Spiritueel nihilisme

is goed Mike,

geloof niet dat er nog hoop is voor mijn verstand, kwestie van accepteren, als ik maar niet in de politiek hoef... :(

dick

 
Mooi verwoord Mike.

Ik zat laatst naar een korte Ted lezing te kijken en zag daar het teken sankofa, welke betekend return and get it/go back and reclaim the past so you can move forward, ofwel gebruik de wijsheid van het verleden voor de toekomst.

Om te kunnen leren van het verleden denk ik dat je het verleden niet moet kleuren met je hedendaagse opvattingen, door een moderne bril bekijken, maar onbevooroordeeld.

Ik heb er nu al een paar uurtjes Phil Valentine (gendercide) kijken opzitten en herken daarin veel van wat Mike hier schrijft. Soms merk ik dat ik (mijn feministische conditionering, of zoals Phil het noemt de kolonisatie van de gedachte) in opstand kom, maar als ik het zonder te oordelen bekijk vind ik het een mooie visie, een herwaardering van het verschil tussen mannen en vrouwen en de archetypes.

Ik heb ooit op de uni een essay geschreven met de titel: Niet gelijk, maar anders, over gender en sociobiologie. Toen al vond ik dat het streven naar gelijkheid van vrouwen was doorgeslagen in een onderwaardering voor alles wat vrouwelijk was en vrouwen gelijkheid zagen als het overnemen van mannelijke eigenschappen. Intussen lijkt er echter een onderwaardering te ontstaan voor mannen en het mannelijke.

http://www.nu.nl/lifestyle/3543802/mannen-kunnen-niet-veel-volgens-vrouwen.html

De een kan niet zonder de ander, dus daarmee is er in mijn ogen geen waardeverschil.

Symboliek, van waaruit Mike vertrekt, zoals vuur de zon, de fallus het mannelijke en de vrouw de maan het water(golf) en de cirkel (of het gapende gat ;) ) dat is allemaal onderdeel van oude wijsheid. In oude Afrikaanse pictogrammen worden deze ook afgebeeld en zijn al heel lang de essentie van de natuur waarvan wij onderdeel zijn en bevatten in mijn ogen veel wijsheid.

 
@Mike
Quote:
Een schaap is ook een nuttig dier...


idd, voor de vacht, 't vlees en het melk, kunnen we van een mens niet zeggen, hebben geen vacht, geen vlees (voor consumptie, hoewel..) en geen melk (euh, hoewel...)

een koe is ook lekker...

dick

 
dick,

Niet ik ben het die zichzelf belachelijk maakt, maar jijzelf met dit soort ongein. Als je niets zinnigs te melden hebt, ga dan iets anders doen i.p.v. deze topic te vervuilen. Er zijn hier mensen die wel graag hun hersens willen scherpen en door willen evolueren. Als je geen gehoor geeft aan deze oproep, geef je me weinig andere keus dan je te blokkeren, duidelijk?

Mike

 
misschien maak ik mezelf naar jouw idee belachelijk Mike, maar ik wilde alleen maar met deze reactie...

Quote:
Mike, Dennis,

jullie moeten echt de politiek is, hoe jullie alles kloppend weten te maken/praten zijn ze in Den Haag jaloers op [:D]

als Rutte/Samson de 6 miljard bezuinigen in September op deze manier presenteren zal er niemand tegen protesteren.

ik vind 't echt geweldig...


...aangeven dat ik echt allemaal te ver gezocht vindt overkomen en blijkbaar bevalt jou mijn manier van dat laten blijken niet.

ik had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen "Mike wat je nu allemaal vertelt geloof ik gewoon niet"

maar ik had deze keer voor een andere reactie gekozen en blijkbaar kan me dat een blok opleveren.

tja tis niet anders...

dick

 
Quote:
From the perspective of the other dimension, it really felt like nothing is real, only our beliefs about them make them so. Now knowing that, I review what I believe, and only hold on to what serves to expand my life, and let go of anything that feels restricting, or doesn’t make me feel positive in any way. I feel that once you start believing that something is possible, you start to let it into your awareness, and then it starts to become true for you. The more you believe it, the more it starts to become real for you. This is why it is so, very important to believe in positive things, rather than negative things. Whatever you believe, you will find that you are correct. The universe has a way of presenting to you exactly what you believe. If you think life is great, you are correct. If you think life is tough, you will be proved correct too. My own personal intention is to bring to people’s awareness what our human body is capable of doing, so that they can let it into their belief system. The more people start to believe it, the more we will start to see this kind of thing happening. For example, a miracle is only labeled such because it is an event outside of our belief system. Once we see it happen, we can start to believe it. Once we start to believe it, it can then enter into our own reality and happen more and more often. It’s as simple as that.



Vanochtend kwam Debsy met dit citaat van Anita Moorjani die een bijna-doodervaring had.

Ik vind het fantastisch als het zo werkt als Anita Moorjani het omschrijft.

Toch word ik er ook draaierig van: dat alles pas waar is als je denkt dat het zo is.

Ergens klinkt het ook een beetje Amerikaanse droom-achtig.

Maar ongeveer moet het zoiets zijn als de massapsychose als waar Paul Levy het over heeft.

Dat we met zijn allen iets denken waar we maar niet uit lijken te komen om de 1 of andere duistere reden.

 
dick,

Wat je vindt mag je houden. Maak jezelf alleen nket schuldig aan allerlei flauwe ongein. Je laat alleen maar zien hoe laag je bewustzijn nog steeds is en levert geen positieve bijdrage aan het geheel. Het is niet dat je het met me oneens bent waarom je je waarschuw, maar de onvolwassen karakter manier waarop je dit kenbaar maakt. Zelf had ik niet verwacht dat je het zover zou laten komen en je hebt bij mij vanwege andere, wel zinvolle bijdrages ook krediet opgebouwd, dus ik laat het hierbij. Iedereen weet nu hoe jij erover denkt, dus je punt is gemaakt, hoe kinderachtig dan ook.

Mike

 
@ Mike

Quote:
Ook bij jou proef ik nog steeds dat het ego iets is wat je zou moeten opgeven, of op z'n minst zou je daar naar moeten streven.


In een andere topic heb ik al eens beschreven hoe ik over het ego denk en daar ben ik nog niet anders over gaan denken. :-)

 
@Mike,

Quote:
dick,

Wat je vindt mag je houden. Maak jezelf alleen nket schuldig aan allerlei flauwe ongein. Je laat alleen maar zien hoe laag je bewustzijn nog steeds is en levert geen positieve bijdrage aan het geheel. Het is niet dat je het met me oneens bent waarom je je waarschuw, maar de onvolwassen karakter manier waarop je dit kenbaar maakt. Zelf had ik niet verwacht dat je het zover zou laten komen en je hebt bij mij vanwege andere, wel zinvolle bijdrages ook krediet opgebouwd, dus ik laat het hierbij. Iedereen weet nu hoe jij erover denkt, dus je punt is gemaakt, hoe kinderachtig dan ook.


mike,

ik ga er ff over nadenken of ik überhaupt nog wel een bijdrage wil leveren aan dit forum,

weet nog niet of ik eigenlijk wel zin heb om steeds op m'n tellen te moeten passen als ik ergens op reageer, terwijl jij je blijkbaar alles kan permitteren met mij verwijten te maken zoals dat ik onnozel reageer omdat ik dat op een manier doe die jou niet bevalt, dat ik ziek in m'n hoofd ben of dat ik vergeleken wordt met een schaap, dat ik een laag bewustzijn heb, en dat ik kinderachtig ben.

daar heb ik in principe niet zo'n probleem mee, maar als mij te verstaan gegeven wordt te zwijgen of anders een blok te krijgen, terwijl bovenstaande gewoon tegen mij gezegd kan worden weet ik niet of 't nog wel zinvol is om een bijdrage te blijven leveren.

misschien moet ik maar eens een bijeenkomst bezoeken, misschien kan ik daar wel open en vrij discussiëren en gewoon zeggen wat ik wil.

dick

 
Ik heb geprobeerd om met humor te reageren, maar het leverde alleen maar meer flauwe ongein van jouw kant op, dick. Op een gegeven moment was het menens voor mij, want je gedrag deed je naam eer aan. Ik hoop eerlijk gezegd dat je e.e.a. nog eens goed gaat overdenken.

Mike

 
Quote:
dan moedig ik je bij deze aan hier eerst meer over te weten te komen en dan nog eens met mij hierover te debatteren.


Mike, waar kan ik hier meer over te weten komen? Heb je enkele bronnen die je kan aanraden?

 
Hoe goed is je Engels? De beste info is Engelstalig. We lopen hier in Nederland lichtjaren achter en dit verklaart ook sommige bekrompen reacties hier op het forum. We denken in dit land altijd voorop te lopen met allerlei zaken, maar in werkelijkheid zijn we schildpadden tegenover bepaalde hazen in de Engelstalige wereld.

Ik raad je de volgende lezingen aan van Phil Valentine:









Anderen hebben me ook aangeraden om me te verdiepen in wat Michael Tsarion te vertellen heeft. Graag concrete links!

Mike

 
Of dodeca volgen op quofataferunt.nl

Erg lastige materie maar dat kan jij vast wel volgen met een beetje moeite :-)

 
Ik ga wat dit betreft af op Patrick Henningsen, die heeft heel wat twijfels rond Assange en ook Snowden. De beste intenties, maar het wordt een soort afleiding met wat ze naar voren brengen.

Dit is een goed interview: , en ook het interview met hem over Boston.

Wat betreft Rand Paul: ik heb helemaal geen vertrouwen in electoral politics, het zit ontzettend slim in elkaar maar je vindt er nooit iemand met wijsheid.

 
Mike, het is bijzonder hoeveel jou perspectief lijkt op die van mij. Great minds think alike of great minds eat alike! Ik heb ook lang gedacht dat ik het ego moest opgeven, maar de realiteit is dat dat niet kan. Je kan niet verlangen niet te verlangen en met je ego je ego loslaten. Het gaat erom te accepteren wie je bent. Ben je een eekhoorn wees een eekhoorn, ben je een brian wees een brian. Zodra je de zoektocht naar jezelf staakt zul je zien dat je altijd al met jezelf geweest bent. Het universum speelt verstoppertje met zichzelf voor eeuwig en altijd. Iedereen is het universum, alleen de meerderheid speelt nog verstoppertje, doen alsof het niet zo is. Het universum is de oceaan en wij zijn de golven.

Brian

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.088
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan