Spiritueel nihilisme

Mike:

Zolang de bedoeling van de uitlener goed is..

Het is gewoon handig als iemand met een stevige kluis mijn goud bewaart, meerdere kleine beetjes samenvoegt om er iets moois mee te financieren.

Die iemand kan dan minder op het land werken en moet toch eten: een vergoeding is dan wel zo eerlijk. Maakt niet uit hoe je die vergoeding noemt.

Als geld lenen gratis is, doe mij dan maar wat, je krijgt het ooit wel eens terug. :wink:

Paradogma:

Een halalhypotheek is ook niet gratis, reken de kosten om, noem het rente en er is nauwelijks verschil.

Het indoctrinatie argument is leuk, maar waar ik zat niet echt van toepassing, mijn leraren waren zeker geen bankenvriendjes, een economie docent kan daarnaast vele malen meer verdienen in de bankwereld. De indoctrinatie begint op het moment dat je bij een bank begint.

Usury was klikbaar en komt hier uit: https://en.wikipedia.org/wiki/Usury

Dat bijna alle rente woekerrente is kan ik weinig aan doen. Maar nu gaat het weer over een definitie en dat is niet interessant.

Wat goudmanipulatie heb je een goed punt, maar dat is ook iets van voornamelijk na het loslaten van de geld/goud koppeling. (als ik goudstandaard zeg kan er verwarring ontstaan)

En eigenlijk alles wordt wel gemanipuleerd, zelfs IJsland wat soms als goed voorbeeld genoemd wordt zou met valuta-posities gemanipuleerd kunnen zijn.

De wereld zit nu zo diep in de geldzooi dat er moeilijk uit te komen is.

Daarnaast is er heeel veel in het bezit van de elite.

Wie zit er achter de bedrijven die alles opkopen wat er geprivatiseerd wordt?

De enige echte oplossing is bezit afschaffen. (alles wat je op dit moment kan aanraken is van jou, de rest..)

Alleen hoe kom je daarna tot een eerlijke verdeling? Harde werkers verdienen meer en een bouwvakker wat mij betreft meer dan iemand die de hele dag achter een beeldscherm hangt. Welvaart begin bij grondstoffen en voedsel.

 
OK, eerst ben ik een schizofreen, nu ben ik een alcoholist en een psychoot. Je begint de grenzen af te tasten van het toelaatbare, Bambi! Ik ga nog een stapje verder en dan weet ik zeker dat je me verliest (of ik jou): Lucifer was onze eerste Verlosser, zie deze lezing van Phil Valentine vanaf het eerste uur (01:00).

Het is allemaal onderdeel van hetzelfde verhaal, afkomstig uit veel oudere culturen. Lucifer bracht ons kennis (de 'Tree of Life'). Als we maar een beetje rond zouden lummelen in Het Paradijs zouden we niet zijn waar we nu zijn. God zelf heeft ons een materiele beleving gegeven, op basis van dualiteit om er zelf van te leren.

Dit is natuurlijk je reinste ketterij voor wie gelooft in het dualisme van God en Duivel, oftewel: Hemel en Aarde, yang enyin. Hoe kan er iets mis zijn met de twee principes die verantwo0rdelijk zijn voor leven op aarde? Wie dit niet snapt, komt met rode brandweerauto's, schizofrenie, psychopaten en weet ik wat nog meer aan, alles om de aandacht af te leiden van de illusie waarin men blijft geloven.

Mike

 
bambi: alle linkjes komen op hetzelfde uit, zonder verder tekst, alleen het plaatje.

(Mike: wat mij betreft al ver over de grens, ik weet dat je niet van het bannen en deleten bent, maar ik zie die tekst liever niet)

 
Quote:
Wat goudmanipulatie heb je een goed punt, maar dat is ook iets van voornamelijk na het loslaten van de geld/goud koppeling. (als ik goudstandaard zeg kan er verwarring ontstaan)


Daar ben ik het mee eens. In principe is de goudkoppeling niet verkeerd, maar wel hoe men hier vandaag de dag mee omgaat. We hebben hier niet te maken met beginners en amateurs, zij hebben de regels herschreven!

Mike

P.S.: Komen deze 'hersenspinsels' van mij over als iemand die onder invloed is van alcohol of van wat dan ook?

 
@Mike P.S.: nou.. :P

Nee hoor, maar ik weet wie het zegt en denk ook dat het veel uitmaakt als mensen je een keer live hebben meegemaakt.

Een filmpje van je kijken scheelt al een heleboel, dat haalt het anonieme eruit.

 
Quote:
Wat bedoel je daar nu weer mee? Ik bedoelde dat je jarenlange hersenschade door roken en drinken niet met 6 jaartjes heel goed eten geneest. Sommige dingen zijn gewoon onomkeerbaar.


M.a.w.: ik ben reddeloos verloren. Spreek voof jezelf en beschouw jezelf als geblokkeerd.

Mike

 
Ook Bambi is gebokkeerd. Je hebt gelijk, JP, dit gaat over de grens. De kritiek op mijn persoon blijft echter staan, want ik vind dat dit openbaar moet blijven.

Mike

 
@Mike
Quote:
Jij doet aan struisvogelpolitiek!



Mike, daarmee suggereer je dat ik wel weet dat er complotten

zijn maar dat ik bewust m'n kop in 't zand steek.

Nou niets is minder waar, ik steek m'n kop niet in 't zand,

ik geloof bewust nou juist niet dat alles een complot is.

dick

 
Is allemaal goed, dick, jij en ik zullen niet gauw een conflict krijgen, ook al zijn we het op sommige punten met elkaar oneens.

Mike

 
Ik heb Mike (nog) niet live meegemaakt, en zoals ik begrijp is hij in het "echt", zogenaamd "leuker" dan op het forum. Ik denk dat je gewoonweg bij allebei krijgt wat je ziet/leest, niet meer niet minder. Uitnodigend om je eigen onderzoek te doen, op welk gebied dan ook, niet alleen op het gebied van voeding. Je eigen verantwoordelijkheid of je dit wel of niet doet. In mijn beleving staat Mike open voor discussie, mits je niet op de man/vrouw gaat spelen en dat lijkt me niet meer dan fair.

 
Jammer dat het zo moest gaan, maar als ik dit forum met andere forums vergelijk dan is het hier rustiger en aangenamer. Je zou op nujijforum eens na kunnen gaan, heel vaak worden mensen daar aangevallen en mensen verzinnen ook allerlei ziektebeelden om iemand daarmee op de man te kunnen spelen en te kleineren.

En op deze topic zei ik

Quote:
Op westonprice.org ben ik ook geweest.

Maar het verbaasd mij niet dat die site aangevallen werd, omdat er heel veel onwenselijke informatie op die site stond wat de overheid niet zo leuk vond.

Ook deze Nederlandse Weston Price-forum moet trouwens oppassen voor kwaadwillende mensen.


En waarom zou die site westonprice.org aangevallen zijn en waarom zou het ongewenste informatie bevatten? omdat mensen zoals wij naar onze oorspronkelijk blauwdruk willen, wij willen volmaakt gezond worden want dat zien wij als onze recht maar dan ook als geboorterecht. Wij komen daar heel ver mee ook nog als ik zoal lees wat voor gezondheidsresultaten geboekt zijn.

Maar wat denk je wat er gebeurd als iedereen helemaal gezond is? de hele farmaceutische industrie bijvoorbeeld zal helemaal instorten, die heeft zieke mensen nodig om geld mee te verdienen dus er gaan hoe dan ook ongetwijfeld mensen actief komen die dit forum als ongewenst beschouwen.

Er heerst dan ook zeker een mentaliteit van "burgers mogen niet al te gezond worden" maar wij overtreden deze drempel. Ja, ik zeg wel overtreden maar wie zijn anderen nou om te bepalen dat we fout zijn als we helemaal gezond zijn? zo blijf ik wel denken.

Gezondheid,

 
Jp:

Interessant, je laatste alinea. Bezit afschaffen en alles tot het gemeenschappelijke erfgoed van de gehele mensheid verklaren zie ik als de uiteindelijke oplossing (als zoiets bestaat...). Maar dan wel op een geheel andere manier dan Marx bedoelde uiteraard.

Ik zag de post van Bambi, Mike, en ik hield m'n adem al in ;-]

Maar netjes afgehandeld vind ik.

 
Quote:
Er heerst dan ook zeker een mentaliteit van "burgers mogen niet al te gezond worden" maar wij overtreden deze drempel. Ja, ik zeg wel overtreden maar wie zijn anderen nou om te bepalen dat we fout zijn als we helemaal gezond zijn? zo blijf ik wel denken.


Het hoort er allemaal bij. Wanneer je anders als de massa bent wordt je al snel als gek neergezet. Daarom zijn die mooi boekjes ontworpen DSM5 :?: Zodat iedereen die een beetje het licht ziet meteen een stempel krijgt en afgevoerd kan worden. Dus eigenlijk zijn we allemaal gestoord. :roll:

 
Quote:
Interessant, je laatste alinea. Bezit afschaffen en alles tot het gemeenschappelijke erfgoed van de gehele mensheid verklaren zie ik als de uiteindelijke oplossing (als zoiets bestaat...). Maar dan wel op een geheel andere manier dan Marx bedoelde uiteraard.


Als ik de plannen van onze elite begrijp is het de bedoeling om al het bezit af te schaffen. Het bezitten van een huis dan. Bekijk het bestandje even goed en kijk even om je heen wat hier van uitgekomen is

NWO plan 1969

 
Quote:
Het hoort er allemaal bij. Wanneer je anders als de massa bent wordt je al snel als gek neergezet. Daarom zijn die mooi boekjes ontworpen DSM5 Zodat iedereen die een beetje het licht ziet meteen een stempel krijgt en afgevoerd kan worden. Dus eigenlijk zijn we allemaal gestoord.


Ja echt zeer triest vind ik dat en daar nemen wij dan ook geen genoegen mee.

 
Om van geld weer een beetje ontopic te komen:

Het werkt alleen als we ook een ander wat gunnen.

Ideaal en heel idealistisch zou inderdaad zijn als er helemaal geen bezit meer zou zijn, dan hoef je ook niks uit te lenen.

@Mwtje: kippenvel en dat met dit weer..

(voor als 36 pagina's teveel is: vooral de laatste uitspraken lezen)

 
Boeiend, boeiend, boeiend.

Of complottheorieën nu wel of niet bestaan, als ik dit allemaal zo lees, dan bekruipt mij het gevoel dat de energie die er achter voelbaar is, een "realiteit" vertegenwoordigd waarmee iedereen te maken heeft.

De chaos in het op hol geslagen geldsysteem is een spiegel van de chaos die er heerst in onze op hol geslagen ego's en het gebrek aan verbinding met ons ware bewustzijn en het gebrek aan verbinding met ons ware creatiepotentieel.

Ik ben al enige tijd bezig me af te stemmen op inzichten m.b.t. dit fenomeen. Ik ben in dit verband niet zo geïnteresseerd in de feiten, waarvan ik het overigens razend intelligent vind dat ze boven tafel komen, maar meer over de "aansturing" ervan.

Ik ben er van overtuigd dat mensen te dom en te beperkt zijn om een dergelijk intelligent systeem niet alleen te ontwerpen maar er ook perfect gecontroleerde uitvoering aan te geven die nog precies overeenkomen met de mystieke rituele kennis ook. Ook al heten ze Rothschild, Bilderbea of zijn ze in geheime genootschappen georganiseerd. Wat ik al eens eerder heb aangehaald, mensen die zo diep zijn ingewijd in deze kennis moeten ook door het licht ervan beïnvloed zijn, en dan is er alleen nog maar eenheid en liefde. Deze mens zal geen behoefte meer hebben aan het creëren van chaos.

Dus mocht er al sprake zijn van een "aansturing" dan zal het eerder vanuit een niet-menselijke bron moeten komen en heeft het weinig zin om weerstand te bieden aan de machtigste mensen en clubjes op deze aarde, want ook zij hebben niet de werkelijke macht in handen en acteren slechts als de pionnen van het spel.

Einstein heeft ons al geleerd dat we het probleem nooit op het niveau kunnen oplossen waar het zich aandient. Dus strijd voeren tegen pionnen in het spel is zinloos. Als het spel eenmaal doorzien wordt, zoals hier het geval is, is het op zich nog steeds prima om meer complotten te ontmaskeren, maar effectiever is ons erop te richten wat we dan wél willen en onze energie daarop te richten. En of het spel dan wel of niet bestaat, die vraag wordt dan ook onbelangrijk.

In het filmpje dat Paradogma aanhaalt over astrologische connecties met 9/11 wordt vooral de oude wijsheid "zo boven zo beneden" aangehaald. Ik ben hier erg van overtuigd, maar dat is misschien ook niet gek als astroloog acterende :roll:

In theorie is het heel goed mogelijk dat wij, vanuit ons collectieve bewustzijn, zelf de creators zijn van de chaos, als afspiegeling van onze binnenwereld die overheerst wordt door de oerpijn van de afscheiding.

We kunnen de macht dan wel buiten onszelf leggen, maar naar mijn idee, zijn wij zelf verantwoordelijk voor deze chaos. Zolang wij in het collectief nog onvoldoende bewustzijn hebben op de macht van ons eigen creatiepotentieel, zal het collectief onbewust door gaan met het creëren van chaos en ellende.

Zodra het bewustzijn van ons eigen creatiepotentieel (in samenwerking met goddelijke energieën) krachtig genoeg is doorgedrongen in ons collectieve bewustzijn, dan zal het spel niet meer gespeeld kunnen worden en ontstaat er een nieuwe realiteit waarvan we ons (althans ik niet) nu nog geen voorstelling kunnen maken.

De uitdaging is dus gelegen in onze medemensen bewust maken van het feit dat de creatie van een harmonieuze "verlichte" wereld in onze eigen handen is en alvast te gaan oefenen met ons creatiepotentieel in ons eigen gecreëerde universum, waar alles mag zijn en alles is wat het is, maar waarin we ook vrij zijn om iets anders te creëren, namelijk datgene waar je met je hart het meest naar verlangt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.082
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan