Spiritueel nihilisme

Als wij de golven van de oceaan zijn en dat ook daadwerkelijk zo ervaren, dan is het ego reeds beteugeld, want is het niet het ego dat ons ervan weerhoudt te zien dat wij slechts golven zijn?

 
Zijn vrouwen vaker onzekerder als mannen, of uiten mannen die onzekerheid minder?

Ik zie dat onzekerheid bij mensen zich vaak uit in stress. Ik probeer nu halve dagen te werken en ik zie dat onzekere mensen die met alles en iedereen meegaan sneller gestrest zijn. Als het niet zo gaat volgens een norm raken deze onzekere mensen van slag.

De media heeft hier veel invloed op.

Op tv zijn er zoveel meningen dat je je eigen mening soms vergeet. Ik zou bijna zeggen dat tv gevaarlijk is (haha).Wie bepaalt wat normaal is en wat is de grens. Tv manipuleert dat is niet wat er op straat gebeurt. Gelukkig kijk ik zo goed als geen tv meer en ik merk verschil in mijn handelen.

Geloof in god en het diepste van je zelf zorgt er ook voor dat je niet snel laat verleiden. De grenzen van wat ik wil zijn voor mij sinds ik geloof duidelijker.

Het valt me ook op dat mensen die zeggen dat ze zo verlicht zijn en die niet geloven toch nog sneller afgeleid zijn. Het viel me al op tijdens een cursus van de zen. De leiders waren nog vaak onzeker. Ze gingen uit onzekerheid maar mediteren op de wc. Terwijl een gelovige denk ik meer vertrouwen heeft en gewoon door gaat. Een gelovige zal zeggen dat God er altijd is dus je hoeft niet angstig weg te lopen.

Misschien is het een illusie maar in ik zie verschil. Mensen zijn de weg kwijt wat spijtig kan leiden tot stomme acties.

 
Televisie is ook gevaarlijk. Het is de unreality: het is niet waar wat ze zeggen, maar het wordt gezegd door mensen die zelf zijn geloven in wat ze zeggen.

Stap 1 is absoluut de televisie wegdoen, en ook de kranten, en sites met mainstream nieuws. De achtergrondartikelen en discussieprogramma's zijn het ergst, die werken met allerlei aannames, anders kun je de hele teneur niet volgen. Opwarming aarde, overbevolking, broekriem, extremisme, nieuwe aanpak, topsalarissen, uit onderzoek blijkt.. meer geld nodig voor onderzoek, bla bla. En daarna denk je meestal dat je iets hebt geleerd, maar het is precies andersom. Het is een belediging van je eigen vermogen om kritisch te oordelen. Uitzetten. Pak een mooi boek, pik een oude hobby weer op, op internet zijn tal van mensen te vinden die met iets moois bezig zijn - daar kun je gewoon via youtube al enorm veel van leren.

En God bestaat wel degelijk, dat is geen illusie en een deel van God zit in jezelf, als een soort weerspiegeling. Geloof wordt pas een illusie als je denkt dat je allerlei specifieke regels moet volgen omdat mensen die die regels niet volgen in problemen komen. Het wordt ook een illusie als je denkt alles sowieso wel goed zal komen omdat God nu eenmaal controle heeft over dit hele proces, en dat wij maar mensen zijn, en dat het echt niet uitmaakt wat je doet in je leven zolang je maar gelooft.

 
thijs,

Ik heb in het algemeen ook geen hoge pet op van politiek en politici, maar Ron en Rand Paul zijn wel gunstige uitzonderingen, wat mij betreft. Ron Paul is gestopt met de politiek en is nu op andere manieren activistisch en nu neemt zijn zoon Rand het stokje over. Ik ben wel van het libertarische gedachtengoed (en dan heb ik het NIET over de gekaapte variant van de Koch Brothers!). Jammer dat de Libertarische Partij in Nederland te weinig smoel heeft.

Een Amerikaanse politica waar ik grenzeloos respect voor heb vanwege haar onvermoeibare inspanningen om de waarheid boven tafel te krijgen over bijv. 9/11 én de moord op Tupac is Cynthia McKinney:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cynthia_McKinney

Mike

 
Quote:
Als wij de golven van de oceaan zijn en dat ook daadwerkelijk zo ervaren, dan is het ego reeds beteugeld, want is het niet het ego dat ons ervan weerhoudt te zien dat wij slechts golven zijn?


Alleen als het zichzelf wijsmaakt dat het de oceaan is. Dat is het zichzelf overschattende ego en dat is een ziekte die in onze samenleving d.m.v. geld, status, prestige en materialisme wordt gestimuleerd. Jij doet het voorkomen alsof het ego per definitie zichzelf overschat, maar daar ben je altijd nog zelf bij!

Mike

 
De splitsing ego en zelf is een illusie, maar de realiteit ervaar je nou eenmaal door dualiteit. Wij zijn inderdaad "slechts" golven, maar blijven altijd en keren terug naar de oceaan. Zeggen dat je een golf bent is hetzelfde als zeggen dat je de oceaan bent, omdat ze met elkaar verbonden zijn. Zoals Mike goed uitlegt wordt het ego een probleem wanneer je jezelf los gaat zien van de oceaan en een soort van grootheidsidee krijgt van jezelf. Het ego is een soort kompas in je aardse ervaring.

Brian

 
Mike ik lees dat graan je hormoonhuishouding verstoord dus dan zou jou geliefde bier ook homo/lesbie sexualitijd in de hand werken. ???

 
Verstokte bierdrinkers krijgen borsten. Dat komt niet omdat het een graanproduct is, maar de toegevoegde hop, een oestrogeen. Hop is een groter probleem als het om bier gaat dan de granen, omdat deze gemout (gekiemd) worden.

Mike

 
Mike hoe zit het dan met biergist tabletten, zoals die van Pax, zit daar wat hop in omdat het ook bitter smaakt.

 
Quote:
Mike hoe zit het dan met biergist tabletten, zoals die van Pax, zit daar wat hop in omdat het ook bitter smaakt.


Volgens mij zit er geen hop in.

 
Over de hogere bewustzijnstoestanden kan ik vertellen dat je met behulp van EEG-apparaat(hersengolfmeter zoals mind-mirror) na kunt gaan of iemand in hogere bewustzijnsniveaus verkeerd of niet. Iemand die "verlicht" is heeft een symmetrische hersengolfpatroon en produceert zowel betagolven, alfagolven, thetagolven en deltagolven. Maar bij een onverlichte mens, zoals bij de meeste moderne mensen is dat niet zo, die vertonen hersengolfpatronen die niet symmetrisch zijn en vaak produceren die mensen met name vooral hun linkerhersenhelft veel te veel betagolven en veel te weinig(soms zelfs geen) alfagolven, maar meestal geen thetagolven of deltagolven, dat geeft de overbelaste en veel te gestreste toestand van de moderne mens aan.

Meer over hersengolven en wat ze nou precies inhouden hier

Gezondheid,

 
Een behandelaar die ik had die bediende zich van een zogenaamd SCIO-apparaat en bij sommige ongevoelige mensen werkte dat geloof ik niet (de behandelingen ermee).

Maar ik vond het best scary: met dat apparaat kon ze precies mijn type gevoelens van dat moment aflezen (klopte echt).

Of: het apparaat had al iets van intelligentie in de zin dat als de behandelaar besloot iets bij mij aan te gaan pakken dan kwam er bijv een alarm uit dat apparaat dat eerst een net opgelopen griep moest worden aangepakt met dat apparaat.

En een andere behandelaar met een scio-apparaat zei op een gegeven moment: ga nu maar naar huis, ik kan je ook verder behandelen op afstand met dit apparaat.

Of men kon de stand van de chakrabollen aflezen?

Dus bij mij zei ze: je chakrabollen zijn klein (geen idee wat dat betekende), maar toen zei ze ook weer: dat kan ook goed zijn (dus het was eigenlijk niet goed?).

 
@Gezondheid

Verlichting heeft niets met hersengolven te maken. Verlichting is wakker worden uit de droom. Dus zien dat het leven niets meer is dan een toneelspel en dit ook daadwerkeljik zo ervaren.

 
Moondust,

Ik heb er veel boeken over gelezen en bestudeerd en dan kom je ineens eraan met
Quote:
Verlichting heeft niets met hersengolven te maken.


Sorry, maar ik ben het niet met je eens.

Gezondheid,

 
Excuses zijn niet nodig en ik vind het prima dat je het niet met me eens bent. Je stelt verder geen vragen waaruit ik opmaak dat je geen interesse hebt het verder uit te diepen en liever je boeken gelooft. Ook dat is natuurlijk prima.

 
Lievergezond,

En dan zijn er ook nog mensen die SCIO-apparaat niet eens nodig hebben en wel met behulp van paranormale vermogens, zoals aura's zien/lezen en chakra's aflezen, zo kunnen zien of iemand wat mankeert of niet, maar ook het vermogen om iemand langs via de paranormale weg te genezen. Uit boeken die ik gelezen heb weet ik dat de meest succesvolle paranormale genezers enkele dingen met elkaar gemeen hebben:

1. Ze ontspannen zich volkomen waarbij hun hersengolven vertragen en symmetrische patroon vertoont, daarmee zijn ze zo ontspannen dat hun hersenen zeer langzamere thetagolven en deltagolven produceren. Deze hersengolfpatroon wordt ook wel het "vijfde stadium" genoemd, er zijn maar extreem weinig mensen die erin slagen zo diep te ontspannen dat hun hersenen dat "vijfde stadium" vertonen, vergelijkbaar met die van zenmeesters.

2. Zodra de paranormale genezers gelukt is om zo diep te ontspannen waardoor ze in zeer diep meditatieve toestand verkeren, kunnen ze met hun hersengolfpatroon(vijfde stadium) ook zo op de cliënt overbrengen door handen bijvoorbeeld op cliënt zijn hoofd te leggen, pas als de cliënt dezelfde hersengolfpatroon(dus het vijfde stadium) vertoont als die van paranormaal genezers, kunnen de wonderbaarlijke genezingen makkelijk plaatsvinden, dus ook als iemand met kapotte knieën al vele jaren lang niet kan lopen, zou hij of zij alsnog helemaal genezen kunnen worden.

Gezondheid,

 
hoi Gezondheid, ik neem dat allemaal direct van je aan.

Ik ben alleen zelf nog niet paranormaal genoeg ontwikkeld misschien om de mensen die alleen maar zeggen dat ze paranormaal begaafd zijn te scheiden van de mensen die het echt zijn.

Weet je wat het is?

Uiteindelijk hebben we zelf de sleutel in handen voor onze gezondheid.

Niemand kan een ander genezen: dat kunnen wij alleen zelf (gelukkig maar).

We kiezen alleen onze eigen adviseurs die ons kunnen helpen met genezen (voor zover nodig).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.095
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan