloven er zat in !

 
Jakob, als je daar naar toe gaat, dan weet je op het eind van de avond precies wat ik bedoel.

Gun je zelf een avond tussen de gekken, ik geef toe het vraag zeker doorzettingsvermogen om het uit te zitten, maar naar ik lees schat ik zo in dat jij daar niet te beroerd voor bent.

O, ik zie dat 4 september pas weer de eerste Orbs avond is http://www.gezondverstandavonden.nl/pagina24.html . Das jammer.

 
Waarschijnlijk ben jij (aan jou taalgebruik te lezen) daar stamgast, discuteer met mij op een volwassen manier of hou je met iemand anders bezig op dit forum. Mike Donkers heeft het altijd over dat we op een nette manier met elkaar in discussie gaan op dit forum want anders dreigen gepaste maatregelen.....het lijkt mij toch zinvol dat hij die beledigingen die jij aan mij richt onder de loep zal nemen.

 
Jakob - wat ik van je lees heb je een houding van - kom bewijs het maar, ik geloof je toch niet. Het maakt niet uit hoe hard het bewijs is je gelooft het toch niet. Zo zijn er heel veel mensen die dan zeggen dat het een trucje is omdat ze het gewoon niet omvatten. Het wordt wel weer op iets afgeschreven. Die miljoen dollar mag je ook houden als het ooit uitbetaald gaat worden, het wordt toch wel weer zo verdraait dat er toch geen bewijs is. En inderdaad je komt wel de hele tijd aan zetten met nepperts die dollartekens in de ogen hebben. Eigenlijk heb ik een beetje medelijden met je. Kan er niks aan doen maar dat lijkt me zo vermoeiend om maar dat eeuwige bewijs te willen. Bewijs is ook weer zoiets relatiefs.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan