Spiritueel nihilisme

Vooral als je de meningsverschillen over voeding opzij zet wordt duidelijk hoeveel Johan en ik gemeen hebben qua zienswijze.

Mike
 
Hij gaat wel heel kort door de bocht en trekt 1 ding eruit en maakt dat groot. Ga je hem een mail sturen?
 
Maakt wel uit, want Graham Hancock doet zeer waardevol onderzoek naar pyramides in Egypte en ontmaskert de leugens van Zahi Hawass!

Mike
 
Ik heb tot nu toe niets verkeerds kunnen vinden over Benjamin Steward, de filmmaker van bv. Kymatica etc.
Ik schat hem wel in als goed.

Dorothé
 
De volkeren die Weston Price bezocht en onderzocht waren ook blanke volkeren. Eigenlijk dus gedegenereerde volkeren in hun gezondheid. Uiteindelijk komen deze blanke volkeren toch van de zwarte mensen en zijn ontstaan uit de albino's.
Desondanks waren deze volkeren (bv. die uit de Zwitserse vallei) heel gezond als ze de juiste voeding aten.
Dit wil dus zeggen, ook al hebben we niet meer 100% de juiste genen, we kunnen toch gezond zijn als we maar een gezond voedingspatroon hebben (er spelen natuurlijk meerdere factoren een rol).

Klopt dit?
Dorothé
 
Ja, dat klopt. Deze volkeren waren gezond en sterk van lichaam en geest. Bedenk dat de vit. D die ze moesten missen door een tekort aan zonlicht ruimschoots werd gecompenseerd door een hoge mate van vetoplosbare vitamines (en dus ook D) uit voeding!

Mike
 
Wij moeten de zonne-energie veel meer uit voeding halen. Voor ons zijn de vetoplosbare vitamines uit dierlijke vetten belangrijker dan voor gemelaneerde mensen. Je ziet ook dat de inname van vetoplosbare vitamines uit dierlijke producten hoger is in koude gebieden en lager in warme gebieden. Price constateerde dat deze inname tussen de 30% en 80% lag, waarbij men in de tropen eerder richting het minimum van 30% zat en in koude streken eerder richting het maximum van 80% zat.

Mike
 
Jammer, want hij is intelligent en heeft echt wat te melden. Een veganistisch voedingspatroon is kennelijk niet zo evenwichtig als hij doet voorkomen!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.239
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan