Spiritueel nihilisme

Quote:
ik kan bewijzen dat ik Drs voor mijn naam mag zetten


Je gaat wel prat op je universitaire titel, he? Als je daaraan je identiteit ontleent, ben je arm van geest...

Quote:
en dat zou Mike ook mogen


Sterker nog, ik heb een M Ed (Master of Education) behaald in Plymouth, Engeland. Drie hoeraatjes voor mij! Het zegt mij niets, ik heb daar meer tijd doorgebracht aan de 'College bar' dan in de schoolbanken...

Mike

 
Jakob wat je hier zegt:

Quote:
En met jouw voorbeelden van intuïtie bedoelde ik dit: (1)als iemand lacht zal het veelal vreugde ervaren. (2)Als iemand huilt zal het meestal verdriet of pijn betreffen (ik laat hierbuiten beschouwing dat men ook blijdschap kan huilen) (3) Als iemand veel te dik is zal hij of zij niet gezond eten, en zo kan ik nog wel even doorgaan !

Deze bovengenoemde intuïtief ingegeven standpunten baseer ik dan op feiten en kennis uit het leerproces wat ik mijn leven noem. Het woord intuïtie zou je ook kunnen vervangen door "wat ik herken" ! en niet wat jullie noemen bovennatuurlijke inspiraties !


Nou jij het hier boven over oorzaak en gevolg en ervaringen en niet over intuïtie.

En over dit:

Quote:
Geven jullie er dan eens op een niet wetenschappelijke manier een verklaring over wat liefde is !


Je hebt een vrouw en kind dat zegt genoeg.

 
Ik moet op wetenschappelijke basis uitleg geven aan wat liefde is ?...en jullie doen het af met je hebt een vrouw en kind dat zegt genoeg ?

Je ontwijkt mijn vraag !

 

Quote:
Thomas Sheridan - Consciousness Parasites and Psychopathic Society

Published on Apr 29, 2013/ First published July 10, 2012

Thomas Sheridan on the origins and development of psychopaths as individuals, the psychopathic nature of the institutions and systems which underpin our society, and ultimately how we can and will break free from both and evolve towards a truly humane and empathic world.


 
Oke dan hou je niet van je vrouw en kind en heb je ze niet lief.

Er zit weinig diepgang in je en je bent een kei in het ontwijken zelf.

Het zelfde als dit: De Hindoes, die in de woestijn wonen, leggen de gelofte af geen vis te eten.

Drs voor je naam zal wel zeggen Duh raar streven. Want er is liefde overal om je heen en je wilt het niet kennen of zien.

Als ik mijn vriendin kus, mmmm lekker, daar hoef ik niet effe een naslag op na te slaan van wat een kus wetenschappelijk is.

Hou maar op met bewijzen te zoeken en ga leven. Hokjesgeest, alles in vakjes plakken, maar leven ho maar.

Het zelfde als dit: Mensen die alles rationeel bewezen willen zien, zitten teveel vast in hun linkerhersenhelft:

Een bijbel geleerde loopt langs een rivier in de bijbel te lezen, op dat moment is er iemand aan het verdrinken en die roept help red me, de bijbel geleerde zegt sorry ik ben in het heilige boek aan het lezen ik heb geen tijd, terwijl een arme sloeber die daar ook toevallig langs loopt mee in het water springt en de drenkeling red zonder na te denken.

Of:

Drie doktoren waren onderweg naar een conferentie toen hun auto een lekke band kreeg. Ze stapten alledrie uit om de band te bekijken.

De eerste dokter zei: “Ik denk dat de band lek is.”

De tweede dokter keek er uitgebreider naar en zei: “Hij ziet er absoluut lek uit.”

De derde dokter kneep in de band en zei: “Hij voelt zeker lek aan.”

Alle drie de doktoren knikten instemmend en zeiden: “We kunnen maar beter wat testjes laten doen!”

 
Mike.... ik ga daar verder in op in....als jij ook afgestudeerd bent net als ik aan de universiteit zal je net als ik ook aan het universitaire "college bar" gezeten hebben ! Volgens jou ben ik niet goed in spellen toch ?..waar ik Gold i.p.v Cold reading schreef was een blunder in jou ogen....goed jij publiceert jouw Master of Bachelor titel hier openbaar op het forum en dan doe ik het ook....daarna mag je me arm van geest noemen !

 
Amancay,

Waar slaat dit op ?...tuurlijk zal Drs betekenen Duh raar streven.....met dergelijke mensen met dit soort uitspraken wil ik niet eens een discussie meer voeren !

 
Jakob hou maar op met je competitiedrang en ga echt leven. Je hebt als Drs voor je naam wel een zeer kort lontje zeg.

Natuurlijk want waar streef jij eigenlijk naar (Duh raar streven)? Je leest niks goed, alleen maar bewijzen en bewijzen wil je zien, terwijl jezelf niks wilt bewijzen of aannemen. Het is allang geen discussie meer van jou maar competitie.

