Spiritueel nihilisme

Quote:
Ik wil weten wat 'zij' weten en het is deze zoektocht naar een objectieve waarheid die mij o.a. motiveert.


Kan het nog dieper liggen Mike, is het niet je diepste verlangen naar heelheid die je tot deze zoektocht motiveert?

 
Quote:
Vanuit de astrologie is Saturnus helemaal niet zo'n engerd hoor. Saturnus wordt gezien als de leermeester en de vormgever. De planeet die ons uitnodigt het vormeloze te kanaliseren, te structureren en vorm en inhoud te geven. Saturnus wordt ook geassocieerd met de archetypische vader. De figuur die ons begrenst en veiligheid biedt, waar we ons tegen verzetten om onze eigen grenzen op te zoeken. Het levensgebied waarop we saturnus in ons persoonlijke leven tegenkomen is het gebied waarop we bewust de uitdaging aangaan om bewustzijn te ontwikkelen en het hanteerbaar te maken, van leerling naar leermeester te groeien.


Er zijn ook helemaal geen engerds. Zelf het woord ; eng' is niet eng, want het is afkomstig van het Egyptische 'ankh', de 'sleutel des levens'. God is de hemel, Satan is de aarde. Lucifer verlichte ons met kennis. Het is allemaal mythologie en het wordt pas 'eng' als we deze gaan verpersoonlijken en de mythes letterlijk gaan nemen. Er zijn ook geen 'boosaardige' getallen of symbolen, alles wordt 'goed' of 'kwaad' op basis van INTENTIE en INTERPRETATIE! Don't believe the hype! Vandaar ook dat jij schrijft:

Quote:
Het alziend oog helpt ons bewust te zien.


In de Griekse mythologie was de naam voor Saturnus: Kronos. Dat is Vader Tijd, die vaak wordt voorgesteld als een...man met een witte baard! De Griekse naam voor Lucifer (Lichtdrager) was Prometheus, die de mens de gave van vuur (licht) gaf. Zoals gezegd, alles is interpretatie en intentie. De Nazi's creerden de Olympische vlam, een eerbetoon aan Prometheus:

http://vigilantcitizen.com/vigilantreport/london-2012-the-olympic-torch-relay-and-prometheus/

Helaas hebben we te maken met een zieke club die zichzelf beschouwt als 'verlicht' en van mening is dat alleen zij het waard zijn om over essentiele kennis over ons bestaan, de natuur, het universum, anti-zwaartekracht, astrologie en astronomie, etc. te beschikken en ons, de 'domme massa', letterlijk en figuurlijk in het duister wil laten blijven tasten.

Mike

 
Beste Dick,

Ik ben het echt hartgrondig oneens met je posts in dit topic.

Dat bleek eerder al...

(Maar toen zou jij ermee ophouden ;-])

Wat ik wil aangeven is dat het niet zo simpel is als je wilt doen geloven.

Deze houding van jou lijkt op die van de New-Age beweging ("love & light en vervolgens al het 'duistere' negeren, dan verdwijnt het vanzelf"), wat op mij overkomt als je kop in het zand steken. Wat ik probeer te doen is me bewust maken van alles om me heen dat 'fout' en 'duister' is, zodat ik de juiste informatie heb en dus de juiste stappen kan ondernemen om mezelf en anderen meer in het 'licht' te krijgen.

Ik kan er namelijk ontzettend kwaad om worden dat we onszelf laten manipuleren. Je weet dat dit zo is als het om voeding gaat, maar ik (en anderen hier) stel(len) dat dit ook voor andere onderwerpen geldt.

Met de houding 'keep it simple' verdwijnt dit niet.

Ik zie het als een proces waar we als mensheid doorheen moeten. We moeten onszelf in de spiegel leren aankijken en daarnaast zien wat er om ons heen gebeurd, zodat we het en onszelf kunnen veranderen. Een veel te simpele analogie, maar om goud te vinden moet je ook door de modder heen. En dat zullen we op zowel collectief als individueel niveau moeten gaan doen om onze potentie te verwezenlijken.

 
Paradogma,

klopt, ik wilde ermee ophouden omdat 't een welles nieters topic is/wordt

en omdat 't weer zoals altijd vingerwijzer cq in hokje plaatsen topic wordt.

Quote:
Ik zal geen poging doen om er dieper op in te gaan en dit verder toe te lichten, omdat ik uit je reactie meen op te mogen maken dat je er niet voor open staat.


maw, je staat er niet voor open, dus je snapt 't niet...

Quote:
new age, kop in 't zand, enz, enz


en zo zijn er nog meer voorbeelden maar ik denk dat dit wel genoeg is om te zien wat ik bedoel.

ik ben maar een simpele, maar wel wijze ziel, en iemand die heel veel weet maar in verwarring (chaos) verkeerd omdat ik niet met al mijn intelligentie (hersenen, ego, denkvermogen) het weet te interpreteren wat mijn ziel me allemaal vertelt of laat voelen.

wat ik wel heb weten te destilleren (met mijn intelligentie) uit alle gevoelens, seintjes van mijn ziel en levenservaringen van de afgelopen 60 jaar is: hou 't simpel want 't is simpel, 't wordt moeilijk als jou intelligentie, of die van een ander, zich ermee gaat bemoeien.

ik zou nog veel meer over mijn gevoelens, ervaringen en seinen kunnen vertellen maar ik ben niet zo goed in het op papier zetten hiervan.

er is heel veel meer tussen hemel een aarde, maar machtspelletjes die de zgn. "goden" op aarde spelen, of zouden spelen is wat mij betreft totaal onbelangrijk.

dick

 
Hier een zeer inzichtelijk artikel over wat de elite heeft met Saturnus:

http://www.groundzeromedia.org/synching-of-saturnalia/

Dit artikel laat zien dat Kronos (Saturnus) niet alleen wordt afgebeeld als een man met een witte baard, maar ook als Magere Hein, in het Engels de 'Grim Reaper' (grimmige oogster). Het Romeinse festival Saturnalia ging vooraf aan het 'sterven' van de zon, tussen 22-23 en 25-26 december. De zon staat dan 3 dagen 'stil' en vervolgens begint de winter, het meest duistere seizoen. De zon 'sterft' dan.

Dit is de datum waarop wij kerst vieren en de kerstman is...een man met een witte baard! Deze man is een 'kindervriend', maar in werkelijkheid is hij een kindereter! Krampus, de Oostenrijkse variant van de kerstman, was allesbehalve vriendelijk voor kinderen. Hij hield een boek bij van welke kinderen 'stout' waren geweest en kwam deze ophalen en in een zak wegvoeren. In Nederland doet dit weer denken aan Sinterklaas, die met zijn angstaanjagende zwarte Pieten (Mooren) hetzelfde deed. Sinterklaas is St. Nikolaas, een christelijke 'heilige' die daadwerkelijk kinderen at ten tijde van de pestuitbraak! Sinterklaas is in Amerika 'Santa Claus' geworden, of 'Saint Nick'. En is het toeval dat 'Santa' alle letters bevat van 'Satan'?

De Romeinen offerden kinderen op tijdens Saturnalia. Als Saturnus zowel Magere Hein, de Dood, is als een zgn. 'kindervriend' die kinderen opeet, en we weten dat Saturnus een archetypische Vader is, die ook wel bekend staat als Kronos, Vader Tijd, dan is dit simpelweg een mythe voor de Tijd, die alles 'opeet', incl. zijn 'kinderen', want ook onze tijd hier op aarde is een keer op, waarna we sterven. Dat Magere Hein een zeis heeft, wijst op de oogstperiode ('harvest' in het Engels, verwant aan het Nederlandse 'herfst'), de donkere seizoenen, waarin ook de zon 'sterft'.

Dit is wat ik bedoel, het is allemaal mythologie. Het wordt pas boosaardig als we het letterlijk gaan nemen en vertalen naar personen!

Mike

 
Jp en Mwtje:

Die Ancient Knowledge serie laat m'n hoofd enigszins spinnen.

Vanaf deel zes vooral. Dat sin(us) verhaal bijvoorbeeld...

@ Mike:

Kronos vind ik weer zo'n typisch geval van 'hidden in plain sight'.

Heeft iemand hier het boek "The Ringmakers of Saturn" gezien?

Heb wel e.e.a. hierover gezien; best bizar.

 
@Jp graag gedaan.

Het is wel even een flinke serie om door te werken. Er komen nog meer delen in de toekomst. Niet alle delen zijn even sterk, sommige zijn meer een tussenschakel naar een volgende ontknoping. In elk geval erg fijn dat iemand de moeite neemt het te maken en te plaatsen op youtube. Fijn dat we deze info ook op het forum kunnen delen trouwens.

 
Ik blijf m'n kop maar in 't zand steken,

das beter dan in de chaos te verkeren van de strekking van

dit topic.

Ik vind 't echt onvoorstelbaar hoe er overal verbanden gezien

of gemaakt worden.

Niets lijkt meer te zijn wat 't eigenlijk was of is...

Dit topic is het toppunt van de chaos en de verwarring.

Dick

 
Dick: daar heb ik jaren geleden ook voor gekozen, op een gegeven moment ging het toch weer kriebelen.

 
Even over de Ancient knowledge serie. Het mystery van het magnetische vliegwiel is binnenkort als het goed is voorbij. Het is verklaarbaar met Particle physics. Het enige is nog het werk en alles op elkaar afgestemd krijgen.Dit zal niet meer lang duren. Er wordt een hint gegeven in de documentaire SIRIUS. En inderdaad wat fats zegt meer WAPF :-)

 
Zo is het, dick, stoppen met roken en die hersenen laten werken! Wist je dat roken een SATANISCHE OMKERING is? De Indianen rookten de vredespijp. Voor hen was tabak een heilige plant, die voor vrede en verzoening stond en die werd gedeeld, opnieuw als teken van eenheid en verbroedering. Vandaag de dag bevat 1 enkele sigaret maar liefst 4.000 (!) kankerverwekkende stoffen, waaronder zelfs radioactieve stoffen! Dit is de complete ontheiliging van een heilige plant, waarmee men precies het tegenovergestelde bewerkstelligt: egoistisch verslavingsgedrag, verlaging van het bewustzijn, en ziekte en ongezondheid.

Jij gelooft niet in een satanische elite en jij ziet de verbanden niet die hier gelegd worden met astrologie en astronomie. Ook al is het totale onzin en poppenkast, dan nog moet je mij maar eens verklaren waarom uitsluitend onze mannelijke machtshebbers jaarlijks bij elkaar komen in Bohemian Grove en daar het 'Cremation of Care'-ritueel (verbranden van zorg/empathie) uitvoeren, waarbij er symbolisch een baby wordt geofferd aan een grote uil, genaamd Moloch. Alex Jones wist dit bizarre ritueel in 2000 met een verborgen camera vast te leggen:



Uit het artikel dat ik in mijn vorige post aanhaalde:

Quote:
In ancient times anxieties that existed when the darkness gathered were released by sacrificing a child to the horned god Molech.

It was a sacrament to the gods for a guarantee of prosperity, health and safety.

These sacrifices of children have not stopped nor have the rituals to Molech. They

continue in the present and they are done with the absence of compassion and care.

There is no guilt form the leaders and they continue to break bones, and draw blood as

they pave the New World Order over the bodies that were unfortunate enough to be in

the way.


Zelfs als jij het niet gelooft, ZIJ geloven er in ieder geval wel in!

Mike

 
@Mike
Quote:
stoppen met roken en die hersenen laten werken!


ten eerste:

rook ik al 6 wkn. niet meer, rustig op mijn manier afgebouwd, niet voor gezondheids - maar voor financiële redenen.

Quote:
Dit is de complete ontheiliging van een heilige plant, waarmee men precies het tegenovergestelde bewerkstelligt: egoistisch verslavingsgedrag, verlaging van het bewustzijn, en ziekte en ongezondheid.


dus deze vlieger gaat voor mij niet op...

Quote:
Jij gelooft niet in een satanische elite en jij ziet de verbanden niet die hier gelegd worden met astrologie en astronomie.


ten tweede:

idd, ik geloof niet in een satanische elite, geloof wel in het verband tussen astrologie en astronomie, maar geloof niet dat er een verband bestaat tussen een satanische elite en astrologie en astronomie.

ik geloof ook dat er een verband bestaat tussen bush senior, sadam hossein en bush junior,

bush junior moest de klus ff afmaken die zijn vader niet kon afmaken en dat kon door middel van de golf oorlog.

ik geloof dus ook dat deze heren duizenden mensen de dood hebben ingejaagd (9/11) om dit doel te bereiken.

ik geloof ook dat deze heren hele zware lessen krijgen voorgeschoteld in opéénvolgende levens.

Quote:
waarbij er symbolisch een baby wordt geofferd aan een grote uil, genaamd Moloch. Alex Jones wist dit bizarre ritueel in 2000 met een verborgen camera vast te leggen:


wat zie ik in dat filmpje? niks, helemaal niks ohja een stel figuren met puntmutsen, tenminste dat lijkt zo te zijn, en een beetje vuur.

maar ik weet niet hoe deze alex aantoont dat er een symbolische baby wordt geofferd, zo kan iedereen wel wat roepen...

Mike,

jij leest veel op internet en neemt blijkbaar heel veel voor waar aan wat je allemaal leest.

ik lees niet veel over dit soort dingen op internet, ik hou niet van vergaarde en/of aangeprate wijsheid, dus ook niet andermans wijsheid.

ik interpreteer mijn eigen ervaringen die ik heb opgedaan in de afgelopen 60 jaar en laat me dus niets aanpraten.

er zijn zo verschrikkelijk veel papegaaien op deze wereld, als er één liegt, liegen ze allemaal.

er zijn ook nog steeds mensen die geloven in nessy of in de verschrikkelijke sneeuwman en zelfs in nederland wordt er nog gelooft in sinterklaas of de kerstman...

als je alles moet geloven wat anderen te vertellen hebben...

"complotten" zijn er al heel erg lang, echte bewijzen zijn er nooit geweest, wel veel onderzoeken en daarna veel roepen maar nooit veel laten zien...

dick

 
Quote:
maar ik weet niet hoe deze alex aantoont dat er een symbolische baby wordt geofferd, zo kan iedereen wel wat roepen...



Dat staat gewoon in het programmaboekje van The Grove hoor. Dat wordt door niemand betwist ook niet door de deelnemers van deze bizarre bijeenkomsten.

Hier een interview met een "grover" zonder de puntmuts.

Zoals je ziet zijn ze niet al te blij dat een van hun bizarre rituelen voor iedereen te zien zijn.



 
@Pike
Quote:
Dat staat gewoon in het programmaboekje van The Grove hoor. Dat wordt door niemand betwist ook niet door de deelnemers van deze bizarre bijeenkomsten.


feit blijft: iedereen kan wel wat roepen, ooit gedacht aan de boel shockeren?

dick

 
ff gegoogeld op alex jones:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones

Quote:
De betrouwbaarheid van Jones als onderzoeksjournalist is regelmatig aanleiding tot discussie. Dit omdat Jones er van uitgaat dat de wereld in het geheim wordt gecontroleerd door een crimineel kartel van centrale bankiers. Volgens Jones werken deze groepen achter de schermen aan de verwezenlijking van een Nieuwe Wereldorde (NWO).

De NWO zou door middel van terreuraanslagen chaos willen creëren om Amerikaanse burgers ertoe te bewegen hun in de grondwet verankerde vrijheden en rechten op te geven. Volgens Jones' zijn bange burgers namelijk bereid hun grondrechten op te geven in ruil voor meer veiligheid. Hij ziet daarin duidelijke parallellen met het Derde Rijk van Adolf Hitle


wat zouden deze figuren met de NWO nou willen bereiken? als deze figuren eeuwig zouden leven kan ik me voorstellen dat ze de zaken naar hun hand zouden willen zetten, maar dat is dus niet zo, ook zij gaan gewoon dood, ook zij kunnen een hartinfarct krijgen of ernstig ziek worden.

ik denk dat meneer alex voor eigen parochie preekt, dat hij een beetje bezeten is en een spook najaagt.

dick

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan