Spiritueel nihilisme

Jakob, je sarcastische, zeikerige, naar andere forumleden denigrerende opmerkingen plus je constante herhalingen van steeds hetzelfde gedram begint nu wel erg irritant te worden.

Maar dat is zeker de bedoeling?

 
Jakob je bent blijkbaar nog steeds in staat om 't los te laten en alles bij jezelf te laten bezinken?

dit ja en nee spelletje leidt nergens toe, de één zegt 't bestaat de ander zegt 't bestaat niet

volgende week de één zegt 't bestaat de ander zegt 't bestaat niet

volgende maand de één zegt 't bestaat de ander zegt 't bestaat niet

over 5 jaar de één zegt 't bestaat de ander zegt 't bestaat niet

over 10 jaar de één zegt 't bestaat de ander zegt 't bestaat niet

enz, enz, enz.

nutteloze, tijdrovende, eindeloze discussie zonder oplossing!

dick

 
Jakob doet niet meer mee, het is mooi geweest. Iemand met een echte wetenschappelijke, onderzoekende geest wordt geprikkeld om zelf op onderzoek uit te gaan als volgens hem bewijs ontbreekt. Jakob legt de bewijslast bij een ander neer. Inderdaad wordt hij gemotiveerd door competitiedrang. Dit is de ziekte die darwinisme heet. Deze gaat altijd uit van 'superieur' en 'inferieur'. Er bestaat sociaal darwinisme, de basis van het Nazisme en fascisme, maar ook op andere vlakken zijn we ermee besmet. Feminisme, bijvoorbeeld, plaatst vrouwen boven mannen:

http://www.sociology.org/columnists/michael-sosteric/does-feminism-suck

Een ander aspect verbonden aan darwinistisch denken is uitgaan van 'toeval' en doelloosheid, nihilisme dus. Spiritueel nihilisme is je eigen spiritualiteit ontkennen en zelfs aanvechten, zoals Jakob doet. Eerlijk gezegd leef ik met hem mee, want hij is duidelijk beschadigd in zijn spritualiteit, zijn heelheid. Voor de rust op het forum moet ik hem echter verwijderen, het is niet anders.

Mike

 
Ik heb daar niet op gereageerd, omdat ik jou respecteer, maar ik krijg gelijk jeuk als ik lees dat je schrijft over je 'innerlijke meisje'. En al helemaal als dit van een feministe blijkt te komen!

Mike

 
Ik zie het gewoon zo. Een mens moet weer in contact met zijn hart komen. Als feministe Eve Ensler daar "innerlijke meisje" voor noemt dan zie ik daar geen kwaad in, maar dat mag ook niet de bedoeling zijn om vrouw boven man te plaatsen inderdaad.

 
Ik heb nooit begrepen dat feminisme is om de vrouw te verheven boven de man. Ik dacht altijd dat het de strijd om gelijkwaardigheid was. Er zijn nog genoeg situaties te vinden waar de man wordt verheven boven de vrouw.

Maar goed, ik heb me zelf nooit een feminist genoemd omdat ik het niet volledig begreep. Zelf ben ik gewoon voor gelijkheid van iedereen zonder dat iemand maar ook hun uniekheid op hoeft te geven.

 
Er was een agenda om verwarring te creëren bij vrouwen over vrouwelijkheid en bij mannen over mannelijkheid, dat klopt.

Ik heb als klein kind met verbazing gesprekken gehad met mensen die Simone de Beauvoir aanhingen, en die geloofden dat een vrouw neutraal wordt geboren en door de samenleving een vrouw wordt. Begin jaren '80.

Ik zag dat vrouwen wel degelijk anders denken en doen, en dat van binnenuit komt en niet van een samenleving.. En dat zei ik dan ook, maar dat lag gevoelig. Alles moest en zou zijn opgedrongen vanuit een samenleving.

Men koesterde in die tijd ook heel erg een mythe over de tweede wereldoorlog, dat ging erover dat oude rolpatronen onderdrukkend waren en dat traditie als vanzelf had geleid tot ellende. Vervolgens zag ik natuurlijk bij grootouders hoe vreedzaam traditie kon zijn.

Generatie babyboom werd opgezet tegen hun ouders, via ideeën, ideologieën, hooked by NWO.

Maar oorspronkelijk staat de vrouw natuurlijk boven de man kom op. Vrouwelijkheid, extra senses, het voorchristelijke Europese matriarchaat, precies waar het feminisme van de 20e eeuw verwarring over wilde creëren.

 
hehe, ik zie dat discussie Jacob eindelijk voorbij is, die man zat iedereen die wat zei hier op zijn huid, negatief en vooral doordrammen, bah.

Elke keer als iemand weer op zijn prietpraat inging, dacht ik: reageer toch niet meer dan is het zo over.

Het was inderdaad een onruststoker en iemand die hier nieuw komt op het forum zou kunnen denken, waar ben ik nu beland, ik zoek gezondheid en ik vind..... (vul zelf maar in)

 
Heeft iemand die link over feminisme al gelezen die ik eerder postte? Ik heb deze niet voor niets geplaatst. Dit is geen anti-feministische tekst. Sterker nog, de auteur komt tot de volgende conclusie:

Quote:
Well, if you want my opinion, don’t blame and point fingers at each other, just focus on the real culprit, the real villain which is Capitalism, gender socialization, our weird global obsession with competition and performance, and the ridiculous ideas we often countenance as truth (like its all “men’s” fault, or “big boys don’t cry” or beating another person into the ground (competitive wise) is actually a good thing). You want to make the world a better place, then don’t allow yourself to be divided by anger, rage, ideology, or the manipulative touch of the modern mass media. The only way to change the world is to stand together and work as one regardless of gender, age, ethnicity, or whatever. As the old saying goes, united we stand…


De auteur roept op tot samenwerking tussen mannen en vrouwen, maar ook tussen rassen en religies. Hij schrijft nog een ander interessant artikel:

http://www.sociology.org/columnists/michael-sosteric/ding-dong-the-alpha-male-is-dead

Hierin legt hij uit dat de gedachte van de competitieve natuur en van het 'alfa-mannetje' niet op waarheid is gebaseerd:

Quote:
There is nothing genetic, evolutionary, or divine about aggressively dominating another living being. It’s just an excuse the violent bullies use to justify “taking it out” on those who are weaker.


Dit is het wereldbeeld waarmee Jakob en menige andere persoon mee rondloopt. Of, zoals de auteur schrijft:

Quote:
We believe the nonsense because of our religious or scientific indoctrination; however, it is not, in fact, true. It is ideological, archetypal, and fallacious.


Religie en wetenschap vinden elkaar in dit nihilistische wereldbeeld, waarbij alles draait om het 'recht van de sterkste'. Don't believe the hype!

Mike

 
Mannelijke energie horen samen met vrouwelijke energie met elkaar in balans te zijn, zo heb ik tenminste wel begrepen. Elk mens heeft mannelijke en vrouwelijke energieën in zich. Een man(of vrouw) met te veel mannelijke energie maar te weinig vrouwelijke energie zou een te grote ego hebben en een vrouw(of man) met teveel vrouwelijke energie maar te weinig mannelijke energie zou niet veel zelfvertrouwen hebben en dus problemen kunnen hebben met voor jezelf opkomen, ook je eigen grenzen trekken hoort hier erbij.

En in deze wereld overheerst te veel mannelijke energie omdat het verstand voor te zeggen heeft en te weinig ruimte is voor het hart, dat begint al bij opvoeding en school.

Toch moet er een gezonde balans zijn tussen hoofd(mannelijk) en hart(innerlijk/vrouwelijk)

Ik dacht dat dat nou juist het doel was van het feminisme?

Gezondheid,

 
Het moderne feminisme is een creatie van de Illuminati om mannen en vrouwen juist uit elkaar te drijven. Hier is al e.e.a. over geschreven:

https://www.fatsforum.nl/topic/test#post-40531 (en vele posts en pagina's verder)

Het gaat niet om een overdaad aan mannelijke energie, het gaat om het verwisselen van geslachtsrollen. Mannen worden gefeminiseerd en vrouwen worden alsmaar miltanter. Daarnaast wordt homoseksualiteit gestimuleerd. Ook hier is e.e.a. over geschreven:

https://www.fatsforum.nl/topic/homoseksualiteit#post-40528 (en vele posts en pagina's verder).

Mike

 
Nou, ik zal het allemaal nog eens rustig doorlezen, want je hebt al vaker over dit onderwerp gehad zie ik.

En het is inderdaad veel te eenzijdig om te denken dat degeneratie alleen maar met gezondheid van het fysieke lichaam betreft, het is degeneratie op allerlei vlakken van het leven zullen we bedoelen.

Gezondheid,

 
Wat wordt er toch bedoeld met 'bevorderen van homoseksualiteit'? Je bent het of je bent het niet. Als het alleen een 'fase' is kom je daar vanzelf wel achter.

 
Alles draait om mind control. Tegenwoordig zijn heel veel jongeren 'bi'. Denk je dat ze dat van nature zijn? Natuurlijk niet, ze zijn door BEELDVORMING verward over hun seksualiteit! In de modewereld is men overwegend homo. Denk je dat men dat van nature is? Natuurlijk niet, dit is een SCENE waarin je zo MOEt zijn, anders hoor je er niet bij! Je hebt kennelijk geen idee hoe manipuleerbaar de menselijke geest is. Op alle fronten!

Mike

 
Ik merk het bij tieners: jongens die zichzelf hetero noemen, maar die echt iets opvallends metroseksueels uitstralen, juist ook zonder dat ze daarvoor kiezen. Wat ik zie is volgens mij het resultaat van hormoonontregelaars die we overal tegenkomen in industriële voeding, mogelijk ook in vaccinaties.

 
Er is een heel goed boek over James Randi en de skeptische beweging die hij vertegenwoordigt:

http://www.skeptiko.com/randi-prize-exposed-in-new-book/

Ik ga dit boek bestellen en lezen!

Hier meer info over de homovriend van Randi en hoe hij de boel belazert:

http://www.skepdic.com/carlos.html

Deze info is afkomstig uit dit artikel:

http://hpanwo.blogspot.nl/2012/02/other-side-of-james-randi.html

Hier een goed artikel over de mythe van Randi's 'Million Dollar Challenge':

http://dailygrail.com/features/the-myth-of-james-randis-million-dollar-challenge?page=1

Mike

 
Fatsnotbad,

Ik heb die topics doorgelezen en had ook even de tijd nodig gehad om in te laten werken. Waar ik respect voor heb is dat je niet aan politieke correctheid doet maar echt zo straight to the point voor de gezondheid gaat, ik bedoel echte gezondheid, dat maakt je meer als een echte mens. Gezondheid heeft bij mij absoluut de eerste prioriteit en als dat betekent dat ik dan juist buiten de kaders van politieke correctheid(waar bijna iedereen ermee besmet is) moet gaan denken dan het zij zo. Vooral over homoseksualiteit is een uiterst gevoelig onderwerp. Ik ben niet voor homohaat, wil die mensen geen kwaad aan doen en ik accepteer die mensen zoals ze er zijn, maar als homoseksualiteit bij de degeneratie hoort dan ga ik daar ook niet erom heen. De waarheid moet en zal gezegd worden.

En dit sloeg echt op alles want ik kan niet erom heen dat dit niet alleen bij katten maar ook bij mensen treft, waaronder inclusief mezelf met "innerlijke meisje" :o

Blijkbaar ben ik als man-zijnde ook veel te gefeminiseerd.

Dit verklaard veel toen ik dit tegenkwam.
Quote:
Frances Pottenger constateerde bij gedegenereerde katten dat mannetjeskatten vrouwelijk gedrag gingen vertonen en vrouwtjeskatten mannelijk gedrag. Jouw feministische inslag is een typisch voorbeeld van culturele inprenting, gebaseerd op mannelijk gedrag door vrouwen, waaruit blijkt dat het verder gaat dan voeding alleen, de elite bevordert ook morele en ethische degeneratie.



Dit maakt nog eens extra duidelijk dat mannen inderdaad hun mannelijkheid verloren hebben en vrouwen hun vrouwelijkheid.

Eens zat ik naar een film te kijken, dus bijvoorbeeld als het over Indianen ging die in een tropische regenwoud leven en op jacht gaan voor voedsel dan werd mijn mannelijkheid juist weer wakker van, zo van: Aha, dit is het, zo horen mannen als ik nou eenmaal te leven, alsof lang zwaar onderdrukte jachtinstinct toch weer even wat meer tot leven kwam, het zijn dit soort oerinstincten dus. Een film over Indianen waar ik eens naar keek heet "apocalypto" dacht ik.

En over het uitdunnen van de wereldbevolking:

Ik ken NIEMAND die ziekten zoals kanker wil, maar dan moet er toch wel een bepaalde groep mensen zijn die zo...niet in woorden uit te drukken... zijn die dit soort onmenselijks ons willen doen toewensen. Ik heb het boek verzwegen verhaal over kanker nog niet gelezen, maar alleen de titel al, brrrr zegt genoeg :|

Is het niet alleen door feminisering en homoseksualiteit te stimuleren of om mensen te gaan overhalen om vegetariër te worden, dan wel door de wetenschap en niet te vergeten door Monsanto met hun gif(noem het geen eens voedsel) om mensen massaal aan ziektes ten onder laten gaan.

Het hangt echt alles met elkaar samen in verband want uit alles wijst erop dat de elite alles te werk stellen om de wereldbevolking uit te dunnen en om verdere voortplanting steeds moeilijker(zo niet onmogelijk) te maken. In termen van hel of hemel zou je kunnen zeggen dat er nu sprake is van hel op Aarde, maar wij doen er alles aan om hemel te creëren.

Gezondheid,

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.908
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan