Ook in 'oercommunisme' geloof ik niet. Er is niets mis met bezit en IK beslis of iets door een ander gebruikt mag worden. Wat van mij is, nl. van mij en van nieman anders!
Een ander 'bezit' waar we m.i. zuinig op moeten zijn is onze cultuur. Onze cultuur is onze identiteit. Begrijp me goed, ik ben geen Wilders-aanhanger en heb geen probleem met vermenging van culturen, maar vind het wel heel belangrijk dat we juist de VERSCHILLEN omarmen.
Dit gaat ook terug naar wat ik eerder schreef over mannen en vrouwen. Die horen respect voor elkaar te hebben en met elkaar samen te werken, maar het is NIET de bedoeling dat ze elkaar ergens in het midden vinden. Natuurvolkeren hadden ook allemaal hun eigen cultuur en identiteit en zo hoort het ook, ik wil me bewust zijn van tot welke 'stam' ik behoor.
Ik ben dus ook niet zo van dat 1 wereld-gedoe, dat in New Age-kringen zo populair is. Als wij als mensheid allemaal oplossen in dezelfde culturele soep verliezen we allemaal onze identiteit. Aleister Crowley was de geestelijk vader achter de New Age-beweging en dat was een van de ergste satanisten die er bestond:
http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/aleister-crowley-his-story-his-elite-ties-and-his-legacy/
Ik ben heel erg voor persoonlijke en collectieve soevereiniteit. Het zal je daarom niet verbazen dat ik geen voorstander ben van een verenigd Europa. Centralisering van de macht is het probleem en NOOIT de oplossing.
Daarom werkt communisme ook niet, want het is een collectivistische beweging. Het individu maakt het collectief, niet andersom! Zo heeft de natuur het ook bedoeld. We zijn immers allemaal met een eigen, unieke frequentie gematerialiseerd. We zijn druppels in een oceaan. Eerst waren er druppels, toen pas een oceaan. Ik ben ik en jij bent jij en wat van mij is van mij en daar moet jij met je tengels vanaf blijven, tenzij ik je daar toestemming voor geef!
Mike