Sommige mensen hebben de onbeheersbare drang om zich onophoudelijk met anderen te vergelijken en om van alles en nog wat in een wedstrijd te veranderen. Functioneren op het werk is voor hen boven alles een kwestie van het beter doen dan hun collega’s, op school proberen ze vooral hogere cijfers dan anderen te halen, voor hun ontspanning doen ze aan wedstrijdsporten en ga maar door. Dikwijls gaan we er vanuit dat het werken richting een doel en het leveren van prestaties alleen mogelijk is indien we concurreren met anderen. Door werken en spelen als wedstrijd te zien maken we van zulke situaties MEGA-situaties: mutually exclusive goal attainment. Dit betekent dat het succes van de ene persoon afhangt van het falen van de andere persoon. Is dit wijs? Nee! Is het onontkoombaar? Evenmin.

En trouwens jij wilt steeds het beestje bij de naam noemen maar ik mag dat niet?

 
@ Amancay: het voorbeeld van de artsen is geweldig.

Het is het gevoel dat ik ook vaak overhield aan artsenbezoeken: je schiet er doorgaans niets mee op.

De moraal van je verhaal is vergelijkbaar met de boodschap van het sprookje van Roodkapje die als ze bij de wolf komt ook niet in staat is te kijken naar het bedreigende totaalbeeld van een wolf die is verkleed als de oma.

Roodkapje kijkt 1 voor 1 naar de onderdelen van "oma" die geen oma is die niet kloppen en dat is in feite het euvel van deze maatschappij die mensen dwingt te veel in hun linkerhersenhelft rond te hangen waarmee het grootste creatieve en spirituele potentieel van mensen feitelijk ongebruikt blijft.

Hierdoor overziet Roodkapje het geheel niet meer en brengt zichzelf daarmee in levensgevaar.

De kinderen die naar dit verhaal luisteren worden ongeduldig als Roodkapje de onderdelen in het gezicht van de wolf doorneemt, terwijl er geen tijd meer te verliezen is, en dat is precies de waarschuwing van dit sprookje.

 
@ Amancay: haha nou ere wie ere toekomt nietwaar...

Als we dan toch aan het ontboezemen zijn: het voorbeeld van Roodkapje heb ik van niemand minder dan Professor dr. Hendrik Jan Houthoff, maar hij heeft het ongetwijfeld ook weer ergens vandaan.

 
Amancay,

Willen jullie echt dat ik het moet bewijzen wat jullie verkondigen onzin is ???...wie van jullie durft de uitdaging aan dan om mij uit te dagen dat jullie met die helderziendheid of paranormale gaven de mensen op een dwaalspoor zetten ?....niemand..

En ondertussen zal Mike Donkers mij wel al geblokkeerd hebben want zonder iemand te kwetsen en te beledigen is deze weerstand al genoeg om mij van dit forum te verwijderen....een partijdige scheidsrechter hebben jullie......

 
O ja, het wetenschappelijk onderzoek naar paranormaliteit heb ik van Professor Dr. Hans Gerding...

 
En hoeveel professoren of onderzoekers die aangetoond hebben dat het gebakken lucht is wil je van mij horen dan ?

 
Jakob je liefde voor je vrouw en kind is geen onzin, en bestaat echt, dat hoef jij of wij niet te bewijzen.

Partijdigheid? Ik zie alleen competitiedrang bij jou. Ik respecteer jou en ook de anderen op dit forum, en je wist van te voren dat hier op dit forum veel mensen zitten waar beide hersenhelften beter samen werken, dus. En we doen ons best om jou te laten zien dat er meer is dan dat er bewezen kan worden. Dat Drs Duh raar streven, was bedoeld om je eens goed naar jezelf te laten kijken, want waar streef je eigenlijk naar als je allang weet wat jouw waarheid is? Competitiedrang..............!?

 
Wat is er mis met competitiedrang ?...moeten we mekaar naar de mond praten en Mike Donkers als een moderator zien die altijd de wijsheid in pacht heeft ?....als je in dit forum niet in een God of spiritualisme geloofd ben je niet langer welkom....het lijkt meer de forum van een sekte aan te nemen, Mike wil me van het forum pleuren omdat meneer niet houdt van eerlijke en oprechte discussies schijnbaar....ik praat niemand naar de mond ook niet Mike Donkers waar ik eerlijk gezegd veel wijzerijke informatie m.b.t voeding heb opgedaan !

 
Oke Jakob ga dan een laboratorium beginnen waar je je eigenste voedsel in elkaar kunt flansen. Want zoals het voedsel nu naar je komt kan eigenlijk niet want het is niet wetenschappelijk te bewijzen.

Je kunt de stoffen erin ontdekken, etc., maar niet wat het leven geeft.

Wat betreft competitiedrang:

Het is niet alleen zo dat superieur functioneren géén competitie vereist, meestal is zelfs de afwezigheid van competitie een vereiste voor superieur functioneren. Doordat competitie mensen vaak afleidt van hun taak profiteert het collectief meestal niet van onze individuele concurrentie.

Competitiviteit ondermijnt vaak relaties. Competitieve situaties leiden er vaak toe dat mensen elkaar gaan tegenwerken.

 
Ik ben een aanhanger van WAPF...begin er nu niet allerlei dingen bij te halen die geen betrekking hebben op deze topic !

 
Het heeft er allemaal betrekking op Jakob nu niet je pootje terug trekken over dingen die jijzelf begonnen bent. Hier spreekt jou competitieve geest uit, kun je niet winnen is het ineens niet van belang heeft het er geen betrekking op.

Ik bewijs jou nu dat in het voedsel leven zit. Vooral in WAPF voedsel. Waar jij een aanhanger van bent zoals je zegt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan