Spiritueel nihilisme

thijs,

Omdat ik jou respecteer en jij m.i. nooit met complete onzin aankomt, ben ik me gaan verdiepen in de 'two-spirits'. Ik vond o.a. dit filmpje op YouTube:

&noredirect=1

Als je het fimpje ziet lijkt het allemaal zeer overtuigend. Het zegt zeker iets over de nobelheid en tolerantie van de Indianen. Niemand, maar dan ook niemand, werd buiten hun samenleving geplaatst, iedereen werd geaccepteerd en kreeg een bepaalde rol in hun samenleving, een rol die niet gebaseerd was op seksualiteit.

Tot zover heb je dus volkomen gelijk. Maar in het filmpje, dat Indiaanse 'two-spirits' beschrijft in de 19E EEUW, wordt op 9:40 duidelijk dat het om Indiaanse samenlevingen gaat IN RESERVATEN. Waarom is dit belangrijk? Omdat we het hier allereerst niet hebben over Indianen in natuurlijke omstandigheden op hun natuurlijke voedsel. We hebben het hier over Indianen die van een vrij bestaan als jager-verzamelaars gedwongen werden om landbouwers te worden in reservaten, omdat hun bizons gaandeweg uitgeroeid werden. En we weten allemaal dat de blanke christenen hen niet het allerbeste stukje land gaven om van te bestaan (en mocht dit stuk land achteraf gezien mineralen of andere rijkdommen bevatten, dan werden de Indianen verjaagd en verplaatst, met als meest sprekende voorbeeld Wounded Knee).

Je zou pas een echt overtuigend argument hebben als je komt met bewijs van een traditie van 'two spirits' onder de Indianen die veel verder teruggaat dan de blanke koloniale overheersers. Iets wordt een 'traditie' genoemd als er enkele generaties overheen gaan. Inmiddels hebben de Indianen (helaas) een lange 'traditie' opgebouwd van het wonen in reservaten, met alcoholisme, suikerziekte en gedragsproblematiek tot gevolg. Kortom: degeneratie. De 'two spirits' zouden dus wel eens het gevolg zijn van veranderde voedingsgewoontes en de introductie van 'vuurwater' (whisky) en het siert de Indianen dat ze deze mensen niet keihard hun gemeenschap uit schopten, maar accepteerden en zelfs een hogere status gaven.

Ook dat laatste snap ik, als je bedenkt dat 'mentalisme' (uitsluitend in 'spirit' bestaan en dus immaterieel) pure eenheid is (er is geen man of vrouw, alleen maar AL), een eenheid die in de vorm van 'materialisme' op natuurlijk wijze uiteenvalt in twee tegenovergestelde eenheden, die dienen te worden verenigd om de 'mentale' (spirituele) eenheid in materiele vorm weer terug te krijgen. Natuurvolkeren zijn altijd op de hoogte geweest van het verschil tussen de spirituele wereld en de materiele wereld, dus je kunt je goed voorstellen dat als iemand de materiele vorm van beide geslachten aanneemt deze persoon werd geeerd als een hogere manifestatie van het AL. Dit verklaart ook waarom jij in MODERNE Aziatische samenlevingen hebt gezien dat homo's een hoge sociale status wordt toegekend, opnieuw een teken van de nobelheid en tolerantie in deze culturen en wat mij betreft van MENSELIJKHEID (ik predik absoluut geen homohaat).

Het is dus zeker niet onwaar wat je beweert. Je maakt ook terecht een onderscheid tussen de zieke Europese homoseksuele 'traditie', gebaseerd op seksualiteit, en die van de Indianen en Aziaten, gebaseerd op sociale status. Maar alle voorbeelden die je noemt, ook al gaan ze vele eeuwen terug, zijn afkomstig uit het NEOLITHISCHE tijdperk, ruwweg de laatste 10.000 jaar. Je zou pas echt een goed punt hebben als je kon aantonen dat 'two spirits' ook voorkwamen in het PALEOLITHISCHE tijdperk, het tijdperk van de jager-verzamelaar. Waarom zeg ik dit? Omdat we allereerst ALLEMAAL, overal ter wereld, een traditie hebben gehad van jagen en verzamelen en omdat we weten dat er allerlei lichamelijke en geestelijke verstoringen en afwijkingen plaatsvonden wereldwijd vanaf het moment dat de mens landbouwer is geworden en graanproducten als zijn hoofdvoedsel is gaan beschouwen. Simpelweg gezegd: de degeneratie is begonnen met het zetmeel in de granen en we weten dat deze HORMOONVERSTOREND werken.

Als we het over 'traditie' hebben, moeten we dus de vraag stellen: WELKE traditie? De neolithische traditie of de paleolitische traditie? Alleen al op lichamelijk niveau levert dat nogal verschillende mensen op. Het is dan ook niet zo vreemd om ervan uit te gaan dat de overgang van dierlijke vetten en eiwitten en cholesterol (DE bouwsteen van hormonen!) als hoofdvoedsel (paleolithisch) naar plantaardige suikers (neolithisch) behalve fysiek ook een GEESTELIJKE uitwerking had, leidend tot afwijkend gedrag? Wanneer zagen we de eerste hermafrodieten? Dat er in verschillende culturen verschillend tegen deze mensen wordt aangekeken is een punt dat je goed onderbouwd en ook terecht maakt, maar je moet nog met overtuigend bewijs aankomen voor je stelling dat dergelijke mensen 'sinds mensenheugenis' onderdeel hebben uitgemaakt van de mensheid. Ja, ze worden zo geboren, maar HOE LANG is dit werkelijk gaande en op basis van WELK VOEDSEL?

Mike

 
Als je nog enige illusie had over het christendom als het woord van God moet je deze lezing zien van Phil Valentine:



Mike

 
Ik zit meer Phil Valentine te kijken dan ik hier (tot nu toe) post. Ik vind hem biljant! Hij spreekt over vandaan komen van een 'bedrock of love', maar hij spreekt 'warrior words'. En hij geeft toe dat hij wat genuanceerder zou moeten zijn, maar hij kan niet uit zijn huid. Ik kan me hier helemaal mee identiticeren! Als ik fel word, doe ik dit uit liefde. waarom anders zou ik hier zoveel energie in steken, zonder dat ik er ook maar 1 cent voor betaald krijg? Voor mijn ego, zoals sommigen hier beweren? Dat geloof je toch niet werkelijk!

Mike

 
Voor diegenen, zoals ik, die een lezing van ruim 3 uur niet in één keer kunnen of willen uitzitten hier deel 1 :-) .

 
Alles wat je ooit wil weten over de geschiedenis van het Christendom staat hier: jesus never existed. Volgens mij is er geen betere database. Hij heeft het ook allemaal samengevat in een boek dat je kunt kopen.

 
Quote:
Voor diegenen, zoals ik, die een lezing van ruim 3 uur niet in één keer kunnen of willen uitzitten


Dat is nog niets, eemveehaa, je krijgt een gedeelte van een lezing van 3 uur te zien, maar in werkelijkheid duren zijn lezingen 6 tot 8 uur! Die Valentine gaat diep en is ook voor jou zeer interessant, met je moderne feministische inslag. Hij gaat nl. zeer diep in op de mannelijke en vrouwelijke natuurlijke energieen. Dit is misschien wel de belangrijkste post die ik tot nu toe heb gedaan op dit forum. Ben je er klaar voor? Komt-ie:

Door zijn kijk op feminisme en homoseksualiteit is mij inmiddels wel duidelijk geworden dat de 'parasitaire elite', zoals Valentine hen noemt, niet aan de ene of de andere kant van de streep staat, men eert of viert niet alleen puur mannelijke of vrouwelijke principes, men is uit op het creeren van verwarring over wat mannelijk of vrouwelijk is d.m.v. regelrechte omkering van deze principes, dus mannelijke eigenschappen toedichten aan vrouwelijkheid en andersom. De energieen worden met elkaar verwisseld!

Zie het als magnetisme. De plus-pool is mannelijk en draagt een positieve lading. De min-pool is vrouwelijk en draagt een negatieve lading. We weten dat als de polen van de aarde verschuiven dit ernstige consequenties heeft voor het algehele evenwicht. Je zult vast wel via de alternatieve media iets meegekregen hebben over evt. poolverschuivingen van de aarde. Als de minpool een plus wordt en andersom staan ons vloedgolven en weet ik wat voor meer rampspoed te wachten!

Vertaald naar het mannelijke en vrouwelijke geslacht zijn ze dus uit op regelrechte 'poolverschuivingen', waarbij ze vrouwen mannelijke energie toedichten en mannen vrouwelijke energie. Hierdoor raken we seksueel compleet verward en daarmee vervagen onze archetypische geslachtsrollen, waardoor we aseksueel worden. Als de 'polen' niet meer aan weerszijden van elkaar staan, maar opschuiven naar het centrum, wordt de balans verstoord. Er onstaat dan een vaccuum, de twee polen heffen elkaar op. Oftewel: nihilisme. Misschien dat nu duidelijk wordt waarom ik zo'n probleem heb met politieke correctheid en met compromissen en 'polderen', waarom ik het 'noch vlees, noch vis' vind en waarom stellingname juist zo belangrijk is. Wie nergens voor staat, valt overal voor.

In het verleden zijn er regelrechte oorlogen geweest tegen vrouwen door de kerk. Het woord 'heks' is het Griekse woord voor het getal 6 (hex), het getal van de ziel. De aarde (en daarmee de vrouw) is bezield, maar de duivel 'berooft je van je ziel'. Vandaag de dag plunderen we de aarde, onze moeder, en beroven haar van al haar rijkdommen. Phil Valentine spreekt dan ook van de 'wounded womb', de verwonde baarmoeder. Tegelijkertijd zien we vandaag de dag dat de heteroseksuele man zwaar onder vuur is komen te liggen. Het mannelijke principe wordt middels de culturele bevordering van homoseksualiteit en feminisme eveneens aangetast, zoals Valentine toelicht. Onze geslachtsidentiteit is onze materiele identiteit, als we deze kwijtraken verliezen we onszelf! Opnieuw nihilisme dus. Het gaat hen niet om het mannelijke, noch om het vrouwelijke, het gaat hen om de verwarring en verwisseling van tegenovergestelde archetypes.

Ik heb heel lang gedacht dat we te maken hebben met een zonnecultus die uitsluitend het mannelijke eert, ten koste van het vrouwelijke. Tegelijkertijd las ik dat men ook vrouwelijke maangodinnen eerde, zoals Diana en Hecate, terug te vinden in het Engelse koningshuis als Diana (Lady Di, opgeofferd in een satanisch ritueel) en Kate, die recentelijk in het nieuws is vanwege de geboorte van een zoon. In de hemellichamen zien we manifestaties terug van het mannelijke en het vrouwelijke principe. Ik noemde al de zon (mannelijk) en de maan (vrouwelijk), maar algemeen bekend is dat Mars een mannelijke planeet is en Venus een vrouwelijke. Vrouwen hebben ook een 'venusheuvel' en er is een populair boek over de verschillen tussen mannen en vrouwen genaamd Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus. Het Engelse woord voor geld, ‘money’, is afkomstig van ‘moon’ (maan). En geld houdt ons vast in materialisme!

En zo zie je dat de maan staat voor het vrouwelijke principe van materie. Mater = moeder. We hebben altijd al geweten dat er een ‘vader’ is in de hemel (de zon), die ons immateriele lichtenergie geeft en dat deze de aarde ‘bevrucht’, waardoor de lichtenergie zich materialiseert. Valentine zegt in zijn lezing vanaf 0:54:00 dat sperma ‘aura seminalis’ wordt genoemd en dat het niets meer is dan lichtenergie (aura) die in vrouwen materialiseert, vanwege de specifieke vrouwelijke frequentie. Sommige mensen zien daadwerkelijk spermavormige lichtdeeltjes, vooral nu de zon zo actief is (mijn vriendin is een van die mensen en ik heb ze zelf ook gezien vorig jaar aan de kust in Lyme Regis, Engeland). In de alchemie zien we de mannelijke en vrouwelijke principes terug in de vorm van goud en zilver, die elkaar van nature vinden. Goud is mannelijk en zilver is vrouwelijk.

Als lichtenergie mannelijk is en deze materialiseert in de vorm van vrouwelijke energie, dan heb je Vader Hemel en Moeder Aarde. De parasitaire elite benadrukt in hun religie uitsluitend het mannelijke (‘Onze Vader, die in de Hemel zijt’) en maakt God tot een Hij. In plaats van vruchtbare lichtenergie wordt deze ‘vader’ vervolgens vervormd tot een vernietiger, een verschroeier. In de religie zien we dit terug als een boze, wraakzuchtige God, die ‘in toorn ontsteekt’ en die men moet ‘vrezen’. Ik weet dat christenen en islamieten zichzelf wijs maken dat het woord ‘vrezen’ niet letterlijk moet worden genomen, maar het moet juist zeer letterlijk worden genomen! De elite heeft ons een krachtig en angstaanjagend beeld gegeven van de hemelse lichtenergie als ‘straffend’ i.p.v. bevruchtend.

Jarenlang dacht ik dat dat het enige was dat ze eerden. Dankzij Phil Valentine weet ik nu dat de elite evengoed de materie, het vrouwelijke principe, eert. Als de Hemel lichtenergie vertegenwoordigt, dan is de Aarde duisternis. Dit klopt ook, want een zaadje ontkiemt uitsluitend onder de grond, in de duisternis. Onder de grond gebeurt er van alles wat niet zichtbaar is, wat ‘het daglicht niet kan verdragen’. Zo is ook het idee van een ‘onderwereld’ ontstaan, die we zijn komen te zien als een wereld van dieven, bandieten en rovers. Deze worden ook wel het 'slijk der aarde' genoemd en in het Engels wordt zand ook wel 'dirt' genoemd. Er zijn ook hemellichamen die hiermee overeenkomen. Pluto is de god van de onderwereld en Hecate, de maangodin, is de godin van de onderwereld, van de duisternis. De materiele natuur wordt dus afgeschilderd als leugenachtig en als ‘vies’ en ‘vuil’ (daarover later meer), i.p.v. de broedplaats van leven.

Zo is Satan de Prins der Duisternis en deze is de tegenpool van God. Als God de ‘vader’ is in de hemel, dan is Satan de ‘moeder’ op aarde. Niets mis mee! Het punt is dat we zowel onze Vader als onze Moeder als boosaardig zijn gaan zien a.g.v. een negatieve voorstelling van zaken. Mind control dus! En het gaat verder. Opnieuw zien we een regelrechte omkering, als we kijken naar de andere naam voor Satan, Lucifer, de ‘lichtdrager’. Hoe kan de Prins der Duisternis ons nu ‘verlichten’? Het woord ‘hel’ staat voor licht (helder), het is duisternis die ons verlicht. De hel wordt geassocieerd met vuur. Bomen en planten slaan lichtenergie op en deze komt vrij in de vorm van vuur als de zon vrij spel krijgt en daarmee een vernietigende, verschroeiende uitwerking heeft op de aarde. In de zieke logica die onze parasitaire elite erop nahoudt worden we ‘verlicht’ d.m.v. ziekte, wreedheid, degeneratie en andere ellende. Oorlog is voor hen een massaal ritueel, abortus wordt gezien als een ‘offer’ dat het kind brengt. Vandaar ook het offeren van dieren of, nog erger, mensen dat je in vele culturen wereldwijd terugvindt, maar ook het langzaam doodmartelen van stieren (mannelijk) in stierengevechten en vele andere zieke rituelen, zoals bijv. honden- en hanengevechten (mannelijk). Lage energie wordt als hoge energie gebracht, die ons ‘verlicht’.

Zo kun je dus ook moorden, plunderen en verkrachten (mannelijke agressie direct gericht tegen vrouwen) uit naam van ‘God’ en dit verklaart waarom het christendom en de islam zo’n bloederige geschiedenis hebben. Religie wordt zo al eeuwenlang heel effectief ingezet als middel van propaganda en onderdrukking, waarmee de massa effectief te bespelen en te manipuleren is. Zij die ‘wetenschappelijk’ zijn ingesteld moeten echter nu niet gaan glunderen en gniffelen bij deze woorden, omdat deze hun anti-religieuze sentimenten bevestigen. Religie is slechts een vervorming van de hemelse, vaderlijke lichtenergie. ‘Wetenschap’ is de religie (en vervorming) van de vrouwelijke, aardse energie, de materie. Er is een reden waarom religie en wetenschap lijnrecht tegenover elkaar zijn gezet: religie houdt zich bezig met immaterie die niet zintuiglijk is waar te nemen en dus niet ‘aantoonbaar’ is, wetenschap houdt zich bezig met materie die wel zintuiglijk is waar te nemen en aantoonbaar is. De bedoeling van de parasitaire elite is dat we de twee dualistische tegenpolen niet met elkaar verbinden, geen dag EN nacht, geen zon EN maan, geen hemel EN aarde, geen vrouwelijk EN mannelijk, geen religie EN wetenschap, geen kennis EN wijsheid.

Uit de lezing van Valentine blijkt dat men de aarde al heel lang letterlijk eert als vieze en vuile materiele kracht, zowel via de religie als via de wetenschap. De reden waarom we vroeger niet zo oud werden was omdat ons in Europa werd wijsgemaakt dat het hygiene was die ‘onrein’ was, opnieuw een omkering dus! Vanaf 2:41:00 gaat Phil Valentine hier op in, maar ik raad je aan dit niet te bekijken en beluisteren voor of tijdens het eten! Nu weet je waarom de Franse adel parfum of ‘eau de cologne’ heeft uitgevonden, er waren daar figuren bij die zichzelf bedekten met diverse kledinglagen, waar ze de rest van hun leven mee rondliepen! Deze elite had een huid die niet of nauwelijks zonlicht had gezien. Extreme ‘blankheid’ werd gezien als ‘edel’ en als de ‘nobelen’ zich in de buitenlucht waagden dan was dit altijd onder een parasol, om direct contact met de zon te voorkomen, een extreem aards, materieel ritueel. Door hun bleke huidskleur waren de blauwe aders goed zichtbaar en dit heeft geleid tot de term ‘blauw bloed’ voor de elite.

Dit bereikte zijn ‘hoogtepunt’ tijdens de middeleeuwen, in het Engels ook wel ‘Dark Ages’ genoemd, de eeuwen waarin de vervorming van de duistere, aardse energie vat kreeg op de algehele bevolking die dit ‘goede voorbeeld’ van bovenaf volgde, met de pest tot gevolg. Deze stond bekend als de BLAUWE dood (2:59:00 in de lezing), omdat de eerste plekjes die op de huid zichtbaar werden blauw waren. Een interessante variant op ‘blauw bloed’, vind je niet? Dat is wat de ‘blauwbloeden’ het ‘gepeupel’ aandeden. Het verschil is dat de elite nog een zekere mate van bescherming genoot d.m.v. hun voeding, die rijk was aan verzadigde vetten, eiwitten en cholesterol, terwijl de gewone mensen ten dode waren opgeschreven omdat ze graanproducten en plantaardige eiwitbronnen (peulvruchten, zoals erwten) aten die niet alle essentiele aminozuren bevatten.

Met een ernstige ziekte (de pest) groeide de noodzaak om hier een medicijn voor te vinden. De moderne medische wetenschap vindt hier zijn oorsprong en opnieuw koos men voor onhygienische methodes, niet in de laatste plaats omdat alle overgeleverde kennis was vernietigd door de kerk. Ik zal je de details besparen, maar Phil Valentine spelt ze voor je uit in zijn lezing! Bekend is dat er heel lang verzet is geweest tegen hygiene onder medici. Ignaz Semmelweis was een Hongaarse arts die werkzaam was in het Allgemeines Krankenhaus in Wenen, Oostenrijk. Semmelweis schreef een beleid voor aan artsen dat ze hun handen moesten wassen voordat ze baby’s ter wereld hielpen. Voor het beleid van Semmelweis was het sterftecijfer als gevolg van ‘kraamvrouwenkoorts’ dramatisch hoog. Een simpele hygiënische maatregel als de handen wassen deed het aantal gevallen van kraamvrouwenkoorts minstens zo dramatisch dalen.

Je zou denken dat Semmelweis ingehaald zou worden als een revolutionair met zijn denkbeelden, maar het tegendeel was waar. De weerstand onder artsen tegen deze vorm van hygiëne was zo groot dat Semmelweis werd ontslagen uit het ziekenhuis vanwege zijn ‘extreme’ denkbeelden. Uiteindelijk werd hij zelfs opgenomen in een gekkenhuis, waar hij slechts twee weken later overleed, zeer waarschijnlijk als gevolg van ernstige mishandeling door het bewakingspersoneel. Pas in de twintigste eeuw werden de denkbeelden van Semmelweis geaccepteerd als gevolg van de theorieën van Louis Pasteur. Deze maakte ons vervolgens bang voor ‘enge beestjes’ van buitenaf en zo werd een modern bijgeloof gecreeerd dat we nu kennen als ‘wetenschap’. De ‘boze geesten’ zijn bacterien, niet-bestaande virussen en nu zelfs onze eigen, 'onbetrouwbare' genen geworden!

Zo zie je maar weer dat religie en wetenschap door dezelfde poppenspelers bespeeld worden en dat ze beide zijn gestoeld op angst, onwetendheid en een gebrek aan eigen verantwoordelijkheid van het individu, waardoor we afhankelijk worden van valse profeten en ‘geleerden’. Dankzij de objectieve kijk van een zwarte spreker (Phil Valentine) ben ik gaan beseffen hoe ziek onze Europese, blanke geschiedenis werkelijk is en hoe we onze ziekheid tot op de dag van vandaag hebben verspreid over de planeet. Met uitzondering van de islamitische Mooren zijn ALLE wereldrijken van de laatste 8.000 jaar afkomstig uit Europa. Het christendom en de islam vormen de basis van alle wereldrijken, waarbij de geschiedenis van het christendom verreweg het bloedigst is.

Niets is wat het lijkt. Geschiedenis is propaganda en de versie van de overwinnaars. Dit is een alternatief geschiedenislesje dat je met de neus op de feiten drukt. Hier is nog een ‘toetje’:

Hitler wilde een ‘meesterras’ creeren dat hij de Ariers noemde. Heb je je nooit afgevraagd wie of wat de Ariers nu eigenlijk waren? Een christelijke sekte (2:39:00 in de lezing)! Maar, zul je zeggen, Hitler was toch een atheist? Nou, niet dus. Niets is wat het lijkt. Hitler had een deal gemaakt met het Vaticaan (waarschijnlijk kreeg hij instructies van het Vaticaan, die hij maar had op te volgen), waarbij hij de katholieken spaarde. In ruil hiervoor legde het Vaticaan Hiter geen strobreed in de weg. Sterker nog, het is onze eigen ex-SS'er Prins Bernhard geweest die, met gebruikmaking van onze ‘koninklijke’ luchtvaartmaatschappij KLM, hoogstaande Nazi’s hielp ontsnappen naar Zuid-Amerika via vluchtroutes opgezet door het Vaticaan! En als je denkt dat Hitler een ‘anti-semiet’ was, moet je ook nog eens achter je oren krabben als je weet dat Hitler joodse wetenschappers eveneens spaarde. Otto Warburg was hier een voorbeeld van. Tot de mensen die Hitler financieel en moreel steunden behoorden de Zionisten, die baat hadden bij de vervolging van joden om de staat Israel mogelijk te maken!

Hitler was een pion in een veel groter en zieker spel, een spel dat je nu hopelijk in een grotere context kunt plaatsen. Wat zien we keer op keer terugkomen? Omkeringen, waarbij zwart wit is en andersom, en verwarring (vandaar ook het Engelse woord voor oorlog, ‘war’). Dit levert chaos op en dat is een basis voor het creeren van orde, een Nieuwe Wereldorde, een term die Hitler (!) voor het eerst gebruikte. Uit niets (nihilisme) komt iets. Lees nog eens de woorden van Albert Pike, waarmee ik deze thread ben begonnen:

Quote:
Wij zullen de Nihilisten en Atheisten de vrije loop laten en wij zullen een ontzagwekkende sociale omwenteling bewerkstelligen, die in al haar gruwelijkheid aan alle landen het effect van absoluut atheisme zal tonen, de oorsprong van barbaarsheid en de meest bloederige chaos. Dan zullen burgers overal ter wereld, die zich geroepen voelen zich te verdedigen tegen een wereldwijde minderheid van revolutionairen, zich ontdoen van deze vernietigers van de beschaving. De massa, teleurgesteld in het Christendom, wiens spiritualiteit vanaf dat moment stuurloos en richtingsloos is, snakkend naar een ideaal, maar zonder wetenschap van waar dit te vinden, zal vervolgens het ware licht ontvangen van de universele manifestatie van de pure leer van Lucifer, die zich eindelijk zal openbaren, een manifestatie die het gevolg zal zijn van de algehele reactionaire beweging, voortvloeiend uit de vernietiging van het Christendom en het atheisme, die beide zowel zijn ingelijfd als vernietigd.


Hopelijk zie je deze nu ook in een veel bredere context. Laat niemand mij nog vertellen dat het wel meevalt met onze degeneratie als ik stel dat het 5 coor 12 is! We hebben ons al veel te lang fysiek, mentaal, emotioneel, spiritueel en moreel laten verzieken, onze geschiedenis is een eeuwenlange traditie van regelrechte krankzinnigheid, vermomd als spiritualiteit en als kennis! We moeten alles wat dogmatisch is zien voor wat het is (mind control) en dit van ons af zetten!

Mike

 
Vraag: ’Waarom zijn brandweerauto’s rood?’

Antwoord :’Op een brandweerauto zitten 6 brandweermannen. Iedere brandweerman heeft een buik.

Een ander woord voor buik is een pens. Op een brandweerauto zitten dus 6 pensen, een sixpens dus.

Een sixpence is een Engelse munt. Aan de andere kant van de sixpence staat Queen Elisabeth.

De ‘Queen Elisabeth’ is een oceaanstomer.

In de oceaan zitten haaien. Haaien hebben vinnen.

De Finnen wonen naast de Russen.

En de Russen zijn rood.

Daarom zijn brandweerauto’s rood.’

Dit is de uitleg van een zestigjarige suikerpatiënt met de diagnose PARANOÏDE SCHIZOFRENIE, uit het boek ‘Persoonlijk onderhoud’ van René Diekstra.

Deze patiënt kwam ‘s nachts zijn bed uit om aan de auteur, die toen nachtdienst had, urenlang uit te weiden over de zin van het leven, over zijn ziekte, over de ziekmakende samenleving en de debiliteit van psychiatrische behandelingen.

Daar moest ik aan denken, toen ik de ellenlange uiteenzetting van Mike hierboven las.

 
Je wordt in je valse realiteit aangetast en slaat nu terug. Maak het maar belachelijk, het maakt me niet uit. Ik hoop dat anderen er van kunnen leren. Wie dit niet kan of wil (en willen = kunnen!) is niet vrij en zal altijd een slaaf blijven...

Mike

 
Ik heb gisteren "what the bleep do we know" gekeken en ik heb het via torrentsite gedownload met Nederlandse ondertiteling.

Dus als ik goed begrepen heb heeft onze innerlijke toestand invloed op buiten om ons heen.

Ik had eerder al gezegd over hoge energietrillingen en lage energietrillingen, dat hoge energietrillingen of energiefrequentie met liefde en vrede te maken hebben en lage negatieve energietrillingen juist met ongelukkigheid, depressief zijn, niet lekker in je vel zitten en haat tegen andere mensen, dus stel dat als ik iemand ben met hoge energietrillingen, dan mogen mensen mij heel graag zelfs zonder elkaar te kennen of dat er woordenwisselingen heeft plaatsgevonden omdat mensen met lage energietrillingen met mijn hoge energietrillingen mee zullen trillen, zodat ze prettig voelen alleen al bij mijn aanwezigheid.

Maar andersom: als ik lage energiefrequentie uitstraal, dus ik voel me slecht, depressief of ongelukkig, dan mogen mensen(erg bewuste en verlichte mensen uitgezonderd) mij niet zelfs zonder dat ze mij kennen of dat er woordenwisselingen plaats hebben gevonden, zo binnen en zo buiten dus.

Dan zou dat betekenen dat er in deze wereld ook twee soorten populaire mensen zijn want ook populaire mensen hebben meestal geen hoge energie-uitstraling: Mensen die op negatieve manier populair zijn(wat je op scholen ziet) zorgen ervoor dat andere mensen niets tegen hen kunnen maken en emotioneel afhankelijk van worden, dan voelen deze soort populaire mensen zo machtig omdat ze zo belangrijk voelen, allemaal ego dus. Maar de ander soort mens die populair is, is iemand die "verlicht" is en hoge energiefrequentie uitstraalt. Deze soort populaire mensen zie je op scholen of waar dan ook in de maatschappij vrijwel nooit maar mensen als Jezus of Boeddha waren en zijn nog steeds wel populair.

Mensen die op negatieve wijze populair zijn waarvan ze zichzelf wijsmaken dat ze machtig zijn en status hebben, hebben veel vijanden zonder dat ze door hebben, omdat deze soort populaire mensen ook negatieve energiefrequentie uitstralen en dat voelen andere mensen ook aan, maar deze andere mensen voelen zich minderwaardig(stralen daarmee ook lage energietrillingen uit) tegenover de populaire mensen en kunnen niet losmaken van die mensen, waardoor de populaire mensen inderdaad machtig voelen maar deze populaire mensen wordt met afschuw gekeken, zo werkt het ook als een vrouw een relatie heeft met "foute" man die agressief en narcistisch is, waardoor de vrouw in angst leeft en graag van die man wil af komen maar dat niet aan kan of durft.

Op school begint het al, maar ook de politieke leiders zijn populair, let wel: negatief populair! We weten dat Henk Kamp vast populair is onder zijn eigen mensen, maar hij wordt net als andere ministers zoals Edith Schippers met erge afschuw gekeken door heel veel mensen, waaronder mensen die getroffen zijn door aardbevingen in Noordoost-Groningen.

Je innerlijk bepaald dus of andere mensen op je gemak voelen bij jouw aanwezigheid of niet, geen woorden zijn ervoor nodig. Alles is energie en daar zijn we absoluut(of het bewust of onbewust gaat) met elkaar verbonden, kies jij voor hoge energiefrequentie door aan je bewustzijn te werken, bijvoorbeeld door te mediteren, dan hoef je zelfs niets voor te doen en mensen vinden je aanwezigheid prettig, toch is alleen hoge energiefrequentie niet voldoende, want jij kan wel in hoge bewustzijnstoestand verkeren maar dat wil niet zeggen dat andere mensen van hun geconditioneerde patronen bevrijdt zijn, ze zullen bijvoorbeeld niet denken dat WAPF-voeding gezond is omdat jij iemand bent met zeer hoog bewustzijnsniveau.

Gezondheid,

 
Quote:
Mensen die op negatieve wijze populair zijn waarvan ze zichzelf wijsmaken dat ze machtig zijn en status hebben, hebben veel vijanden zonder dat ze door hebben, omdat deze soort populaire mensen ook negatieve energiefrequentie uitstralen en dat voelen andere mensen ook aan, maar deze andere mensen voelen zich minderwaardig(stralen daarmee ook lage energietrillingen uit) tegenover de populaire mensen en kunnen niet losmaken van die mensen, waardoor de populaire mensen inderdaad machtig voelen


Dit komt heel erg sterk overheen met wat Fatsnotbad zei:

Quote:
Er is maar 1 conclusie mogelijk: spititueel nihilisme is onderdeel van het plan, omdat het de mens:

- zijn vrije wil en bewustzijn ontneemt

- despiritualiseert en demythologiseert

- zijn banden met overgeleverde wijsheid uit het verleden doet doorsnijden

- stuurloos en richtingsloos maakt, op zoek naar een spiritueel houvast

- manipuleerbaar maakt voor duistere spirituele doeleinden

- overtuigt van de zinloosheid en doelloosheid van het bestaan

- angstig, passief en onwetend maakt en houdt

- zijn verantwoordelijkheid uit handen doet geven aan 'deskundigen' en 'leiders'

- tot niet-gelovers maakt

- verhindert zijn ware potentieel als medeschepper waar te maken en hem in een animalistische staat houdt

- zijn ziel af laat nemen


Eentje hiervan heb ik even vetgedrukt. Deze deskundigen en leiders zijn inderdaad populair want zo zijn we als volk gehersenspoeld, maar ze zijn negatief populair want het draagt bij aan spiritueel nihilisme.

 
Hier zit het nihilistische in het gebrek aan vertrouwen in de eigen intelligentie, zowel van lijf als van geest en de intuïtie. Dit is iets dat uit handen gegeven wordt en niet door anderen uit handen genomen kan worden. De meesten zijn volgers, enkele leiders. Het ligt in de aard van de volger een leider te volgen, het ligt in de aard van de leider te leiden.

Het kan ook anders, daar zijn voorbeelden van de te vinden, vrijwel alleen onder natuurvolken.

Idealistische groepen, zoals Tamera, krijgen toch weer trekjes van het volgen van een leider, ook al gebeurt dit verscholen in een paars-roze walm onder het nuttigen van 3 x daags rijst en het luisteren naar vegetarische muziek.

 
Quote:
Je wordt in je valse realiteit aangetast en slaat nu terug. Maak het maar belachelijk, het maakt me niet uit. Ik hoop dat anderen er wel nog iets van kunnen leren. Wie dit niet kan of wil (en willen = kunnen) is niet vrij en zal altijd een slaaf blijven...

Mike


Nee, Mike dat heeft er niets mee te maken.

Maar er worden hier dingen aan elkaar verbonden die niets met elkaar te maken hebben,

net als in mijn voorbeeld.

Die man verbindt ook dingen aan elkaar, om een verklaring te geven aan het feit,waarom

brandweerauto's rood zijn. En die dingen die hij aan elkaar verbindt hebben niets met elkaar te maken.

(Want de werkelijke reden waarom brandweerauto's rood zijn is:

Honderd procent zeker weten we het niet, maar waarschijnlijk komt het omdat rood de huiskleur was van één van de belangrijkste fabrikanten van brandweerpompen in het

midden van de negentiende eeuw. Rood was toen een kleur met status omdat het rode pigment dat voor de verf nodig was, peperduur was. Met die kleur onderscheidde de fabrikant,Shand Mason & Co uit Londen zich van zijn concurrent Merryweather& Sons, die groen als standaardkleur hanteerde.

Toen Shand Mason & Co pompen en stoomspuiten ging leveren aan de nieuwe Londense brandweer merkte men al snel dat ze door die rode kleur prima opvielen in het toen al drukke stadsverkeer, zodat men die kleur behield. In 1865 werden door Rotterdam, Amsterdam en de Marine stoomspuiten uit Engeland gekocht, waarbij Amsterdam ze afnam van Shand Mason & Co. Die werden dus als vanzelf in het rood geleverd.

Toen tijdens de oprichting van de beroepsbrandweer ook andere nieuwe brandweerkarren gekocht moesten worden, had de commandant die van Londen gezien. Hij had zelf al twee rode stoomspuiten in zijn magazijnen.

De keuze voor de kleur rood voor de andere karren lag dan ook voor de hand. Omdat de Amsterdamse beroepsbrandweer het eerste professionele korps in Nederland was, zijn later alle andere brandweren die kleuren ook gaan gebruiken en zo werd het rood standaard.

Pas sinds de invoering van de brandweerhuisstijl zeven jaar geleden is de kleur rood voor brandweervoertuigen verplicht geworden.)

Dit zie ik wel vaker in topics voorbij komen en dan denk ik:'Wat hebben die dingen nu weer met elkaar te maken?'

Een hoop dingen komen op mij ook vrij paranoia over.

Vandaar mijn voorbeeld. Daar komen beiden aan de orde: Enerzijds paranoia en daardoor

anderzijds alles aan elkaar verbinden wat geen moer met elkaar te maken heeft.

Ik weet dat je graag mensen uitdaagt, om een reactie te geven. En je verwacht dat ik helemaal 'pissed off' ben, door aanvallen op het geloof.

Maar dan moet ik je toch teleurstellen. Ik vind het alleen maar triest, dat mensen God niet nodig denken te hebben en daardoor hun hersenen in allerlei extra kronkels moeten bewegen om dan dingen te verklaren. Wat dan uiteindelijk leidt in een paranoia, die overal wat achter zoekt en daardoor juist de angst creëert, waar jij geen last van zegt te hebben.

Ik kan je wel vertellen, dat overal wat achter zoeken en geen angst hebben niet samen

gaan!

 
Quote:
Dit zie ik wel vaker in topics voorbij komen en dan denk ik:'Wat hebben die dingen nu weer met elkaar te maken?'


Dat zegt meer over jouw onvermogen om het grote plaatje te overzien en koppelingen te maken dan over mij.

Quote:
Een hoop dingen komen op mij ook vrij paranoia over.


Jij gelooft in demonen die gedachten in je hoofd stoppen. Wie is hier nou paranoide?

Quote:
Ik kan je wel vertellen, dat overal wat achter zoeken en geen angst hebben niet samen gaan!


Jouw geloof is gebaseerd op angst en dan zoek je automatisch overal wat achter.

De pot verwijt de ketel...

Mike

 
Quote:
dat mensen God niet nodig denken te

hebben en daardoor hun hersenen in allerlei extra kronkels moeten bewegen om dan

dingen te verklaren


Maar in mijn ogen werkt het precies andersom, er zijn nu net enorme kronkels nodig om het bestaan van een God te bewijzen, dat is ook wat Phil Valentine uiteenzet.

 
Quote:
Hier zit het nihilistische in het gebrek aan vertrouwen in de eigen intelligentie, zowel van lijf als van geest en de intuïtie. Dit is iets dat uit handen gegeven wordt en niet door anderen uit handen genomen kan worden.


Hier ben ik het helemaal mee eens! Gerard, ik vind sowieso dat jij gegroeid bent in de 'wedstrijd'! 8)

Mike

 
Quote:
Maar in mijn ogen werkt het precies andersom, er zijn nu net enorme kronkels nodig zijn om het bestaan van een God te bewijzen, dat is ook wat Phil Valentine uiteenzet.


Valentine ontkent overigens niet het bestaan van God, of hoe je het ook wilt noemen (zelf noemt hij het Omniscient Intelligence, Alleswetende Intelligentie). Wat hij zegt is dat het ONZE TAAK is als mensen om ons ware potentieel te ontwikkelen op basis van de tegenovergestelde polariteiten die we 'man' en 'vrouw' noemen. Of, minder ingewikkeld gezegd, mannen moeten weer mannen worden en vrouwen weer vrouwen, op basis van archetypes, geen stereotypes die ons cultureel en via de media worden aangeleerd.

Mike

 
Quote:
Het ligt in de aard van de volger een leider te volgen, het ligt in de aard van de leider te leiden.


Eigenlijk zou elk mens de leider moeten zijn en geen volgers. Ik heb het over ECHTE leider zijn, niet eentje die op macht en dominantie uit is. Een leider die op macht kickt is geen echte leider, dan is het "denken" ofwel het ego de baas over jou en ben jij de volger van dat stemmetje in je hoofd dat verslaafd is aan macht.

Gezondheid,

 
Quote:
Eigenlijk zou elk mens de leider moeten zijn en geen volgers.


Dit is geen populair standpunt in onze moderne maatschappij, maar volgens Valentine zxijn het de mannen die leiden en de vrouwen die volgen. Dit betekent overigens NIET dat hij vindt dat vrouwen volgzaam, in de zin van slaafs, moeten zijn! Opnieuw gaat het om archetypes en niet om culturele stereotypes. In deze lezing geeft hij aan dat mannen de directe vertegenwoordigers zijn van de zon en vrouwen de vertegenwoordigers zijn van de maan. En het is de zon die de maan verlicht, en het is de aarde die om de zon draait. Hiermee geeft hij aan dat zelfs ons zonnestelsel patriarchaal is. Ik ben dan ook niet zo overtuigd van het 'natuurlijke matriarchaat' waarmee thijs vaak schermt. Net als Baruti geen bewijs kon vinden voor homoseksualiteit in oorspronkelijke Afrikaanse culturen, zo heeft Valentine geen bewijs kunnen vinden voor een matriarchaat in oude Afrikaanse culturen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.991
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan