Spiritueel nihilisme

Fatsnotbad,

Ik probeer zo veel mogelijk van uit te gaan hoe de natuur ons als man en vrouw geschapen hebben en waarom de man zo is en de vrouw weer zo, de archetypes dus. Rekening houdend aan lichamelijk blauwdruk van een man en vrouw in volmaakte gezondheid denk ik dat archetypes over een man en vrouw geen onzin zijn want het is niet voor niets dat de natuur zo geregeld heeft dat mannen op spierkracht en behendigheid gebouwd zijn en vrouwen vooral voor hun nageslacht, maar of je de archetypes van een man en vrouw zo van een zonnestelsel kan afleiden, ik heb daar een beetje vraagtekens bij maar goed.

Het zet mij wel te denken, zijn vrouwen de volgers van mannen en zijn het de mannen die de leiding nemen? hoe was dat ver in de prehistorie?

ik denk dat dat dat alleen zo is als dat met veiligheid van het gezin te maken heeft en als er te weinig voedsel te vinden valt. De man neemt leiding alleen als hij weet dat zijn gezin in gevaar dreigt te komen of als er te weinig voedsel beschikbaar is in hun omgeving, waardoor de man de leiding neemt om bijvoorbeeld naar andere locatie te verhuizen, hierin zijn vrouwen en kinderen inderdaad volgers want voor hun overleven waren ze van mannen afhankelijk, die een expert waren in het jagen en hun gezin in veiligheid te brengen en te houden.

Gezondheid,

 
Mike, bedankt voor deze lange uiteenzetting. Momenteel ben ik te gedegenereerd om urenlange lezingen uit te zitten en de informatie dan ook nog te onthouden. Maar wat ik je wel duidelijk wil maken is dat het feit dat de 'parasitaire elite' 'de NWO' de 'Illuminati' 'Rijk & Machtig' de 'Poppenspelers' of hoe je ze ook wil noemen, 'feminisme' met allerlei duistere doelen de wereld hebben ingeholpen, niets zegt over waarom 'gewone' vrouwen/mensen feminist zijn.

Toen ik las dat de elite feminisme introduceerde onder meer om ervoor te zorgen dat vrouwen gingen werken --> zelf huis kopen --> hypotheek afsluiten --> voila, de andere helft van de bevolking ook bankslaaf, had ik geen enkele moeite om dat te geloven. Of: werkende vrouwen gecombineerd met slechte voeding --> later of helemaal geen kinderen --> depopulatie. Ik geloof het, heus!

Dit is waarom we feminisme nodig hebben

En dit

Hierom

En hierom

Of wat te denken van deze

Of deze

Weet je Mike, in tegenstelling tot wat je misschien gelooft, denk/verwacht ik, dat jij het eens bent met wat er op die plaatjes te zien is!

Het idee dat feminist zijn zou betekenen dat je denkt dat vrouwen beter zijn dan mannen en dat je mannen haat is een leugen, in de wereld geholpen door anti-feministen!

Ok, hier nog eentje om het af te leren

 
Quote:
of je de archetypes van een man en vrouw zo van een zonnestelsel kan afleiden, ik heb daar een beetje vraagtekens bij maar goed.


Natuurvolkeren hebben altijd de relatie gezien tussen de immaterie (de hemel) en de materie (de aarde). De natuur heeft het zo geregeld dat er ook in de hemel 2 tegenovergestelde krachten zijn die mannelijk en vrouwelijk zijn, de zon en de maan.

Weston Price schrijft het volgende in zijn boek:

Quote:
Hun gedragscode is gebaseerd op het idee van een krachtige Oppermacht die met de zon te maken heeft. Zij geloven dat er een hiernamaals is, waarbij de vele sterren de geesten vertegenwoordigen van Aboriginals die zijn overgegaan.

De jongens en meisjes leren de namen van de grote persoonlijkheden die de verschillende sterrenbeelden vormen. Dit waren individuen die alle verleidingen des levens hadden overwonnen en zich zo volledig in dienst van anderen hadden gesteld dat zij het grote motiverende principe van hun religie hadden nageleefd, namelijk dat het leven bestaat uit het dienen van anderen zoals men zelf ook zou willen worden bediend.

De zeven sterren van de Pleiaden waren zeven schone maagden die andere meisjes voorbij waren gestreefd met hun toewijding en dienstbaarheid in het belang van hun stam. Het is hoogst opmerkelijk hoeveel dit idee overeenkomt met de klassieke Griekse mythe van de zeven dochters van Atlas en de nimf Pleione.


Is het nu nog steeds zo vergezocht, denk je? Of missen we oude kennis, die kennelijk verloren is gegaan?

Quote:
ik denk dat dat dat alleen zo is als dat met veiligheid van het gezin te maken heeft en als er te weinig voedsel te vinden valt.


Daar heb je gelijk in. In rustige, ontspannen tijden is de vrouw 'de baas' in huis. Het gaat er ook niet om dat de een voortdurend de baas speelt over de ander, het gaat erom dat je het SAMEN doet. Waak ervoor dat je geen culturele stereotypes gaat verwarren met archetypes!

Mike

 
emveehaa,

Allereerst: abortus is geen recht, het is een depopulatiemidedel uitgevonden door de eugeneticabeweging, alweer diezelfde foute club. Alle leven is heilig!

Phil Valentine stelt dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn en ook niet gelijk hoeven te zijn. We zijn VERSCHILLEND en juist door deze verschillen te omarmen vinden we elkaar. We vinden elkaar niet door elkaars energie over te nemen, want dan lossen we samen op in het niets (nihilisme).

Daarmee is niet gezegd dat vrouwen onderdrukt moeten worden (en mannen evenmin). We moeten elkaar in onze waarde laten, maar dan moeten we eerst onze afzonderlijke waardes bepalen op basis van ARCHETYPES.

Jouw voorbeelden van mannen die zich respectloos gedragen naar vrouwen zijn voorbeelden van ZIEKE MAMNEN. Phil Valentine heeft het daar in zijn lezing over homoseksualiteit en feminisme ook over. Hij noemt mannen die vrouwen slaan. 'Waarom zou ik dat willen doen bij mijn vrouw?' zegt hij. 'Ze is de moeder van mijn kinderen'. Dit is niet het type 'mannelijkheid' dat Valentine voorstaat. Maar hij laat in zijn lezing ook de nodige voorbeelden zien van totaal respectloos gedrag van feministische vrouwen naar mannen toe. Zo gaan we er niet komen samen, we zijn allemaal beschadigd en moeten allemaal helen. Een van de belangrijkste redenen waarom het zo mis heeft kunnen gaan is omdat onze banden met het verleden zijn doorgesneden en we er vervormde en perverse geslachts- en rollenmodellen voor terug hebben gekregen. De enige uitweg uit deze krankzinnigheid is de weg terug naar het verleden, naar de aloude archetypes!

Mike

 
Zo, stroomstoring gehad hier.

Quote:
Natuurvolkeren hebben altijd de relatie gezien tussen de immaterie (de hemel) en de materie (de aarde). De natuur heeft het zo geregeld dat er ook in de hemel 2 tegenovergestelde krachten zijn die mannelijk en vrouwelijk zijn, de zon en de maan.


en wat Weston Price schreef over natuurvolkeren
Quote:
Hun gedragscode is gebaseerd op het idee van een krachtige Oppermacht die met de zon te maken heeft.


Als je van yin en yang uit gaat. De zon is inderdaad yang(mannelijk) en de maan is yin(vrouwelijk).

Een aantal reactie terug zei je iets over Valentine:
Quote:
In deze lezing geeft hij aan dat mannen de directe vertegenwoordigers zijn van de zon en vrouwen de vertegenwoordigers zijn van de maan. En het is de zon die de maan verlicht, en het is de aarde die om de zon draait. Hiermee geeft hij aan dat zelfs ons zonnestelsel patriarchaal is.


Dan zou dat betekenen dat vrouwelijke met de mannelijke meegaat dus volgt, als je van uit gaat dat de zon mannelijk(Yang) ofwel de leider is en de maan vrouwelijk(Yin) ofwel de volger is. De Aarde en ook de maan die om de Aarde heen draait, draait ook om de zon. Ik begin het beter te begrijpen.

Quote:
Is het nu nog steeds zo vergezocht, denk je? Of missen we oude kennis, die kennelijk verloren is gegaan?


Nou snap ik waarom je Valentine steeds weer aanhaalt. Hij komt opvallend heel nauw in de buurt met oude kennis die de natuurvolkeren nog bezaten, het zet mij wel verder aan het denken maar het lijkt er inderdaad wel op dat die oude kennis verloren is gegaan, wat ik wel erg zonde vind want wie weet hoe onmisbaar die kennis was geweest?

Culturele stereotypes brengen de mensen wel in verwarring wat mannelijk en vrouwelijk is, dan weten we niet meer wat de archetypes van een man en vrouw eigenlijk nou inhouden, die oude kennis die de natuurvolkeren nog bezaten. Precies zoals de elite graag hebben wil toch?

Gezondheid,

 
Een man had aan het strand van San Francisco een kind gered van de verdrinkingsdood. Hij liep, moe van de gebeurtenissen nog wat over het strand te wandelen toen plotseling God hem toesprak en zei: "Vertel eens, je heb net een erg goede daad gedaan en ik wil je ervoor belonen. Doe maar een wens en ik zal het in vervulling laten gaan."

De man hoefde niet eens lang na te denken en zei: "Doet u mij maar een brug van hier naar Hawaï, dan kan ik er zo heen rijden met de auto als ik daar zin in heb."

"Nou, nou" zei God, "dat kan ik wel voor je doen, maar ik vind het wel wat erg opvallend als daar ineens uit het niets zo maar een brug verschijnt. Heb je niet een ander idee, maakt niet uit hoe moeilijk het lijkt, ik kan tenslotte alles."

"Och, ja", zei de man, ik weet nog wel iets: kunt u mij uitleggen hoe vrouwen denken?"

Het was even stil.... toen zei God: "hoeveel rijbanen moet die brug krijgen?"

 
Geweldig stuk die van Gerard :-)

En o ja

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6177...-alsjeblieft-de-echte-mannen-weer-terug.dhtml

Quote:
Als jongetjes geen astronaut of brandweerman meer willen worden, zijn we verkeerd bezig, vindt Malou van Hintum.


Nou waren de jagers en verzamelaars en dus ook de natuurvolkeren geen astronaut of een brandweerman, maar hier wordt weer eens duidelijk wat er met de hedendaagse mannen en dus jongens met hun hormonen aangedaan zijn en hoe erg extreem vervrouwelijkt ze zijn. Veel vrouwen klagen vandaag de dag dat ze geen echte mannen kunnen vinden, maar wat wil je ook als er geen volmaakt gezonde voeding beschikbaar is zoals de natuurvolkeren nog aten? Het is dan ook niet aan mannen of vrouwen te verwijten dat ze geen echte man of echte vrouw meer zijn, maar dat komt omdat wij veel te ver gedegenereerd zijn. Dit is misschien wel vaker gezegd hier, maar het moet ook minstens enkele malen gezegd worden zodat het ook echt goed door ons heen dringt. Ook voor mensen die hier nieuw zijn.

Gezondheid,

 
Het is EN voeding EN sociale conditionering, dus die vrouwen doen er (vaak onbewust) ook zelf aan mee. De laatste paar jaar is er veel te doen rondom de (mis)vorming van jongetjes op kinderdagverblijven en basisscholen. Het zijn bijna allemaal juffen die daar werken en die hebben de neiging om 'wild' gedrag van jongens de kop in te drukken. In werkelijkheid snappen ze jongens en hun gedrag gewoon niet. Kortom, jongens kunnen geen jongens meer zijn omdat de 'oestrogeendominantie' hoogtij viert!

Mike

 
Quote:
Allereerst: abortus is geen recht, het is een depopulatiemiddel uitgevonden door de eugeneticabeweging, alweer diezelfde foute club.


Heb je misschien een website voor me waar dit standpunt wordt uitgelegd?

Wikipedia - History of abortion

The practice of abortion, the termination of a pregnancy so that it does not result in birth, dates back to ancient times.

En jazeker is abortus een recht!

 
Quote:
En jazeker is abortus een recht!



Tot en met welke maand vind je dat een recht?

Ik dacht vroeger ook zo omdat mij wijs was gemaakt dat het te aborteren kindje helemaal nog geen kindje was maar gewoon "een klompje cellen".

Ja in sommige gevallen misschien maar in veel gevallen is het gewoon een kindje met alles erop en eraan...

 
@emveehaa
Quote:
En jazeker is abortus een recht!


abortus is een zichzelf toegeëigend recht, net als moord, zelfmoord of de doodstraf, niemand heeft - als mens - 't recht om over leven en dood te beschikken.

als dat recht genomen wordt wil dat nog niet zeggen dat je er ook daadwerkelijk recht op hebt.

dick

 
Verantwoordelijk voor de acceptatie van abortus als een 'recht van vrouwen' in de V.S. was Margaret Sanger, een feministe en aanhanger van de eugenetica! Niet geheel ontoevallig was zij begin vorige eeuw actief, toen de hele 'wetenschappelijke' en eugenetische club volop bezig was om Amerika (en daarna de wereld) te verzieken met hun gestoorde denkbeelden. Deze keer geen alternatieve website, maar een doodgewone Wiki-pagina, waarop je dit kunt teruglezen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Sanger

ALLE leven is bezield, er bestaat geen 'dode materie'!

Mike

 
Toen ik zwanger was van mijn 3e kind hebben we besloten voor een vruchtwaterpunctie.

Samen hadden we toen besproken (18 jaar geleden) dat mocht er iets ernstigs zijn dat we de zwangerschap zouden afbreken, al zou het nooit duidelijk zijn geworden door de punctie dat je autisme niet kunt zien, maar bv. Down syndroom, ernstige afwijking aan rug, ademhaling, whatever.

Toen het eenmaal zover was, punctie achter de rug moet ik er niet aan denken dat ik voor die beslissing had gestaan, weghalen dus. Zelfs al was het een downsyndroom kind, wie ben ik om die beslissing te nemen, dit had ik mezelf nooit vergeven!

 
Quote:
The practice of abortion, the termination of a pregnancy so that it does not result in birth, dates back to ancient times.


Dit is misleidend. Weston Price legt in zijn boek uit waarom dit vroeger werd gedaan:

Quote:
Bij deze beschaafde bevallingen zien we opnieuw een experiment van de natuur als het gaat om het dominante geslacht van de bevolking. Er worden vrijwel even veel jongens als meisjes geboren, maar de kleintjes glippen ertussendoor en de grotere sterven tijdens de geboorte of zijn zo beschadigd dat ze voor het leven beschadigd zijn, waardoor we een overschat aan meisjes en vrouwen krijgen.

(...)

Wij hebben de vroedvrouwen van farao’s niet nodig om de jongens om te brengen, zoals beschreven in het boek Exodus in het Oude Testament, onze beschaving doet dit al voor ons.

Alle beschavingen die over hun hoogtepunt heen zijn en in verval raken, hebben met hetzelfde probleem te maken gehad: meer vrouwen dan mannen. De meeste beschavingen hebben dit opgelost zoals men nu in het oosten doet, door het ombrengen van meisjesbaby’s. Een intelligenter beleid zou moeten zijn het voorkomen van miskramen van jongens.


Het heeft dus niets te maken met het 'recht' van vrouwen om ongeboren kinderen om zeep te helpen (hoe kan dit in godsnaam gezien worden als 'emancipatie' van vrouwen, de dragers van leven?), maar met het redden van de beschaving! Price geeft ook nog een positief alternatief: verander de voeding! Er is kennelijk toch weer een man voor nodig om op dat idee te komen!

Mike

 
Op het moment dat je goed in kontakt staat met je lichaam en het energetische, dan weet je dat het kindje dat in je groeit daadwerkelijk een volledige ziel heeft waar je mee kunt communiceren. Dan hoef je geen abortus te plegen, maar kan je in overleg met elkaar de zwangerschap beëindigen. Niet door middelen, acties of iets dergelijks, niets van buitenaf. Je krijgt een menstruatie waarbij je de feutes (ik weet even niet hoe je het schrijft) laat gaan op een natuurlijke manier. Wat niet wil zeggen dat het kontakt met de ziel ook daadwerkelijk over en uit is. Dit duurde in mijn geval wat langer en is nog steeds "oproepbaar".

 
Abortus mag tot 24 weken, maar artsen zijn meestal maar tot 22 weken bereid een abortus uit te voeren. Ik vind het het walgelijkste wat er legaal toegestaan is.

Bij mijn zwangerschap had ik een nekplooimeting laten doen, en eigenlijk om van het gezeur van de verloskundige af te zijn want ik had er alle vertrouwen in dat mijn kind gezond was.

De kans dat mijn kind down zou hebben, volgens die test, was 1:69. Dus werden wij onder druk gezet om een vlokkentest te doen. Nou never nooit niet, de kans dat je per ongeluk je kind daarmee aborteert is 2% (als ik mag gokken, het zal in realiteit wel veel hoger zijn).

Wie kan rekenen die ziet de waanzin.

 
Een aantal jaar terug was ik voor de 3e x whoepaa zo zwanger. De eerste was niet gepland, toen was ik 1x de Nuva ring vergeten. De 2e x was ik net gestopt met borstvoeding (na 7 maanden) en toen de jongste een jaar was is er iets fout gegaan met een condoom. Volgens mij ben ik zo vruchtbaar als wat. Ergens wilde ik het wel, maar heel eerlijk gezegd kon ik een 3e kind nog echt niet aan. Achteraf denk ik ook dat ik toen milde bijnieruitputting had, ik was toen ook op mijn slankts. 58 kilo bij 1,75. Ik had voor mijzelf wel een grens getrokken. Als ik rond 10 weken zou zijn (je moet 2 weken wachten) dan zou ik geen abortus doen.

Ik was 5 weken. Ik vond het verschrikkelijk maar het was voor mij op dat moment het beste.

 
Debsy,

Je bedoelt met 'wij' denk ik dat de auteur onderdeel uitmaakt van je kennissenkring? Ik kende Asha ten Broeke in ieder geval niet. Ik vraag me af hoe goed je haar werkelijk kent, want Asha is een VROUW!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.004
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan