Spiritueel nihilisme

Lievergezond,

Iedereen is paranormaal, alleen bij de meeste mensen is die niet ontwikkeld.

Sterker nog, eigenlijk is paranormaal gewoon normaal, het is eerder abnormaal dat de moderne mens dit soort "paranormale" vermogens verloren hebben, die bij de natuurvolkeren nog volop aanwezig waren.

Quote:
Niemand kan een ander genezen: dat kunnen wij alleen zelf (gelukkig maar).



Genezen is iets wat ons lichaam helemaal zelf moet doen inderdaad, niemand anders dan ons lichaam doet dat. Maar de ander persoon(de paranormaal genezer dus) kan je wel helpen om in een bepaalde toestand te laten komen, waardoor je lichaam tijdens zo'n toestand even ongelooflijk veel geneeskracht heeft.

Gezondheid,

 
Mike, ik kwam deze tekst op het internet tegen over de Brief van Alber pike aan Mazzini

Wat vind jij hier van ???

Toen ik de fragmenten uit de vermeende brief aan Mazzini ging bestuderen, viel het mij op dat de inhoud niet in de negentiende-eeuwse stijl geschreven was. Ik vond het zo vreemd dat de termen als 'fascisme', 'nazisme' en 'zionisme' in de zogenaamde negentiende-eeuwse brief voorkomen. Op school was geschiedenis mijn lievelingsvak. Daarom ben ik vrij goed op de hoogte van de geschiedenis. Hoe kon Albert Pike zulke termen in zijn brief noemen, terwijl het fascisme nog niet in zijn tijd bestond!? Het fascisme ontstond pas in 1920 en werd geintroduceerd door Benito Mussolini. Het woord fascisme is ontleend aan het Latijnse 'fasces'. Fasces is een bundel met een bijl in het midden. In het Oude Rome werd die bundel gedragen door een speciale lijfwacht van twaalf man, die lictoren waren genoemd, hetgeen betekent pijlbundeldragers. Deze fasces werden veel later het symbool van macht van de Italiaanse dictator Mussolini en zijn aanhangers, die zich "fascisten" noemen. Het woord fascisme is afgeleid van "fascio", hetgeen "bundeling van machten" letterlijk betekent.

 
Quote:
Iedereen is paranormaal, alleen bij de meeste mensen is die niet ontwikkeld.

Sterker nog, eigenlijk is paranormaal gewoon normaal, het is eerder abnormaal dat de moderne mens dit soort "paranormale" vermogens verloren hebben


Even in reactie op Gezondheid. Klopt helemaal!

Hoe minder je aan je hoofd hebt, hoe makkelijker je inzichten binnenkrijgt. In Boeddhistische culturen heb je van die stilte-weken - daar kun je je voor opgeven, en dan leef je een week in een groep zonder te praten / te lezen.

Nooit gedaan, maar wat ik daarvan weet is dat je op die manier je eigen talent echt kunt versterken, omdat je helemaal op jezelf gericht bent. Ik ken iemand die doet dat 2x per jaar, in Europa. Helaas gaat een hoop van de verworven heldervoelendheid in het werkzaam leven langzaam weer verloren.

Dit is ook precies de reden waarom mystici vroeger zo hamerden op het afleggen van bezit, bezittingen zitten in de weg bij het maken van een connectie met het 'veld'. Want: zorgen.

In onze hectische wereld is het moeilijk om een goede connectie te maken, maar niet onmogelijk. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je een paar weken gaat kamperen in de natuur? Maak jezelf onbereikbaar, behalve voor echte nood.

Je wordt dan niet alleen rustiger, maar ook heldervoelender. Juist in deze tijd (druk druk is status) waarin we onze talenten zo snel afleren, is het uitdaging om daar juist wel aan te werken. Zoek de rust op, let op de energie van het hart, en vertrouw op ingevingen die je plotseling krijgt.

 
@ Amancay

"Mike hoe zit het dan met biergist tabletten, zoals die van Pax, zit daar wat hop in omdat het ook bitter smaakt."

Lijkt me niet.

"Iedereen is paranormaal, alleen bij de meeste mensen is die niet ontwikkeld."

We are spiritual beings having a human experience... en niet andersom.

 
DenniS wrote:
We are spiritual beings having a human experience... en niet andersom.



Waaruit maak je op dat wij "beings" zijn? Welke zekerheid heb je daarover?

 
Moondust, begin nou niet weer alsjeblieft, het was net zo lekker rustig hier. Ik begin zo langzamerhand te geloven dat je een autist bent!

Mike

 
Hou jij op met je oneerlijke spel door telkens te trachten mij buitenspel te zetten en daarmee te suggeren dat jij meer waarheid verkondigt op dit vlak. Hou het bij de inhoud. Zijn mijn vragen onzinnig of niet legitiem? Prima, laat het me maar zien. Weerleg mijn onzin met onomstotelijk bewijs en ik hou me gedeisd. Een ruimdenkend en open mens zou gefundeerd tegengeluid (uit welke hoek dan ook) juist verwelkomen. Ik ben je vijand niet, ik ben een vriend. How about treating me like one?

 
Ik word heel erg moe van je. En ik niet alleen. Mensen die mij energie kosten vermijd ik liever. Ik wil je vragen om je bijdrages op dit forum te beperken tot vragen en opmerkingen over alles behalve jouw absurde, nihilistische kijk op het leven. Ikzelf stop geen energie meer in het weerleggen van je 'argumenten' en menigeen hier is inmiddels ook al doodmoe van dat overloze gezwets in de ruimte.

Als alles toch een illusie is, stop dan ook met zoveel tijd en woorden hierin te steken! Jij zou 'de weg naar binnen' gaan bewandelen. Lijkt me inderdaad de hoogste tijd. Elke minuut dat je je op deze manier naar de buitenwereld profileert, had je ook bij jezelf naar binnen kunnen kijken!

Mike

 
Dat jij moe van mij wordt is niet bepaald mijn probleem noch mijn verantwoordelijkheid. Ik mag dan wellicht de aanleiding van jouw Moondust-moeheid zijn, maar ik ben niet de oorzaak. Dat kan ik ook niet zijn, die macht heb ik niet. De oorzaak ligt natuurlijk gewoon IN JOUZELF. Deal with it!

Je kan ook gewoon accepteren dat er iemand op jouw forum zit, die een visie op het leven heeft die niet strookt met die van jou. What's the big deal? Waarom moet mijn visie wijken voor die van jou en moet mij wat dit betreft de mond gesnoerd worden?

 
Ik ben het wel eens met moondust, maar op deze manier trekken beide kanten aan een dood paard. We hebben al een lange discussie gehad en op een gegeven moment moet er een kant gekozen worden al zeg ik niet dat Moondust dan gecensureerd moet worden.

Quote:
That reminds me of a funny-- Gary Schneider is a great friend of mine. He's a poet from the West Coast, and he's a very good Zen student. He's studying under Oda-Roshi. And he suggested one day that we found a null and void title in Gary and Trust Company, with its slogan 'Register your absence with us.' And what you do is, you give your fortune to us, and we guarantee to transport it to you in the next life.

Anyway. This situation, I was suggesting, is one that can be overcome reasonably simply, if you can just get the idea straight. A lot of people say, you know, 'I understand what you say intellectually, but that's not enough. I don't really understand it.' But I often think that when people say that, they don't fully understand it intellectually. If you can get something quite clear, really clear in your head, I don't think that our mind is compartmentalized so that the intellect's over here, and the feelings are over here, and the intuition is over there, and the sensations are over there. I don't think Jung meant that when he made that classification. I think every faculty of the mind is continuous with all the others.

And so what you're saying when you say 'I understand it intellectually, but I don't get it intuitively,' or 'I don't feel it in my bones,' is that you understand it in the sense of being able to repeat a form of words. Now it's true that there's lots of debates and problems that are purely verbal. A great deal of what goes on as theological or philosophical discussion is absolutely nothing except a war of words. A logical positivist, for example, can show conclusively that all metaphysical statements are meaningless. But so what? That's just talk. People have, on the other hand, experienced, say, mystical states, and these experiences are quite as real as the experience of swimming in water, or lying in the sun, or eating a steak, or dying. And you can't talk them away. They're THERE, in a very concrete sense. But there is a very close connection between your conceptual understanding of the world and how you actually see the world.

In other words, let's take for example this problem: there are people who don't have number systems going beyond three. They count 'One, two, three, many.' So anything above three is a heap, or many. Now those people cannot know that a square table has four corners. It has many corners. But once you're able to count beyond four, you can extend your counting system indefinitely. You have a different feeling about nature. It's not only you know more, but you feel more. You feel more clearly. So my point is simply that the intellect is not something cut off from every other kind of experience, existing in a kind of abstract vacuum which has nothing to do with anything else. The intellect is part and parcel of the whole fabric of life. It goes along with your fingers; it goes along with being able to touch. After all, what an intellectual thing in a way the human hand is. It can do things that other hands can't do. No other mammal can have thumb-finger contact. The monkey doesn't achieve it.

So the hand is intellectual. So, as a matter of fact, a plant is intellectual. This thing is a gorgeous pattern. If you look into it and realize how this is designed to absorb light and moisture and so on, and to expose itself in different ways and to propogate its species, that it's in alliance with bees and other insects, so that the bees and the plants, since they go together and are found together, they're all one continuous form of life. This doesn't exist except in a world where bees are floating around. I mean, you can bring it into an apartment, but you can't expect it to propogate beyond that point. It's decorative here. But in it's natural habitat, this goes along with being bees, and bees go with their being something else. So this form that you see here is inseparable from all kinds of other forms which must exist if this is to exist. And the bees have language, if you've read Van Fritche's(?) book about bees and their marvelous intelligence. But you see that the intelligence of the plant is the same as the pattern of the plant. You shouldn't think that I would say the plant is the result of intelligence. The shape of it is the same as its intelligence. The shape of your brain, the shape of your face, the whole structure of the culture you live in, the human interrelationships that go on-- it's that pattern which is intelligence.

Now what I'm trying to talk about is a deeper understanding of the pattern in which we live, and if you understand that, it suddenly hits you so that you feel, right in your guts, this new kind of existence that is NOT yourself alone facing an alien world, but yourself as an expression of the world in the same way as the wave is the expression of the ocean.


Brian

 
Moondust-moeheid, dat is een goeie! Ik ben niet zozeer Moondust-moe, maar eerder nihilisme-moe. Alles is hierover al gezegd, Moondust. Ik heb je hier nooit de mond gesnoerd, alleen maar tegengas gegeven. Geen censuur dus, maar we moeten wel ergens een streep trekken. De hele oeverloze discussie dreigt nu weer opnieuw te beginnen met je 'bewijs het maar, bewijs het maar'. Ik ben er klaar mee. Het heeft niets te maken met een visie die niet met de mijne strookt en dat ik er maar mee moet 'dealen', het heeft te maken met dat het nergens toe leidt. Laatst vertelde iemand me nog prive dat hij even niet op het forum actief is geweest vanwege 'al dat gedoe over nihilisme'. Ik ben dus zeker niet de enige die leidt aan 'Moondust-moeheid'! Je hebt je punt gemaakt, hoe nietszeggend ook. Vanaf nu ga ik ingrijpen als je weer met dergelijke flauwekul aankomt. Deal with it!

Mike

 
Er was is iemand die in een put gevallen was, en overal om hulp riep voor redding, gooi me een touw toe dat ik eruit kan riep hij. Nou het touw kwam, maar hij vertikte het om eruit te komen want het touw was niet op de juiste wijze aangeboden,

 
Ik vind dat iedereen die zijn visie beargumenteert en zich beschaafd gedraagt de ruimte moet krijgen om zijn mening te verkondigen op dit forum, dus ook zeker Moondust!

Ik ben het er niet mee eens dat de discussie nergens toe leidt. Naar aanleiding van dit topic heb ik me meer verdiept in informatie die door Mike is aangedragen, maar ook heb ik door reacties van Moondust het eerste boek van McKenna gelezen. Het is prettig om op basis van een verscheidenheid aan bronnen vervolgens zélf een mening te kunnen vormen. Ik zou het daarom jammer vinden als, eender welke visie dan ook, gecensureerd zou worden op het forum.

 
@Amancay,

Quote:
Er was is iemand die in een put gevallen was, en overal om hulp riep voor redding, gooi me een touw toe dat ik eruit kan riep hij. Nou het touw kwam, maar hij vertikte het om eruit te komen want het touw was niet op de juiste wijze aangeboden


Ik hoorde dit verhaal op iets ander wijze. Ging ongeveer zo:

Er was een watersnoodramp en de dominee stond tot zijn knieën in het water.

Een reddingsboot kwam voorbij. Dominee, kom aan boord werd er geroepen.

Nee, riep de dominee terug. God zal me redden.

Een uur later stond het water bij de dominee al tot zijn navel. Opnieuw kwam er een reddingsboot voorbij, en werd er geroepen: dominee, kom toch aan boord.

En opnieuw riep de dominee terug: nee, God zal me komen redden.

Weer een uur later stond het water de dominee tot aan zijn lippen. En weer kwam er een reddingsboot voorbij. Dominee kom aan boord werd er geroepen, maar de dominee riep nee, God zal me komen redden.

De dominee verdronk en verscheen aan de hemelpoort.

Dominee, waarom bent u hier vroeg Petrus.

Ik verdronk zei de dominee. Ik dacht dat God me zou komen redden.

Maar dominee, riep Petrus uit: God heeft u drie reddingsboten gestuurd, maar u wilde niet mee...

 
coltivatore,

Je hebt alle voors en tegens al tot je kunnen nemen en op basis daarvan je eigen beslissingen genomen. Nu kies ik ervoor om een streep te zetten achter de discussie, omdat alles al is gezegd en het anders bijzonder irritant gaat worden.

Daarnaast vertelt niemand mij 'deal with it' op m'n eigen forum. Je mag blij zijn dat je een stem krijgt, anders moet je gewoon je eigen platform beginnen. Deal with that!

Mike

 
Mooi dat je er nu gewoon voor uitkomt dat het om je persoonlijke afkeur gaat. Dat je er een streep onder zet is uiteindelijk natuurlijk gewoon censuur. En dat is wel een vreemde houding voor iemand die deze discussie zelf gestart is, maar aangezien dit forum van jou is, is het blijkbaar slikken of stikken.

 
Ja, slikken of stikken als jij aan hetzelfde dode paard blijft trekken, dat klopt. Noem het censuur of wat je maar wilt, ik vind dat er hier genoeg over is gezegd en geschreven. Je hebt hier een platform voor gekregen, met fiks tegengas van o.a. mijn kant. Meer valt er niet meer aan toe te voegen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.094
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan