Spiritueel nihilisme

Indigo is een goede keuze geweest als naam, dat moge duidelijk zijn! ;-]

Ik kan me er nu niet toe zetten om hier een fatsoenlijke respons op te geven, misschien een andere keer. Maar je draagt een hoop licht met je mee :-]

 
Quote:
Ideaal en heel idealistisch zou inderdaad zijn als er helemaal geen bezit meer zou zijn, dan hoef je ook niks uit te lenen.


Dat riekt opnieuw naar communisme. Met bezit is niets mis, we zouden juist een kapitaaleconomie moeten hebben i.p.v. een schuldeconomie.

Mike

 
@Indigo
Quote:
chaos die er heerst in onze op hol geslagen ego's en het gebrek aan verbinding met ons ware bewustzijn en het gebrek aan verbinding met ons ware creatiepotentieel.


juist omdat we ons ware bewustzijn (nog) niet kunnen gebruiken, en daardoor (nog) niet kunnen begrijpen hoe 't werkelijk zit met de mensheid, ontstaat er chaos in ons hoofd omdat we verbeten bezig zijn om 't begrijpen, zodoende ontstaat ook chaos in de discussies omdat er chaos heerst in onze op hol geslagen ego's.

keep 't cool and simple :wink: :D

dick

 
Quote:
Dat riekt opnieuw naar communisme.



Zeker niet, het gaat een paar stappen verder, in communisme is er bezit, ik doel op geen bezit en dat gaat heel ver.

Vergelijk het een beetje met hoe je binnen een gezin of relatie over bezit denkt, of beter, er juist niet over nadenkt.

Je gebruikt spullen van elkaar en zet ze terug omdat je weet dat een ander het niet fijn vindt als ie iets niet kan vinden. Je werkt niet voor jezelf maar voor elkaar. Er zijn geen overheden zoals we die nu kennen, simpelweg omdat die niet nodig zijn, een elite bestaat al helemaal niet.

Als we het over communisme hebben moeten we eerst vaststellen wat we er mee bedoelen.

Communisme zoals het bedoeld is, of wat een stel idioten er van gemaakt hebben?

Hetzelfde geldt voor kapitalisme.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Communisme (ik heb het meer over oercommunisme en neig naar wat Plato beschrijft . Totaal iets anders dan wat we als "links" zien, ik heb zeker geen rode das om)

 
Ook in 'oercommunisme' geloof ik niet. Er is niets mis met bezit en IK beslis of iets door een ander gebruikt mag worden. Wat van mij is, nl. van mij en van nieman anders!

Een ander 'bezit' waar we m.i. zuinig op moeten zijn is onze cultuur. Onze cultuur is onze identiteit. Begrijp me goed, ik ben geen Wilders-aanhanger en heb geen probleem met vermenging van culturen, maar vind het wel heel belangrijk dat we juist de VERSCHILLEN omarmen.

Dit gaat ook terug naar wat ik eerder schreef over mannen en vrouwen. Die horen respect voor elkaar te hebben en met elkaar samen te werken, maar het is NIET de bedoeling dat ze elkaar ergens in het midden vinden. Natuurvolkeren hadden ook allemaal hun eigen cultuur en identiteit en zo hoort het ook, ik wil me bewust zijn van tot welke 'stam' ik behoor.

Ik ben dus ook niet zo van dat 1 wereld-gedoe, dat in New Age-kringen zo populair is. Als wij als mensheid allemaal oplossen in dezelfde culturele soep verliezen we allemaal onze identiteit. Aleister Crowley was de geestelijk vader achter de New Age-beweging en dat was een van de ergste satanisten die er bestond:

http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/aleister-crowley-his-story-his-elite-ties-and-his-legacy/

Ik ben heel erg voor persoonlijke en collectieve soevereiniteit. Het zal je daarom niet verbazen dat ik geen voorstander ben van een verenigd Europa. Centralisering van de macht is het probleem en NOOIT de oplossing.

Daarom werkt communisme ook niet, want het is een collectivistische beweging. Het individu maakt het collectief, niet andersom! Zo heeft de natuur het ook bedoeld. We zijn immers allemaal met een eigen, unieke frequentie gematerialiseerd. We zijn druppels in een oceaan. Eerst waren er druppels, toen pas een oceaan. Ik ben ik en jij bent jij en wat van mij is van mij en daar moet jij met je tengels vanaf blijven, tenzij ik je daar toestemming voor geef!

Mike

 
Wat te denken hiervan:

http://www.naturalnews.com/041365_mysteries_of_the_universe_Saturn_hexagon_clouds.html

Natuurlijk ontstaan door geluidsgolven? Intelligent ontwerp? Mike Adams stelt terecht dat elke mogelijke verklaring vergezocht klinkt.

Bedenk dat de naam 'Satan' verwijst naar de planeet Saturnus. Saturnus is de zesde planeet in ons zonnestelsel (de aarde is de derde). De zesde dag van de week, zaterdag, verwijst naar Saturnus. Aan Saturnus worden 'slechte' eigenschappen toegeschreven. Satan wordt natuurlijk al gezien als negatief. Op zaterdag gaan we drinken en feesten en zijn we 'van God los'. Denk ook aan termen als 'sadistisch', 'satire' (bijtende spot) en demonische wezens die 'saters' worden genoemd.

En nu bevindt er zich een reusachtige HEXAGON rondom Saturnus, een zeshoek. Zes is het getal van de ziel en het is een vrouwelijk getal. Dankzij de 'verlichting' die het christendom ons bracht zijn er miljoenen vrouwen stelselmatig onderdrukt, gemarteld en verbrand, een zeer zwarte bladzijde in onze geschiedenis. Deze werden bestempeld als 'heks', gebaseerd op het Griekse woord voor 6 (hex).

Wat is hier aan de hand? Wie het weet, mag het zeggen...

Mike

 
Als oer eten het beste is, zouden we dan niet naar een oer samenleving terug moeten?

In vergelijking met wat ik bedoel zijn New Age-ers aso's.

Het loslaten van bezit is een laatste stap en eigenlijk de minst belangrijke.

Voor die laatste stap zitten we in een samenleving die waarschijnlijk dicht bij zit wat jij ideaal vindt. Of die laatste stap dan nog uitmaakt? Waarschijnlijk niet.

Het is het trouwens het tegenovergestelde van centralisering van macht. Ideaal gezien is er geen macht meer.

Wat ik uit je tekst haal is dat we groepsdieren zijn, die steeds meer en meer gedwongen worden als kuddedieren te leven. Zo denk ik er praktisch tenminste wel over.

Aan de andere kant zou het zo mooi zijn als we echt als 1 ziel konden leven, misschien te idealistisch en niet de aard van het beestje.

 
Quote:
Aan de andere kant zou het zo mooi zijn als we echt als 1 ziel konden leven, misschien te idealistisch en niet de aard van het beestje.


Klinkt letterlijk te mooi om waar te zijn. Als dat gebeurt, houden we op met materialistisch en dus aards te zijn, dan zijn we uitsluitend nog pure energie. Het hele idee achter onze aardse beleving is juist dat we VERSCHILLEND zijn, al het andere is een leugen!

Mike

 
Je aardse bestaan is juist om het materialistische te beleven en te ervaren. Om te ervaren dat je voeding nodig hebt. Zijn als 1 ziel, dat komt wel weer, maar niet zolang ik op deze aardkloot loop. Doel is daar op alle manieren zoveel mogelijk van genieten!

 
Stel dat er iets was dat door de oneindige tijd en ruimte zichzelf ontdekte, en nadat het zichzelf goed leerde kennen en doorgronden, besloot deeltjes van zichzelf te plaatsen in door hem zelf geschepte levensvormen. Levensvormen die na een leerschool op dezelfde hoogte konden komen zoals hij zelf was en is. Zodat hij kon genieten van zijn kinderen en zijn kinderen van hem, die net als hij God of het All konden zijn en worden. Zodat hij niet meer alleen was maar zijn liefde en wijsheid en geduld kon delen met zijn kinderen. Zodat zijn gelukzaligheid gedeeld konden worden met allen die de weg terugvonden, en zo in steeds verder gelukzalige werkelijkheid te komen. Zo kan ieder dus individueel kiezen om zelf te weg terug te beginnen die alleen in zichzelf kan plaats vinden. Hoe meer eenheden hoe meer gelukzaligheid. En allemaal verschillende persoonlijkheden door hun leerschool in de materie op aarde.

 
Vanuit de astrologie is Saturnus helemaal niet zo'n engerd hoor. Saturnus wordt gezien als de leermeester en de vormgever. De planeet die ons uitnodigt het vormeloze te kanaliseren, te structureren en vorm en inhoud te geven. Saturnus wordt ook geassocieerd met de archetypische vader. De figuur die ons begrenst en veiligheid biedt, waar we ons tegen verzetten om onze eigen grenzen op te zoeken. Het levensgebied waarop we saturnus in ons persoonlijke leven tegenkomen is het gebied waarop we bewust de uitdaging aangaan om bewustzijn te ontwikkelen en het hanteerbaar te maken, van leerling naar leermeester te groeien.

Vanuit de heilige geometrie is bekend dat elke geometrische vorm een nulpuntveldgenerator is. Hoe gecompliceerder de vorm, hoe krachtiger de nulpuntenergie. Zo is een zeshoek dus krachtiger dan een driehoek of vierkant. Nulpuntenergie heeft als o.a. als eigenschap ordenend en daarmee helend in te werken op biologische systemen, zoals ons lichaam.

Vanuit deze invalshoek bekeken kan ik me verheugen over dit verschijnsel. Het zou ons meer bewuste heling kunnen brengen, orde in de chaos, kanalisering van de chaos en structuren die zich kenmerken door heelheid.

Zo boven, zo beneden, zo binnen, zo buiten. Het alziend oog helpt ons bewust te zien. Saturnus maakt dat we realiteit onder ogen gaan zien.

 
De nieuwe realiteit bedoel ik dan. Die van onze scheppingskracht en oneindig creatiepotentieel, die we met behulp van Saturnus kunnen vormgeven op aarde.

 
@Indigo
Quote:
Vanuit de heilige geometrie is bekend dat elke geometrische vorm een nulpuntveldgenerator is. Hoe gecompliceerder de vorm, hoe krachtiger de nulpuntenergie. Zo is een zeshoek dus krachtiger dan een driehoek of vierkant. Nulpuntenergie heeft als o.a. als eigenschap ordenend en daarmee helend in te werken op biologische systemen, zoals ons lichaam.


kan 't nog ingewikkelde? 8O

@Indigo
Quote:
die er heerst in onze op hol geslagen ego's en het gebrek aan verbinding met ons ware bewustzijn


hou 't simpel, 't leven is simpel alleen wij "intelligente wezens" zien dat niet omdat we in chaos verkeren, je zei dat juist zo mooi Indigo...

dick

 
Quote:
hou 't simpel, 't leven is simpel alleen wij "intelligente wezens" zien dat niet omdat we in chaos verkeren, je zei dat juist zo mooi Indigo...


Dit is heel belangrijke informatie Dick, dit vertelt ons heel veel over de essentie van ons bestaan.

Ik zal geen poging doen om er dieper op in te gaan en dit verder toe te lichten, omdat ik uit je reactie meen op te mogen maken dat je er niet voor open staat.

Dat is prima, maar voor mij is het leven juist zoveel simpeler geworden toen ik me hiervan bewust werd.

 
Op 26 juli en 26 augustus doet zich een relatief bijzonder astrologisch fenomeen voor, namelijk een verbinding tussen 6 planeten, een zogenaamde ster-tetraëder genoemd.

Hier een leuk artikel over dit fenomeen en de energieën die dit met zich meebrengt.

http://inzichten.com/artikelen/astrologie-artikelen/ster-tetra%C3%ABder-van-geniale-vernieuwing-2.0.html

 
@Indigo,

ik ben bang dat wij stervelingen (nog) maar heel weinig begrijpen over de essentie van 't bestaan, en das nou precies wat de chaos veroorzaakt, we willen het zo graag begrijpen en doorgronden.

we weten dat we het "weten" (onbewust) maar zijn (nog) niet in staat om bij dit "weten" te komen vandaar dat we hier op aarde zijn om dat weer te leren.

mijn definitie van de essentie van 't leven is: hou 't simpel, en maak 't niet moeilijker dan 't is.

hoe intelligent we ook zijn, we zullen het in ons aardse bestaan nooit kunnen doorgronden, we kunnen er alleen maar over fantaseren, de ene doe dat meer en beter dan de ander, maar verkeerd daardoor vaker in chaos dan die ander.

dus hou 't simpel, dan is het leven ook simpel...

dick

 
We hebben de essentie van het bestaan wel degelijk in het verre verleden (Egypte - Kemet) grondig bestudeerd en doorgrond en zelfs weten te vatten in wiskundige formules. Deze kennis is de mensheid echter ontfutseld en we worden sindsdien in onwetendheid gehouden. Jij voelt je daar prettig bij en noemt het 'simpel', maar ik niet. Ik wil weten wat 'zij' weten en het is deze zoektocht naar een objectieve waarheid die mij o.a. motiveert.

Mike

 
@Mike
Quote:
We hebben de essentie van het bestaan wel degelijk in het verre verleden (Egypte - Kemet) grondig bestudeerd en doorgrond en zelfs weten te vatten in wiskundige formules


de veronderstelde waarheid...

Quote:
Ik wil weten wat 'zij' weten en het is deze zoektocht naar een objectieve waarheid die mij o.a. motiveert.


de chaos ten top,

wij zullen de "waarheid" op deze aarde of in ons aardse bestaan nooit kunnen vinden.

spijtig, maar we zullen geduld moeten hebben, en dan schort er aan bij ons, dat hebben we niet.

de fantasie slaat op hol, want wij zijn toch zo intelligent, wij moeten dat toch zeker kunnen begrijpen en/of doorgronden? nee dus, dat kunnen we niet en dat accepteren we niet.

de chaos is geboren...

wie moeilijk leeft, gaat ook moeilijk dood, zei mijn overgrootmoeder.

dick

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.080
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan