Spiritueel nihilisme

@Paradogma
Quote:
Jouw houding ("ik heb er geen last van") vind ik egoïstisch.

Dat is iets heel anders.


Toch nog maar een reactie dan,

Hoe kan ik egoïstisch zijn als ik niet geloof in complotten

en er dus ook geen last van heb?

Als ik zou geloven in complotten en dan zou zeggen

"maar ik heb er geen last van" kan ik het me voorstellen

dat je vind dat ik een egoïstisch ben, maar ik geloof er niet in,

dus heb er ook geen last van, niks egoïstisch aan.

Dick

 
Die complotten zijn er. Je kunt erin geloven of niet, maar ze zijn er. De hele geschiedenis staat vol van complotten, waarom zouden er nu ineens niet meer zijn? Jij doet aan struisvogelpolitiek!

Mike

 
Quote:
je krijgt nu 1 koe en je moet er 2 terugbetalen) Daar is weinig mis mee.


Daar is heel veel mis mee! Dat is 'woeker', of in de islamtische werld, 'riba'. Het was verboden om meer terug te vragen dan wat je uitleende en wat mij betreft volkomen terecht!

Mike

 
Quote:
Ik ben zelf geen fan van de Beatles, meer van de muziek van nu.

Dan raad ik je ten zeerste aan om de site van de Vigilant Citizen te gaan bezoeken, dan krijg je (hopelijk) een heel andere kijk op hoezeer de moderne muziekindustrie onze geesten vervuilt, incl. de jouwe!

Ik denk dat objectiviteit heel belangrijk is, wil je de waarheid boven tafel krijgen.

Als jij naar de 'muziek van nu' luistert, ben je al per definitie niet objectief. Bekijk die site en toets je favoriete artiest(en) in in de zoekfunctie van de site. Ik zal een voorbeeldje geven: Taylor Swift. Opnieuw sta je aan de zijlijn en geef je commentaar. Ik, en ik zie nu gelukkig ook anderen, hebben hier diepgaand onderzoek naar gedaan. Doe je eigen onderzoek en kom dan nog een keer bij me terug.

Kan ik meer in complottheorieen denken op basis van bepaalde voeding? En dan niet zozeer omdat mijn hersenen bevrijd zijn van slechte voeding maar chemisch procesje door bepaalde aminozuren?

Het is precies andersom. Naarmate je je brein beter voedt, ga je steeds meer verbanden leggen. Ik zeg tijdens lezingen wel eens schertsend: kijk maar uit, voor je het weet ga je op basis van dit voedsel net zo denken als ik! Jij beweert al heel lang 'gezond' te eten, maar aan je reacties te lezen zie ik dat je absoluut niet de koppelingen kan maken die sommigen van ons wel maken. Jij suggereert dat wij door onze voeding spoken gaan zien. Het is precies andersom. Alleen al door naar de moderne, verstorende muziekfrequenties te luisteren raken je hersenen verstoord. En dan heb ik het nog niet eens over je voedsel!

Jij hebt de neiging om dingen dood te redeneren en hebt het idee dat dit 'objectief' is. Het is nihilistisch, omdat je dan nl. op niets uitkomt! Of, zoals jij het zegt: ja en tja.

Mike



Dat begint een beetje je vaste praatje te worden: Mensen die het niet met jou eens zijn die door voeding en in dit geval muziek niet normaal meer kunnen nadenken.

Nou even dit: Ik rook al levenslang niet, ik drink al m'n hele leven geen alcohol en geen koffie of thee, geen frisdranken. En ja ik leef gezond, gematigd.

Jij bent al 6 jaar goed bezig? Je zal ook maar van ver moeten komen.

 
@ Jp:

Die video ken ik, sterker nog, daar begon mijn zoektocht mee.

Ik denk dat wij elkaar wel kunnen begrijpen.

Heb zelfs in een eerdere post op dit topic dezelfde link gepost ;-]

edit: maar ik moet wel zeggen dat ik het hartgrondig eens ben met de bovenstaande post van Mike (over, zoals het toen heette, usury).

Dit is onderdeel van Money as Debt, dus zou je volgens mij ook moeten inzien.

 
Jacqie,

Ik denk dat je op het verkeerde forum zit. Je doet tot nu toe niets dan de 'PC-politie' uithangen. Lekker vanuit de veiligheid van je toetsenbord kritiek leveren op andermans diepgaande onderzoek, terwijl je hier net een blauwe maandag actief bent. Ik snap nu helemaal waarom je voor de nepfiguur Julian Assange bent gevallen. Iedereen die inderdaad wel goed de puntjes met elkaar kan verbinden, ziet dat hij een disinfo-agent is, maar jij leeft nog steeds in la-la land. Misschien is dat wel jouw taak, om hier disinfo te verspreiden...

Mike

 
Quote:
Dat begint een beetje je vaste praatje te worden: Mensen die het niet met jou eens zijn die door voeding en in dit geval muziek niet normaal meer kunnen nadenken.

Nou even dit: Ik rook al levenslang niet, ik drink al m'n hele leven geen alcohol en geen koffie of thee, geen frisdranken. En ja ik leef gezond, gematigd.

Jij bent al 6 jaar goed bezig? Je zal ook maar van ver moeten komen.


Probeer eens op te zoeken wat Mike bedoeld.

Hier een voorbeeld

Het verschil tussen 440hz en 432hz zichtbaar gemaakt. Kijk naar de symmetrie

We zijn tenslotte wezens gebaseerd op frequentie.

 
Doe geen moeite, Mwtje, ik begin steeds meer te vermoeden dat Jacqie een specifieke opdracht heeft. Of dat, of ze is gewoon grenzeloos naief.

Mike

 
Dank je Mwtje. Daar ga ik zeker naar kijken.

Ik denk dat jij als vrouw wel ziet dat ik met mijn post bedoel te zeggen in een enorme tweestrijd te staan.

Enerzijds denk ik ja, verdomd en anderzijds kijk ik ook naar andere mogelijke oorzaken.

Wat er hier ook beweerd wordt, ik blijf erbij:

Altijd zelf blijven nadenken. Dat ga ik niet allemaal aan 1 of andere Mike Donkers over laten.

Suggeren dat ik een spion ben vind ik overigens absurd ja. Zou wel een erg domme infiltrant zijn dan!

 
Helaas heb je niet met een vrouw te maken :-) Ik zou zeggen als je in die tweestrijd zit ga op onderzoek uit overtuig jezelf. :-) Het blijft lastig omdat het allemaal zo onwerkelijk lijkt maar geloof me het is er.

 
Quote:
Daar is heel veel mis mee! Dat is 'woeker'



Dat was een voorbeeld en ik gaf er geen betalingstermijn bij. :P

Met woeker is veel mis, als de rente realistisch is, is er niks mis mee, een koe geeft melk en kalveren, na een paar jaar kan je van een koe (en een stier) meerdere koeien "maken". Dan is er niks mis mee, er 2 terug te betalen.

Ik kom om me heen vaak mensen tegen die iets willen lenen en verwachten dat gratis te kunnen, terwijl ze vergeten dat dingen onderhoud nodig hebben en slijten.

Paradogma: Dat filmpje (en de rest) is een must voor iedereen die iets over geld denkt te weten, over usury denken we zeker hetzelfde.

Nog even terug naar persoonlijke schulden waarmee het begon.

Hoe denk jij dan over het terugdringen van persoonlijke schulden?

Volgens mij vergroot je daar op termijn je eigen welvaart mee en verminder je tegelijk de macht van de banken. Op kleine persoonlijke schaal een goed begin. Als iedereen dat zou doen lost een groot probleem zich vanzelf op.

 
Quote:
Nou even dit: Ik rook al levenslang niet, ik drink al m'n hele leven geen alcohol en geen koffie of thee, geen frisdranken. En ja ik leef gezond, gematigd.

Jij bent al 6 jaar goed bezig? Je zal ook maar van ver moeten komen.


Ik ben bluesgitarist en speel zelf al vanaf mijn 18e (ik ben nu 46). Ik kom regelmatig gitaristen tegen die 'al 20/30/40/...jaar' spelen. Het zegt helemaal niets. Ik heb nu een 16-jarige gitaarleerling die al die 'ervaren' gitaristen met twee vingers in de neus verslaat. Gisteravond zag ik nog zo'n 'doorgewinterd' figuur, die al tig jaar speelt en het intro van een Stevie Ray Vaughan-nummer nog niet eens goed speelde! Het zegt dus geen ene fuck.

Sommige mensen modderen tientallen jaren aan, zonder ook maar enige vooruitgang te boeken, andere mensen gaan als een speer met MINIMALE levensjaren! Uiteindelijk heeft het allemaal te maken met je leercurve. Het is als de fabel van de haas en de schildpad. Je wordt geen haas op basis van levensjaren, zoals de schildpad! Sommige mensen gaan evolutionair nu eenmaal sneller dan anderen...

Mike

 
Quote:
Paradogma: Dat filmpje (en de rest) is een must voor iedereen die iets over geld denkt te weten, over usury denken we zeker hetzelfde.

Nog even terug naar persoonlijke schulden waarmee het begon.

Hoe denk jij dan over het terugdringen van persoonlijke schulden?

Volgens mij vergroot je daar op termijn je eigen welvaart mee en verminder je tegelijk de macht van de banken. Op kleine persoonlijke schaal een goed begin. Als iedereen dat zou doen lost een groot probleem zich vanzelf op.


Door deze post van je blijf ik twijfelen over je begrip van geld en geldcreatie.

Betalingstermijn of niet, de analogie van de koe gaat niet op.

Een koe is organisch en kan zich voortplanten.

Ik las bij het alleen lezen gedeelte ergens dat Mike stelt dat natuur groei betekent.

Maar geld is anorganisch en kan dus niet groeien.

Je kunt alleen meer geld creëren door meer schuld te creëren.

Dus... Als ik een euro van jou leen en jij vraagt mij daar twee euro voor terug, hoe kom ik dan aan die tweede euro?

Door hem ergens anders vandaan te halen. Klopt.

Maar aangezien al het geld gecreëerd is uit schuld kom je zo in een eindeloze spiraal terecht. Wat ook uitgelegd wordt in Money as Debt.

Bovendien zeg je ook: usury is slecht, maar rente (mits realistisch) niet. Usury=rente.

Volgens mij sla je ergens toch een stap over.

 
Mijn begrip van geld. 8O Nou wordt ie leuk, niet om stoer te doen, maar mijn basis kennis van geld zit op WO niveau, als ik andere keuzes had gemaakt was in nu bankier.. (ben blij dat dat niet zo is)

Voorlopig stel jij alleen problemen en kom je niet met oplossingen, nog geef je antwoord op mijn laatste vraag.

Geld kan zeker groeien, maar het ligt eraan hoe jij geld ziet.

Goud kan gedolven worden, bakstenen gebakken en daar kan geld tegenover gezet worden.

Bitcoins is een vorm van semi organisch geld. (er staat energie tegenover)

Ik ben voor een (weder)invoer van een koppeling van geld aan iets organisch.

(die koppeling had nooit losgelaten mogen worden en herinvoering is zeer lastig, net als dat leningen alleen 1:1 gedekt zouden moeten zijn)

Als ik dus 1 geld leen kan ik 2 geld/goud/bakstenen/koeien/kippen teruggeven.

Geld afschaffen en helemaal terug naar ruilhandel kan ook, maar is dat realistisch/wenselijk?

Rente is een vergoeding voor verleende diensten, jij wilt toch ook salaris als je werkt.

Usury is niet gelijk aan rente, usury is woekerrente.

 
'Woekerrente' is een moderne term. Vroeger stond 'woeker' gelijk aan rente, nu betekent het: buitensporige rente. Ik ben het met je eens dat geld moet worden gekoppeld aan iets organisch. Niet voor niets lijkt het woord 'geld' op 'goud', niet voor niets hadden wij eerst de 'gulden'. Niks mis mee, want het is verrekte lastig om zware klompen goud met je mee te dragen, Maar een financiele lening zou NOOIT moeten worden gezien als een winstproduct, dat is een GUNST naar je medemens! Er is niets mis met het creeren van een product waar vraag naar is en hiermee winst behalen. Maar niet met geld, want geld zelf is geen product, met een product verdien je geld en niet andersom!

Mike

 
@ Jp:

WO niveau of VMBO niveau, dat is het punt niet.

En zegt ook niets over je kennis van geld(-creatie).

Sterker nog, WO niveau kan betekenen dat je gewoon langer en intensiever geïndoctrineerd bent.

Hoe vaak ik wel niet uit frustratie tegen de televisie heb geschreeuwd als de een of andere econoom werd uitgenodigd voor het een of andere praatprogramma.

Die mensen snappen de kern van de zaak niet, op een enkeling na.

Het vraagstuk geldcreatie wordt vaak overgeslagen.

En ook ontzettend vaak verkeerd of niet begrepen.

En, sorry, usury is een eeuwenoude term voor rente.

Heeft niets met woekerrente te maken.

Vandaar de term 'halalhypotheek'.

Moslims mogen geen rente vragen (als ze vast willen houden aan hun geloof).

Met geld bedoel ik de M3 geldhoeveelheid, dus alles wat onder giraal en chartaal geld valt. Bitcoins is iets anders; het gaat daarbij veel meer om de kern van waarde: energie, zoals je zelf al aangeeft.

Overigens zou geld zoals we dat nu kennen wel kunnen werken.

Maar ik ben veel meer voor wat Ellen Brown hier over zegt, dan Ron Paul, om het zo te stellen.

Geld aan goud koppelen is wat mij betreft onzinnig, zeker zolang we met de huidige machtshebbers te maken hebben. Zij manipuleren namelijk de goudmarkt, net zoals alle andere markten.

 
Quote:
Jacqie,

Ik denk dat je op het verkeerde forum zit. Je doet tot nu toe niet meer dan de 'PC-politie' uithangen. Lekker vanuit deveiligheid van je toetsenbord kritiek leveren op andermans diepgaande onderzoek, terwijl je hier net een blauwe maandag actief bent. Ik snap nu helemaal waarom je voor de nepfiguur Julian Assange bent gevallen. Iedereen die inderdaad wel goed de puntjes met elkaar kan verbinden, ziet dat hij een disinfo-agent is, maar jij leeft nog steeds in la-la land. Misschien is dat wel jouw taak, om hier disinfo te verspreiden...

Mike



Ik was even de archieven van je forum ingedoken. Dat is zo'n beetje je standaard antwoord als mensen kritiek op je hebben.

Jammer. Blokkeer me maar hoor, ik vind dit forum namelijk totaal niet representatief voor Weston Price en ik vind het jammer dat de naam zo bezoedeld wordt.

Quote:
Ik ben bluesgitarist en speel zelf al vanaf min 18e (ik ben nu 46). Ik kom regelmatig gitaristen tegen die 'al 20/30/40/...jaar' spelen. Het zegt helemaal niets. Ik heb nu een 16-jarige gitaarleerling die al die 'ervaren' gitaristen met twee vingers in de neus verslaat. Gisteravond zag ik nog zo'n 'doorgewinterd' figuur, die al tig jaar speelt en het intro van een Stevie Ray Vaughan-nummer nog niet eens goed speelde! Het zegt dus geen ene fuck.

Sommige mensen modderen tientallen jaren aan, zonder ook maar enige vooruitgang te boeken, andere mensen gaan als een speer met MINIMALE levensjaren! Uiteindelijk heeft het allemaal te maken met je leercurve. Het is als de fabel van de haas en de schildpad. Je wordt geen haas op basis van levensjaren, zoals de schildpad! Sommige mensen gaan evolutionair nu eenmaal sneller dan anderen...

Mike

Wat bedoel je daar nu weer mee? Ik bedoelde dat je jarenlange hersenschade door roken en drinken niet met 6 jaartjes heel goed eten geneest. Sommige dingen zijn gewoon onomkeerbaar.

Voor alle anderen: qua voeding heb ik hier wat interessante kennis op kunnen doen. Dank daarvoor.

Fijne dag allemaal en heb je naaste lief, dat is het grootste wat je de samenleving kan geven in een te verrotte wereld.

 
Quote:
En nu niet weer met onzinverhalen aankomen over rode brandweerauto's! Alleen omdat sommigen hier de lijntjes niet naar elkaar door kunnen of willen trekken, wil nog niet zeggen dat ik hier volledige onzin aan het verkopen ben. Dat is pas eng, in de zin van: geestvernauwing/bekrompenheid!


En:

Quote:
Maar ook hier is de suggestie gewekt dat ik wellicht schizo ben of anderszins 'van het pad af' ben.


Misschien is dit een verhelderend idee, waar je iets te weinig onderzoek naar gedaan hebt?:

Alcohol en psychose

Psychotisch betekent eigenlijk 'in de war zijn'; we spreken van een psychose als iemand het contact met de realiteit kwijt raakt. Hij hallucineert, ziet of hoort dingen die anderen niet waarnemen. Daarbij hoort een gevoel van dreiging of angst. Het denken raakt ook verstoord, krijgt vaak een achterdochtige lading: waanideeën over complotten, achtervolgingen, afluisterpraktijken of beïnvloeding van de hersenen.

Voor mensen die last hebben (gehad) van psychotische verschijnselen, is het gebruik van alcohol af te raden. Het effect van de alcohol is onvoorspelbaar en kan een psychose uitlokken.

Soms kan het dempende effect welkom zijn. Een volgende keer is het effect wellicht ontremmend en gebeuren er ongelukken.

Mensen kunnen ook in de war raken door alcohol. We spreken van een alcoholpsychose als iemand zoveel gedronken heeft dat er psychotische verschijnselen gaan optreden.

Ook is het mogelijk dat iemand volledig in de war raakt, juist nadat hij gestopt is na een periode van overmatig drinken. Hij wordt onrustig, ziet dingen die er niet zijn, bijvoorbeeld de beruchte 'beestjes', en vertoont plukgedrag, bijvoorbeeld aan de kleding of een deken.

Een psychose is een levensbedreigend ziektebeeld waarbij altijd medische hulp moet worden ingeschakeld

En:

http://www.alcoholdebaas.nl/u-en-alcohol/alcohol-en-uw-lichaam.aspx

Slikte jij daar niet iets voor?

En:

http://www.alcoholdebaas.nl/u-en-alcohol/alcohol-en-uw-lichaam.aspx

Hoe noemde jij dat? Ontgiften?

En pas dan ook maar hier voor op:

http://www.alcoholdebaas.nl/u-en-alcohol/alcohol-en-uw-lichaam.aspx

En dit komt me ook al zo bekend voor:

http://www.alcoholondercontrole.nl/260058/Alcohol-en-snurken.html

En dit is ook al iets wat erg belangrijk is:

http://www.alcoholhulp.be/alcohol-agressiefgedrag

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.073
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan